Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 106 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 2103
    Newcomer Necman sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    gracias senor Necman! Kjapt levert!!!

Fargen med 2 strøk ser i alle fall mørk nok ut, så neste spørsmål er hvordan du opplever mattheten? På bildet ser det ut som det er litt gjenskinn, men det kan jo være blitzen som lurer meg.
    Er nok blitzen som lurer deg. Har ikke fått hengt opp Projektor`n min enda å prøvd men tror ikke det skal bli noe problem med gjenskinn fra take.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må få oppdatert din egen tråd Necman så vi får se ditt "AV-Liv" ;-) Kjekt med mer bilder, også av din kino!

Det virker som din offisielle tråd har vært livløs en stund: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...jemmekino.html

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott tips!! Takker :-D

Spørsmål (siden jeg er erke-skeptisk av natur): På bildet virker de litt (i mangel på bedre ord) simple/skranglete: Sitter de godt og fast og ikke gir skranglelyder?
    Har 2 stk av disse liggende! Ingen problem hvis du vil prøve/teste dem.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Har 2 stk av disse liggende! Ingen problem hvis du vil prøve/teste dem.
    Det er jo en flott gest, sannelig er medlemmene generøse i dag (ref Ak & Radioshack)! :-D

Jeg takker og sier ja til det tilbudet.

Kan jeg spørre om dine egne erfaringer (og hvorfor du ikke bruker dem mer)?

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en flott gest, sannelig er medlemmene generøse i dag (ref Ak & Radioshack)! :-D

Jeg takker og sier ja til det tilbudet.

Kan jeg spørre om dine egne erfaringer (og hvorfor du ikke bruker dem mer)?
    De fulgte med noen høyttalere jeg kjøpte. Har ikke hatt behov for dem.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om Stavanger-distriktet har mange gode kinoer så er vi vel snart også beryktet for å aldri gjøre noe med dem. Ref Ak, "Avforums tregeste hjemmekinobygger" og nå snart slowfood: Kokken.

Noe av grunnen er vel at vi sliter ræva av oss på jobb 6-7 dager i uka, men i tillegg er tyngdekraften høyst varierende. Her forleden stod jeg på trappe-avsatsen ned til kjelleren (med ryggen til). Plutselig var jeg på vei nedover, baklengs. For å gjøre historien kort så bommet jeg på madrassen som lå nederst i trappa, og sitter nå med en passe mørbanket kropp. Arbeidslyst og mulighet har vært noe redusert de siste dager.

Om ikke annet så har jeg fått lyttet til musikk og tatt noen bilder. Med nytt kamera i hus så må en sjekke hva en kan få ut av det. Tre bilder fra samme posisjon. To uten blitz og en med. Direkte blitz er kjedelig!

Med blitz
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-dscf0050-jpg
    Uten blitz
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-dscf0051-jpg
    Dempet lys til aktiv lytting
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-dscf0048-jpg

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, det fallet hørtes ikke godt ut!! God bedring!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nevne at katte-kreket ikke er audiofil. Tok med dyret under armen og ga ham noen minutter til å bli kjent i rommet før jeg startet litt musikk (Nils Lofgern - Acoustic Live). Da ble det fart i dyret; stressball deluxe. Katten sprang rundt i rommet for å finne en rolig krok, noe den ikke fant. Etter en stund ga jeg opp og kastet pus på dør. Virker som dyret er noe lettskremt av høye & dype lyder, noe vi ser tendenser til når en tung bil kjører forbi huset. Så da blir det nok ikke Animal Planet på storskjerm for det dyret...

Men en annen ting var når jeg kastet dyret på dør: Det ser ut som om tidligere eier skrøyt på seg endel lyddemping som ikke var like god som forhåpet. Dvs lyd innenifra og ut. Nils Lofgren kunne høres rimelig greit ut også. Jeg må få koblet opp surround og kjøre en "Darla" i loop på forskjellig nivå. Så får vi se om naboene er døve... Men det ser ut som om jeg bør kjøre på litt ekstra demping før jeg handler SVS.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er overtidsrunden over for denne gang. (165 timer overtid på 5 uker ).

Så da kan jeg sette meg ned og skrive litt om hva jeg har "konkludert" med og laget meg en to.do-liste for rommet.

Overordnet: Jeg skal ha meg en batcave med noe demping.

1) Bygge om bod i bakkant av rom. Ak var en tur innom og kom med forslag om å flytte bodveggene bak slik at rommet blir kvadratisk. Dvs at jeg halverer dybden ut men trekker boden over hele rombredden. Pr i dag så sliter jeg med å montere opp bakhøytalerene slik rommet er designet. I tilllegg blir boden like stor, men jeg får utnyttet rommet bedre. Takk til Ak for tips.

2) Jeg var innom Monter i går og bestillte 2 pakker 30mm Rockwool akustikkplater i sort utførelse. Disse kommer først i juli en gang pga utsolgt i skandinavia. Tanken er å montere dem i tre posisjoner: Hver knevegg på sidene bygges ut ca 40-60 cm og dekkes med platene. I hulrommet bak skal det være kabelbaner og dempemateriale. På taket "trekker jeg ned" spissen slik at det blir tilnærmet flatt i høyde med mønedrageren. Også her er det tenkt brukt akustikkplater. Hulrommet blir også her tiltenkt kabler samt fiber til stjernehimmel. Siste bruk er å lage et hengslet "lokk" til de to vinduene i front.

På en av sidene blir det kanskje en elektronikk-nisje: Jeg ser for meg å lage noen hyller til elektonikken med samme dybde som utforingen av veggen ellers. Målet er at elektronikken skal være "usynlig" under filmvisning, så jeg må vurdere å sette opp glassdørerer med sotet glass. Denne løsningen er jeg dog litt usikker på da den har følgende konsekvenser: Dempingen på hver side blir litt ulik, men trenger ikke være merkbar. Lager jeg et fast rom som passer til det jeg har i dag, så er litt fleksibilitet borte hvis jeg trenger mer plass senere.

3) Malejobb: Sort beis som tidligere nevnt i tråden kommer til å bli første test, så får vi se om det er nok. I tillegg vil jeg vurdere scenemolton på frontvegg.

4) Gulv: Teppe av et eller annet slag. Pendler mellom et stort løst teppe eller kjøre løpet fult ut med heldekkende ensfarget teppe. Før jeg bestemmer meg må jeg bestemme meg for om jeg skal bygge opp gulvet for å lage terskler. [i tenkeboks]

5) Utstyr:
    XTZ'en jeg har nå er for liten for rommet. Etter endel flytting har jeg funnet posisjon hvor den spiller bra men den klarer ikke "å fylle rommet" slik den gjorde i mitt tidligere rom. Den må nok erstattes og da er SVS en naturlig valg å tenke på. Alternativt er å bygge inn noen 15" elementer i sideveggen, gjerne i åpen baffelløsning og en PA-forsterker som drivverk. Kanskje begge løsninger?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var mange interessante tanker rundt konstruksjon

Det med innbygde 15", er det med tanke på en slags THX baffelvegg?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg forstår THX baffelvegg så er det en vegg bak lerretet hvor det er utsparringer til høytalerene. Jeg tror ikke at hver høytaler trenger å være åpen (baffel).

Så derfor svarer jeg vel njjjei, det er ikke en THX-baffelvegg. Vet ikke helt hva jeg skal kalle det... ;-).

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir uansett kult å se hvordan det utvikler seg. Du kjenner kravet om bildedokumentasjon........

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teaser: to pakker med innhold på 20kg hver er på vei hit

Dette er en bestilling som har latt seg vente på og har blitt oppjustert i venteperioden.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2x20 kg det er vel et høytalere av noe slag. Kan det være 15 tommerne?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si hva det er da? Tipper etpar subber.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry for at jeg ikke har svart før, men jeg venter fremdeles på [spindelvev]Lyse[/spindelvev] skal trekke fiberen inn i huset og det går i sporadisk 3G tilkobling via Nokia (connecting people)...

Med tanke på tidligere innlegg så var det nok ikke unaturlig at tankene gikk på noe i subklassen. Dog grunner forsendelsen lenger tilbake i tid, til en tidlig powerbuy via Emtech.

To monoblokker med fransk/kinesiske aner er på vei hit via posten.... Advance Acoutic MAA705 for å være mer nøyaktig.

Opprinnelig bestilte jeg en MAA406, men denne har begynt å få spøkelsestatus i leveranse-status. Med velvillighet fra Emtech ble ordren oppgradert til 2 x MAA705, mot selvfølgelig et ørlite mellomlegg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2) Jeg var innom Monter i går og bestillte 2 pakker 30mm Rockwool akustikkplater i sort utførelse. Disse kommer først i juli en gang pga utsolgt i skandinavia.
    Mottok disse to pakkene forrige uke og i dag pakket jeg dem opp. Desverre hadde Monter eller deres konspiratører sendt meg en korrekt pakke i sort og en pakke i hvit :evil:.... Da blir det retur på en pakke og ny venteperiode på reklamasjonen.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spennende.... egentlig ikke godt for meg å følge med på disse dedikerte rom prosjektene. Blir så misunnelig... men må følge med fordet.

Btw... subb på 20kg? måtte hvert noe puslete. (for de som tippet subb)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja 20 kg blir litt lett. Avventer tilgjengelighet på en sak på 70kg.

Ta tiden til hjelp eXa, så blir det nok dedikert på deg også! Tok meg "bare" 20 år fra min spede begynnelse...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjer mye spennende hos deg om dagen forstår jeg, Kokken Du får skrike ut når du vil ha besøk

Side 4 av 106 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •