Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 106 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 2103
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    1/3? Tenker du på resten av frekvenskurven? Jeg har kjørt pink noice og sett at det ikke er noen dipper eller kuler av betydning på resten av frekvensene, men har ikke screenshot fra det gamle systemet. Der hadde jeg en brutal dipp rett under 100Hz.

Ok, det høres meget bra ut, det er ikke noe tvil om at ting har skjedd i rommet ditt.. Gleder meg til å høre det.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan prøve å koble til uten kryptering først (hvis du ikke gjør det alt da)
    Det hender at kryptering kan skape problemer.
    Skru også av Brannmuren på Pcen . Du kan evt dra ut telefon kabelen mot Internett dersom du er usikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit:
    leste litt for fort.
    hvilken type 3com switch er det du har?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående 3Com switch så husker jeg ikke modellen, må sjekke når jeg kommer hjem.

Denne kombinasjonen anbefales IKKE:

DeWalten ble levert inn for noen dager siden da momentjusteringen ikke lenger lot seg justere. Den har vært litt uggen fra dag#1, men etter ventilasjonsjobben, da gikk den i vranglås. Reparatørene meldte da tilbake at "aksling var skjev og lager defekt", og ettersom det var merke etter slag/fall på huset så ble ikke denne dekket av garanti :evil:. Kostand for reparasjon ca 1300,- Jeg kan garantere at den ikke har fallt i gulvet eller tilsvarende, men den slo litt i sideveggen mens jeg jobbet med hulltakingen. Da det lugget som mest, da fikk den kanskje et kiks i siden. Men jeg mistenker at dette verktøyet ikke er helt optimalt for drillen ettersom den får all belastning på den ene siden, og derfor er sikkert akslingen slått skjev. Skitt!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verktøy er ikke til å brukes vet du..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg mistenker at dette verktøyet ikke er helt optimalt for drillen ettersom den får all belastning på den ene siden, og derfor er sikkert akslingen slått skjev. Skitt!
    Optimalt og optimalt - det er jo et verktøy beregnet for driller. Synes den burde ha taklet det. Kanskje tiden er inne for å gå over til verktøy for mannfolk :

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der med at topper og dipper er motsatt før og etter endring av rommet... Det kan ikke komme av faseinnstillinger på subben eller lignende?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    bla.blabla...verktøy for mannfolk
    Var det verktøy for MANNFOLK du mente?

Kunne sikkert laget hull med en slik, ja...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det der med at topper og dipper er motsatt før og etter endring av rommet... Det kan ikke komme av faseinnstillinger på subben eller lignende?
    Etter beste evne satte jeg sub og front i samme posisjon som før ombygging og alle settinger på sub tilsvarende før ombygging. Derved skulle faseinnstillinger ikke være det utslagsgivende denne gangen. Om jeg har truffet posisjonering på millimeteren med høyttalerene, DET er et annet usikkerhetstema.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det verktøy for MANNFOLK du mente?

Kunne sikkert laget hull med en slik, ja...
    Langt hår og store pupper? Det er vel ikke noe mannfolk... Mer en skjeggedame fra omreisende tivoli. ;-) 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig jeg tar feil av kjønnet der, men uansett kjønn: Jeg hadde nektet å dele dobbeltseng med hun/han/den/det....

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående 3Com switch så husker jeg ikke modellen, må sjekke når jeg kommer hjem.

DeWalten ble levert inn for noen dager siden da momentjusteringen ikke lenger lot seg justere. Den har vært litt uggen fra dag#1, men etter ventilasjonsjobben, da gikk den i vranglås. Reparatørene meldte da tilbake at "aksling var skjev og lager defekt", og ettersom det var merke etter slag/fall på huset så ble ikke denne dekket av garanti :evil:. Kostand for reparasjon ca 1300,- Jeg kan garantere at den ikke har fallt i gulvet eller tilsvarende, men den slo litt i sideveggen mens jeg jobbet med hulltakingen. Da det lugget som mest, da fikk den kanskje et kiks i siden. Men jeg mistenker at dette verktøyet ikke er helt optimalt for drillen ettersom den får all belastning på den ene siden, og derfor er sikkert akslingen slått skjev. Skitt!
    Det pleier å stå maks diameter på bor som drillen takler...
    Til slike jobber bruker jeg kun god gammeldags med ledning...
    Synd at du ikke fikk det på garantien da

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Det pleier å stå maks diameter på bor som drillen takler...
    Huh? Er det størrelsen på chuck du mener? Det har vel i så fall ingen direkte sammenheng med "max diameter på stillbar hullsag"? Det er klart - jo feitere chuck, jo mer vil sannsynligvis drillen tåle, men sikkert er det ikke.

Edit: Jeg ser nå at det ofte står max mm i tre, betong, osv. Da skjønner jeg hva du mener ;-)
    (det er vanskelig å overføre denne diameteren til en stillbar hullsag, men det gir jo en god pekepinn)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Huh? Er det størrelsen på chuck du mener? Det har vel i så fall ingen direkte sammenheng med "max diameter på stillbar hullsag"? Det er klart - jo feitere chuck, jo mer vil sannsynligvis drillen tåle, men sikkert er det ikke.

Edit: Jeg ser nå at det ofte står max mm i tre, betong, osv. Da skjønner jeg hva du mener ;-)
    (det er vanskelig å overføre denne diameteren til en stillbar hullsag, men det gir jo en god pekepinn)
    Det går jo på momentet som påvirker akselen.
    Man må jo alltid bruke hodet, det er jo ikke noe problem å bruke en hullsag på Ø83mm på gips...
    forskjellen med et slikt "Dreiestålbor" er at du også innfører bøyning på akselen
    Med et sagbor vil du få en "lik" belastning på alle sider.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det verktøyet der kan vel fort bli en drøy belastning både for drill og han som holder i drillen tenker jeg.

At aksinger i drillen kan få seg en bøy er vel ikke uttenkelig nei, kanskje det hadde lønt seg for drillen sin del å brukt en forlenger mellom drillchuck og verktøyet...
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha tenkt litt: Hadde verktøyet vært udugelig for en greit dimensjonert drill, så hadde det blitt solgt med advarsel om at dette må du ikke bruke... Så jeg regner med at det egentlig er helt kurrant. Har to svogre som er hhv tømrer og snekker, begge har overnevnte hulltaker i sitt verktøyskrin og bruker det jevnt og trutt på sine batteridriller.

Jeg aner at drillen min har hatt dårlig lager i utgangspunktet og fått seg en knekk da jeg brukte hulltakeren. Men å prøve å argumente for det for dem som sitter med reklamasjon - det var nokså fånyttes.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Slett ikke noe uvanlig verktøy og som sagt - dette burde en normalt god drill tåle. Du har min fulle sympati.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde jo at man kjøpte en DeWalt fordi det er mer robust enn billigdriller. Men får man ingenting tilbake når det går i stykker, så kan man like gjerne kjøpe 3 billigdriller, og ha kontinuerlig oppetid på drillen (man kaster og kjøper ny når det ryker, samt at man har flere batterier og ladere).

Hjelper ikke slik argumentasjon ("Jeg kjøper aldri DeWalt igjen hvis jeg ikke får reparert en så enkel sak som dette") overfor butikken du kjøpte den i?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hjelper ikke slik argumentasjon ("Jeg kjøper aldri DeWalt igjen hvis jeg ikke får reparert en så enkel sak som dette") overfor butikken du kjøpte den i?
    Det er ikke butikken som sier ja eller nei til reklamasjonen, det er et annet firma ("merke"-verksted) som bestemmer utfallet. Men det går å appelere til butikken når den kommer tilbake ferdig fikset. Drillen var gave fra slekta i fjor til panikkdagen min (40 års) så da går saken egentlig via brodern, ettersom han sitter på kvitteringen. Og han og hans venner har kjøpt MYE DeWalt via nevnte butikk og kanskje litt misnøye kan hjelpe...

Og drillen er spinndyr i forhold til billigdrillene jeg har hatt før. Og dem går jeg IKKE tilbake til! Det er merkbart bedre presisjon og ytelse, og når en først har hatt noe med god ytelse - da kvier en seg for å gå tilbake (ref det vi egentlig burde diskutere her: Høyttalere, forsterkere og slikt ;-) )

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant noen bilder på minnekortet til kameraet og så at disse ikke har funnet sin rettmessige plass i tråden min. Jeg laget jo noen kabler til å koble høyttalerene til de eminente koblingspunktene rundt omkring i rommet.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-diy_ht_kabler-jpg

Bildet viser kabler for (fra ytterst) side, front og bak. Kabler for side fikk etterhvert spade presset på, mens for bak ble det stusselig dårlig plass og fare for kortslutning hvis jeg brukte spader - følgelig ble det å skru lederene rett i polene

Fremme byttet jeg ut Xindak'ene med DIY, nesten like vakre, og kanskje bedre for EC'en min enn det som leses av erfaringer på Abrahamsen vs Xindac. Lydmessig var forskjellene i palcebo-området ;-)

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-diy_ht_kabler_2-jpg

Tidligere har jeg nevnt at W og undertegnede kjøper adventsgaver til hverandre. I dag tidlig fikk Batty en konkurrent i kinoen -BigBatty
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-bigbatty-jpg

Side 48 av 106 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •