Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 77

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 77 av 106 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 ... SisteSiste
Viser resultater 1,521 til 1,540 av 2103
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spinner litt rundt "nummer"-merkingen av stolene

Jeg har skrevet ut disse hardcore Star Wars symbolene (ref. billettene tidligere i tråden) på et transparent plastark. Av den gamle gode typen som man brukte på overhead-maskiner i en annen tidsregning (noen som husker dem ;-) ?). Jeg har laget en oval sort sirkel for hvert "nummer" og plassert hvert symbol inni slik at symbolet er gjennomsiktig, ikke ulikt tallet i bildet over. Tanken var da å plassere gullfolie bak slik at hvert tegn ble gull'ig.

Deretter ble det litt tankespinn: Hva med å bruke plast eller tape av den typen som gløder en liten stund etter lyset har gått av? Glow in the dark som det heter på engelsk. Dette hadde jeg regnet med at Biltema eller Clas hadde som hyllevare, men nei. Finner derimot en taperull i krimskramskatalogen til Nytt og nyttig. Andre alternativer tas imot med åpent sinn.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel.....
    Om man googler "glow in the dark...." så er de fleste treffene langt fra det du skal ha, mer i retning nattlige aktiviteter.....

Men her er noen plastgreier, men de må nok limes.....

Link

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Glow in the dark"

Det er fluoriserende maling du er på jakt etter. Det er det stoffet som er brukt i nødutgangsskilter og dykkerur. Den der grønne "radiation" looken, sansynligvis det stoffet som har gjort at alle tror kjernekraft lyser grønt..
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvlysende folie kan du sikkert få en bit av hos ei sjappe som driver med skilt & dekor. Finnes i mange farger.

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant dette på nett:

Side 3/6
    kan det brukes?
    http://www.aeo.no/Maskinkatalogen/11...ITA%20630w.pdf

Eller finnes denne:
    http://www.prosal.no/
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Deretter ble det litt tankespinn: Hva med å bruke plast eller tape av den typen som gløder en liten stund etter lyset har gått av? Glow in the dark som det heter på engelsk. Dette hadde jeg regnet med at Biltema eller Clas hadde som hyllevare, men nei. Finner derimot en taperull i krimskramskatalogen til Nytt og nyttig. Andre alternativer tas imot med åpent sinn.
    Synes ideen med selvlysende tape er så stilig at du kan ta deg råd til å bestille den fra butikken som hadde den! Du finner helt sikkert noe morsomt du kan bruke resten av rullen til :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Det er fluoriserende maling du er på jakt etter.
    Er det det? Da har jeg misforstått begrepet fluorescent. Slik jeg forstår det er det snakk begrepet hvor et fluor-holdig materiale avgir lys i en annen bølgelengde enn det den er belyst med. Og da tolker jeg det slik at det må være en lyskilde for at stoffet avgir lys og da er det ikke "glow in the dark". Men så er ikke jeg kjemiker så jeg kunne gjerne få en avklaring her.

edit: Det er vel Luminescent effekt jeg er på jakt etter???

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Synes ideen med selvlysende tape er så stilig at du kan ta deg råd til å bestille den fra butikken som hadde den! Du finner helt sikkert noe morsomt du kan bruke resten av rullen til :-)
    Joda, den er aktuell den så kan jeg rulle katten inn i restene. Den er trass alt ganske usynlig i mørket og vi bor rett ved en tett traffikert vei. Kanskje restene av hans 9 liv kan holde litt lenger ;-)

En annen mulighet er en tur innom en leketøysbutikk og kjøpe en pakke med selvlysende stjerner som noen klister opp i taket til smårollingene i huset. Disse er jo passe stive og har dobbelsidig tape, ready to use, bare en klipper dem til rett form.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, den er aktuell den så kan jeg rulle katten inn i restene. Den er trass alt ganske usynlig i mørket og vi bor rett ved en tett traffikert vei. Kanskje restene av hans 9 liv kan holde litt lenger ;-)
    Lag selvlysende ringer på halen - det setter de stor pris på!

En annen mulighet er en tur innom en leketøysbutikk og kjøpe en pakke med selvlysende stjerner som noen klister opp i taket til smårollingene i huset. Disse er jo passe stive og har dobbelsidig tape, ready to use, bare en klipper dem til rett form.
    Jepp. Det har vi gjort her hjemme. Tok et stjerneatlas (er det det det heter?) og lagde Polarstjernen, Karlsvogna, Orion og diverse med mer eller mindre korrekt innbyrdes plassering. Populært.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er stjernene store nok til å klippe ut en hel oval på ca 5 x 3 cm?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er stjernene store nok til å klippe ut en hel oval på ca 5 x 3 cm?
    Unnskyld. Jeg leste litt raskt. Jeg oppfattet det som at du kunne bruke resten av tapen og lage stjerner med... ops:

Svaret er forøvrig nei. Ikke med de stjernene vi kjøpte i alle fall.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes store stjerner. Vi har bl.a. en halvmåne som er ca 20 cm lang på rommet til ungene (samt noen sauer :lol: ) Men de koste ganske mye. Jeg ville heller gått for tapen fra Nytt og nyttig. Evt lagt inn LED lys med fjernkontroll

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du kunne Gjort en modifisering av noen slike?

Husker vi hadde selvlysende maling i militæret. Denne brukte vi til å male rundt døråpninger etc. i verkstedet.

Ellers tenker jeg at slike stjerner eventuelt måne fint lar seg tilpasse litt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror de ringene blir litt svulmende. Stjernehimmel er foreløpige favoritt. Toys'R'Us blir besøkt på vei hjem fra jobb i dag.

Et annet alternativ er å slakte svømmeføttene mine. Tidligere drev jeg endel med dykking og da vi holdt på med nattdykk krevdes det at vi hadde med noe som ga fra seg lys. Så vi var en gjeng som kjøpte "glow in the dark" svømmeføtter, og det var ganske fjernt i svømme i bekmørke og kun se noen svømmeføtter som gikk opp og ned...:roll:

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant noe på en dansk seilside:

Finnes helt sikkert noe på norske sider også :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stjernehimmel er foreløpige favoritt. Toys'R'Us blir besøkt på vei hjem fra jobb i dag.
    Besøkt, men utsolgt...:neutral:

Fint med nettverkslinker, men jeg tenkte jeg skulle gjøre det enkelt og plukke opp noe lokalt. Får se om jeg finner en annen lokal lekesjappe.

Leste meg ørlite opp på luminescente produkter og utenom farge, så er noe av kostnaden i produktene stort sett for hvor lang "etter-lysningstid" de har. For billige produkter snakker man om etterlysing i minutter, dyrere kan ha flere timer med samme "ladetid". Samtidig er det også et snakk om intensitet. De som lyser lenger har ofte lavere intensitet men jevnere lysstyrke.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den minste prinsessa i huset har hengende et slikt Toys´R´Us sett hengende i taket. Det har hengt der et par år og jeg mener bestemt hun har mistet interessen. Settet inneholder 7 stk. små stjerner, 1 stor stjerne og 2 store halvmåner.

Alternativet da er at du plasserer de 7 små stjernene på hver stol, eller bruker en teppekniv for å skjære ut en passende bit (et rektangel, ramme) av de 3 større figurene og plasserer ved nummerplaten på stolene...

Husk bare at det skal litt lysstyrke til får å "lade" slikt materiale. Vet ikke hvor mye lys du har rett over stolene. Sitter nummerskiltene vendt rett opp mot taket / spotlighten(e) på forkanten av setet?

Vil du jeg skal dette med til deg i morgen, så kan jeg det.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbudet, men ikke ta det ned. Dersom hun angrer på mandag, så vil ikke jeg knekke en liten prinsesses hjerte. Jeg har tid og råd til å skaffe meg et eget sett :wink:.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Husk bare at det skal litt lysstyrke til får å "lade" slikt materiale. Vet ikke hvor mye lys du har rett over stolene. Sitter nummerskiltene vendt rett opp mot taket / spotlighten(e) på forkanten av setet?
    Godt poeng, ser for meg at Kokken flyr fra sete til sete med Maglite XXL for å lade opp star wars tegnene :roll:

Forøvrig så peker de jo rett opp når ingen sitter i stolen så det passer jo godt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbudet, men ikke ta det ned. Dersom hun angrer på mandag, så vil ikke jeg knekke en liten prinsesses hjerte. Jeg har tid og råd til å skaffe meg et eget sett :wink:.
    Råd tviler jeg ikke på. Det var mer tiden jeg var "bekymret for". Okeidokei, da kan jeg heller kaste dem. Uppps...mente resirkulere dem.

Side 77 av 106 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •