Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 106 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 2103
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Stå på Kokken. Jeg driver å rydder plass for samme type innfelt rack i min kino (på sidevegg)
    Jeg har tenkt på tynt sort stoff som skjerm mot diodelys. Evt den gamle måten med sort teip over diodene 8)

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer nok det freddie, det må bli en kombinasjon av netting og høyttalerduk. Aller første hjernespinn var ganske enkelt en sort herdet glasspalte i en ramme med noen luftehull i bunn. Denne tanken dveler jeg ennå med og er ikke helt gitt opp.

Det er forøvrig en tidligligere bilde av racket mens det var ferskt i byggingen:

Det er enkelt og brutalt i sin fremtoning, så litt rundere front hadde gjort seg.

Sketchup bildet er satt litt mer sammen og da ser den potensielle fronten slik ut:
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-avskap_front-2-jpg

Det som jeg tenker litt på er styrke: Rammeverket må være stivt nok til å holde formen og ikke bli sægget med årene. Et kryss i konstruksjonen hadde ordnet den biffen, men jeg har ikke lyst å montere et kryss hverken i bak- eller fremkant! Noen tanker om litt stivelse? ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan bli stilig Kokken. Enig i at racket er litt ...rustikt i sin nåværende form.

Men i hjørnene skal vel de to plankene/tynne platene (som skal bøyes) ligge oppå hverandre? Tror du ikke det holder om du får limt disse godt sammen?

Sitter og følger med på avstemninge jeg også, men så lenge RuneW er kandidat er det jo egentlig ingen reell konkurranse om 1. plassen. Måtte den nest beste komme på 2. plass

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Stå på Kokken. Jeg driver å rydder plass for samme type innfelt rack i min kino (på sidevegg)
    Jeg har tenkt på tynt sort stoff som skjerm mot diodelys. Evt den gamle måten med sort teip over diodene 8)
    Sort tape har jeg også brukt på dioder på subwooferene, men i racket vil det se litt kjipt ut om jeg taper display på reciever og spillere . Det er stort sett displaydelen som genererer strølys.

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Dette kan bli stilig Kokken. Enig i at racket er litt ...rustikt i sin nåværende form.
    Rustikk, takk DET ordet adopter jeg

Men i hjørnene skal vel de to plankene/tynne platene (som skal bøyes) ligge oppå hverandre? Tror du ikke det holder om du får limt disse godt sammen?
    Muligens at en runde med lim og stifter vil holde sammen strukturen. "Tynnplatene" antar jeg blir av tynneste kryssfiner og de har ganske god stivhet i seg selv i skjærkrefter som kommer som følge av opphenging på en side.

Sitter og følger med på avstemninge jeg også, men så lenge RuneW er kandidat er det jo egentlig ingen reell konkurranse om 1. plassen. Måtte den nest beste komme på 2. plass
    Gud løkk til deg og!
    Vi er begge underdogs mot the great one, U know:

v.s.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha mrsmt....

Faktisk ikke så ulikt det som møter meg i speilet kl 6:30 etter en god økt i kinoen natta før...

---

Men over til sak(lig). Dette racket ditt. Skal det stikke ut i rommet som på bildet noen poster over, eller være flush? Mener å huske at det stakk ut i "kontrollrommet" bak?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Racket er ganske flush bak, så går det gjennom noen og 20cm vegg og har ca 30 cm som stikker ut i rommet. Hadde jeg hatt større teknisk rom (bod) bakom, da hadde jeg dradd hele racket inn der.

Edit: Ca slik bak

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Oppfattet. Med de begrensningene synes jeg det er en estetisk god løsning med buet front. Har ellers ingen lure meninger. Hadde jo vært stilig med sotet, buet glassdør foran, men det skjønner jeg jo at blir i drøyeste laget - selv for deg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av utfordringene vi har i husstanden er det trådløse nettet. Dekningen er ikke god nok til at jeg kan kjøre trådløst til og inne på kinorommet. Dette har jeg løst med å kjøre ethernet via 230V nettet (homeplug) i huset og satt opp en lokal switch og accesspoint i kinoen. Dvs ikke helt løst. Accesspointet er gammelt og støtter ikke alle sikkerhetsprotokoller samt at enkelte trådløse enheter klarer ikke å få kontakt. I tillegg er det begrensninger på rekkevidden på homeplug løsningen som gjør at den ikke står helt hensiktsmessig plassert i kinorommet.

En tanke jeg har gjort meg er å sette opp noen enheter med støtte for Wireless bridge funksjoner. Apple Airport Express er en av dem som har denne støtten, men jeg er erke-skeptisk til å sette Mac-utstyr i et ikke-mac-miljø. Nå har g-h "glemt" igjen en slik dings hos meg, trolig ikke siste med N standard, men jeg frister å prøve den.

Er det noen med erfaringer med oppsett og bruk av Airport express som wireless bridge / extender?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Er det noen med erfaringer med oppsett og bruk av Airport express som wireless bridge / extender?
    Svogers skaffet seg en Airport Express for et par år siden. Det er stort sett bare Mac der i huset. Men det var klin umulig å få Xbox 360 og PC med Dlink trådløst kort til å virke på det. Så det endte med en stygg ethernet kabel opp til TV-stua i andre-etasje for XBOX 360'n....

Mitt råd: Gå heller for ZyXel eller Linksys aksesspunkt.
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Newcomer sax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har g-h "glemt" igjen en slik dings hos meg, trolig ikke siste med N standard, men jeg frister å prøve den.

Jeg har ikke svar på det du lurer på angående wireless bridge / extender, men jeg har en helt ny Airport Express til salgs for 400,-(ink. frakt).

Bruker selv Airport Express hjemme men da bare koblet rett i routeren for å komme på nett med Mac og iPhone.

Du får skrike ut hvis g-h skal ha sin tilbake eller du trenger en til.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er notert bak øret Sax!

Imens har jeg et alternativ og det er å flashe et par Linksys routere (WRT54G) med DD-WRT. Har en selv og en tilgjengelig.

Denne tråden gir litt innspill på how-to:blog.sgaah.com » Oppsett av DD-wrt som Wlan repeater.

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.. etter det jeg har hørt og lest kan den kun "extende" et WDS nettverk bestående av en Extreme eller en annen Express base. Du kan jo lese litt i FAQ hos Apple

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    Heisan.. etter det jeg har hørt og lest kan den kun "extende" et WDS nettverk bestående av en Extreme eller en annen Express base. Du kan jo lese litt i FAQ hos Apple
    Jeg har som Linksys WRT54G stående og denne skal være kompatibel med Airport Express:

rgbdream.com » Blog Archive » Linksys WRT54G, Airport Express, and WDS

og

macosxhints.com - Extend a Linksys WRT54G network via AirPort Express

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja.. burde selvfølgelig lest andre steder en kun hos apple :???: ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    Se der ja.. burde selvfølgelig lest andre steder en kun hos apple :???: ;-)
    Det var ikke uten grunn at jeg skrev at jeg var skeptisk til å introdusere denne i mitt "non-apple-environment" :-) Apple liker ikke alltid at du kjøper "alternative produkter".

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke uten grunn at jeg skrev at jeg var skeptisk til å introdusere denne i mitt "non-apple-environment" :-) Apple liker ikke alltid at du kjøper "alternative produkter".
    Det var den konklusjonen jeg og frem til etter å ha tenkt litt :-) om du gidder må du gjerne poste "resultatet", da jeg har samme problemstillingen som deg. I tillegg har jeg lyst til å teste ut Airtunes muligheten.

F.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Apple TV kjører helt fint mot Thomson Speedtouch ST780WLT (telenor modem/router) som er trådløst koblet til pc laptop (XP pro) som har Itunes.
    Men jeg er ikke kompetent til å svare da jeg egentlig ikke vet hva wireless bridge/ Extender betyr (selv om jeg vel aner det)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med du forstår konseptet Counterpointer, men kort fortalt er det å sette opp flere trådløse basestasjoner i avstand fra "sentralen". Disse har som funskjon å ta imot det trådløse signalet fra den sentrale routeren eller andre baser, "forsterke" det lokalt i sin sone og på den måten øke det lokalt trådløse nettverkets rekkevidde. Protokollen heter WDS - Wireless Distribution System - og til nå har jeg kun brukt DYRE komponenter på jobben. Så hvis jeg kan kjøre WDS hjemme på en rimelig og enkel (tidsmessig) måte, da er det veien jeg ønsker å gå! Enten via Apple eller via Linksys.

Over til noe annet - Videre design av rackfront

a) Med netting i åpningen:
    Jeg sjekket målene på disse biltemas Barske Grill Rister og kom til at jeg må ha to stykker i rammen og da blir det med en gang en senterpinne i tillegg, ca slik:
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-avskap_front-4-jpg

Jeg har tidligere tegnet og tenkt på å lage denne frontrammen av tynne planker, med whooo, stopp litt! Det blir jo mye enklere å lage og stivere i konstruksjon dersom en bare lager hull en en kryssfinerplate. Ble visst sent i går!

b) Glass i gjenbruk:
    Så kom jeg på en annen innfallsvinkel. Jeg har liggende en passe stor glassplate i sort herdet glass, muligens ikke sort nok, det får jeg sjekke når jeg klarer å huske hvor jeg la den. Ideen jeg fikk var å ta utgangspunkt i første ramme med et stort hull i front. Der kan jeg lage slisser i de to midterste horisontale avstiverene tilsvarende bredde og tykkelse som glass platen. Slissen trekkes litt bakover i forhold til rammeverkets front.
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-avskap_front-4-bak-jpg

Glassplaten kan da settes inn i slissene og vil skjule dioder og display. Ettersom glassplaten er trukket bakover, vil det dannes en åpning (i ring rundt) hvor friskluft kan trekkes inn til viften i bakkant.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-avskap_front-4-bak3-jpg
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-avskap_front-4-bak4-jpg

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh. Da skjønte jeg det faktisk :wink:

I forhold til racket. Har du vurdert persienne i front? Da kunne en vridd opp eller igjen etter behov for innsyn eller skjerming.

Side 52 av 106 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •