Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 106 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 2103
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg har gått i denne fellen selv, men vi teller altså ikke høyttalere, men kanaler når vi oppgir at vi har et a.b system. To senterHT er vel og bra, men de deler samme kanal, så det blir 7.1 uavhengig av antall høyttalere og subwoofere :-)

Hos meg har jeg 7.1, selv med 3 subwoofere og selv om jeg kobler både Surround A og Surround B (altså to par sidehøyttalere) til receiveren.
    Notert :-)

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Ønsker deg og familien en riktig god tur. :-D Ser frem til litt reisebeskrivelser når du kommer tilbake. Det tåler vi vel i denne tråden? Jeg ønsker det i hvert fall.
    Takker - skal ha med bærbar PC på turen så hvis jeg ser noe AV-relatert på turen - så kan jeg sikkert skrive noe Det er kanskje noen steder på denne reiseruten:

Turen er nokså tettpakket med reise og utflukter, tilsammen 21 dager men vi har "fridager" i Sydney, Melbourne, Freemantle og litt i Singapore.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Just for the record: Vi er i hardtrening for turen!
    I helga ble det bare australske rødviner og musikken for tiden er Men at work, Midnight Oil og Inxs :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Siste kveld i arbeid (før ferie)

I kveld satte jeg på musikk, vel og bare i to kanaler og bare direkte fra recieveren. Men uten å sette meg ned i sweetspot så ble det ikke noe nilytting, mer en funksjonstest.

Så siste status før reise er at med kreative vinkler på kameraet, da ser det ganske så respektabelt ut:

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-frontrekke-jpg

Sweetspot er HER! - og se elektronikken i racket gløder kjærlig! :-D
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-tidlig_sweetspot-jpg
    Til og med bak i teknisk rom så er kabelsalaten ryddigere enn noen gang (selv om det bare er et fåtall kabler på plass).
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-rack_bak_littkabler-jpg

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir lekkert, og den salatordneren er bare genial, det varmer et gammelt telemontørhjerte å se slik orden i kablingen

Du får ha en riktig god ferie, det kommer til å bli helt konge/president.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Just for the record: Vi er i hardtrening for turen!
    I helga ble det bare australske rødviner og musikken for tiden er Men at work, Midnight Oil og Inxs :-D
    Jeg tar det for gitt at det ikke blir spist annet enn dette:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi må nok prøve de lokale retter og håper de faller i smak.

...hvis ikke...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøsss, knallfint rom! Det må jo være en meget god følelse å sette seg ned der med 5-6 liter vin (årgang natt-til-torsdag) etter alt det arbeidet som er lagt ned.
    Tøff rack-ordning. Gratulerer!

God ferie!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jøsss, knallfint rom!
    Så du lot deg lure av kreative kameravinkler og aktiv croping ? Neida, jeg begynner å bli ganske så fornøyd :-D.

Var nettopp innom en teppebutikk og fikk bestillt teppet jeg lenge har hatt i tankene - så når jeg kommer tilbake fra dwn 'ndr, da skal det ligge klart kappet og kantsydd, ferdig til montering! Thi gleder sig!
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    ...med 5-6 liter vin (årgang natt-til-torsdag)
    Høres ut som den vinen som var vanlig på nachspiel på studenthjemmet - det hjemmebryget som fremdeles stod og boblet på et varmt bad og smakte fortreffelig klokka 4 om natta. [jeg kan gjenta gresskaret over ;-) ]

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knallbra Kokken ! Meget pen kino du har fått deg mr. :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg tar det for gitt at det ikke blir spist annet enn dette:

Er paalogget hotellets Internet-PC med myntapparat saa de daernorkse tegnene blir det vaerre med. Australia er tydeligvis nedkommere av skotter for paa reisen saa langt har jeg bare kommet over et gratis WiFi hotspot hvor vaare sko har vandret, men mange public WiFI basert paa Pay pr 1h/20MB alt etter hva som kommer foerst.

Og paalegget som quotet fra RuneW, det er forsoekt, og vil nok ikke gjentas. Mein gott for en overraskelse ops: Jeg kan tenke meg annet bruke enn paalegg, men definivt ikke paalegg!

Hva som er knall mat her nede er kjoettstykkene fra det lokale storfe'et, det er i aboslutt verdensklasse og utdanker ALT jeg har smakt i kongleriket Norge.

I kystbyene er selvsagt sjoematen ogsaa superb, men et raad fra en Aussie jeg snakket med paa flyet til Sydney: "Try aa fully loaded hamburger minus pinapple" - og jess - burgere kan de absolutt levere saa lenge en holder seg unna de amerikanse wannaby-burger-kjedene.

OG: Jeg har vaert innom en hifi-pusher i Melbourne for aa sjekke Aussie HiEnd. Det var desverre ikke mye aa hente. Med en YBA CD spiller og Marantz integrert forsterker koblet dem opp en Ambience Reference 1600. (Ambience Speaker Systems) En hybrid dipol med en 1,5 meter baand-"diskant" (ned til ca 250Hz ifoelge ham i butikken, har ikke sjekket sidene til leverandoeren). Nedover var det en basskasse med Seas (!) element, passiv saadan, men kunne leveres som aktiv.

Hvordan loed det? Til $8000 (australske) saa imponerte den desverre ikke. Jeg var ikke i stand til aa finne noe god holografi, men det som kunne betegnes som sweetspot var bredt. Litt ullen bass ogsaa, men det tilordner jeg rommet (nesten helt rett firkant)

Statusen ellers fra butikken er at det gikk stort sett i 5.1 system til stuebruk. Noen dedikerte kinoer var det, men veldig faa har investert i BluRay - de sitter paa gjerdet. Storselgerene i butikken var stort sett Audiovektor!

Signing off!

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Ragnar hvordan går det på tur???

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Og paalegget som quotet fra RuneW, det er forsoekt, og vil nok ikke gjentas. Mein gott for en overraskelse ops: Jeg kan tenke meg annet bruke enn paalegg, men definivt ikke paalegg!
    He he he, men det ER nasjonalpålegget da ;-)

(PS! Jeg har selv vært der nede, men klarte å unngå Vegemite)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carlos_007
    Hei Ragnar hvordan går det på tur???
    Travelt, men nå er vi ferdig med Australia! Sitter på et hotell i Singapore og skal ned i baren før vi stikker på Raffles for en bedre middag.

Har hele formiddagen til disposisjon før flyet til London i morgen. Spørsmålet til dere som kjenner (?) Singapore: Hvor er det anbefalt å gå for å titte etter elektronikk???

Kokken på tur

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjent i Singapore ja... hvem er vel det? Det eneste jeg la merke til var den enorme "verdenen" med klokkeslett på gulvet som man så fra høyden (på flyplassen).

Jeg fikk følgende hit når jeg søkte etter beste elektronikk-sted i Singapore:

Where’s the best place to get electronics in Singapore?

Well, take a guess. It’s not Orchard Road. It’s not Chinatown. Its definitely not Sentosa. Its not even Funan Centre (if some tourist guide has been telling you that).

If you’re in the know, then the absolute best place to buy electronics in Singapore has got to be Sim Lim Square.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kokken er tilbake på rett hemisfære

Takk for tipset Rune! Vi ble tre herrer som sendte W'ene til Orchard Road mens vi koste oss med 6 etasjer fulle av dingser og komponenter. Hovedsaklig foto, video, spill, flatskjermer og data og et par HiFi butikker.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-sim_lim_sqr-jpg

Det ble ikke noe handel på oss, da det ikke var noe spesiellt spennende eller rivende billig på det vi var interessert i. (W'ene derimot fant en gullsmed og der fant de diamantringer :shock:, så i dag kjøpte jeg masse Toro suppeposer på 10 kroners marked i butikken).

Da er det på tide å komme videre med kinoen, men ikke i dag da jeg kroppen fremdeles er på en annen tidssone. Snakket forøvrig med teppe-forhandleren i dag. Han hadde mottatt teppet mitt og skal kantsy det promte. Da kan jeg plukke det opp etter jobb i morgen og ergo vet jeg hva jeg skal gjøre i helga! Må muligens kalle inn litt hjelpende hender for å lirke inn teppet.

Videre er det kobling av resten av komponentene og da blir det "før-premiere" - jeg begynner å bli sugen på å se god film! Jeg har endel småplukk igjen før jeg vil si at rommet er ferdig til å invitere inn de kresne massene... ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen tilbake Kokken.

Men jeg har jo litt vondt for å tro at det ikke var noe spennende på 6 etg. med dingser. Ingenting? Nada?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Velkommen tilbake til gamlelandet! Det så ikke lite rått ut den elektro-eldoradoet...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Men jeg har jo litt vondt for å tro at det ikke var noe spennende på 6 etg. med dingser. Ingenting? Nada?
    Jeg tror jeg kjenner igjen det fenomenet. Når jeg kommer i store butikker eller på messer så får jeg litt sperre. Lettere å surfe seg til det en ønsker og så klikke det eller sjekke det ut i butikken i etterkant.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det. Jeg har nok til gode å oppleve en slik sperre

Side 40 av 106 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •