Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 106 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 2103
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Nå har jeg skumm lest gjennom tråden din Knall flott rom du begynner å få Gleder meg til å se bilder av slutt resultatet
    Takker! Kjekt å høre at andre setter pris på fremgangen min. Det skal bli herlig å bli ferdig med allt småplukket som ikke vil vise så godt på bildene. Da blir det nok en saftig fotorunde fra min side :-D

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og flotte høytaler kabler har du også

Ser meget bra ut hos deg nå Kokken, flotte fronter du har fått deg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Og flotte høytaler kabler har du også
    Hehe. Noe kjent med dem ja. Gir god lyd også, men UT skal dem! Men det er bare fordi de er for lange. Jeg snekrer meg et par med perfekt lengde så snart Elfa klarer å sende meg de delene jeg har i bestilt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når har jeg lest gjennom hele tråden, og det har gitt meg mye inspirasjon til en liten kino jeg har i tankene

Pent gjort, med mange smarte løsninger. Tror jeg stjeler den "rack i et annet rom" ideen din jeg (jeg hadde riktignok tenkt å ha det i et avlukket rom, men uansett - nå ser jeg at det er svært mulig) :P

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En test til RuneW - refleksjonstest XQ40

Med liv i ethernet og power til stadig flere komponenter i racket, da var det på tide å tilfredstille RuneW's nysgjerighet om XQ40 kan være for blank...

Kameraet ble satt i sweetspot...
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-sweetspot_shot-jpg

...lyset slukket og GRID funnet frem på projektoren

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-kef_xq40_ref1-jpg

Et "live" bilde fra en eventyrfilm:

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-kef_xq40_ref2-jpg

Og konklusjonen? Ja, jeg ser refleksjonene og legger godt merke til dem når jeg ser etter. Heldigvis er jeg slik at når filmen er engasjerende - da glemmer jeg oftest slikt. Men for å være på den sikre siden, da blir det nok å ønske et sett med XQ40-hetter til jul, fra W til Kokken, snart jul! :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jenspm
    Når har jeg lest gjennom hele tråden, og det har gitt meg mye inspirasjon til en liten kino jeg har i tankene

Pent gjort, med mange smarte løsninger. Tror jeg stjeler den "rack i et annet rom" ideen din jeg (jeg hadde riktignok tenkt å ha det i et avlukket rom, men uansett - nå ser jeg at det er svært mulig) :P
    Velkommen du også, stadige flere som dukker innom her og gøy er det!

Ingen grunn til å stjele ideer her - jeg deler gledelig ut det alt hjernespinnet, våset og ikke minst de få men utvalgte perler. Så glemmer jeg å nevne at jeg selv trålet mange tråder her på forumet og har hentet mange ideer selv. ;-) Ingen grunn til å finne opp vått krutt på ny!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice! Sjekk det bildet ...vakkert dette her I disse DIY tider bør det være løselig med en hette for disse flotte HT'ene uansett!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Med liv i ethernet og power til stadig flere komponenter i racket, da var det på tide å tilfredstille RuneW's nysgjerighet om XQ40 kan være for blank...
    Er det sant? Er du for sterk? Føler ikke at jeg sliter med samme problemet selv...

Ellers -Tusen takk for testen! Var vel omtrent som forventet.

Hvis jeg noen sinne skulle skaffe meg et par XQ40'er, så måtte jeg uansett ha beskyttet dem på en eller annen måte (klåfingermerker, sprittusjer ++). Derfor er ikke denne refleksjonen egentlig en katastrofe for min del. Og ikke blir det noen batcave på meg heller, så det er vel nok annet å ta tak i rent refleksjonsmessig...

Flott kamerastativ forresten! Noe å ønske seg til jul, kanskje?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Er det sant? Er du for sterk? Føler ikke at jeg sliter med samme problemet selv...
    Du får se filmen og bedømme selv ;-) Jeg er i alle fall sterk i troen. Det var egentlig ikke den scenen jeg hadde tenkt å fryse, men jeg falt for tekstingen :-D

Flott kamerastativ forresten! Noe å ønske seg til jul, kanskje?
    Da må du ut på bruktmarkedet eller reise i tid. Det Velbonstativet (med roterbar senter-"pinne") kjøpte jeg for konfirmasjonspenger tidlig på 80-tallet.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut, det stativet. Jeg har en lignende senterpinne på mitt Manfrotto-stativ. Kjekt til mange formål.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får se filmen og bedømme selv ;-) Jeg er i alle fall sterk i troen. Det var egentlig ikke den scenen jeg hadde tenkt å fryse, men jeg falt for tekstingen :-D
    Ikke vanskelig å forstå det! Men jeg aner virkelig ikke hvilken film det er...

Da må du ut på bruktmarkedet eller reise i tid. Det Velbonstativet (med roterbar senter-"pinne") kjøpte jeg for konfirmasjonspenger tidlig på 80-tallet.
    Da er vel det første alternativet muligens det enkleste, ja... Jeg begynner å bli lei mitt eget stativ som konstant heller 5 grader feil, slik at samtlige bilder må rettes opp i etterkant...

Tilbake til topic:
    På bildene ser det vitterlig ut som det er mer refleksjoner i høyre høyttaler enn i venstre. Oppleves det også slik "live"?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke vanskelig å forstå det! Men jeg aner virkelig ikke hvilken film det er...
    Det gylne kompasset.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roffe har helt rett i filmen, og det skal bli spennende om de neste filmene følger opp og holder seg noenlunde tro mot innholdet fra bøkene - da aner jeg at Vatikanet blir litt snurtne igjen.

Om bildene: Mulig at kameraet stod ørlite skjevt slik at det kan ha blitt litt problemer med uniformitet og forskjell på lysgjennomgang på sidene. Det er litt forskjell på Grid bildet men forskjellen på refleksjoner fra screenshotet regner jeg med at ligger i at det er mørkere på venstre side av bildet enn høyre. Jeg la ikke merke til forskjell mens jeg satt i sweetspot og evaluerte.

Jeg aner at nytt hode til kamerastativ eller nytt stativ kan være en slager fra RuneW's'W til RuneW

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .... Jeg snekrer meg et par (red. kabler) med perfekt lengde så snart Elfa klarer å sende meg de delene jeg har i bestilt.
    Jeg må frikjenne (og berømme) Elfa, og heller slakte Posten.

Purret på Elfa i dag og fikk beskjed om at pakken med kabelstrømper, krympestrømper mm var sendt den 12., ankomst postkontoret to dager senere dvs den 14. Og pr i går (den 18.) har jeg ikke mottat hentemelding fra Posten. Dvs pakken har ligget og ventet på meg mens jeg har trippet litt hjemme :evil:.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte å få det sendt som brev fra Elfa. Da dukket det opp i postkassen etter kun 2 dager.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Et spørsmål ang. ventilasjonen din. Ser du har et rør i "slak S" som du kaller "lydfelle". Hva gjør denne egentlig? Hva består dette røret av? Hva ved konstruksjon er det som unngår at denne fungerer som en bassrefleksport i forhold til rommet?

Lurer fordi jeg kanskje gjør noe lignende i forbindelse med min egen hjemmekino (selv om jeg har mindre plass enn deg og må være litt kreativ).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den fleksible lydfellen ble anbefalt av fresh.no. Hovedeffekt er å redusere viftesus inn i kino, men den vil nok ha noe lyddempende effekt motsatt vei også. Jeg ble anbefalt å legge den i en slak S for å få best mulig lyd-dempende effekt uten at vifte-effekten ble nevneverdig redusert. Dess flere bend og dess mer vinkel på leddene: Da reduseres kapasiteten betydelig.

Fleksible lydfeller er standardprodukter og kan kjøpes av dem som selger ventilasjonsdeler. Fant flere alternativer ved å google litt.

Kreativitet er ikke å forrakte, jeg vurderte en liten periode å lage delene selv med hjelp av hønsenetting, bomullstoff, glava og plast. Dette pga Fresh.no var himla trege med å sende ut tilbud.

Edit: Røret består av en spiro rør (litt perforert) med demping utenpå og plast utenpå der igjen.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen, Kokken, og ikke minst lenken til fresh.no.

Så litt på de ulike løsningene der, og jeg fikk bekreftet at min planlagte Petter Smart-løsning ikke var så langt unna profesjonelle produkter. :-)

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge til du kjører åpningsdemo i

? :wink:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk flott logo DrErling Du har anlegg som grafisk designer.

Side 45 av 106 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •