Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 106 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 2103
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hehehe, jeg så den komme...

Jeg ripper kidza sine dvd-filmer til .iso. Ser ut til at XBMC _alltid_ takler dette fint, så jeg ser ikke noe grunn til å la være. Når det kommer til BD-rip er jeg usikker, men interessert i å vite!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Hva er egentlig fordelen med MKV vs ISO eller motsatt vei?
    Jeg vet ikke hvordan det er med TVIX'en, men for NMT'er (som f.eks. Popcorn hour) så vil ikke BD .iso-filer virke. Holder på med å rippe min egen BD-samling selv og det er mange skjær i sjøen. Så vidt jeg har skjønt så klarer ikke PCH mkv-filer med HD-lyd, men kapitler fungerer. Men bruker man .ts/.m2ts, så funker HD-lyd , men ikke kapitler??? Men dette er altså for Popcorn Hour. Aner ikke hvordan det er for TVIX'en...

Som jeg har skrevet andre steder, så synes jeg noen som vet hva de snakker om burde ta tak i dette og laget en tråd/guide om HD-ripping ;-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger man egentlig kapitler da?

HD-lyd er i allefall superviktig.

Med .mkv kan det spilles av i stadig flere software media-avspillere. Har en tenkt til å leke med romkorreksjon (for eks. Audiolense) trenger man en HTPC og en avspiller med støtte for denne type filter (convolver). Jeg har inntrykket av at det ikke mange software-avspillere som støtter ISO.

Vel, dette er sikkert ikke aktuelt i det hele tatt for alle, men i allefall et lite poeng med MKV slik status quo er i dag.

En guide for HD-ripping (og et par ulike alternativer for avspilling?) hadde vært kult.

Hvordan er det med teksting på .mkv? Så noen andre sleit med det.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en tråd som har potensiale til å bli noe hvis vi kan få bidrag inn der:
    http://avforum.no/forum/htpc-softwar...e-blu-ray.html

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Trenger man egentlig kapitler da?

HD-lyd er i allefall superviktig.
    Enig, HD-lyd er selvsagt mye viktigere enn kapitler.

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hvordan er det med teksting på .mkv? Så noen andre sleit med det.
    Så vidt jeg har forstått, så får man ikke til .sup (original-format-undertekstingen) med .mkv, men man gjør dette med .ts/.m2ts. Med .srt går det greit med .mkv.

.srt-filer må man jo enten laste ned fra et sted eller lage selv med amatørmessige OCR-programmer som SupRip og kan være en prøvelse hvis fontene ikke er 100%...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en tråd som har potensiale til å bli noe hvis vi kan få bidrag inn der:
    http://avforum.no/forum/htpc-softwar...e-blu-ray.html
    Enig. En tråd som fortjener en bedre skjebne. Hadde jeg bare hatt tid og peiling, skulle jeg gjerne å "eid" en slik tråd for jeg er glad i å skrive guider! Men man bør nesten ha ett minimum av forståelse for det man skriver om før man begynner å belære andre ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi se. Til tross for at hammeren ordnet et ekstra bøyelig punkt på lillefingeren her i helga, så jobbet jeg litt med senterstativet disse to siste dager.

Etter å ha lyttet til paalab, så stakk jeg en tur innom min verktøy-pusher nr 1 her i distriktet (Clas) og handlet med meg en rimelig elektrisk høvel. Da var det raskt å ta mesteparten av hjørnene av profilen på front og bak (ref innlegg 1134). Resten ble tatt med pussemaskin type mus og tilslutt en litt pussing for hånd. Resultatet ble eksemplarisk etter en time med støvproduksjon !

Før finsparkling måtte jeg opp og prøvemontere litt.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-senterstativ_umalt-jpg

Fot-plata er tilstrebet å være like stor som skyggen/profilen til XQ50c sett ovenfra. Søylen har tilnærmet samme profil som XQ50c sett fra siden.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-senterstativ_umalt_2-jpg

Topplaten er muligens litt dominerende, men jeg tror det beror litt på at den er umalt og virker større/mer dominerende. XQ50c senteren hviler på en gummi-fot som muliggjør vinkling, denne vil uansett hvile godt på hvilken som helst plate, men jeg tenker å frese ned en utsparring (en millimeter eller to) for lettere å låse plasseringen.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert! Ser fram til å se denne ferdig lakkert :-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle nesten hatt en "visning" snart igjen du :-)

Jeg så bare rommet slik du hadde det i "pioneer DV-717" lagringsperioden, hehe.

Jeg vet ikke om du så at jeg hadde et forholdsvis ufrivillig stopp 15-20m nedenfor huset ditt her om dagen... (les: 2x6 bokser på 4,2m på taket av en berlingo, IKKE stol på takstativet på en berlingo selv om det står 150kg på det...)
    Så du sto i vinduet i alle fall, hehe.

(det gikk godt etter en lettere ompakking)

DrE

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser flott ut Kokken! 10-15 lag med lakk nå så...

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Jeg vet ikke om du så at jeg hadde et forholdsvis ufrivillig stopp 15-20m nedenfor huset ditt her om dagen... (les: 2x6 bokser på 4,2m på taket av en berlingo, IKKE stol på takstativet på en berlingo selv om det står 150kg på det...)
    150 kg er vel total nyttelast for en Berlingo

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle nesten hatt en "visning" snart igjen du :-)

Jeg så bare rommet slik du hadde det i "pioneer DV-717" lagringsperioden, hehe.
    Jeg kommer ikke til å kjøre en "offisiell visning" på denne siden av sommeren, men du vet jo hvor jeg bor og det er bare å ta kontakt. Men utstyrsmessig er jeg av den generøse typen så endel stasj er utlånt as we speak (sub, DAC, pre...) Kanskje mest gøy å vente til dette kommer i retur... ;-)

Så du sto i vinduet i alle fall, hehe.

(det gikk godt etter en lettere ompakking)

DrE
    Woops! Det er mye underholdning som skjer i traffikert gate, men jeg kan ikke si jeg husker ditt tilfelle... Eller var det du som måtte bråstoppe for vikeplikt i krysset nedenfor og hele tak-lasset havnet på panseret ???

Kan også minne om at det er grenser for hvor mye en vanlig bil klarer å bære

Subject: What not to do with a VW

Matt, here's an example of what not to do with your new VW.

>Stupid is as Stupid Does

> The stupidity of some people in this world never fails to
    amaze me. This picture is real - not doctored in anyway - and was taken last week in Waldorf by a Transportation Supervisor for a company that delivers building materials for 84 Lumber. When he saw it there in the parking lot of IHOP, he went and bought a camera to take pictures. The car is still running as can be witnessed by the exhaust. A woman is either asleep or otherwise out in the front seat passenger side. The guy driving it
    was over jogging up and down on Rt. 925 in the background. The witnesses said their physical state was OTHER than normal and the police just shook their heads in amazement. The driver finally came back after the police were there and was getting down at the back to cut the 'twine around the load. They told him to get back until it was taken off.

The materials were loaded at Home Depot. Their store manager said they had the customer sign a waiver! Both back tires are trashed. The back shocks were driven up through the floorboard. In the back seat are 10 bags, 80 lbs. each of concrete. On the roof are many 2X4s, 4X4s and OSL sheets of lumber. They estimated the load weight at 3000 lbs. The car is a VW Jetta with FL plates and the guy said he was headed for Annapolis.

>JUST UNBELIEVABLE!!!!
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-stupid-jpg

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Woops! Det er mye underholdning som skjer i traffikert gate, men jeg kan ikke si jeg husker ditt tilfelle... Eller var det du som måtte bråstoppe for vikeplikt i krysset nedenfor og hele tak-lasset havnet på panseret ???
    Jeg ser det som mitt livs kall å underholde andre med til tider fjottete innslag 8). Det var nok meg.

Nai, bråstopp var det ikke, men i det jeg passerte huset ditt (noenlunde det bratteste stedet i bakken) så hørte jeg "merkelige" lyder, som om noe var på gang. Kunne liksom ikke bare slippe bremsen og satse på at det var ledig i krysset nederst i bakken heller, hehe. For å si det slik, boksene var festet med omhu i takstativet og gikk ikke an å rikle engang, men så var det takstativet selv da.... :twisted::twisted::twisted:
    Konstruksjonen på stativene er slik at de buer svakt oppover. De er merket med 150kg. Jeg hadde kanskje nærmere 70kg på, men det var åpenbart nok til at fremre takstativ fant det for godt å forlate sin post. De var festet med medfølgende momentnøkkel også, så dette har bare gjort meg superskeptisk til bilfrakt. Til info; ingenting havnet på panseret heldigvis. Men i mitt stille sinn så jeg for meg en salig blanding av panser, frontrute, "to-toms-seks", fotgjenger, syklist og vikeplikt-skilt.

Neste gang kjører jeg svensk (V70) i stedet for Fransk (Bingo).

You can say that again!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [...]
    Kunne liksom ikke bare slippe bremsen og satse på at det var ledig i krysset nederst i bakken heller, hehe.
    [...]
    Dette var vel egentlig litt pysete synes jeg . Det pleier å gå helt fint i San Francisco, hvertfall på film

Men tilbake til tema: Stativet ble strøkent Kokken. Blir spennende å se det ferdig lakkert.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det som mitt livs kall å underholde andre med til tider fjottete innslag 8). Det var nok meg.

Nai, bråstopp var det ikke, men i det jeg passerte huset ditt (noenlunde det bratteste stedet i bakken) så hørte jeg "merkelige" lyder, som om noe var på gang. Kunne liksom ikke bare slippe bremsen og satse på at det var ledig i krysset nederst i bakken heller, hehe. For å si det slik, boksene var festet med omhu i takstativet og gikk ikke an å rikle engang, men så var det takstativet selv da.... :twisted::twisted::twisted:
    Konstruksjonen på stativene er slik at de buer svakt oppover. De er merket med 150kg. Jeg hadde kanskje nærmere 70kg på, men det var åpenbart nok til at fremre takstativ fant det for godt å forlate sin post. De var festet med medfølgende momentnøkkel også, så dette har bare gjort meg superskeptisk til bilfrakt. Til info; ingenting havnet på panseret heldigvis. Men i mitt stille sinn så jeg for meg en salig blanding av panser, frontrute, "to-toms-seks", fotgjenger, syklist og vikeplikt-skilt.

You can say that again!
    Mener det i utgangspunktet ikke er lov til å ha mer enn 100kg last på taket i norge.
    V70en din er i hvertfall ikke godkjent til mer...

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Say no more! Bingo!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stativet var lekkert...rett og slett!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke i følge disse sjåførene

Men denne karen tar vel kaka?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Mener det i utgangspunktet ikke er lov til å ha mer enn 100kg last på taket i norge.
    V70en din er i hvertfall ikke godkjent til mer...
    jejejeje, kanskje du mener jeg skal begynne å kjøre i fartsgrensen også nå?

Spøk til revolver. Det er første og siste gang det blir lastet så mye på bingoen. Jeg var nok i området 80-100kg. Snodig nok står det 150kg på festet til bingoen, men det er sikkert når den er parkert i vater ute i gata med håndbrekket på... :|

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Kokken!

Kan se at du også har fått deg TviX, Har du fått prøvd den noe særlig?
    Begynner å få ting på gang med min egen, men noen små problemer.
    Ripping av lyd/bilde er ok, tekst er et herk, men greit nok.

Har du noen bra rippe tips?

Bruker forøvrig .m2ts ( HD lyd/bilde ) og .srt til undertekster.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ønske jeg kunne bidra, men du har nok kommet mye lenger enn meg i rip'ingen, ref. tråden din om HD-ripping som jeg følger med på for å plukke opp tips.

Norge er et sært land, et av de få landene som lar være å dubbe filmene og heller bruker sub-titles over alt. Så derfor tror jeg at det er nokså lite forkus på subtitle-problematikken hos dem som lager rip'e SW. Just my 5cent...

Side 59 av 106 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •