Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 106 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 2103
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Herlig Kokken !
    Takk, skal bli spennende å høre når den er litt innspillt. Står med "bråk" nå...
    Nærmer deg seg treff igjen :-D ?
    Søndag kommer Paalab/HoJ hit, hvis du er snill gutt kan du sikkert henge deg på... ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha - dette begynner å bli gjennomført, Ragnar! Vi venter spent på rapporter etter innspilling!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Tok seg godt ut den

Merker du at det er mer helhet og frontrekka nu?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Haha - dette begynner å bli gjennomført, Ragnar! Vi venter spent på rapporter etter innspilling!
    Det må være første gang i historien at jeg har en frontrekke som er "gjennomført" i samme serie. Spennende dette :-D. Det regnes ca 100t med innspilling, mao 4 døgn med noe å tygge på...

Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Grattis! Tok seg godt ut den

Merker du at det er mer helhet og frontrekka nu?
    Takker! Helhelt visuelt er viktig det også, men lydmessig evaluering venter jeg til innspillngen er mer på plass. Den klarer dog å formidle Herremagasinet med bravour ;-) Stiv diskant umiddelbart etter første lyd, men nå er den ørlite mer sivilsert.

Det jeg ser jeg har litt lyst å gjøre, det er å snekre meg et KokkenDesign® Senterstativ og flytte senter ut slik at den kommer på linje med resten av frontrekka. Den ser litt tilbakelent ut der den er nå!

En annen ting jeg må tenke litt på er kablingen til senter. Jeg har lagt opp to kabler: en til øvre senter og en til nedre senter. Men nå frister det med å bi-ampe og da må jeg gjøre noen omkablinger bak lerret og lage til en høyttaler terminal ekstra ved den eksisterende nedre. Hvorfor tenkte jeg ikke på dette i planleggingsfasen:evil:

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Det jeg ser jeg har litt lyst å gjøre, det er å snekre meg et KokkenDesign® Senterstativ og flytte senter ut slik at den kommer på linje med resten av frontrekka. Den ser litt tilbakelent ut der den er nå!
    En tråd fra sweetspot bør vel ha like lang avstand til h.front, center og v.front vel? Burde jo bli visuelt snyggt det?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, skal bli spennende å høre når den er litt innspillt. Står med "bråk" nå...

Søndag kommer Paalab/HoJ hit, hvis du er snill gutt kan du sikkert henge deg på... ;-)
    Kan ikke love at jeg er snill gutt, men skal prøve så godt jeg kan

Sender deg en PM.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekket! :-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å stikke innom i helga.
    Til de som ikke har slike hansker som Kokken... De selger Hvite bomullshansker på apoteket til den nette sum av 20kr. (prisen kan sikkert variere litt)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hurrmf, har de ikke hvite hansker på Biltema??? :-?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hurrmf, har de ikke hvite hansker på Biltema??? :-?
    Nei, desverre ikke av denne typen... (men hadde de hatt det ville jeg vist det )
    Burde kanskje bytte Etternavn til Biltema

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for invitasjonen Kokken, bilde & lyd i toppklasse.

Meget flott kino du har fått deg, som vi vet av bildene, men alikevell noe annet å se den live.

Batcave ftw , utrolig mange smarte løsninger byggemessig. Tror nok jeg må til å spaymale diverse hvite "flekker" jeg også...
    Lekkert er bare forordet !

Lyden var også meget bra, Kef'ene imponerte til de grader. Meget musikalske, og med et stort lydbildet. Spesiellt bra i bredden, makan så musikerne bredde seg utover ! Nice.

XTZ sine 12 tommre har jeg lyttet på før, og disse spillte som vanlig meget tight og bra. Ikke tvil om at det kan lønne seg å jobbe litt med plassering og tuning, her har jeg nok endel å lære selv.

Og tenke seg til at vi faktisk befant oss i en garasje, på grensen til surrealistisk

Grattis med en meget pen kino Kokkemann.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltids hyggelig med besøk, og å komme seg ut og besøke andre :-D. Ikke minst å møte andre på Forumet. Så jeg håper det blir hjemtur uten tåke for deg Paalab! ;-)

En bonus er også å høre hva andre har av medbrakt musikk, mye å inspirasjon å hente der også. Jeg har fått meg et par nye potensielle kjøp der, "Tea Party" - var det ikke den du serverte til slutt, men hvilke utgivelser?

Selv om rommet ser ferdig ut, så er det en veldig lang liste noen sider bak i tråden med "to-do", og stadig flere punkter blir satt på. Som f.eks. å kjøpe meg noe MDF og lage meg et staslig senterstativ.

Selv merket jeg i går savnet etter forforsterkeren, for det ble mye styr med om-kabling, av og på og av og av med forsterkere med de feilene som oppstår da... F.eks. glemme å skru på effekten til frontene etterpå når en skal snurre lyd... ops: For ikke å glemme at en ikke skal falle over fjernkontrollene når en sitter og vipper på stolen, man kommer inn i de merkeligste menyer...

KEF'ene sin evne til å lage et bredt lydbilde i rommet mitt er en egenskap jeg setter stor pris på. Musikalsk sett passer XTZ'ene godt når de kan bidra litt ekstra i bunn, men det skal bli spennende å se hva en monstersub på lån klarer å gjøre i rommet.

Nå som senteren har fått gått 4 døgn med pink noice, så er jeg også klar for å snurre film igjen. Jeg fikk meg 5 minutter med inntrykk før besøket og førsteinntrykket er at den passer frontene som hånd i hanske lydmessig (surprice :roll. Med den fokus som KEF har på mellomtone så er vokalen eksemplarisk. Det som også slo meg når jeg stod litt til sides var at UNI-Q elementet sprer lydbildet godt i bredden, slik at sweetspot for film ikke bare trenger å være dead senter i rommet. Dog: I forhold til to småsentere som jeg har kjørt i det siste så føler jeg at det skortet litt på dynamikken, men jeg skal kjøre litt mer tester før jeg skal sette en endelig dom, ikke minst legge opp til bi-amping for å sikre at den får strøm nok.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste ut var the Tea Party ja.

Har dessverre et enkelt, men kjipt, svar ang anbefalinger. Alle er like bra !

Det greieste kan være å sjekke ut samle albumet, "tangents". Amazon.ca

Liker du dette er det bare å starte kronologisk etter release 8)

P.S

Ikke verst at du lærte et par saker i løpet av besøket. Det å ikke dette over fjernkontrollen lærte jeg i 5 års alderen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å ikke dette over fjernkontrollen lærte jeg i 5 års alderen
    Jeg er så gammel jeg, at da jeg var 5 år, da hadde vi ikke noen fjernkontroller... Derfor har jeg aldri lært...ops::-P

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for et hyggelig besøk i Batcave. Utrolig bra lyd! (spesiellt etter at du skrudde på forsterkeren til frontene )
    Skikkelig bra gjennomtenkt og gjennomført.
    Dette gir inspirasjon til å jobbe videre i min egen Kino (tv-stue) :-D
    Hyggelig å kunne sette et ansikt på noen av Forumets medlemer også.
    Hadde ventet en dårlig svensk-engelsk dialekt fra deg, men der tok jeg feil
    Kanskje vi treffes igjen en annen gang, om ikke annet her på forumet.

Terningkast 5 3/4 (siden forforsterkeren var borte)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misunnelig.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker også for titten og ikk minst lytten..

Nå var jo ikke senteren gammel, men jeg syntes at denne gjorde det meget godt, og ikke minst hang mye bedre med en de gammle gjorde. Synd med forsterkeren din som måtte på ferie, men slik er det noen ganger, og det låt meget bra selv uten den.

Gleder meg til neste lytt!

God Påske Rangnar.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (spesiellt etter at du skrudde på forsterkeren til frontene )
    Det er ofte en fordel...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde alle effekt-komponentene i daisychain på trigger en kort periode, det likte ikke sikringen. Så derfor er det fremdeles høyst manuelt triggersystem, desverre like ustabil løsning som den trådløse routeren...:evil:

Når jeg går tom for arbeid, da skal jeg ta med hjem en pensjonert mini-PLS og programmere meg opp en triggerkrets med individuell delay på hver utgang.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Misunnelig.
    Det er det ordet jeg kommer til å bruke på din tråd når du er ferdig(ere) og snurrer lyd/film selv!

Side 55 av 106 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •