Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 67 av 106 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 2103
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heia W

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til torsdag må jeg huske å kjøpe mer bokstavkjeks...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Samtidig koble analogutgangen på logitechen på en tredje inngang og se hvor mye gevinst det egentlg er på å introdusere en DAC i kjeden.
    Interessant test! Har du noen formening om Receiver kontra Classic (SB3) når det gjelder analogutgangen?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg ha noen formening om forskjellen mellom dem, så er det bare basert på det jeg har lest andre plasser. Jeg hadde en SB3 en periode men den ble kun koblet digitalt mot DAC og da er det et fett om det er den ene eller den andre for meg. Beklager at jeg ikke svare...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå burde jeg fortsatt i samme lest som tidligere med plate ditt og A datt, men jeg er sengeklar. Tror det er noe virus'ielt som har slått gjennom forsvarsverkene mine og driver og herjer hodet.. Så husk å desinfisere skjermen etter du har lest dette.

Etter W forlot sweetspot har jeg kjørt gjennom endel kjente spor og jeg ser en trend. A er minst like detaljert som B, men B evner å gjøre muskikken en anelse mer dynamisk. Prisen er at musikken blir litt rett i fleisen på enkelte instrumenter/effekter og en sitter igjen med et inntrykk/illusjon av at B har litt bedre presisjon. X er aldeles levelig, men det er et lite løft å få bedre DAC. Gevinsten er i hovedtrekk noe bedre seperasjon på instrumenter i bredde og dybde. Men vokal blir også mer korrekt og en bassen blir litt mindre rullende i bunn. Men er dette til å stole på med mine bihuler????

Jeg har den siste lytteperiode kjørt på med Synnøve Rognlien - "Serk", Peter Gabriel - "Blue Sky" og Nils Petter Molvær - "Tløn".

God natt!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tløn, ihvertfall deler av den, er midt i fleisen nesten uansett anlegg :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg leser inntrykkene så langt: "Wow, den Benchmarken var detaljert gitt. Abrahamsen er ikke så detaljert....Vent nå litt. Benchmarken klinger lysere og gir jo for svarte mindre kjøtt på vokaler. Abrahamsen ER jo like detaljert som Benchmarken, men låter ikke like lyst....(etter noen dager til); Nei. Abrahamsen er den som er best og gir musikken fylde. Benchmarken er mer imponator i starten, men lyttetrettheten kommer snikende etterhvert..."

Eller noe sånn.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Eller noe sånn.
    Den konklusjonen tror jeg vi kan la stå ;-)

Igår var HoJ innom og fikk lyttet litt. Jeg var litt stygg og fikk ham i sweetspot uten å fortelle hva som var koblet til hvilken inngang på pre'en. Deretter fikk han fjernkontrollen og styrte selv kilde og volum. Med andre ord en slags ABX test men hvor lytteren ikke fikk trene på forhånd. Og da ble det fokus på om det var forskjeller og i så fall hvilke forskjeller.

Resultatet ble i samme gate som mine synsinger og før jeg (eller Helge) avslører resultatet så kan vi ha en gjettekonkurranse: HoJ hørte tydelig at en kilde skilte seg ut mens de to andre var vanskeligere å skille. Så hvem skilte seg ut og hvem var værre å skille?

Analog fra Reciever
    Coax fra Reciever til Abrahamsen
    Optisk fra Reciever til Benchmark

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Resultatet ble i samme gate som mine synsinger og før jeg (eller Helge) avslører resultatet så kan vi ha en gjettekonkurranse: HoJ hørte tydelig at en kilde skilte seg ut mens de to andre var vanskeligere å skille. Så hvem skilte seg ut og hvem var værre å skille?

Analog fra Reciever
    Vi er litt utolmodige på svaret. Hva med at analog fra receiver var dårligere enn de andre to?:-?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Resultatet ble i samme gate som mine synsinger og før jeg (eller Helge) avslører resultatet så kan vi ha en gjettekonkurranse: HoJ hørte tydelig at en kilde skilte seg ut mens de to andre var vanskeligere å skille. Så hvem skilte seg ut og hvem var værre å skille?

Analog fra Reciever

Dette var både gøy og gåtefult..

Noe(n) låt bedre en andre, men hvem.. :twisted:
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt tips:

HoJ hørte liten forskjell på Denonreceiveren din og Benchmarken, mens den som skilte seg ut mest var Abrahamsen DAC V6.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt tips:

HoJ hørte liten forskjell på Denonreceiveren din og Benchmarken, mens den som skilte seg ut mest var Abrahamsen DAC V6.
    Håper han ikke hørte Denonen for den var avslått hele tiden...

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.
    Ser frem til avsløringen!

Jeg er veldig usikker på dette med DAC til min SB selv - og har ikke fått anledning til å teste det ennå (annet enn at jeg innbiller meg at DACen i receiveren min gav litt mer detaljer).

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper han ikke hørte Denonen for den var avslått hele tiden...
    Analog fra Reciever = ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Analog fra Reciever = ?
    Analog fra ...

Logitech Reciever

Logitech Squeezebox Reciever har tre utganger: Optisk, coax og analog og alle tre sender samme signal hele tiden - ingen behov for å enable/disable. Sum: Samme kilde brukes direkte og indirekte (via DAC) på alle tre inngangene på Parasound pre'en. Parasound'en skal være tålig transparent.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet - Kokken var for kjapp...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte helt å takker for at jeg fikk besøke deg i går Kokken, det var meget bra, synes du har fått det meget fint i hulen din, lyden er også meget bra nå. Synes testen jeg fikk i går sier mye ang. dac, det MÅ testes før en kjøper seg dac, en kan ikke høre på andre..

Før har min "drøm" vært Lavry DA10, som har gjort mitt anlegg "helt topp" når jeg har fått lånt den, men etter jeg fikk in rør-pre'n så passet Lavry'n inn i det hele tatt lenger, når vi testet den her så hørt det ut som den hadde dratt med seg to soveposer og hengt over hver høyttaler.. Rart dette med hvor lite som skal til før ting låter dårligere\bedre..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Helge, igjen... ;-)

Det er vel på tide å slippe "katten ut av sekken".

Etter en førsteinntrykkene hadde lagt seg, så var det Benchmarken som pekte seg ut fra de to andre, og da i positiv retning. Denne pekte Helge korrekt ut av de tre. Så var forskjellen mellom analoge utgangen og Abrahamsen så liten at Helge mente (noe usikker) og feilaktig hvem som var hvem av dem! :shock: Noen runder senere med medbrakt musikk ble Abrahamsen plukket ut som noe bedre enn analogutgangen på vokal og dybde/perspektiv. Helge kan selv få lov å beskrive detaljene...

Uansett: I mitt oppsett peker Benchmarken seg ut, positivt med mine preferanser. I andre oppsett er ikke nødvendigvis fasit.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos deg så synes jeg det ikke var noe som helst tvil Benchmarken låt klart best, ingen forran og ingen ved siden av. Flotte detaljer hele veien, samtidig ikke for kvass eller hard, den passet rett og slett bare inn!

Ved lytting av musikk jeg ikke hadde "pugget" så tok jeg feil av SB og Abrahamsen, den analoge låt hakke bedre syntes jeg. Men etter litt lytting med musikk jeg kjenner så hørte jeg noen forskjeller. Abrahamsen hadde mer kontroll på vokalen, samt en dypere lydbilde en SB sin analoge utgang. Men her snakker vi ikke om mye...

Enkelt summert opp Benchmarken klart best, Abrahamsen på en knapp andre plass.. Personlig så hadde jeg ikke (hos deg, med ditt system osv. osv.) orket å kjøpe Abrahamsen når SB'n låt så likt...

Men jeg sier igjen (kan nesten ikke si det for mye) hos andre så kan det godt være at det er Abrahamsen som stikker av med seieren, men ikke hos Kokken!

Over og ut!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig dette med kilder og forskjellige inntrykk og variabler som oppstår i forskjellige oppsett. Hos meg merket jeg som nevnt natt/dag forskjeller på Abrahamsen og Cambridge sine DACer og har sjeldent opplevd å skille 2 kilder så tydelig. Og så ser man at i ditt oppsett slites det med å skille v6 og Logitechen...

Det er jo helt klart at matching og testing blir viktig før et valg i så måte.

Side 67 av 106 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •