Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 72 av 106 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 2103
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...trekk de med molton?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kanskje det. Litt heftig lim må til da. Noteres som et alternativ!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    I morgen kommer broder'n innom med lastebil og da kjøper vi litt gulvspon, 5 plater som jeg ikke tørr hive på taket av smågolfen... Feig...?
    Jeg vet ikke om jeg er rette person til å kommentere last på tak ned (eller opp) den bakken du bor i.... :grin:

Lastebil høres ut som en god idè!

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk :-)

Lakkering er alltids en mulighet, men når det gjelder noe som kan/vil bli tråkket på, da anser jeg slitasjefaktoren for stor.
    Dersom du lakerer den med svart Bengalakk og blander inn litt ovatrol (rustolje) vil du få en overflate som er veldig slitesterk. Brukte denne koblinasjonen en del som landbruksmekanikker ulempen er selvsagt litt lengre tørke/herdetid.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo alltids lime på "bagasjeromsmatte" av gummi også,
    Eller spraye den med "BodySkydd"(slik man bruker på biler for å beskytte mot steinsprut mm.
    For eksempel denne.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjenner til sort/grå elokserte aluminium gulvkanaler ? Alt jeg finner er "natur" aluminium.
    Du har jo for så vidt allerede nevnt løsningen: Eloksering! I sort. ;-)
    Regner med at du har mulighet for slikt, også på dine kanter?

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Dersom du lakerer den med svart Bengalakk og blander inn litt ovatrol (rustolje) vil du få en overflate som er veldig slitesterk. Brukte denne koblinasjonen en del som landbruksmekanikker ulempen er selvsagt litt lengre tørke/herdetid.

Du kan jo alltids lime på "bagasjeromsmatte" av gummi også,
    Eller spraye den med "BodySkydd"(slik man bruker på biler for å beskytte mot steinsprut mm.
    Du imponerer med mange gode ideer paalab!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Du imponerer med mange gode ideer paalab!

Hehe, det har'n alltid hatt.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Jeg spraya den der på ei stålplate i garasjen for 3-4 mnd siden, den er fortsatt sticky, så jeg ville ikke hatt denne på noe som helst i kinoen min.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer stadig noen "Reodor felgen" løsniger derfra.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Jeg spraya den der på ei stålplate i garasjen for 3-4 mnd siden, den er fortsatt sticky, så jeg ville ikke hatt denne på noe som helst i kinoen min.
    Sikker på at det ikke var denne:

Den vil alltid være seig. Den andre jeg henviste til har alltid blitt hard på de flatene jeg har sprayet den på.
    Det er viktig å ikke spraye på tykt lag. Det er ofte også en fordel å gi den et lite lag med sort lakk på utsiden, det vil da skje en liten reaksjon mellom lakken og karosseribeskyttelsesmassen som gjør det enda hardere.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom på enda en mulig løsning, Kunstlær:

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjenner til sort/grå elokserte aluminium gulvkanaler ? Alt jeg finner er "natur" aluminium.
    Jeg kjøpte mine her: Kabelkanaler og kabelskjulere, AV-Connection A/S

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men dere skulle vært her for det ble et humoristisk forsøk på å lage plexiplast spacers til høyttaler-terminalene. På vei hjem fra jobb plukket jeg opp en 3mm plexiplast plate og hjemme fant jeg frem en 16mm pluggskjærer samt 12mm boret. Først boret og deretter pluggeskjæreren:

Denne spiste grådig i plexiplasten og resultatet ble en hysterisk frynsete ring med en overflate av smeltete plastpartikler og tråder som minnet om vinteren som er i ferd med å komme. Og lukten:evil:! Bare et råd til slutt: Don't do this at home, leave it for the professionals!

Jeg går over til sag og bor i morgen! :roll:
    Hei

Hva endte du opp med som "spacere" her? Støtte selvsagt på samme problem som deg da jeg hadde boret opp 30 sentralplater Mangler 2-4 mm for at terminalene skal sitte skikkelig i platen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte 3mm plexiglass fra Clas. Men i stedet for å lage ringer med borene som viste over, så kappet jeg opp passe firkantede biter med DeWalt-saga (saaaakte), og boret dem opp med søylemaskinen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det ikke vært for noen små detaljer, så kunne dette blitt noen "roffe-innlegg" for jeg har jobbet litt uten kontinuerlig å oppdatere tråden (shame on me :-( ). Det er lenge siden siste innlegg her i tråden, ene og alene pga av at hverdagsjobben tar mye fritid og mesteparten av overskudd. Billett merket "ny ledelse søkes til hovedkontoret"...

Nok om det: Jeg fikk stolene for en tid tilbake og startet med å lage repos. Fremre stolrekke er satt opp på liggende halv-annen tomms bjelker og 22mm gulvspon, tilsammen rett over 5 cm opp. Bakre rekke er to lag med samme halv-annen toms, stående, og gulvspon på topp, ca 22cm opp fra gulvet og følgelig 17 cm opp fra rekken forran. Jeg valgte å legge et eget nivå for stolrekken forran da stolrekken skulle boltes fast og jeg hadde ikke lyst å lage hull i eksisterende gulv.

Så rammeverket ble tidligere flyttet fra garasje til garasje loft, fylt med isolasjon og der ble gulvsponen skrudd fast. Sidene ble også kledd med samme spon.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-plat-_pre_teppe-jpg

En tur til teppehandleren tømte kontoen for noen store lapper og hjem fikk jeg 2,5 meter med samme teppetype som jeg har på gulvet i resten av rommet. I tillegg noen meter med sort filt til å kle sidene med og en rull med dobbeltsidig teppetape.

Her skulle jeg hatt et bilde, men sort rom, sort teppe og et kamera med lite sammarbeidsvillig fokus...

Uansett var det på tide å bære opp alle delene som tilslutt skulle bli 7 flotte sitteplasser. Forsendelsen kom i følgende enheter:
    Stol-rygg
    Stol-sete
    Armlene, ende høyre
    Armlene, ende venste
    Armlene, midtstykke/kobling
    Brakett, ryggmontasje venste
    Brakett, ryggmontasje høyre
    En god del skruer, men ingen i IKEA standard (unbrako) ;-)
    Bunnplater til hver stol, ikke brukt

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-kinostoler_01-jpg

Det var da jeg bar opp stol-setene at jeg forstod at forsendelesen var på 350kg, disse 7 var overraskende tunge.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-kinostoler_02-jpg

Uansett om det ikke var med IKEA skruer, så var det med en passe forvirrende tegning med alle deler inntegnet.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-kinostoler_03-jpg

Delene ga seg stort sett av seg selv hvor de skulle monteres, så egentlig gikk montasjen veldig greit. I korte trekk:
    1) Montere venstre og høyre brakett til ryggen. Velg en av de tre posisjonene som er prefabrikert, og da selvfølgelig den mest laidback posisjonen.
    2) Sett rygg på plass på to armlene, men ikke skru fast den fremre bolten.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-kinostoler_04-jpg

3) Sett på plass stolsete på de fremre boltene på armelene og fest denne.
    4) Fortsett med neste stol..og neste og neste...
    5) Skru fast armlene til underlaget.

Merk: Punkt 5 kan/bør? gjøres før montasje av stolrygg og sete, men ettersom jeg ikke helt hadde bestemt montasjepunkt før jeg hadde prøvesittet litt.

Noen detaljer fra moteringen:

Armlenets montasjepunkt for sete og rygg er en solid klump med perforert gummi. Hvorfor? Jo: Hver stol blir til en viss grad frikoblet fra underlaget og naboenes bevegelser forplanter seg minimalt. Samtidig blir det en viss tilsnev av gyngestol-effekt som er veldig givende når rockefoten får opp rpm'en til engasjenerde musikk ;-)

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-kinostoler_05-jpg

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-kinostoler_06-jpg

Som vanlig måtte jeg demontere litt når jeg får noe nytt i huset. Jeg skrudde av bunnen av stolsetet på en av stolene da det var mange rare skramlelyder innenfor. Frykten for at noe var løst var ubegrunnet, i stedet hadde rause kinesere lagt igjen et ekstra sett med montasjeskruer, skjønt jeg kunne gjerne tenkt meg å fått dem med i en ekstra pose. Uansett var det mye blikk/stål i rammen i tillegg til tykk skumgummi. Vippehenglsene er festet til stålrammen og da skulle jeg tro at dette er en konstruksjon som skal ha lang levetid i den mekanismen.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-kinostoler_07-jpg

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-kinostoler_08-jpg

Etterhvert som jeg fikk mer og mer montasje-erfaring, da gikk det raskere og raskere å montere. Helt til siste stol på bakre benk. Da gikk ikke puslespillet lenger helt opp. En venste brakett for mye og en høyre for lite, eller motsatt. Urk. Jaja, ikke værre enn en mail til AVShop og ny ble sendt, bare det at jeg snakket motsatt av det jeg ville ha - og en ny brakett av den jeg hadde for mye av, den kom selvsagt. Så da gikk disse to brakettene i retur og da skal det være enkelt å finne den som hører til motsatt side. Jeg er faktisk litt ødelagt når det gjelder venstre og høyre etter to år som CrewChief i RNoAF.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-kinostoler_09-jpg

Men hvordan ser det ut pr i dag med 6 av 7 stoler på plass: Faktisk ganske bra :-)

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-kinostoler_10-jpg

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-kinostoler_11-jpg

Jeg har kjøpt inn 8 meter med mørk grå aluminium trappenese for å ha på hjørnene, det er på håret nok dersom jeg er nøyaktig med å kappe. Så derfor bør jeg jeg sikkert bare stikke ut å kjøpe en lengde til siden jeg kløner til et kapp eller to.

Ellers: På kortsidene er det montert 4 led(e)-lys fra IKEA satt opp med rødt lys, men disse må jeg dempe litt da de lyser noe heftig.

En liten designtabbe jeg gjorde var å regne på kastelengde på PJ. Jeg visste jeg hadde montert PJ på et ytterpunkt zomm-messig, men tok i farten feil av retningen. Jeg trodde jeg hadde trukket den maks frem, men det var jo selvsagt maks bak den var trukket! Så alle tegninger med planer for vinkler og skygger tidligere i tråden var uten mening da jeg ikke kunne gjøre annet enn å heve PJ de 18 cm jeg hadde målt meg frem til.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe sier meg at du ikke er kokk. Hvis du er det, er det godt at du gjør dette alene og ikke sammen med kolleger...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En liten designtabbe jeg gjorde var å regne på kastelengde på PJ. Jeg visste jeg hadde montert PJ på et ytterpunkt zomm-messig, men tok i farten feil av retningen. Jeg trodde jeg hadde trukket den maks frem, men det var jo selvsagt maks bak den var trukket! Så alle tegninger med planer for vinkler og skygger tidligere i tråden var uten mening da jeg ikke kunne gjøre annet enn å heve PJ de 18 cm jeg hadde målt meg frem til.
    Eller kall beregning for å få kjøpe ny Proj.

Gratulerer dette ser rått ut. Er de så gode å sitte i som de ser ut?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Noe sier meg at du ikke er kokk.
    Visittkortet sier "Senior Serviceingeniør Automasjon". Hjemme derimot er det vel nærliggende med tittel "Alltid tilstedeværende hushjelp og sengevarmer i vinterhalvåret" ;-)
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hvis du er det, er det godt at du gjør dette alene og ikke sammen med kolleger...
    Jeg skal love deg at jeg ikke søler, roter til derimot ;-), ja DET er jeg flink til.

Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Eller kall beregning for å få kjøpe ny Proj.
    Den passer (desverre) ganske bra der den står, ellers kunne jeg gjerne være fristet til å kjøpe en brukt JVC HD-1 jeg har fått nyss om (dog ikke eks-Ak). For tiden frister det mer med en julegave fra eD enn ny PJ. Hadde jeg bare hatt tid å bruke rommet....

Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Gratulerer dette ser rått ut. Er de så gode å sitte i som de ser ut?
    Etter jeg fikk plassert tre sorte fotskamler forran, så ble det veldig bra :-). Skikkelig kinofølelse, men ikke så luxus som et godt knippe med stressless. Den delen tar jeg heller inne i stua i huset. Eneste ankepunkt så langt (etter å ha sett en film): Jeg trodde faktisk at ryggen på stolene kunne trinnløst justeres "i fart", men de skrus fast i en av tre valgbare stillinger. Så det spinner hodet mitt litt for å realisere en enkel modifikasjon som ordner den biffen. Mangler en fresemulighet til stålet i braketten, et par teflonskiver og en kreativ mutter for å stramme mekanismen i fart. Blir sikkert ikke noe av, men tankene spinner litt allikevel.

En annen dings som er kommet inn i prosjektet er ny ovn. På bildene over viser den gamle oljeovnen i sin tidlig østeuropeiske grå stil. Jeg plukket opp en Adax Neo sak på tilbud på Lefdal:
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-adaxneo_1-jpg
    I sort selvsagt og avlang variant. Ikke komplett sort, da sidene var hvit plastikk og [sukk] hvit ledning! Toskete design å lage en sort ovn med hvit ledning! Så jeg plukket den i smådeler, lakkerte den hvite plasten sort, kledde ledningen med sort krympestrømpe og monterte sort støpsel. Så da gjenstår det å se om den fremdeles virker etter jeg puslet den sammen igjen. Den kommer komplett med temperatursenking, men den virker litt enkel i forhold til X10 mulighetene jeg har i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drar seg til borti vegen, ser jeg. Snart er det jul også. Planer om julebakst i år? (lurte litt i en annen tråd du har, og fikk meg an god latter :-D )

Side 72 av 106 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •