Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 65 av 106 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 ... SisteSiste
Viser resultater 1,281 til 1,300 av 2103
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Selv valgte jeg Tartan Cable--Quality Audio / Video Cables at Reasonable Prices da jeg skulle ha 2x 3m subwooferkabel og 2x 1.5m S-VHS-kabel (!). Ca. 180 kroner inklusive frakt for heile driden
    Ukjent for meg, men det betyr jo ikke noe. Godt tips for dem som er på jakt etter rimelig kabel, for jeg antar du er fornøyd ettersom du linker til dem?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått dem enda. Men hvor vanskelig er det å lage en "god" subwooferkabel? Til 4 USD for 3 meter er det ikke store tapet om de ikke "virker" :-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Høres ut som om det blir lite flytte-vennlige høyttalere, men heller ingen veltepettere heller. Har Klipsch'ene egne kammer for sandfylling ??? Eller må du 'spise' av kammeret?...
    Høtalere skal jo helst stå rolig. Mine flyttes ikke i unøden så det skal nok gå greit.

Klipsch har ikke eget kammer så der blir det et spørsmål om kreativ løsning. Har ikke tenkt eller sett nøye på dette enda. Hvis jeg får tak i stålsand så kunne det være verd et forsøk. Time will show....

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Blir fryktelig inspirert av tråden din, og lurer særlig på dette med terminalene du har bygd.

For en snart tre uker siden bestillte jeg 17 høyttaler-terminaler fra HongKong. Med to ukers forventet leveringstid begynte jeg å bli litt urolig, men uten grunn. Idag fikk jeg hentelapp fra posten og bingo! 17 par ligger klar! :-D
    Hvor bestillte du disse fra? Og har du noen bokmerker på lur som selger diverse materiell som kan benyttes i DIY prosjekter? (DIY høyttalerkabler, terminaler ++)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bergli
    Hei

Blir fryktelig inspirert av tråden din, og lurer særlig på dette med terminalene du har bygd.
    Takker og håper det ikke ble alt for fryktelig Har sett innom tråden din av og til og "føler med deg" i prosjektet ditt. Jeg får litt flashbacks...

Hvor bestillte du disse fra? Og har du noen bokmerker på lur som selger diverse materiell som kan benyttes i DIY prosjekter? (DIY høyttalerkabler, terminaler ++)
    Bokmerker hadde nok vært lurt, men i dette tilfellet så var det via EBay og da blir linkene raskt gamle og ubrukelige. Men jeg kjøpte via en som kaller seg "HongKongSuperSeller" og her er hans link på EBay: eBay Seller: hongkongsuperseller: Business Industrial, Electronics items on eBay.com. Du kan søke på hans portefølge. Bruk søkeordet "binding post" og bla gjennom alle sidene med varianter som kommer opp.

Jeg sendte en mail til ham med antallet som jeg ønsket, så satte han opp en egen fixed price via PayPal.

Edit: Lagde i sin tid en egen tråd om søken etter høyttaler terminaler: http://avforum.no/forum/produkt-pris...ggpunkter.html

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg husker godt det tipset ;-), men husket ikke hvor godt boksene passet inni - den er ganske lang å bla i tråden din, selv med en oppdatert *kremt* innholdsfortegnelse...
    Host, ja, den ja...

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og har du noen bokmerker på lur som selger diverse materiell som kan benyttes i DIY prosjekter? (DIY høyttalerkabler, terminaler ++)
    Mulig disse er nevnt før her, jeg kjøpte noen terminalplater fra dem. Grei levering og gode priser. Har ikke montert dem.

AudioSpares*-*Audio*Spares,*Parts,*Components

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er det som formidler utlevering av FedEx-pakker i Norge? Posten.. dvs Bring?

Jeg ser at Blue Jeans kablene jeg bestillte fra UK faktisk ble sendt fra USA rett etter bestillingen, jeg hadde trodd de kom fra UK...

Kode:
    Sep 2, 2009 18:47    Int'l shipment release      GARDERMOEN NO
    Sep 2, 2009 18:47    At local FedEx facility     GARDERMOEN NO
    Sep 2, 2009 03:38    Departed FedEx location     PARIS FR
    Sep 1, 2009 08:46    Departed FedEx location     MEMPHIS, TN
    Sep 1, 2009 08:14    Arrived at FedEx location   MEMPHIS, TN
    Sep 1, 2009 03:25    Left FedEx origin facility  SEATTLE, WA
    Sep 1, 2009 01:19    Picked up                   SEATTLE, WA
    Sep 1, 2009 01:10    Shipment information sent to FedEx

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å svare meg selv, her i sentrale Rogalandsstrøk så var det Posten/Bring som gjorde et forsøk på levere pakken til meg (når jeg ikke var hjemme). Jeg hadde oppgitt telefonnummer i bestillingen til Blue Jeans, men den ble ikke med i forsendelsespapirene og følgelig ble det bomtur på Bring. Så i dag gikk jeg ned til posten og polet (lørdagsruta), plukket meg meg en moden 2001 Brunello og en FedEx pakke.

Det var noen som etterlyste bilder av Blue Jeans kabler, så her er litt: Inne i pakken, 4 par med 1,5m RCA kabler, hvit:
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-blue-jeans-cables-jpg

Jeg valgte kabler uten strømpe ettersom det er unødvendig i mitt tekniske kott, samtidig som hvit passer godt til signalkabler i mølja mi.

Pluggene er ikke av strammetype. Innvendig forgyllet og et riflete plugghode.
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-blue-jeans-cables-plug-jpg

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en Fed-ex pakke for et par år siden, den kom med Shenker (Tollpost). Dette er like nord for Oslo

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med like signalkabler er kvelden kommet til å sjekke mine to DAC'er mot hverandre. Vi snakker om Abrahamsen V6 vs Benchmark DAC1, en skikkelig A-B test...

Jeg har koblet begge inn på hver sin kanal på pre'en. Begge DAC'ene er videre koblet til samme kilde, en Logitech Reciever (fra Duet pakken) den ene via optisk og den andre via coax. Jeg har kjørt samme oppsett tidligere, men aldri hatt to idensiske signalkabler tilgjengelig så har jeg vært forsiktig med å konkludere. Det er nå lynraskt å skifte mellom disse to DAC'ene på pre'en og rimelig lett å kunne detekte forskjeller. Og med Blue Jeans kabler i hele analoge signalledd, så er den delen så lik som mulig.

Begynner med Vamp - St.Mandag. Og ja det er forskjeller.

Første som slår meg er at det er litt forskjell på gain mellom disse to på de ubalanserte utgangene. Benchmarken ligger ørlite høyere. Dette må tas med i betraktning når en lytter A vs B.

Selv med gainforskjellen, så er A en smule mer laidback enn B. Noen smådetaljer kommer bedre frem med B enn A, men B kan føles ørlite mer pågående. Tittelsporet, st.mandag, blir repetert mange ganger og pianoklimpringen på slutten av sporet går i favør B. Det blir en anelse mer dybde i etterklang i "rommet".

Neste låt er det mindre forskjell å peke på, men låt 7 "Avsted" spilles i med A som forsiktig vinner. Her blir mannstemmen til Paul Hansen litt presset for langt av B, mens A beholder roen. Men det er fremdeles B som vinner i evne til å formidle inntrykket av rom og bredde.

Tja, hva er neste plate i kø? Jeg er åpen for forslag :-P

edit: skrivefeil i sangtittel...

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy at du tar denne testen , da dette er to aktuele dacer hjemme hos meg .

Vet ikke hvilken musikk smak du har , å hvilke plater du har i sammlingen , men kunne vært gøy å høre hva du synes på f.eks Jack Johnson eller Nils Lofgren . Kunne også vært gøy å høre hvilke forsjeller du finner på litt tyngre musikk som rock/metal .

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akustisk gitar finner jeg endel av i samlingen, tyngre metall er det ikke så stort utvalg, men litt skal jeg nok finne ;-)

Imens har jeg spillt litt med mer motsatt polaritet. Nigel Kennedy og Vivaldi - 4 årstider, en innspilling som jeg har hørt på i ny og ne siden utgivelsen i 1989.

Dette er en av innspillingene hvor B kan gi meg litt lyttetretthet da violinen til Nigel kan bli litt agressiv med B. A er mer snill og jeg aner at dette er veldig behagelig, men samtidig merker jeg at det er noen små detaljer i innspillingen som dempes ned litt og jeg må lete etter dem der hvor B plasserer dem lett tilgjengelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Led Zeppelin - Mothership er kansje noe du kan teste?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La de være påslått til i morgen. Kjør samme test du gjorde i kveld. Spent på resultatet A/B da.

Prøvd ellers å switche optisk / coax og se da?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    La de være påslått til i morgen. Kjør samme test du gjorde i kveld. Spent på resultatet A/B da.

Prøvd ellers å switche optisk / coax og se da?
    Begge har vært påslått i ukesvis, bare en liten pause i går da jeg koblet på nye signalkabler.

Jeg har også vekslet (før signalkableskifte) mellom forskjellige innganger på pre'en for å sikre at det ikke er noe der som lurer meg. Optisk vs Coax står på testlista, men der må jeg skrelle ned noen godt gjemte kabler.

Imorgen blir det dog lite lytting da jeg skal skremme badenymfene i svømmehallen din med min muskel-løse kropp, som jeg pleier å gjøre hver mandagskveld... Så får jeg i alle fall vasket øregangene ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah. Godt jeg svømmer på onsdagene, da.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Tittelsporet, St.Anger, blir repetert mange ganger og pianoklimpringen på slutten av sporet går i favør B. Det blir en anelse mer dybde i etterklang i "rommet"...
    Mistenker en liten typo i sangtittelen her, da det vel er lite pianoklimpring i akkurat denne...

Fint med slike lytteinntrykk!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gitar, jeg droppet Nils da han er litt overspillt her... Men en lekende Bergenser med navnet Mads Eriksen havnet i spillelista med Journey. Kvalitetsmessig ikke de beste innspillingene jeg har, men like så interessant er å høre forskjeller her også.

Gitar-riffene kommer mer i fokus med B enn A, men så mer at det går litt på bekostning av det totale lydbildet. Med A som DAC blir jeg litt mer kjent med allt som foregår rundt omkring Mads, ikke bare Mads selv. Men til gjengjeld er jeg mer glad i den lille ekstra pondusen og attak som B gir bassgitar og trommer - skjønt noe ligger i det ekstra fra gain.

...og Tiger: Jeg pleier å svømme onsdager også, men kommer jo dinglene sent på kveld..

... og helt rett freddie, major typo error - "st.mandag" burde passe mye bedre, me fix...:?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Led Zeppelin med Physical Graffiti er streames i dette øyeblikk.

Bron-Yr-Aur, spor 2 på plate 2 er gøy med sin panorerede gitar. A vinner marginalt over B. B er mer marginalt mer detaljert men her føles det som om gitarene blir litt mer metalliske i klangen enn A. En smakssak.

Sang 2 på plate 1, the Rover blir neste å sjalte mellom. En sang for B! Med A blir vokal plassert litt bak og stemmen til Robert blir litt uengasjert i forhold til B. Men det jeg merker det best på er skarptrommer hvor det er best presisjon/attack med B.

Det er ikke tvil om at begge disse DAC'ene er veldig bra og mye av forskjellene kommer bare frem når jeg switcher frem og tilbake mellom kanalene på pre'en. Flere ganger har jeg sittet og lyttet og måtte snu meg mot pre'en for å se hvem jeg stoppet på når jeg switcher frem og tilbake. Foreløpig heller jeg (fremdeles) mot B som min favoritt blant disse to.

Mer testing på tirsdag, nå har jeg fått dosen for i dag. Skal da se om jeg kan få W (eller noen andre) til å koble A vs B uten at jeg vet hvilke kanaler på pre-en som brukes.... Samtidig koble analogutgangen på logitechen på en tredje inngang og se hvor mye gevinst det egentlg er på å introdusere en DAC i kjeden.

Side 65 av 106 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •