Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 106 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 2103
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Spennende Begynner virkelig å "forme" seg i kinoen din nå, kokken !
    Takk, til den prisen som den går for nå så anser jeg den nesten som et røverkjøp.

Har du hatt fingrene borti W9000 modellen? Den når nok ikke opp til knærne på din, men jeg tror jeg skulle klare å leve med den en stund for det blir uansett en oppgradring fra AE700'en.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hatt fingrene borti W9000 modellen? Den når nok ikke opp til knærne på din, men jeg tror jeg skulle klare å leve med den en stund for det blir uansett en oppgradring fra AE700'en.
    Jeg har ikke kalibrert noen av de, men har kikket litt på bildene den viser. Jeg synes det så bra ut, og definitivt veldig mye for pengene. Gled deg !!

Oppgraderingen fra AE700 er enorm...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg har ikke kalibrert noen av de, ...
    Øyyy... Her har du en unik sjangs! Komme hjem til meg?:-P

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    :-D Da er en BenQ W9000 reservert hos Nettdata, hentes mandag hvis transporten kommer som planlagt.

Men da utsetter jeg Tuben til SVS til litt over nyttår... Tørr ikke komme med for mange nye dingsbomser på kort tid. Tror W kan bli litt vill i blikket...:shock: Over nyttår blir det endel overtid som vanlig og da trengs det fritids-kompansasjon!
    Gratulerer
    Noen spesiell grunn til at du valgte W9000 og ikke HC4900 eller TW1000 ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, Kokken. Hadde jeg prioritert hjemmekino hadde jeg valgt samme modell. Håper jeg kan stikke innom å ta en titt når du har fått montert beistet i taket?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øyyy... Her har du en unik sjangs! Komme hjem til meg?
    Det ordner vi, naturligvis

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Gratulerer
    Noen spesiell grunn til at du valgte W9000 og ikke HC4900 eller TW1000 ?
    Største grunn er nok at jeg hadde lyst å prøve meg på DLP denne gangen. Jeg ble imponert over PE8720'ene jeg fikk sett da den nærmest ble AVForum-standard på kort tid. Hadde svært lyst på PE8720 selv, men valgte å vente på 1080p oppløsning.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ak og Tiger, dere er selvfølgelig velkomne innom, regner med andre også melder sin interesse, i alle fall hvis Ak fingrer med innstilliger og ser hva potensiale som kan ligge i den.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ak og Tiger, dere er selvfølgelig velkomne innom, regner med andre også melder sin interesse, i alle fall hvis Ak fingrer med innstilliger og ser hva potensiale som kan ligge i den.
    Jeg gleder meg veldig til å se hvordan "garasjen" har blitt. Bare ring meg (eller PM) når du er klar til kalibrering.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er også neste delmål i boks på hjemmekinoen: Internet/Intranet tilgang.

Husets trådløse har hatt lav signalstyrke hit til garasjeloftet, men en tur til Clas Ohlson ordnet biffen. Har vurdert "HomePlug" som et alternativ og når det ble hyllevare hos C.O. så var det enkelt å sjekke ut om teknologien virker. Denne pakken ble kjøpt inn: Clas Ohlson - HomePlug nettverkskort Devolo for el-uttak, 200 Mbps Telefonkontakter og uttak

HomePlug er enkelt nok Ethernet over 230V nettet. En plugger inn disse to enhetene på hver sin stikkontakt, patcher opp mot nettet og viola, kontakt!

Det jeg ikke har fått verifisert/sjekket er om det er mulighet for å kjøre en switch på "mottaker-enden". Mangler en patchekabel for å få sjekket det, så den får jeg låne med meg fra jobb på mandag. Report kommer.

Rosinen i bollen på dette produkter er "AV"-betegnelsen. Den "lover" mulighet for å kjøre IPTV via 230V nettet. Dette bare MÅ jeg få sjekket, men jeg har ikke Lyse trippleplay, så jeg har lyst å ta med boksene til noen med Lyse-TV + lang avstand mellom fiberboks og dekoder + helst HD-kanaler! Noen frivillige?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HomePlug er enkelt nok Ethernet over 230V nettet. En plugger inn disse to enhetene på hver sin stikkontakt, patcher opp mot nettet og viola, kontakt!
    Spennende å høre hvordan dette fungerer. Er litt i tvil om min egen trådløse klare å sende sterkt nok signal til kinorommet (som er i betong i kjelleren). Greit med et alternativ til kabeltrekking.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er link til HW.no's produkt-test:200 Mbps over strømnettet - Hardware.no

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da her jeg testet med switch lokalt i kino'en, vel og merke bare med en PC tilkoblet. Resultatet er at det ser bra ut.

Ytelsesmessig så er jeg fornøyd med boksene. Fra HW.no's test ser en at ytelsen faller med distanse og antall koblingspunkter som skal krysses. Hos meg er den ene Devoloboksen på en kurs på kontoret på loftskvisten i tredje etasje. Nettet går via en sikringsboks i 2. etasje og fordeler seg derfra i ny kursen til garasje. Her har vi et ganske langt strekk på ned til kjellernivå, over gårdsrom, opp i garasje og videre til garasje-loft. Jeg tørr ikke gjette på et nøyaktig tall men ca 30 meter er nok ikke alt for galt.

Softwaren til Devolo informerer med en ytelse på ca 45Mbps Upstream og 70Mbps Downstream.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi se, en oppdatering for å holde denne "bloggen" ajour:

BenQ W9000 inn:
    Stablet endel esker oppå et bord mens jeg venter på en løsning på takfestet. Bildet kom fra DVD (Denon 2910) og jeg switchet mellom 478/576 og 1080i ut for å teste litt på hvem av dem som skal besørge oppskalering. Så langt var det 2910'en som marginalt trakk det lengste strået, men det kan endre seg etter kalibrering og tuning av BenQ'en. I kveld er målet å fore den med BR via PS3.

Panasonic PT-AE700 ut:
    Ny eier er g-h som skal skremme den med fotball. g-h: Ta forballen i små doser i begynnelsen, for AE700 er ikke vant med å vise noe som helst av sport i det hele tatt ;-)

T-Amp inn:
    En av g-h's oppgraderinger i hus med noe bedre komponenter. Skal testes litt ut og blir nok å befinne seg i en stue med noen lettdrevne høyttalere. Mulig DIY prosjekt der med utspring i denne tråden: http://avforum.no/forum/diy-do-yours...elementer.html

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T-Amp inn:
    En av g-h's oppgraderinger i hus med noe bedre komponenter. Skal testes litt ut og blir nok å befinne seg i en stue med noen lettdrevne høyttalere. Mulig DIY prosjekt der med utspring i denne tråden: http://avforum.no/forum/diy-do-yours...elementer.html
    Snakker vi om g-amp?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G-Amp, Joda, jeg måtte søke på forumet her for å finne den: http://avforum.no/forum/receivere-fo...-high-end.html

Flott navn, må få freset det inn i fronten.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært gøy å testet G-ampen på mine fostex høyttalere.. Det tror jeg kunne blitt bra!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hadde vært gøy å testet G-ampen på mine fostex høyttalere.. Det tror jeg kunne blitt bra!
    Det ordner vi.

Jeg kan ta den med under armen når jeg fomler meg ut til deg, kanskje den 16, litt usikkert ennå.

Tror den yter bedre enn en standard gamp

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ordner vi.

Jeg kan ta den med under armen når jeg fomler meg ut til deg, kanskje den 16, litt usikkert ennå.

Tror den yter bedre enn en standard gamp

Hååå! Jeg har Super (duper) T-amp! :razz:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst (og nok engang) takk til Ak som var innom med utstyr for å måle/kalibrere BenQ'en. Det ble (nok engang) senere kveld enn det en tenker seg, men gøy var det. I alle fall om en ser bort i fra de småstundene med beta-SW og Microsnøft-programmer som ikke er på talefot .

Lærerikt var de også, nå er jeg litt mer oppegående på det å lese de kurvene og tildels verdier som presenteres etter en målt test av PJ, særlig det som går på tolkning av fargerommet. Kalibrering av PJ med måleprobe er et kunnskapsløft hvor basiskunnskapen må på plass før en gjør for mye uten bare å justere etter gjette-metoden, et løft fra det å "bare" kjøre DVE med fargefilter på nesen.

Denne kalibreringsmetodikken er sikkert noe du (Ak) kunne kjørt som kurs i regi av AVForum i referansekinoen, i likhet med Akto's kurs om justering av sub. Jeg ser absolutt for meg at dette er det flere som kunne likt å holdt på med.

Når det er sagt, så var W9000 ganske grei ut av boksen, men er nå løftet inn det gode selskapet av målte og kalibrerte PJ'er. Det til trass for at menyene og kontrollene ikke var tilrettelagt for den absolutte fintuningen. Mulig at ISF-tilgangen hadde gitt andre muligheter.

Selv må jeg ta meg noen runder med kjente filmer for å se hvilken av de to endelige profilene (default vs user3) jeg føler passer meg mest. Nå vet jeg nok hva som skal gjøres på lørdagskvelden:-D.

Side 8 av 106 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •