Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 79 av 106 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 ... SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 2103
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Lekker sak!
    Lenge siden det har skjedd noe her ja
    Lekker å se til, tja den passer fargemessig bra til rommet :smile:, men det er en prismessig rimelig sak (5500,-) så plastikk-følelsen er absolutt tilstede. Jeg har ikke tenkt å flytte på den så veldig mye så jeg regner med det er til å leve med. Foreløpig står den på toppen av racket i bakkant av rommet med trådløs mus og tastatur fremme ved sweetspot. Plasserer den antakelig bak i teknisk rom på egen hylle hvis rekkevidden på trådløs mus/tastatur klarer rekkevidden. En eller annen plass på roteloftet vet jeg at det skal ligge en ATI fjernkontroll for HTPC, så den håper jeg at jeg finner drivere til i Windows 7.

Det har ikke vært så mye aktivitet det siste, mest grunnet endel jobb, reisevirksomhet rundt omkring samt oppussing i heimen ellers. Blir forhåpentligvis tid til å ta noe småplukk i rommet og ferdigstille rack/kjøling nå som det er temperatur til å gjøre noe malejobb ute i garasjen. Dårlig med malingstørk når det har vært minusgrader inne i garasjen i vinter - DET er vi ikke vant med her i distriktet :wink:.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekker liten dingz, på utsiden hvertfall. Dette med støy fra strømforsyningen på bærbare er vel nesten et generelt problem? Jeg har en Dell som jeg bruker til målinger i kinoen, og da er jeg nødt til å kjøre på batteri ellers blir det uutholdelig med støy, også via eksternt USB-lydkort.

Ang. sub. Det kommer litt an på hva slags type lyd du skal ha, skal den brukes til musikk også? I prisområdet 2*Ultra er det jo mye heftig. Mine erfaringer stammer fra egen kino samt de anleggene jeg har hørt med SVS, bl.a. svært godt integrerte tuber (nå sies det riktig nok i den nevnte krangletråden at PB13 Ultra er i en annen divisjon enn en del av de øvrige fra SVS). Jeg har be beste lytteopplevelsene fra lukkede suber. Som eier av 1 stk Rythmik F15 har jeg egentlig ikke noe annet ønske enn å kjøpe 1 til. Den går dypt nok til mitt bruk, flatt ned til 14 Hz, kjapp og kontant, men ikke så brutal som SVS kan være. Konstruktøren har jo heller ikke dette som mål. Samt at de har veldig gode justeringsmuligheter.

Jeg følger selvsagt med på Rythmik-tråden på AVS, du kan jo lese gjennom andres erfaring der.

Bare et tips hvis du ønsker noe annet enn "alle andre"

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbydelse til eD demo står fortsatt åpen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Lekker liten dingz, på utsiden hvertfall. Dette med støy fra strømforsyningen på bærbare er vel nesten et generelt problem? Jeg har en Dell som jeg bruker til målinger i kinoen, og da er jeg nødt til å kjøre på batteri ellers blir det uutholdelig med støy, også via eksternt USB-lydkort.
    Tidligere kjørte jeg utelukkende lyd fra PC via optisk, men jeg hadde et håp om at HDMI skulle være litt mer imun mot støy. Kanskje naivt...:neutral:

Ang. sub. Det kommer litt an på hva slags type lyd du skal ha, skal den brukes til musikk også?
    Jeg er som Ole Brumm - Ja takk begge deler....

I prisområdet 2*Ultra er det jo mye heftig. Mine erfaringer stammer fra egen kino samt de anleggene jeg har hørt med SVS, bl.a. svært godt integrerte tuber (nå sies det riktig nok i den nevnte krangletråden at PB13 Ultra er i en annen divisjon enn en del av de øvrige fra SVS). Jeg har be beste lytteopplevelsene fra lukkede suber. Som eier av 1 stk Rythmik F15 har jeg egentlig ikke noe annet ønske enn å kjøpe 1 til. Den går dypt nok til mitt bruk, flatt ned til 14 Hz, kjapp og kontant, men ikke så brutal som SVS kan være. Konstruktøren har jo heller ikke dette som mål. Samt at de har veldig gode justeringsmuligheter.

Jeg følger selvsagt med på Rythmik-tråden på AVS, du kan jo lese gjennom andres erfaring der.

Bare et tips hvis du ønsker noe annet enn "alle andre"
    Mine erfaringer er også (på generellt grunnlag og uten at det er fasit) at lukkede konstruksjoner passer meg bedre enn portede og især på musikk. Servostyrte elementer er jo også en interessant problemløsner. Jeg får nok lese meg mer opp på Rythmik. Takk for tips.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Innbydelse til eD demo står fortsatt åpen
    Takker Skal sjekke med kalenderen i kveld og se om jeg finner ledig tid... PM'er deg!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Tidligere kjørte jeg utelukkende lyd fra PC via optisk, men jeg hadde et håp om at HDMI skulle være litt mer imun mot støy. Kanskje naivt...:neutral:
    Jeg trodde også at et eksternt lydkort skulle hjelpe, men det virker som om støyen følger kobberet, eller kanskje det plukkes opp noe indusert støy, ikke vet jeg :???:

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine erfaringer er også (på generellt grunnlag og uten at det er fasit) at lukkede konstruksjoner passer meg bedre enn portede og især på musikk.
    LSound reklamerer jo med tilbud på SVS SB12 for tiden - kanskje et alternativ?

Ellers finnes det jo mye som egner seg til selvbygg om det skulle være aktuelt også (om det blir levelig temperatur i garasjen til slikt)

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde også at et eksternt lydkort skulle hjelpe, men det virker som om støyen følger kobberet, eller kanskje det plukkes opp noe indusert støy, ikke vet jeg :???:
    Dette er jo grunnen til at feks Naim konsekvent "nekter" å legge til rette for å koble til pc via usb. optisk er nok en sikker løsning.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en minnepinne som tilhører deg kom jeg på nå. Er du hjemme på lørdag slik at jeg kan svinge innom med den?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dess mer jeg tenker på det, dess mer feil blir det: På HTPC kategorien har det jo lenge vært mye snakk om å kjøre lyd og særlig HD lyd via HDMI. Dersom det er mye problemer med støy via HDMI, da ser jeg ikke nytten i en HTPC. Kanskje jeg må spørre - i rett kategori...

Sitat Opprinnelig postet av freddie

Ellers finnes det jo mye som egner seg til selvbygg om det skulle være aktuelt også (om det blir levelig temperatur i garasjen til slikt)
    Jeg har lagt merke til den, vurderes den også... Selv om det er Ultra ytelsen jeg på jakt etter hvis det er SVS logo som skal inn i portefølgen .

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg har en minnepinne som tilhører deg kom jeg på nå. Er du hjemme på lørdag slik at jeg kan svinge innom med den?
    For tidlig å si, men om huset er tomt, så har vi postkasse du kan dumpe den i. Bare pass på å legge den i en grå, diskret forsendelse .

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Irwin Miter Saw Laser Guide

Kan tipse om et verktøy, eller mer et verktøy-tillegg som kanskje kinobyggere kan dra nytte av. Jeg bare måtte handle denne på EBay: Laser add-on til DeWalt-kappsaga. Alt verktøy med laser trigger "må ha"-senteret i hjernen min og for mindre enn 20USD så var det ikke stort å vente på. Selv med frakt kommer den under 200 kr tollgrense. Jeg innbiller meg at det blir litt lettere og kjappere å kappe når denne blir festet til sagbladet.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-miter-laser-guide-59-png
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-miter-laser-guide-60-jpg

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-miter-laser-guide-61-jpg

Det er ikke store saken, øyemålet sier en diameter på 6-7 cm og tykkelse på ca 1 cm. I kanten er det det montert en laser som slås på av sentrifugalkreftene når sagbladet begynner å snurre. Batteridrevet selvsagt. Reklamen sier at den skal passe på de fleste kappsager og lister bl.a opp DeWalt.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-laser-guide-action-jpg

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en link til forhandleren du brukte på ebay? Dette var en smart sak!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Har du en link til forhandleren du brukte på ebay? Dette var en smart sak!!
    Sure thing: Her er linken:IRWIN MITER SAW LASER LINE GUIDE GENERATOR ADAPTER NEW - eBay (item 220513822540 end time Apr-18-10 14:48:07 PDT)

Selger er "thehouseoftools" og de var veldig kjappe med feedback og forsendelse.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie

Jeg har lagt merke til den, vurderes den også... Selv om det er Ultra ytelsen jeg på jakt etter hvis det er SVS logo som skal inn i portefølgen .
    Var inne på LSound nå nettopp og la merke til at disse ikke var i batcave-vennlige farger, mao ikke lenger aktuelle...:???:

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sure thing: Her er linken:IRWIN MITER SAW LASER LINE GUIDE GENERATOR ADAPTER NEW - eBay (item 220513822540 end time Apr-18-10 14:48:07 PDT)

Selger er "thehouseoftools" og de var veldig kjappe med feedback og forsendelse.
    Takk! 8)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dess mer jeg tenker på det, dess mer feil blir det: På HTPC kategorien har det jo lenge vært mye snakk om å kjøre lyd og særlig HD lyd via HDMI. Dersom det er mye problemer med støy via HDMI, da ser jeg ikke nytten i en HTPC. Kanskje jeg må spørre - i rett kategori...
    Det kan jo hende at det er selve strømforyningskladden og konstruksjonen av den som forårsaker så mye støy og at kabinettstrømforsyninger er konstruert annerledes? Samt at ting ofte er litt mer klemt sammen i en bærbar, mens i et kabinett blir det jo litt mer luft. Men jeg aner egentlig ikke.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

OK, det dukket opp en SVS PC-13 Ultra på AVTorget med lokal selger. Da fikk katten viljen sin og et klorestativ med massasjemulighet er lempet inn i rommet.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-tabbyscratchpost-jpg

Egentlig var jeg litt på glid mot eD settet som AlSelj har lagt ut til salgs, og hadde nok slått til dersom han hadde bodd noe nærmere... Nå har jeg en jobb med å overtale en kamerat (Trond hører du?) at han må høre på sin W og heller kjøpe to Pocket Rockets i stedet for en Ultra. Trond?... Jeg er glad i symetri og vil nok ende opp med en til om ikke så lenge.

Da vet jeg hva kvelden vil bringe av syssel... Heldigvis har jeg hatt en slik på besøk før og kjenner plassering og grovinnstillingene. Men det var før jeg monterte inn kinostolene og de demper rommet anderledes enn toseteren som var der da. Bildet på toppen er da en av Hellnoob's var på besøk.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis, det blir sikkert skikkelig gang i garasjen din nå

Hvis du går for en til har vi faktisk mulighet for en skikkelig "side by side" test med eD´ne mine.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da ingenting kjedelig med det subwoofervalget?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok, endret til "traust". Ytelsen er jo alt annet enn kjedelig.

Side 79 av 106 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •