Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 78 av 106 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 2103
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Godt poeng, ser for meg at Kokken flyr fra sete til sete med Maglite XXL for å lade opp star wars tegnene :roll:
    Et syn for guder. Ikledd rød burka, alternativt sort matt Darth Wader drakt, med selvløsende signalgule svømmeføtter på bena. Kinky.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå lo jeg nesten brokk på meg........ Det ble bare for visuelt

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj, nå må jeg finne på noe annet å ha på meg i morgen, ;-)

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Råd tviler jeg ikke på. Det var mer tiden jeg var "bekymret for". Okeidokei, da kan jeg heller kaste dem. Uppps...mente resirkulere dem.
    Hvis de allerede er plukket ned og på vei til energi-gjenvinning, da kan jo jeg ydmykt ta imot dem...:roll:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger; Tusen takk for en resirkulert stjernekonstellasjon, skal bli spennende å se om dette blir rett innfallsvinkel på det jeg lurer på hvordan skal bli.

Noe helt annet:
    Jeg har innsett at jeg ikke kommer til å kjøre Spotify via Squeezebox i kinoen. Valget er følgelig å kjøpe en mini-PC sak som jeg kan koble til elektronikken. Da med HDMI og SPDIF utgang. HDMI for 1080i/p bilde (betjening) og multikanal lyd. SPDIF for å kunne koble til på DAC. Boksen bør være liten og så stille som mulig.

Bruksområde vil være:
    Primært: Spotify
    Sekundært: Filmtrailere typisk via Apple
    YouTube
    Generell WEB
    Sporadisk men viktig: Avspilling av AVI fra mini DV med Sony Codec
    Trenger strengt tatt ikke optisk drev, men alltids kjekk å ha.

Slik jeg ser det er det en liten knippe med alternativer:

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-macmini-jpg

Apple Mac Mini (noe dyrere enn WINTEL altenativet)

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-asus_eee_box-jpg

Mini PC basert på NVidia /Atom N330 platform (ASUS EEE box / ASROCK...) med Windows 7. (Billig, men kanskje litt CPU svak uansett om det dual core).

Så, hva tror dere ville være den rette løsningen for meg?:???:

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en hyggelig demo i dag!

Så - over til noe helt annet, inspirert av Spesialagent Oso:

Trinn 1:
    :arrow: Just Fucking Google It (sorry, må bare linke inn denne i slike tilfeller :-))

Trinn 2:
    :arrow: glow in the dark tape - Google-søk

Trinn 3 (for eksempel):
    :arrow: Glow in the Dark Tape The brightest, longest, baddest glow roll on the block, used for extreme applications, and military and critical use.

:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EEEbox vil holde evig lenge.
    Satser du på B204 (tror også B206) så vil du få med fjernkontroll og trådløst tastatur i tillegg. Så da får man alt i ett

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Spesialagent Oso
    Tre lette trinn har jeg til deg. Tre lette trinn ... osv. Sammen med Små Einsteins så er spesialagent Oso syre for voksne hjerner.

Den der EEEbox vurderte jeg selv, men endte opp med en MacMini. Myyyye kjappere. Du vet at du får MacMini Server (2x500GB uten innebygget optisk drev)? Mao. en støyfri kompakt mediaserver...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trinn 1:
    :arrow: Just Fucking Google It (sorry, må bare linke inn denne i slike tilfeller :-))
    Hah, jeg er vel en av dem som har Google under huden så den treffer litt skivebom ;-). Det jeg var på jakt etter var en LOKAL butikk som pushet et eller annet "glow in the dark" produkt jeg kunne bruke/modifisere til mitt bruk.

Høres ut som jeg slipper billig unna da jeg skjelden zapper innom Disneychannel - Oso måtte jeg google for å funne ut hva i huleste var for noe ;-)

Tiger (eller andre): Har du noen erfaring med å spille av AVI filer fra mini-DV kamera på Apple'n. Jeg har en god del ferie-filmer som ligger på harddisk i AVI, men jeg gidder pr i dag ikke redigere dem med Adobe Premiere. Derfor var tanken å lage noen enkle playlister og kjøre dem slik når vi skal mimre. TVix'en var påtenkt den oppgaven, men desverre støtter den ikke Codec'en fra Sony.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da snakker vi de klassiske filene på 13.6GB pr. time/tape ikke sant? Vet jeg har noen gamle ripper fra SD-video liggende. Det var bare hvor...slik at jeg kan se om OSX spiller dem. Jeg ville bli s-v-æ-r-t forundret dersom det er et problem. QT med Flip4Mac og Perian spiller det meste, for å si det sånn.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Det jeg var på jakt etter var en LOKAL butikk som pushet et eller annet "glow in the dark" produkt jeg kunne bruke/modifisere til mitt bruk.
    Hvorfor handle lokalt når det er billigere - og ikke minst tilgjengelig - globalt?

Nåvel, hvis du har funnet noen lokale du foretrekker, er jo det bra. Men da får du ikke the baddest :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Da snakker vi de klassiske filene på 13.6GB pr. time/tape ikke sant? Vet jeg har noen gamle ripper fra SD-video liggende. Det var bare hvor...slik at jeg kan se om OSX spiller dem. Jeg ville bli s-v-æ-r-t forundret dersom det er et problem. QT med Flip4Mac og Perian spiller det meste, for å si det sånn.
    Faktisk er det bare en haug med småfiler. Adobe Premiere har en "rippe"-funksjon hvor filmen blir delt opp i en fil for hver gang du starter og stopper opptak. Jeg har kjørt disse filene på noen forskjellige Windowsbaserte PC'er og stort sett går CPU last veldig høyt under avspilling og tidvis litt hakking. Jeg har brukt endel forskjellige codec'er uten å finne den rette. Har dog ikke prøvd noe under windows 7. Mulig jeg tar med en liten snutt på en minnepenn hvis jeg dropper av rørforsterkeren hos deg.

Hvorfor handle lokalt når det er billigere - og ikke minst tilgjengelig - globalt?

Nåvel, hvis du har funnet noen lokale du foretrekker, er jo det bra. Men da får du ikke the baddest :smile:
    Denne gangen var jeg på jakt etter noe å teste med, så kan jeg heller kjøpe hiend versjonene senere hvis jeg velger å gå den veien. Ulempen med det meste av web-basert handel er tidsapektet. Det tar ofte litt tid å få saker og ting hjem når det skal sendes med prisgunstig forsendelse, gjennom tollkverna i Norge og den siste tilfeldige leveranse-biten frem til postkassen.

Jeg har dog bookmarket en engelsk ebay-dealer som selger folie med laaang etterlysingtid for en rimelig peng.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg tar med en liten snutt på en minnepenn hvis jeg dropper av rørforsterkeren hos deg.
    En god idé selvsagt. Du kan jo alternativt sende den minste fila via f.eks. Yousendit, så kan jeg kjapt teste for deg.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt gleden av å få sett kinoen til Kokken nok en gang, men det var mye nytt siden jeg var der sist.

Det er bare å bøye seg i støvet over sluttresultatet! Kinoen er svært stilren og elegant. De nye røde stolene passer også perfekt inn i rommet, og det eneste jeg eventuelt kunne utsette på stoloppsettet var høydeforskjellen på rekkene. Dersom jeg husker riktig var den nå ca 15cm, noe som vil være litt lite i noen tilfeller. Det er selvfølgelig bare flisespikking, men jeg tenkte jeg skulle nevne det likevel.

Lyd og bilde var selvsagt også meget bra, og jeg synes W9000 fortsatt klarer seg godt, selv om den ikke har det beste sortnivået. Onkyoen som står for surroundlyden gjorde en meget god jobb, og til tross for skråveggene var surroundfølelsen meget god, og opplevelsen av å se film i denne kinoen er garantert meget god.

Du har fått deg en super kino, Kokken, og jeg kjenner jeg er litt misunnelig

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville bare si en liten ting. Angående stolene. Var hos Homecinema, som har importert stoler, men han trodde det var de samme som ¨selges på Avshop. De ser helt like ut. Poenget er at på disse stolene så var det selvlysende nummer. Hvis dette er tilfelle så kunne du kanskje bruke de medfølgende nummerne som baklys til dine Star Wars merker? De er jo ferdig tilpasset.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dog bookmarket en engelsk ebay-dealer som selger folie med laaang etterlysingtid for en rimelig peng.
    Pøh, når det er så billig som dette her, er det vel ikke noe å drøye med?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fine ord Ak, og som jeg nevnte da du var der: Det er ikke alt en planlegger i teori som fungerer i praksis med 100% treff. Heldigvis er podiene løse og det er kurrant å legge under 5 cm ekstra bjelkelag på bakerste podie. Så lett at det er bare å iverksette med en runde 2"x4" når snøen er historie :roll:.

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Ville bare si en liten ting. Angående stolene. Var hos Homecinema, som har importert stoler, men han trodde det var de samme som ¨selges på Avshop. De ser helt like ut. Poenget er at på disse stolene så var det selvlysende nummer. Hvis dette er tilfelle så kunne du kanskje bruke de medfølgende nummerne som baklys til dine Star Wars merker? De er jo ferdig tilpasset.
    Fulgte ikke med nummerplater eller blindplater med min bestilling. Nummerplater selges løst fra AVShop. Hadde ikke tenkt å sette på nummer, men åpningen gliper såpass at jeg må gjøre noe.

Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Pøh, når det er så billig som dette her, er det vel ikke noe å drøye med?
    Ja den prisen kan jeg ikke klage på. Den jeg har sett meg ut er MIL-SPEC - 10 minutters "ladetid" og 22 timer etterglød. Da Ak var innom hadde jeg med en runde testobjekter med bakgrunn fra Tigerfamiliens stjernehimmel. Det var høyst moderat lys fra dem, så jeg må nok gå for en high output versjon og helst en type av litt stiv plate.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den prisen kan jeg ikke klage på. Den jeg har sett meg ut er MIL-SPEC - 10 minutters "ladetid" og 22 timer etterglød.
    Blir ikke 22 timer litt snaut?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har pm

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Long time, no innlegg...

Oppdatering: Jeg har kjøpt inn en "HTPC", hermetegn da det ikke er en optimalisert PC for den slags bruk. Jeg impulskjøpte den siste Samsung R580 (Core i3/GeForce 310M) som var i butikken hos lokal pusher. Den så ut til å kunne duge som HTPC for meg. Dvs primært å kunne kjøre Spotify, YouTube HD, Filmtrailere (Apple) og diverse annet AV relatert småplukk. DVD/Bluray har jeg fremdeles dedikerte spillere og trenger ikke en HTPC til den bruken.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-samsung_r-series_notebooks-jpg

Tålig plug and play var håpet, og tja ganske greit så langt, men et sørgelig ankepunkt: Lyd via HDMI blir påvirket av powersupply. Masse støy på frontkanalene. Napper jeg ut laderen og kjører på batteri, da er støyen fraværende. Det blir nok en retur til butikken for feilsøking - hvis jeg da ikke har oversett noen settinger på lyd en eller annen plass.

Subwoofere. Jeg har 2 XTZ W12 som i dag betjener de nedre oktaver. Men jeg vil ha mer. SVS (Ultra) har jeg lånt med godt resultat, men jeg er ikke helt moden til å betale det to Ultra'er koster. 2 fordi jeg vil ha symetri i front. eD med P7s-650 (2 stk 13" med hvert sitt lukkede kabinett) er på papiret en av de bedre.

Men så har jeg lekt med tanken om å tenke litt anderledes: Hva med å kjøpe inn to ekstra XTZ W12, 4 totalt, og kjøre en i hvert hjørne av rommet.

Så: 4 ganger 12 eller 2 ganger 13 (+ 2 x 12)???? :twisted: Dette har jeg tenkt en stund på...

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekker sak!
    Lenge siden det har skjedd noe her ja :-)

Side 78 av 106 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •