Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 61 av 106 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 91 101 ... SisteSiste
Viser resultater 1,201 til 1,220 av 2103
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Notere bak øret: Sperr webshop-tilgang når terrassevinen er konsumert...
    :lol: :lol: :lol:

Gratulerer Kokken! Bra timing med september tross alt, det er jo da kinosesongen starter for fullt.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinoen din er superflott allerede, så jeg gleder meg virkelig til å se hvordan den blir med de nye stolene

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Update:
    7 stk røde stoler er lagt i bestilling, men ettersom levering er medio september da blir det liiiiittt ventetid.

Og prisen på herligheten?

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer til å heve den allerede eksemplariske kinoen din til nye høyder ja! Følger spent med på hvordan resultatet blir til slutt

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Det er vel disse stolene det er snakk om: AVshop.no / DreamScreen CineSeat Theatre Red Fabric -5% PRE-ORDER-RABATT!-
    Så da kan du regne

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

stoler

nydelige stoler :-D

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Bra timing med september tross alt, det er jo da kinosesongen starter for fullt.
    På høsten våkner AV'erne av sommerdvalen og går i aktivt hi i hulene ;-)

Håper bare at jeg får tid til montasje i september ettersom jeg vet fra prosjektplan på jobb at det blir hektisk både i ukerdager og i 4 helger... Siden jeg er teknisk koordinator på prosjektet, da må jeg sikkert beære jobben med mitt nærvær, ...pokker!

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Kinoen din er superflott allerede, så jeg gleder meg virkelig til å se hvordan den blir med de nye stolene
    Sitat Opprinnelig postet av maskinisten
    Dette kommer til å heve den allerede eksemplariske kinoen din til nye høyder ja! Følger spent med på hvordan resultatet blir til slutt
    Takker! Planen har lenge vært å få inn noen flere stoler slik at jeg kan invitere til litt folk på sosiale happenings. En toseter og pinnestoler har fungert på sin måte, men helhetsfølelsen til rommet blir nok adskillig bedre med disse. Er veldig spent på sittekomforten og må finne meg en fotskammel-løsning til de tre i front. Tre små DIY fotskamler i rødt stoff er kanskje løsningen.

Fete reclinere hadde jo det optimale, men jeg har jeg ikke plass til i bredden hvis jeg skal beholde et punkt i sweetspot, dvs 3 stoler i bredden..

Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Det stemmer som Ak sier, de er bestillt fra AVShop.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-sim_lim_sqr-jpg
    Tittet gjennom tråden din for inspirasjon for min fremtidige bygging og kom over dette som jo var lett å kjenne igjen etter 7 år i Singapore. Sim Lim Square (eller bare Sim Lim på for lokale) er et Mecca for de som er interessert i elektronikk og slikt. Prisforskjellene mellom Singapore og Norge har blitt smalere og smalere for hvert år som går og med våre forbrukerrettigheter i Norge er det verdt å betale litt ekstra.

Håper du hadde et ellers hyggelig besøk i mitt andre hjemland.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Update:
    7 stk røde stoler er lagt i bestilling, men ettersom levering er medio september da blir det liiiiittt ventetid.

Nå er det noe sent å komme med mitt innspill, men jeg gjør det alikevel

Hva med å bestille tre røde og fire sorte? Da kan sweetspot være rød foran og anhver stol bak...
    Da blir det ikke som en offentlig kino hvor alle stoler er like, og en får litt oppmyking av det totalt sorte. Relfeksjon av stoffstoler er uansett liten så det er kun for ekstreme sortfantaster at bildekvaliteten påvirkes.
    Anyway Homecinema har en fet stil, samme med ArneK (og Tiger også i sin tid), så hele rekker med røde stoler blir kult det og.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med valget, og 7 røde stoler...det er massivt.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eller sånn

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Jeg tror jeg holder meg til de 7 røde, det blir litt mer helhetlig. Jeg vurderte faktisk litt muligheten av mix, men "sjakkrute"-mønster var ikke helt meg, gitt ;-)

Så da blir jeg med i de røde horder...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mactore
    Håper du hadde et ellers hyggelig besøk i mitt andre hjemland.
    Takker, og ja, vi hadde det veldig hyggelig selv om det bare var en 24t stopp på vei hjem fra Australia.

Som du nevner så var ikke elektronikkprisene så mye lavere enn her på berget. Derimot var klær, smykker og slikt adskillig billigere og såpass fristende for våre kvinnelige partnere at det allikevel ble handlet for tusner av kroner...:-?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser meget bra ut Kokken - gleder meg til å se de i rommet ditt!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må de festes på noen spesiell måte, eller plasseres de bare rett på gulvet? Ser ut som de har en plate i bunn.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valgfri festemetode. Enten bruke medfølgende plate (1 pr stol) eller feste direkte til gulvstruktur. Jeg må se an platene når de kommer om jeg vil bruke dem eller ei. Er litt i stuss om hvordan de fungerer når flere stoler festes sammen med felles armlene. På fremre rad med 3 stoler blir det sikkert å bruke de to ytterste stolene på plate, da sammenfaller den i midten med de to ytre. Med 4 i rekken bak blir ikke regnestykket like enkelt.

Et alternativ er selvsagt å beholde alle armlenene påmontert slik at alle får hver sin komplette stol, men dette må jeg nok vente litt med å forske litt på til stolene fysisk er kommet i hus. Det som er gunstig med disse stolene er at de kommer komplette som "en" stol og ikke tilpasset en predefinert oppstilling. Da står en mye friere til å sjonglere med oppsettet selv.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah. Høres godt ut. Kjekt å ha fleksibilitet på den måten så man slipper å bestille feil utgave / konfigurasjon. Kinoen din er jo strøken allerede, og med de stolene på plass er du vel i mål.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ah. Høres godt ut. Kjekt å ha fleksibilitet på den måten så man slipper å bestille feil utgave / konfigurasjon. Kinoen din er jo strøken allerede, og med de stolene på plass er du vel i mål.
    I mål? Veien er målet og jeg forskyver hele tiden ferdigdato etterhvert som jeg tenker nye tanker...

Pr i dag er det sjelebot å bygge og mekke, så jeg vil nok holde på med småplukk i det lengste.

F.eks. har jeg i dag montert opp sorte T profil "bæreskinner" mellom hver akustikkplater. Det startet med to bokser av sort grillakk type Eurospar og en rad med hvite skinner. Hurtigtørkende som all spraylakk er, så var skinnene klar til montering i kveld. Med platesaks ble lengdene "justert" til mine byggemål og resultatet er at jeg ikke lenger ser de lyse skjøtene mellom hver plate. Ikke alle har lagt merke til dem, men jeg visste om dem og irriterte meg. Done! Et punkt mindre på to-do-listen. Bilder? Desverre ble de så mørke at det var ikke noe punkt å legge dem ut.

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes å huske at du er noen tommer lengre enn gjennomsnittet (høyde!). Jeg har en kompis på 2-blank som sliter litt med stoler, -tror du at de du har bestilt gir tilstrekkelig støtte i nakken til en slik lang slaur?:???:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng. Jeg har gamblet litt der. På den andre siden så er ikke ryggen på toseter sofaen min høyere enn målene på tegningene til stolene, så nakkestøtte har jeg egentlig aldri hatt.

Et litt viktig poeng med surround-opplevelsen er også at surroundhøytalerene ikke kommer under møbel-høyde. Dersom ryggen på stolene blir for høye, da kan lavere personer komme i "skygge". Tilsvarende blir bakre rekke litt høyere når de monteres opp på et forhøyet platå. Jeg må passe på at disse ikke lyd-"skygger" for bakhøytalerene.

Hadde det ikke vært for slike hensyn, da hadde to skikkelig monster-stresslesser med aktiv nakke-støtte vært drømmen ;-)

Side 61 av 106 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 91 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •