Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 106 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 2103
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Men VI elsker deg 8)
    Oh, takk :-P
    Hva var det som gjorde denne boksen så lokkende da?
    Anbefalinger fra andre, den skal være nokså alt-etende på rip's. Tanken er at den skal bli W sin boks i stua etter jeg har leket meg ferdig med den.

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en SB duett, men er lite kjent med disse mediastreamere (med tanke på video). Regner med at det fungere ganske så likt med film som med musikk, at en kan spille av filmer tråløst fra PC? Kan man også streame skjermbildet, som i å klone skjermer (dvs få dataskjermen klonet til TVen slik at en kan sitte i stuen med tråløst tastatur/mus og surfe på internett, bla i bilder o.l.?

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å leser litt i brukerveiliedningen til TViX M7000 og ser nå at dette ikke er trådløs overføring av video... Hehe.. My bad 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korrekt - trådløst er det ikke! Og jeg har ikke noe ethernet trukket til stua heller. Så det har jeg tenkt å løse med Ethernet over 230V ledningsnett. Også kjent som Homeplug:

Jeg har 3 i bruk i huset nå og en på lur til TV stua. Internet surfing og musikkstreaming går i alle fall helt kurrant og de enhetene som er i drift pr i dag melder en ytelse på 30-40mBit upstream / 60-70mBit downstream.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og så må du rapportere om hvordan det går å streame HD over Homeplug Du er jo slett ikke alene om å ikke ha kablet nett i stua...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal melde inn etterhvert. Først må jeg få tak i en representativ HD fil. Uansett har jeg en "fallback"-mulighet ved å bruke intern harddisk og kun bruke nettet til å laste image-filer (via ftp). Med 1 terrabyte kan det bli plass til noen filmer.

Newcomer coolbiz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-neuro-jpg
    Genialt! Da gjenstår bare å sørge for at ikke øynene glipper igjen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom en kunde i dag for å kjøre noen tester på dekning av trådløst industrielt ethernet. Da kom teknisk høvding innom og drøste litt. Da kom det fra ham - "Du, trenger vi egentlig dørene på server-rackene? De er jo bare i veien når vi skal gjøre noe jobb der!". Så jeg svarte jo nei, de er bare til pynt. Og enden av visen er at jeg tok med meg to rackdører hjem, for øyemålet sa at med litt flaks, da kunne disse kunne passe som skapfront på racket mitt.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-rack_d-r_1-jpg

Og flaks hadde jeg! Sannelig passet dem nesten på millimeteren i bredden og tålig bra i høyden. I morgen må jeg tilbake og demontere hengslene - der manglet jeg torx-trekker i dag.8)

De er ikke ulike sketchupforslaget mitt - svak krumning i front og perforert stålplate (grå-pulverlakk) med noen designmessig stilige runde inntrykte "profiler". Så jeg tror at når jeg leverer senterstativet til pianosort overflate - da går en av disse to også til lakkering - men sikkert med mattere sort som basis.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-rack_d-r_2-jpg

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom en kunde i dag for å kjøre noen tester på dekning av trådløst industrielt ethernet. Da kom teknisk høvding innom og drøste litt. Da kom det fra ham - "Du, trenger vi egentlig dørene på server-rackene? De er jo bare i veien når vi skal gjøre noe jobb der!". Så jeg svarte jo nei, de er bare til pynt. Og enden av visen er at jeg tok med meg to rackdører hjem, for øyemålet sa at med litt flaks, da kunne disse kunne passe som skapfront på racket mitt.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-rack_d-r_1-jpg

Og flaks hadde jeg! Sannelig passet dem nesten på millimeteren i bredden og tålig bra i høyden. I morgen må jeg tilbake og demontere hengslene - der manglet jeg torx-trekker i dag.8)

De er ikke ulike sketchupforslaget mitt - svak krumning i front og perforert stålplate (grå-pulverlakk) med noen designmessig stilige runde inntrykte "profiler". Så jeg tror at når jeg leverer senterstativet til pianosort overflate - da går en av disse to også til lakkering - men sikkert med mattere sort som basis.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-rack_d-r_2-jpg
    Bedre dører får du neppe tak i, og jeg regner ikke med at du klager ovar at de er fedig ventilerte?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smoooth!

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt! Det eneste måtte vel være å lakkere de med sort matt.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, det likte jeg veldig godt. Knalltöff rackfront!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer haavard08 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig kokken. Noen ganger skal man bare ha flaks.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefalinger fra andre, den skal være nokså alt-etende på rip's. Tanken er at den skal bli W sin boks i stua etter jeg har leket meg ferdig med den.
    Perfekt til MKV.:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Stilig kokken. Noen ganger skal man bare ha flaks.
    Den kommentaren oppsummerer saken perfekt!

Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Perfekt til MKV.:-D
    Jeg er ganske fersk på rip av DVD/BR, men det var MKV jeg hadde i tankene, ja. Så var det en eller annen her på forumet som "sverget" til ISO - så ble jeg litt i tvll - igjen -

Hva er egentlig fordelen med MKV vs ISO eller motsatt vei?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke servere tilhører de dørene? De var så kule at jeg vurderer å finne på noe å døre inn

Angående Homeplug: fungerer sikringsskapet som en switch, slik at alle stikkontaktene i huset blir "live", eller må en forsikre seg om at en bruker samme krets/kurs/whatchamacallit?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hvilke servere tilhører de dørene? De var så kule at jeg vurderer å finne på noe å døre inn
    Noen eldre Fujitsu Siemens Primecenter rack, 24U tror jeg. Men om de er i salg lenger...? Bilde av 38U skap:

Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Angående Homeplug: fungerer sikringsskapet som en switch, slik at alle stikkontaktene i huset blir "live", eller må en forsikre seg om at en bruker samme krets/kurs/whatchamacallit?
    Ja, men med noen forbehold:
    A: Reklamen sier at enhetene er synlige for hverandre innenfor alle kurser på samme sikringsskap, ikke utenfor (dvs mot naboer etc). Dette kan jeg ikke helt forstå men jeg har heller ikke jogget turer i nabolaget med en plugg for å sjekke. De kan krypteres for å redusere mulighet for at andre sniker seg inn.
    B: Ytelsen synker med lengde på ledere (dvs avstand) og antall koblingspunkter/forgreining mellom hver enhet. Med koblingspunkt menes f.eks. en stikkontakt. Erfaringsmessig har jeg fått kontakt mellom to enheter på første stikk, redusert ytelse på neste og etter det femte uttaket - da er det ikke lenger kontakt.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kommentaren oppsummerer saken perfekt!

Jeg er ganske fersk på rip av DVD/BR, men det var MKV jeg hadde i tankene, ja. Så var det en eller annen her på forumet som "sverget" til ISO - så ble jeg litt i tvll - igjen -

Hva er egentlig fordelen med MKV vs ISO eller motsatt vei?
    Nedlastet BD.rip ligger nesten utelukkende i kun MKV. Du fører bare filen over til tvixen og den er klar for avspilling. Hvis du trenger en plass for å finne filmer så kan jeg fikse en invite til deg. Send PM i tilfelle. :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som moderator så ville det være å skite i eget rede om jeg skulle si takk til en invite til noe piratkopiert materiale her i tråden... Skite seg ned solid!

Tanken min for spørsmålet er faktisk mer: Hvilket format skal jeg rippe mine egne filmer til...? ;-)

Side 58 av 106 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •