Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 68

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 68 av 106 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 1,341 til 1,360 av 2103
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bare for å forvirre meg selv mer så hadde jeg en lynvisitt av en Cambridge DAC i går kveld. Kunne desverre ikke kjøre alle tre samtidig, men satte opp Benchmark vs Cambridge og deretter Abrahamsen vs Cambridge. Ble bare tid til å høre på forkjell på klangbalanse og enkelte faktorer. Så erfart på inntrykket mitt så opplevde jeg like stor klangforskjell forskjell på Cambride vs Abrahamsen som Benchmark vs Abrahamsen. Cambridge vs Benchmark var klangmessig nærmere hverandre. Men som sagt, en lynvisitt...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Bare for å forvirre meg selv mer så hadde jeg en lynvisitt av en Cambridge DAC i går kveld. Kunne desverre ikke kjøre alle tre samtidig, men satte opp Benchmark vs Cambridge og deretter Abrahamsen vs Cambridge. Ble bare tid til å høre på forkjell på klangbalanse og enkelte faktorer. Så erfart på inntrykket mitt så opplevde jeg like stor klangforskjell forskjell på Cambride vs Abrahamsen som Benchmark vs Abrahamsen. Cambridge vs Benchmark var klangmessig nærmere hverandre. Men som sagt, en lynvisitt...
    Spennde! Hvordan var "lyd-bredden" i Cambridge'n vs. Benchmark?

Du bør jo prøve Lavry'n også, bare for å gjøre det ennå værre.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips: Abrahamsen skal kjøres balansert. Singleended ut er desverre ikke like påkostet og låter ikke like bra som balansert.

(Heldigvis er min v6 moddet hos roar malmin med nytt utgangsbuffer = ingen forskjell balansert/singel)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eiiv
    Tips: Abrahamsen skal kjøres balansert. Singleended ut er desverre ikke like påkostet og låter ikke like bra som balansert.

(Heldigvis er min v6 moddet hos roar malmin med nytt utgangsbuffer = ingen forskjell balansert/singel)

Hm.. skulle nesten tatt med din til Kokken en gang så kan vi ta Abrahamsen vs. Abrahamsen(moddet)..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er dette bekreftet hos Abrahamsen selv ? Jeg sendte en mail til Abrahamsen og lurte på om dette med balansert utgang hadde noe å si for at produktet er fullbalansert (dvs. om kanselering av forvregning hadde noe å si på dette) og fikk følgende svar :

"V6.0 er ett fullballansert produkt, så kanseleringen vil bli brukt uansett om man bruker XLR eller RCA kabler.

Dette med XLR/RCA kabler har mest med overføring av lyd mellom apparater.

XLR er å anbefale (særlig ved lengre kabelsrekk), men det er ingen fasit på at dette lyder ”best”
    "

Edit : Hadde vært veldig interessert i en test av Abrahamsen vs. Abrahamsen moddet. Og hvem er Roar Malmin og hvor kan jeg nå han hvis jeg ville ha gjennomført den samme modding'en ?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roar Malmin er en modde-guru (Musical Innovation) han kan du få tak i via Hi Fi Huset i Bærum! (eller ennå enklere, ring han 922 11 000)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kunne jo vært intresant. jeg har bygget den om til pre i tillegg til nytt utgangsbuffer.

Abrahamsen V 6.0 - Ombygning til pre.

Les her

Hvor er det dere bor da gutta?

Mvh Eivind

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kunne jo vært intresant. jeg har bygget den om til pre i tillegg til nytt utgangsbuffer.

Abrahamsen V 6.0 - Ombygning til pre.

Les her

Mvh Eivind
    Høres interessant ut. vi venter på "test"!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor på Godeset.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får bare beklage at jeg ikke har så mye tid å følge opp tråden as we speek. Det er hektiske timer på jobben; nå starter det med overtid i ukedager som helger fremover... Samt være i hot standby dersom oppgraderingen ikke blir helt vellykkede...
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Spennde! Hvordan var "lyd-bredden" i Cambridge'n vs. Benchmark?

Du bør jo prøve Lavry'n også, bare for å gjøre det ennå værre.
    Som sagt så va det en ekspressvissit av Cambridgen så jeg vil ikke si stort, rett og slett for lite tid til å dra annet enn en forhastet konklusjon.

Lavry'en får vente - jeg har DAC'et meg nok for en stund og jobben kommer til å ta mye fritid og overskudd litt fremover.

Alle DAC'ene ble kjørt singleended selv om de alle har XLR utgang. Ganske enkelt fordi pre'en min ikke har XLR inn/ut. Dersom det virkelig er hørbare/målbare forskjeller på XLR vs RCA på en DAC (annet enn gain) - da vurderer jeg konstruktøren av produktet som en tulling. Da hadde det vært bedre om de kuttet ut RCA utgang og heller leverte med en passende XLR -> RCA overgang. My 5 cent. :???: Vi merket forskjell i gain mellom de forskjellige DAC'ene og det er lett å la seg lure til å tro at det er mer dynamikk i en med mer gain enn en med lavere når en switcher raskt mellom kildene.

Videre test mellom en umoddet vs moddet Abrahamsen hadde vært gøy, men det kan fort bli til at den må tas hos andre. Min er allerede ute av døren og på besøk hos en potensiell kjøper. Og passer den ikke der så har jeg to andre som har PM'et meg om potensiellt kjøp... Populær sak den boksen!

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det virkelig er hørbare/målbare forskjeller på XLR vs RCA på en DAC (annet enn gain) - da vurderer jeg konstruktøren av produktet som en tulling.
    Jeg kan jo videresende denne til Electrocompaniet med hjertelige hilsener!:-D

Newcomer coolbiz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lavry DA10

Jeg må si at det var skuffende og litt overraskende at Abrahamsen sin DAC knapt ga noen forbedring over analogutgangene på Squeezeboxen.

Lavry'en får vente - jeg har DAC'et meg nok for en stund og jobben kommer til å ta mye fritid og overskudd litt fremover.
    Du er velkommen til å låne min DA10 dersom overskuddet skulle komme snikende tilbake. Vi gjorde en kjapp sammenligning DA10 vs. DAC-1 hos HoJ for en tid tilbake, og DA10 ble vurdert som bedre på bl.a. bassdefinisjon og soundstaging i hans oppsett. Siden den tid har HoJ byttet forforsterker fra transistor til rør og jeg ble ikke helt klok på resultatet.

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-kabel_rk_trommel-jpg

I dag kom jeg et par hakk videre på kablingen. Boksene med 6 kvadrat RK ble hentet frem sammen med trekkefjær. Trekke kabler alene er en selsom affære. All banning og kjefting går bare rett tilbake til en selv, så en fotnote for videre trekking av kabler: Innviter en stakker som en kan kjefte på når kablene stuker seg i en kobling. Med litt sommerpils og senere litt cognac til å smøre humøret så ble jeg faktisk ferdig med å trekke front høyre og venstre, bak høyre og venster, senter oppe og nede. Side høyre og venstre er litt på hold siden jeg ikke klarer helt å bestemme meg for trassèene. I tillegg er Coax for Get sitt spredenett på plass.
    Bruker du disse kablene i fra ht til koblingspanelet ditt? Er det noen grunn til at du benytter disse i stedet for tradisjonelle ht kabler? Skal gå til innkjøp av kabler nå, og da måtte jeg stoppe innom din tråd og se hvordan du har gjort det

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, jeg har trukket 72 meter (eller var det 76?) rundtomkring. Grunnen til at jeg valgte disse var at jeg hadde veldig god rabatt på disse da jeg kjøpte.

I forhold til mange andre høyttaler-kabler jeg har hatt i hus, så er dette kabler beregnet til å trekke i rør og gikk egentlig nokså greit å trekke. Men det ble trangt i koblingsboksene der jeg hadde 2 par, så jeg anbefaler ikke mer enn 1 par 6 kvadrat pr Elkoboks. 2 par går, men med mine pølsefingre ble det mye fikling da kabelsko skulle på termineringsboksene og denne skulle presses inn til montasje mot vegg.

Hvorfor 6 kvadrat og ikke mindre? I regnestykket om dempningsfaktoren på forsterker vs høyttaler er også høyttalerledning med. Lange strekk er stort sett ikke gunstig, men kan kompenseres med høyere tverrsnitt. Siden jeg kjører elektronikken bak, da blir plutselig høyttalerkablene så lange at jeg velger å kompensere.

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar

Har diskutert med meg selv lenge nå, og har mer eller mindre landet på den løsningen du har kjørt. Veldig viktig å få bekreftet sine tanker, derfor er det så fint å ha en referanse man kan strekke seg mot!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At jeg har gjort det før - det er på ingen måte garranti på at jeg har gjort det best/korrekt... Men sluttresultatet funker tålig bra hos meg ;-)

Over til noe helt annet: Er det noen som kan tipse meg om loddebolt i denne tråden:http://avforum.no/forum/produkt-pris...loddebolt.html

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coolbiz
    Siden den tid har HoJ byttet forforsterker fra transistor til rør og jeg ble ikke helt klok på resultatet.

Hehe, da er vi to om det!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tegnet i CorelDraw for å prøve å se hvor "skapet skal stå". Dvs hvor de 7 stolene skal plasseres i dybde og høyde. (Denne tegningen begynte jeg på for litt over en mnd siden, ting tar litt tid...)

Projektoren min, en BenQ W9000, volder litt hodebry. Særlig tror jeg den kan volde litt hodebry for dem som setter seg i midten i bakre rekke når filmen er slutt og de reiser sine slite kropper opp *dunk*....

Problemet med BenQ W9000 er at den ikke kan monteres høyere enn topp på lerretet, mer takler i utgangspunktet ikke linsen. Det er mulig å modde den til å ta mer, men da er degradering av bildekvalitet ganske sansynlig.

Så, skal jeg trekke stolrekkene lenger bakover, trekke PJ lenger bakover (den er tegnet i maks pos. fremover)..???

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-distanser-gif

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flytt PJ bakover slik at linsen er over rygg bakerste stolrad så er problemet løst :-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er vel strengt tatt ikke verre enn dét, Kokken?
    Ser jo at døren i bakkant av rommet kanskje kan gi litt hodebry, men det bør vel kunne gå?

Side 68 av 106 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •