Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 64 av 106 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 2103
    Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Stålsand er bitte små stålkuler som man bruker istedet for blåsesand ved sandblåsing Har brukt dette i stativer selv, og det er tungt som H.........:wink: Jeg fikk en halvfull 20L bøtte fra Jøtul og de 10L veide over 50kg8-)
    Takk...der fikk vi det korrekte svaret 8-)

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stålsand brukes under produksjon av stål. Først brenner man av/sprekker opp glødeskallet, så kjører man på med stålsand, men ikke med trykkluft? Bruker vel mekansk roterende "redskap" for å sende stålsanden avgårde. Når det produserte stålet er rent blir det behandlet med antikorrosjonsmateriale.

Stålsand brukes også til å "skytes" på ferske sveisefuger for å jevne ut lokale spenninger i skjøten, noe som gjør skjøten sterkere.

Ja, jeg har googla det. Jeg sitter ikke på sånn info :wink:

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Stålsand brukes under produksjon av stål. Først brenner man av/sprekker opp glødeskallet, så kjører man på med stålsand, men ikke med trykkluft? Bruker vel mekansk roterende "redskap" for å sende stålsanden avgårde. Når det produserte stålet er rent blir det behandlet med antikorrosjonsmateriale.

Stålsand brukes også til å "skytes" på ferske sveisefuger for å jevne ut lokale spenninger i skjøten, noe som gjør skjøten sterkere.

Ja, jeg har googla det. Jeg sitter ikke på sånn info :wink:
    Ja dette stemmer Men den stålsanda som en bruker via trukkluft er behandlet for å ikke "ruste" og er fri for støv/småpartikler.
    Hvis kokken vil så kan jeg sikkert ordne ei bøtte og ta med på Horten messa:wink: På den betingelsen at du bærer den selv

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er pensumet fra fagskole og ingeniørhøyskolen repetert for meg ops: og jeg husker det nå, bare ikke bitt meg merke i navnet stålsand.

Jeg sier takk, men nei takk til en bøtte på Hortenmessa, jeg tror jeg hadde slitt litt med å få den hjem, og ikke har jeg tenkt meg dit heller . Og jeg tror det hadde blitt en smuuule overkill i senter-stativet, det er vel nesten hele konseptet med sandfylling i det hele tatt...

Jeg skal på besøk til en industrikunde neste uke, så mulig jeg tigger meg noe blåse-sand der fra mekanisk verksted. De er flere der som sitter med audiofile interesser så vi drøser lett om Martin Logan og Sonus Faber i den gjengen...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EBay'et meg til 4 Atlona høyttaler terminaler i går.

Kunne kjøpt meg disse via norsk forhandler for 79,- kr stk (+frakt) men på EBay kom de på $4,50 (ca 27kr) + frakt. Da ble det EBay gitt, selv om jeg i utgangspunktet er villig til å betale litt mer og støtte norsk næringsliv.

RuneW har brukt disse og presset dem til å passe tålig i en standard elko-boks, så jeg håper jeg klarer samme trikset. Grunnen er at jeg ønsker å frigi noen terminaler til å lage biamping til senter, ikke påtenkt i designfasen, og ha et par ekstra i bakhånd til andre nye kanaler evnt DIY prosjekter...

Neste blir å bestille en knippe ubalanserte signalkabler fra Blue Jeans UK.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har brukt det, hva koster egentlig slik stålsand? Eller er det slik at en må kjenne noen på Jøtul eller lignende for å få tak i det.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Til dere som har brukt det, hva koster egentlig slik stålsand? Eller er det slik at en må kjenne noen på Jøtul eller lignende for å få tak i det.
    Det koster ikke mye. Enklest blir det kanskje å henvende seg til et sandblåse firma eller kanskje Biltema har. De hadde i hvertfall blåsesand tidligere.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at sand er billig, nå snakker jeg om stålsand som garantert Biltema ikke har.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fullt klar over hva du snakker om. Jeg er tidligere sandblåser av yrke. :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var flott å høre! Da er kompetansen på topp

Tviler fremdeles på om Biltema har, men skal vel være mulig å finne et sandblåsefirma.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Counterpointer : Har du noen planer hvor stålsand passer inn?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et utrolig flott stativ. Iponerende arbeid. Morro å se DIY som gir så fine resultater.

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sinnsykt forseggjort og flott senterstand du har fått til. Jeg skal selv kjøpe meg samme centeren snart lager du ett til til meg og eller :-) hehe

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    EBay'et meg til 4 Atlona høyttaler terminaler i går.

Kunne kjøpt meg disse via norsk forhandler for 79,- kr stk (+frakt) men på EBay kom de på $4,50 (ca 27kr) + frakt. Da ble det EBay gitt, selv om jeg i utgangspunktet er villig til å betale litt mer og støtte norsk næringsliv.

RuneW har brukt disse og presset dem til å passe tålig i en standard elko-boks, så jeg håper jeg klarer samme trikset. Grunnen er at jeg ønsker å frigi noen terminaler til å lage biamping til senter, ikke påtenkt i designfasen, og ha et par ekstra i bakhånd til andre nye kanaler evnt DIY prosjekter...

Neste blir å bestille en knippe ubalanserte signalkabler fra Blue Jeans UK.
    Det gikk veldig greit. Var ikke mye pressing der i gården etter at noen tipset meg om at jeg kunne ta ut "innmaten" i Elko-boksene...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kiddiboy
    Det var et utrolig flott stativ. Iponerende arbeid. Morro å se DIY som gir så fine resultater.
    Takker! :-)

Sitat Opprinnelig postet av Perminow
    Sinnsykt forseggjort og flott senterstand du har fått til. Jeg skal selv kjøpe meg samme centeren snart lager du ett til til meg og eller :-) hehe
    Har man lagt seg til å kjøpe enheter med en viss finish og design, da nytter det ikke med noen firkantede kasser med bengalakk. Kjekt når det er litt helhet i det. Jeg aner at det er også et business-spotensiale ;-). Siden jeg bare er hobby-designer og ikke kinesisk masseprodusent i fritiden, da må jeg nok heller satse på å selge designet til KEF... Egentlig synd at det ikke finnes original-stativer som tar opp designkurvene til høyttalerene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det gikk veldig greit. Var ikke mye pressing der i gården etter at noen tipset meg om at jeg kunne ta ut "innmaten" i Elko-boksene...
    Ja, jeg husker godt det tipset ;-), men husket ikke hvor godt boksene passet inni - den er ganske lang å bla i tråden din, selv med en oppdatert *kremt* innholdsfortegnelse...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Counterpointer : Har du noen planer hvor stålsand passer inn?
    Planer er det ingen mangel på! Det er gjenomføringen som lider.....

Helt konkret så fikk jeg lyst til å bytte ut sanden som er fylt i mine Totem Arro med ståltypen.

Samt at jeg fikk noen tanker om at Klipsch'ene i kinoen kanskje kunne hatt godt av litt mer vekt. Klipsch er jo ikke akkurat de beste når det gjelder kabinettkonstruksjon, Spesielt på KLF'ene

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om det blir lite flytte-vennlige høyttalere, men heller ingen veltepettere heller. Har Klipsch'ene egne kammer for sandfylling ??? Eller må du 'spise' av kammeret?...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trykket nettopp på handle-knappen igjen. PayPal får stadig litt omsetning.

Denne gangen er det opprydding i signalkabler. Bestillte 4 sett med Blue Jeans LC-1 som jeg stadig leser godord om (1.5 metre BJC LC-1 Stereo Audio Cables Cable Colour White).

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv valgte jeg Tartan Cable--Quality Audio / Video Cables at Reasonable Prices da jeg skulle ha 2x 3m subwooferkabel og 2x 1.5m S-VHS-kabel (!). Ca. 180 kroner inklusive frakt for heile driden :-)

Side 64 av 106 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •