Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 66 av 106 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 2103
    Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    ...stemmen til Roger...
    = Robert ;-)
    ...Samtidig koble analogutgangen på logitechen på en tredje inngang og se hvor mye gevinst det egentlg er på å introdusere en DAC i kjeden.
    Det ser jeg frem til å høre mer om! :-)

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke tvil om at begge disse DAC'ene er veldig bra og mye av forskjellene kommer bare frem når jeg switcher frem og tilbake mellom kanalene på pre'en.
    It's a tie.

Flere ganger har jeg sittet og lyttet og måtte snu meg mot pre'en for å se hvem jeg stoppet på når jeg switcher frem og tilbake.
    It's a tie.

Skal da se om jeg kan få W (eller noen andre) til å koble A vs B uten at jeg vet hvilke kanaler på pre-en som brukes....
    It's a tie.

Mine egne opplevelser er at DAC-forskjeller er marginale, og at det for meg ikke er noen vits i å "oppgradere" - andre forhold styrer DAC-valg (antall innganger, utseende (!), pris).

Samtidig koble analogutgangen på logitechen på en tredje inngang og se hvor mye gevinst det egentlg er på å introdusere en DAC i kjeden.
    Det blir artig å høre utfallet av dette, da jeg aldri testet det selv. Jeg tok det for gitt at DACen i SB suttet som danskene sier...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes du burde få andre med på denne teste også. (f.eks. MEG)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Tenkte jeg skulle foreslå det samme :-D ( altså HOJ sine ører)

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    It's a tie.
    It's a tie.
    It's a tie.
    Nå har du sett for mye på StarWars igjen ;-)
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-tie_fighters-jpg

Mine egne opplevelser er at DAC-forskjeller er marginale, og at det for meg ikke er noen vits i å "oppgradere" - andre forhold styrer DAC-valg (antall innganger, utseende (!), pris).
    Funksjon kan veie tyngre enn ytelse for meg også, særlig når det er lite å hente i forskjell. Men så vet jeg inne i ryggmargen at det ER litt forskjell og det vil alltid ligge og gnage...gnage...gnage...

Det blir artig å høre utfallet av dette, da jeg aldri testet det selv. Jeg tok det for gitt at DACen i SB suttet som danskene sier...
    og
    Dere kan komme innom og høre selv hvis dere har litt fritid tirsdag eller torsdag.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere kan komme innom og høre selv hvis dere har litt fritid tirsdag eller torsdag.
    Tror begge disse dagene passer for meg.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle gjerne kommet en tur, men har selvpålagt karantene da alle tre barna + far er råket av maveinfluensa, som de sier på Egenes.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror begge disse dagene passer for meg.
    Tirsdag er mest safe, må muligens jobbe torsdag ettermiddag. Du vet hvor jeg bor :-)

Jeg skulle gjerne kommet en tur, men har selvpålagt karantene da alle tre barna + far er råket av maveinfluensa, som de sier på Egenes.
    Meget snusfornuftig! Setter pris på at du tenker på dine medmennesker ;-)

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vært spennende dette, men Tirsdag er sykle i skauen-dag. Finnes ikke dårlig vær, bare mye regn og gjørme. Eller noe sånn.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Kunne vært spennende dette, men Tirsdag er sykle i skauen-dag. Finnes ikke dårlig vær, bare mye regn og gjørme. Eller noe sånn.
    Sykle til KOKKEN dag kanskje, med eventuelle omveier

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør han det, så skal jeg stå klar med høyttrykkspyler... med varmtvann.. uten båt...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som tirsdag faller bort her, Torsdag etter kl. 21 - passer ser det ut som.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør være ferdig med å plage serverene våre så sent. Vi kan satse på torsdag kl 21.

DrErling, et tu?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tres bien!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må se det litt an. Skal gi beskjed så fort jeg vet 8)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ukjent for meg, men det betyr jo ikke noe. Godt tips for dem som er på jakt etter rimelig kabel, for jeg antar du er fornøyd ettersom du linker til dem?
    Fra Tartan Cables hjemmeside, min utheving i rødt:

"About Us

Tartan Cable is a division of Blue Jeans Cable (www.bluejeanscable.com), launched for the purpose of bringing inexpensive cable assemblies for audio and video usage to the home theater market. Blue Jeans Cable specializes in custom production of audio and video cable assemblies from broadcast-quality cable and connectors. As we've become more and more acquainted with every part of the home theater market, we've found that some of our customers prefer to buy offshore-sourced premade cable assemblies, which can be sold at prices well below our standard broadcast-quality products. In response, we've looked to a variety of offshore suppliers to find the very best pricing on reliable-quality prebuilt cable assemblies for home theater use, and the result is Tartan Cable.
    We will be adding more and more product assortment to this site as time goes on; if there's something you're looking for and cannot find here, let us know.

Kurt and Pam
    Tartan Cable"

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kokken, jeg vet du har en AW 250R. Har du noen gang koblet den til forforsterker via phonokabler eller kun balansert? Jeg har prøvd det (phono) på to forskjellige AW-250R og begge gir meg jordingsstøy i ht. Kjent problemstilling?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører phono med XLR overgang i enden mot 250R'en.

Var også plaget med 50Hz brum og trodde lenge det var signalkablene. Det var noe mindre med XLR da jeg kjørte Benchmarken direkte mot 250. Men min løsning ble å bruke ujordet 230V kontakt, da forsvant 90% av grumset. Men jeg ser at du har gjort det samme med ujordet og da er det ikke nødvendigvis samme problem.

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører phono med XLR overgang i enden mot 250R'en.

Var også plaget med 50Hz brum og trodde lenge det var signalkablene. Det var noe mindre med XLR da jeg kjørte Benchmarken direkte mot 250. Men min løsning ble å bruke ujordet 230V kontakt, da forsvant 90% av grumset. Men jeg ser at du har gjort det samme med ujordet og da er det ikke nødvendigvis samme problem.
    Takk! (selv om det nok ikke var medisin for min sykdom)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DAC kveld igjen. Denne gangen har jeg endret på oppsettet en smule: Ettersom det var gainforskjell mellom A og B, så har jeg endret B fra fixed output til variabel og justert volum slik at målingene på pink noice ble lik mellom A og B. I tillegg er X introdusert på inngang 3. X er analoggangen på Logitech Recieveren. Denne målte jeg også på pink noice og er nær nok de to andre, kanskje en halv dB i forskjell.

Dagens siste bokstav introduseres med W. Jeg fikk lokket henner ut og plassert henner i sweetspot. Så med W i SP ble A, B og X satt opp mot hverandre med W's favoritter - Vamp. Hun fikk ikke vite hvilke komponenter som var på hvilken kanal på pre'en og startet med A.

Kortversjonen fra W. Førsteinntrykk: B foretrekkes fremfor X og deretter A tilslutt. 10 minutter senere skifter B og X plass og slik konkluderes det. Kommentarene fra W er at det er litt mer rom og luft i B, mens X taper på for dominerende S-lyder på vokal.

Nå skal det sies at til daglig så er W fornøyd med reiseradio og 25" CRT TV, så jeg er høyst forbløffet over hennes kommentarer, for hun har aldri før blitt bedt om å høre forskjell på noe utstyr her i huset. Det er et uant potensiale i den dama!!!

Side 66 av 106 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •