Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 71 av 106 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 2103
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dæven! Dette så flott ut En liten kommentar til rammeverket. Har du vurdert å forsterke de øvre stenderne på den bakre pllattformen sideveis? Eller skal du kanskje legge på en topplate?
    Uansett fett!

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er spent på hva du mener om DSX 9.2 (håper du prøver det...)
    Spøker du? - det er en av hovedgrunnene til at denne saken er hos meg. SELVSAGT skal DSX under lupen, i bredde som i høyde!

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Dæven! Dette så flott ut En liten kommentar til rammeverket. Har du vurdert å forsterke de øvre stenderne på den bakre pllattformen sideveis? Eller skal du kanskje legge på en topplate?
    Uansett fett!
    Hele rammeverket skal kles med 22mm gulvspon, topp og sider. Dog skal bakplate skrues litt fleksibelt til for å gi litt service access til litt elektro som gjemmes i platformen. Vil tro det skal bli stivt nok. Det eneste jeg lurer på er om jeg skal kjøre på med en tube med sponplatelime eller om det er nok med vanlig trelim til gulvsponen...?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg har jo pushet bilder, Vincent_vega!!!
    Jo, men pappesker har vi jo sett før

PS: Sikt eller pek ikke på noen, om våpnet er ladd eller ikke - særlig når undertegnede har 30-06 panserbrytende liggende i våpenskapet... ;-)
    Skal ikke gå videre med den saken, har bare en ødelagt luftpistol liggende på loftet her :lol: :roll:

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice Kokken.

Håper det blir en demo for oss Sandnes-buer når de nye stolene er på plass.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag lot jeg jobb være jobb og stakk hjem da Bring ringte og sa de hadde to paller med leveranse til meg... 350kg tilsammen. :-D

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-palle-1-jpg
    Hehe, dette var større enn jeg hadde trodd. Må få en demo når dette er på plass. Ikke slit deg ut til mandag da....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spøker du? - det er en av hovedgrunnene til at denne saken er hos meg. SELVSAGT skal DSX under lupen, i bredde som i høyde!
    9.2 er ingen spøk.... Det er faktisk ganske mange høytalere når du skal ha dem opp samtidig 8)

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får du DSX bredde og høyde samtidig? er det ikke enten eller?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden Kokken ikke er logget på akkurat nå, svarer jeg Dette er alternativene.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW!!
    Det der var rett og slett en heftig illustrasjon!:shock:

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aha, now i get it, det er enten eller hvis du har 7.1 fra før. men 5.1 kan utvides med både DSX høyde og bredde. men jeg hadde et lite problem med DSX høydekanalene mine, hvis de skal plaseres 45grader opp fra lytteposisjon så blir de jo plassert langt f over takhøyde!

Både DSXhøyde og bredde kanalene må nokk plaseres langs sideveggene for å få så riktig plassering som mulig ut fra de gradskivene som ilustreres på bildene.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vell gjerne det at de er plassert 45 grader ifra center.. (totalt 90 grader mellom de 2 iforhold til sweetspot)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele rammeverket skal kles med 22mm gulvspon, topp og sider. Dog skal bakplate skrues litt fleksibelt til for å gi litt service access til litt elektro som gjemmes i platformen. Vil tro det skal bli stivt nok. Det eneste jeg lurer på er om jeg skal kjøre på med en tube med sponplatelime eller om det er nok med vanlig trelim til gulvsponen...?
    Det ble nevnt i en annen tråd her med råd fra ekspertisen om at sponplatelim helt klart bør velges. Denne tørker ikke med tiden på samme måte som vanlig trelim og holder dermed bedre. Blir stødig nok dette.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Er vell gjerne det at de er plassert 45 grader ifra center.. (totalt 90 grader mellom de 2 iforhold til sweetspot)
    ja på den horisontale aksen, men når det kommer i høyden så syns jeg det ser ut til at de skal plaseres 45grader opp fra lytteposisjon, så de må vel skrues fast i taket:P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Lenge siden sist! :-) Gikk bra i konkurransene?

Blir nok å innvitere til noen treff når stolene er på plass, så kanskje du kommer innom du også!
    Tja, gikk rimelig greit, helt til armen knakk :-? 3 mnd siden nå, og enda ikke helt på plass! Min datter greide en full sesong uten alvorlige skader, og fikk en 10 plass sammenlagt i NM. Ikke verst til å være debutant.

Mindre cross i høst har jo ført til litt bedre tid til HT, og sub planlegges innkjøpt. Har vel endelig sirklet meg inn på en løsning jeg håper duger.

Stikker mer enn gjerne innom. Si fra om du fremdeles vil låne Engelen.

Rune

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med utstyr i hus Kokken!
    Jeg vil anbefale å bruke sponplatelim dette er litt mer fleksende enn vanlig trelim, og du vil vel ikke ha knirkelyder fra platformen når en av de på bakre rad sliter med å se riktige farger (mye gulfarge) og til slutt bare må ut for å tømme tanken et stykke ut i Atter en konge etter å ha sett de 2 foregående filmene først

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Så gul blir jeg vel når jeg tar Ringenes Herre Ekstended versjon - sammenhengende...

Jeg bøyde meg og gjør som den samlede pressgruppen beordret: To tuber sponplatelim er kjøpt inn i tillegg til de 5 sponplatene. Så da slipper jeg kanskje knirk. Liten digresjon: Da jeg var ung/yngre hadde vi to kinoer her i byen. Den ene ble på folkemunne kalt "knirken"... Det navnet ønsker jeg ikke å overta!

Utenom sponplater og lim, så ble jeg kvitt sofaen. Litt vemodig da den har fulgt kinoene mine i snart 10 år.

Clas'ern fikk også besøk. Ut derfra med en strømpadde som skal monteres i en nisje i rammeverket og tre gjennomgangs-stikk med lokk som skal brukes til Laptop, fjernkontroll repeater og slikt. Strømuttaket lager jeg hull i sidene av rammeverket, øvre del av sidene hvor jeg kler med 22mm spon. To pekene fremover og en bak. er planen.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-str-mpadde-jpg

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-str-muttak-jpg

Rammeverket ble kledd i bunn med sort fiberduk (barkduk) før jeg bar det inn på kinoen...

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-rammeverk_barkduk-jpg

Hvorfor fiberduk? Jo for jeg skal fylle hele rammen med Rockwool som jeg har liggende, og da vil jeg helst slippe støv på teppet under.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-rammeverk_loft-jpg

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-rammeverk_rockwool-jpg

Slik, da er kaffepausen slutt og jeg må ut og snekre videre....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strøm-uttaket som jeg snakket om:

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-str-muttak-nisje-jpg

Jeg satte opp en tverbjelke mellom to av dragerene på toppen og kledde denne med barkduken som jeg også brukte i bunn. Padda har en 3 meter "skjøtekabel" som vil gå bak til teknisk rom. Fra padda kan jeg fordele uttakene rundt omkring og samtidig kan jeg sette opp en av X10 bryter til noen ledelys langs kanten. Til dem må jeg trekke noen korrugerte rør, for ledlys glemte jeg å kjøpe i dag...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjenner til sort/grå elokserte aluminium gulvkanaler ? Alt jeg finner er "natur" aluminium.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-gulvkanal-jpg

Elhandel har noe i grått, men til den prisen antar jeg at det er PVC:elhandel.no - GULVKANAL SC 18-75 2M

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å lakke dem? Snaisen kino du ordner deg=)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Hva med å lakke dem? Snaisen kino du ordner deg=)
    Takk :-)

Lakkering er alltids en mulighet, men når det gjelder noe som kan/vil bli tråkket på, da anser jeg slitasjefaktoren for stor.

Side 71 av 106 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •