Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 106 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 2103
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    ...I alle fall før det kommer ledninger
    Det var derfor jeg tok bilde nå ;-) og ikke når disse (bilde under) skal kobles i system med i et 8.x system. (ikke 7.x men 8 siden jeg skal nok engang sette igang med to sentere):

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri sett noe slikt i en hjemmekino før! Rett og slett ett industritavlerom!

Jobber du i bransjen? Ikke tenkt på tavlekanaler i ett hjemmekino-teknisk rom før Ser ufattelig bra ut!

Edit; Aaaah, Mekatronikk? Er ikke det feltet der mekanikk og elektronikk kombineres til de grader? Meget avanserte felt har jeg hørt...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Aldri sett noe slikt i en hjemmekino før! Rett og slett ett industritavlerom!

Jobber du i bransjen? Ikke tenkt på tavlekanaler i ett hjemmekino-teknisk rom før Ser ufattelig bra ut!
    Industrielt AV-tavle rom - et steg videre i kabelsalaten!

Før var navnet på avdelingen min "teknisk avdeling - industri" - så ja - jeg er involvert ;-). Stort sett programmerer jeg stuff som er samlet i industri-skap og har følgelig tatt noe inspirasjon med fra jobben. ;-)

Dobbel-edit:
    Edit; Aaaah, Mekatronikk? Er ikke det feltet der mekanikk og elektronikk kombineres til de grader? Meget avanserte felt har jeg hørt...
    Eller rett og slett "potet"-ingeniør, vi kan brukes til ALT!
    Kort oppsummert så er jeg 1/3 maskin-ingeniør, 1/3 elektro-ingeniør og 1/3 data-ingeniør. Mao vi kan snakke oss bort fra ALT!

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Eller rett og slett "potet"-ingeniør, vi kan brukes til ALT!
    Kort oppsummert så er jeg 1/3 maskin-ingeniør, 1/3 elektro-ingeniør og 1/3 data-ingeniør. Mao vi kan snakke oss bort fra ALT!
    hahaha, ikke så dum den stillingen, er ikke mange av dere i Norge heller! Jobbet deg frem til en slik stilling eller direkte via utdanning innen mekatronikk? Høres rått ut, ikke rart finansieringsproblemer ikke tydes på noen måter i tråden din

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hahaha, ikke så dum den stillingen, er ikke mange av dere i Norge heller! Jobbet deg frem til en slik stilling eller direkte via utdanning innen mekatronikk?
    Jeg lot meg friste av Mekatronikk-studiet på høyskolen i Grimstad, engang i forrige århundre ;-) Dæv'n det høres ut som jeg er skikkelig oldis!
    Høres rått ut, ikke rart finansieringsproblemer ikke tydes på noen måter i tråden din
    Vi har våre budsjetter og jeg skulle gjerne brukt mer - men da hadde nok W lagt meg i lenker og hudflettet meg! Som "budsjettregel" har jeg sagt at jeg tar 25% av alt overtid/ekstra-utbetalinger inn på egen AV-konto. Og så sprekker budsjettet HVERT år :-( Selv om stillingen høres fancy ut så (over)lever jeg på ordinær ingeniørlønn.

Edit: Teller ned til dwn 'ndr: 3

Active hifiguru 2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Kokken for mange bra bilder og forklaringer.Skal bruke noen av disse i mitt projekt.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg må sei de e imponerende detaljer
    Håper jeg får muligeten til å se sluttresultatet!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Eg må sei de e imponerende detaljer
    Håper jeg får muligeten til å se sluttresultatet!
    Selvsagt skal du få komme og se - og tilogmed lytte! ;-) Det skal bli kjekt å kunne invitere til litt treff innimellom og drøse litt rundt det vi er hekta på.

Siste update er at sikringene holdt da vi koblet sammen alt av nye 230V's punkter! Så da ble jeg fristet til å gjøre en liten (Counterpoint) gledesdans -

- og som den danse-noob'en jeg er, det ble en regndans av forsøket :-P for nå drypper det ute igjen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifiguru 2
    Takker Kokken for mange bra bilder og forklaringer.Skal bruke noen av disse i mitt projekt.
    Bare hyggelig! Slike tilbakemeldinger gjør at det føles nyttig å legge ut noen av detaljene i prosessen rundt ombyggingen - ser frem til å følge din tråd når du går i gang!

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det dukker opp en del gode tips

Virker det som Europris-grillsprayen sitter bra på plast? Har en del stikkontakter etc som skulle hatt seg et strøk... Og mattet du ned med pussepapir før lakking?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-rack_bak_term-jpg
    Sånnt liker vi! Ser utrolig bra ut. Det er så mye enklere å rute kabler når man bruker slike lister. Bare brekk av og trekk.

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

puhh

Da har jeg bladd gjennom hele tråden, og må få gratulere deg med noe som kommer til å bli en kanonkino! Virkelig flott utført!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Det dukker opp en del gode tips

Virker det som Europris-grillsprayen sitter bra på plast? Har en del stikkontakter etc som skulle hatt seg et strøk... Og mattet du ned med pussepapir før lakking?
    Grillsprayen sitter tålig greit rett på plasten (ikke mattet ned) selv om den ikke er herdet i ovn. Jeg la et noe tykkere lag enn høyst nødvendig. På metallet på spotene valgte jeg å matte ned lakken først da de hadde tendenser til litt flassing - der merket jeg at malingen satt mye bedre etter herding.

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Sånnt liker vi! Ser utrolig bra ut. Det er så mye enklere å rute kabler når man bruker slike lister. Bare brekk av og trekk.
    De er flotte til å skjule sannheten med for inne i kanalene kan det se ut som et kråkereir av dimmensjoner.

Foreløpig er planen å kjøre signalkabler på venstre vertikale kanal, power på høyre vertikale kanal og høytalerkabler korteste vei til sine respektive terminaler på hver sin side.

Sitat Opprinnelig postet av super_kalle2
    Da har jeg bladd gjennom hele tråden, og må få gratulere deg med noe som kommer til å bli en kanonkino! Virkelig flott utført!
    Takk - "puhh" som du har som overskift passer sikkert VELDIG godt etter en slik økt. Jeg gleder meg veldig til å sette meg ned og nyte lyd og bilde igjen - det begynner å bli litt anemisk her i huset!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste update er at sikringene holdt da vi koblet sammen alt av nye 230V's punkter! Så da ble jeg fristet til å gjøre en liten (Counterpoint) gledesdans -

- og som den danse-noob'en jeg er, det ble en regndans av forsøket :-P for nå drypper det ute igjen.
    Jeg er rørt over å være inspirasjon til le' grand chef Synd det ble dryppert av det.....

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Jeg er rørt over å være inspirasjon til le' grand chef Synd det ble dryppert av det.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dryppert, ja, jeg skal prøve å forholde meg rolig heretter! Husker mitt gamle motto: "Tough Guys Don't Dance" og skal puste liv i det igjen.

Liten digresjon: W har lenge ønsket at vi skal på swing-kurs sammen. Jeg har da sagt: "OK, dersom du finner et kurs garrantert fri for svenskpop". Med det kravet har jeg sluppet unna alle forsøk i snart 10 år. ;-)

Teller ned til dwn 'ndr: 2

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swing kurs ja. Artig fenomen...

Jeg brakk bare hånda på fotballtrening jeg, så slapp jeg unna swing-kurset. Det var egentlig litt drit for alle fjortiser (og voksne, jeg var fjortis) vet jo at det kan være en fordel å ikke se totalt idiot ut på dansegulvet :???:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Swing kurs ja. Artig fenomen...

Jeg brakk bare hånda på fotballtrening jeg, så slapp jeg unna swing-kurset. Det var egentlig litt drit for alle fjortiser (og voksne, jeg var fjortis) vet jo at det kan være en fordel å ikke se totalt idiot ut på dansegulvet :???:
    Den enkleste måten å unngå det på, er vel å ikke bevege seg utpå i utgangspunktet? Har fungert bra for meg ;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teller ned til dwn 'ndr: 2
    Ønsker deg og familien en riktig god tur. :-D Ser frem til litt reisebeskrivelser når du kommer tilbake. Det tåler vi vel i denne tråden? Jeg ønsker det i hvert fall.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal kobles i system med i et 8.x system. (ikke 7.x men 8 siden jeg skal nok engang sette igang med to sentere):
    Jeg har gått i denne fellen selv, men vi teller altså ikke høyttalere, men kanaler når vi oppgir at vi har et a.b system. To senterHT er vel og bra, men de deler samme kanal, så det blir 7.1 uavhengig av antall høyttalere og subwoofere :-)

Hos meg har jeg 7.1, selv med 3 subwoofere og selv om jeg kobler både Surround A og Surround B (altså to par sidehøyttalere) til receiveren.

Side 39 av 106 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •