Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 106 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 2103
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-hterminaler_3-jpg

A - 19,70 mm
    B - 16,35 mm
    C - Ø 7,95 mm (M8 (Fremme og bak))
    D - 16,00 mm
    E - 4,65 mm
    F - 16,00 mm
    G - 8,70 mm
    H - 5 mm bred / 0,9mm tykk
    I - M8
    J - 3,25 mm (editert fra 5.0)
    K - 19,1 mm
    L - Ø 4,9 mm

Minste montasje godstykkelse: 3,25 mm
    Største montasje godstykkelse: 9,1 mm (skrue i ytterste posisjon)

Noen mål av interesse som mangler?

Edit: Korrigert mål "J" og minste godstykkelse.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Noen mål av interesse som mangler?
    Hehe, not that I know of! Dokumentasjon as we like it!

Det var de 5mm jeg var ute etter. Kjøpte noen svinedyre WBT terminaler selv til min forrige forsterker-modifikasjon (jeg gikk litt amok på en XTZ ClassA-100).
    Men chassiet bak på XTZ`en var for tykt, så jeg fikk jo ikke brukt WBT terminalene... De ligger en eller annen plass og støver ned sammen med de originale kondensatorene i XTZ`en... :???:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må korrigere, da jeg satte sammen delene og thight'et skruen litt, da ble nytt mål på J: 3,25 mm, mao korrigert minste godstykkelse.
    Det er ikke problemer med å ha mindre godstykkelse heller - det er bare snakk om å legge inn noen foringer, helst av ikke-strømledende materiale.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helgens aksjonsliste ble torpedert av værgudene, men i dag hadde de gitt ut noe godvær og da bar det ut for å fortsette en av AV-forumets "never ending story"...

PJ er på plass!
    Der hadde jeg feilregnet kastelengde vs zoom på BenQ'en, for i følge mine målinger skulle jeg ha litt å gå på. Men bildet til PJ fallt på lerret med bare millimeter klaring på zoom i min utslag (eller maks - hva er hva). Med litt grovjustering på føttene mot "skjærefjøla" så ble bildet i vater også, og ikke noe pincushion å snakke om. Så det gikk bra! :-)

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-pj_feste_1-jpg

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-pj_feste_2-jpg

Med pakken fra HongKong var det dags å finne ut hvor jeg skulle bore opp hullene i Elko-dekslene. Det måtte være plass nok til å betjene skru-terminalen, men samtidig plass nok til å unngå kortslutning i blikkrammen som fester platen til veggboksen. De første prøvehull ble satt i en treplate med litt forskjellig distanse får å se pasninger.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-ht_terminaler_1-jpg

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-ht_terminaler_2-jpg

Når avstanden var klar, da var det å låse skyvelæret på rett plass og bruke snuten til å risse inn avstandene fra rammekanten på baksiden av sentralplaten. Rissene danner krysningpunkt som markeres med en tusj og da er det lett å sette boret på rett plass.
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-ht_terminaler_3-jpg

Resultatet ble høyst akseptabelt, og særlig med tanke på prisen. En sentralplate pluss ramme og to terminaler: ca 68,- kr (19 + 22 + 27). Og jeg har litt rabatt også ;-)

På baksiden er det god nok plass og liten fare for kortslutning. En sak jeg må ordne opp i før montasje i rommet er noen nylon/plast-foringer. Disse høytalerterminaleren er beregnet på noe tykkere montasje enn plasten til sentralplatene. Jeg trenger bare en millimeter eller to ekstra, men finner ingen hos Clas eller Biltema- noen som har et tips eller to???
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-ht_terminaler_4-jpg

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-ht_terminaler_5-jpg

Til sammenligning XLR kontakten på ferdig hvit plate, disse kjøpte jeg 4 av tidligere og tenkte å lage de sorte selv. Men det er litt ukurrant hulldimmensjon Ø23,5 sier skyvelæret... Må nok ut å skaffe meg en 24mm bor.
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-xlr_terminal-jpg

Edit: Skrivefeil

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst: Utrolig godt dokumentert og snygt resultat!

Rissene danner krysningpunkt som markeres med en tusj og da er det lett å sette boret på rett plass.
    Jeg bruker samme fremgangsmåte, men setter en fjærbasert "automatisk" senterpunch i kryssningen av risset. Finner at boret lettere treffer eksakt ved entring da.

Kjøpte min på Tools på Åsen. Utrolig godt kjøp, nærmest uavhengig av hva jeg betalte for den (den var dyr!)

På baksiden er det god nok plass og liten fare for kortslutning. En sak jeg må ordne opp i før montasje i roommet er noen nylon/plast-foringer. Disse høytalerterminaleren er beregnet på noe tykkere montasje enn plasten til sentralplatene. Jeg trenger bare en millimeter eller to ekstra, men finner ingen hos Clas eller Biltema- noen som har et tips eller to???
    Ja, muligens kan du bruke rack skiver i nylon? Disse kan du kanskje få på clasern? (altså skivene som følger rack-skruer). Jeg skulle gladelig kommet innom med en neve, men jeg har gått tom selv :-)

Proel AC106C Rack skive i nylon - Audio Media Professional AS

Andre som kan ha de er West Audio i stavanger, PAP på ålgård, Viju på Forus (skader ikke å spør om du kan "få"/"kjøpe" noen selv om de ikke har "butikk") eller kanskje Sagevik på kvaddå.

DrE

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser ut til å bli meget lekkert. Mange glimrende løsninger her. Skal lese meg opp på denne når jeg får tid for å få tips til mitt eget lille prosjekt.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du trenger ekstra tykkelse for høyttalerterminalene. Hva med akrylglass eller noe slikt?

Har du forresten lenke til den Hong Kong nettbutikken der du kjøpte terminalene?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott Ragnar! Flott! PJ-festet (det lille jeg ser) ser lækkert ut!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da var jo saken klar, det blir terminaler av modell Kokken hos meg også Jeg tenker vel også at man kanskje kan bruke et pluggebor Ø8 mm dersom man ikke har borejigg:

Meget lekkert gjennomført forresten!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir veldig bra, Ragnar. Jeg har tidligere skrytt på meg at jeg skulle ta en tur, og nå ser det ut som det snart er på tide

Når regner du med å være "helt" ferdig?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Først og fremst: Utrolig godt dokumentert og snygt resultat!
    Takker :-)
    Jeg bruker samme fremgangsmåte, men setter en fjærbasert "automatisk" senterpunch i kryssningen av risset. Finner at boret lettere treffer eksakt ved entring da.

Kjøpte min på Tools på Åsen. Utrolig godt kjøp, nærmest uavhengig av hva jeg betalte for den (den var dyr!)
    Dyr? AU, da skal jeg ikke nevne at den koster 29,90 på Biltema men du har sikkert en HiEnd variant. Har brukt slik en utall ganger da jeg holdt på med fagskolen i flyteknikk, men hadde nesten glemt at den finnes - og siden slikt mangler i verktøykassen - da har W et tips til advensgave til meg :-D.

Ja, muligens kan du bruke rack skiver i nylon? Disse kan du kanskje få på clasern? (altså skivene som følger rack-skruer). Jeg skulle gladelig kommet innom med en neve, men jeg har gått tom selv :-)
    Sitter med et par her på jobben, men de har for liten innerdiameter på hullet. Måtte faktisk bore opp med 10mm bor da ca halvparten av distansestykkene på terminalene hadde større diameter + styrepinne . Jeg tror ordren på 17 par ble litt mye i farta mr HongKongSuperSeller.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Dette ser ut til å bli meget lekkert. Mange glimrende løsninger her. Skal lese meg opp på denne når jeg får tid for å få tips til mitt eget lille prosjekt.
    Kjekt å høre at jeg kan gi inspirasjon ;-) Innimellom alt svadaet så er det kanskje noe matnyttig også. Har du noen konkrete planer for rom eller løsninger?
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Ser du trenger ekstra tykkelse for høyttalerterminalene. Hva med akrylglass eller noe slikt?

Har du forresten lenke til den Hong Kong nettbutikken der du kjøpte terminalene?
    Kongetips! Acrylplast kan jeg kutte opp i strimler og bore hull etter behov :-D

EDIT: Glemte å linke litt:
    Tråden hvor jeg er på jakt etter terminaler: http://avforum.no/forum/produkt-pris...ggpunkter.html

Jeg kjøpte via en selger på EBay, men linken til den eksakte auksjonen er gått ut på dato.
    Prøv selve selgeren som Teddytusen ga meg link til: eBay Store - PARTSPIPE: SWITCHES, Electronic accessories, LED's Downlight Bulbs Bezels. Jeg mailet ham direkte og fikk en deal med betaling via PayPal.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Men da var jo saken klar, det blir terminaler av modell Kokken hos meg også Jeg tenker vel også at man kanskje kan bruke et pluggebor Ø8 mm dersom man ikke har borejigg:

Meget lekkert gjennomført forresten!
    Med disse Elko sentralplatene så står man ganske fritt så lenge man er i stand til å bore opp hull selv, og DET tror jeg absolutt du er i stand til :-) med eller uten jigg. 8mm bor blir som nevnt litt lite da foringen spiser en millimeter og to ekstra, gå for 10mm hvis du bruker samme terminaler. Tenkte opprinnelig at jeg kunne droppe foringen bak ettersom plasten i dekslet ikke er ledende materiale, men så er det hendig å ha fargekodene på baksiden også!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dette blir veldig bra, Ragnar. Jeg har tidligere skrytt på meg at jeg skulle ta en tur, og nå ser det ut som det snart er på tide
    Jeg står ute og fikler mesteparten av kveldene for tiden, så det er bare å komme innom, tlf har du vel ennå?
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Når regner du med å være "helt" ferdig?
    Forventet levetid ihht sadistisk sentralbyrå er ca 72 år for meg, da har jeg godt 30 år igjen.

Neida, jeg har/hadde et mål om å få lyden i gang innen helga. Litt avhengig av om undertegnede og elektrikker finner en passende trase for strømmen til racket. Punktet som jeg feilaktig hadde valgt meg ut var trukket med 1,5 kvadrat beregnet på et lyspunkt. Jeg må finne meg en plass med 2,5 kvadrat og det er det forhåpentligvis i et stikk rett i nærheten.

Teppet er det værre med, det får jeg sikkert ikke før jeg kommer tilbake fra årets store utgiftspost - 3 ukers guidet rundtur i Austraila, med avreise neste onsdag.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å høre at jeg kan gi inspirasjon ;-) Innimellom alt svadaet så er det kanskje noe matnyttig også. Har du noen konkrete planer for rom eller løsninger?
    Som en del vil påpeke, så har jeg vel hatt planer om en liten hjemmekino i kjelleren i snart 5 år uten å komme i gang, og noen vil nok på bakgrunn av denne tregheten kalle planene mine for alt annet enn konkrete. Men for meg er planene konkrete nok. Jeg vil selvfølgelig starte opp en egen byggetråd når tiden er moden. Uansett har jeg forlengst tatt tittelen Norges tregeste hjemmekinobygger, selv om AK påstår at han har den tittelen, så strides vi om man skal regne fra man begynner å legge konkrete planer for et bestemt rom, eller om man skal regne fra man faktisk starter byggingen.

Helt ubeskjedent har jeg ambisjoner om å bygge <insert favorite drumroll> Norges minste, fungerende 5-seters hjemmekino!

... men tilbake til DIN tråd...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [...] 8mm bor blir som nevnt litt lite da foringen spiser en millimeter og to ekstra, gå for 10mm hvis du bruker samme terminaler. Tenkte opprinnelig at jeg kunne droppe foringen bak ettersom plasten i dekslet ikke er ledende materiale, men så er det hendig å ha fargekodene på baksiden også!
    :idea: *noterer bak egnet kroppsdel*

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg, så da slår jeg på tråden i nermeste fremtid.

Jeg står ute og fikler mesteparten av kveldene for tiden, så det er bare å komme innom, tlf har du vel ennå?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke noe bildeserier i dag. Jeg har ignorert advarselen i kameraet lenge om at batteriet ville ha fornyet seg litt, så på første bilde ble det sort og intet bilde ble lagret.

Men dere skulle vært her for det ble et humoristisk forsøk på å lage plexiplast spacers til høyttaler-terminalene. På vei hjem fra jobb plukket jeg opp en 3mm plexiplast plate og hjemme fant jeg frem en 16mm pluggskjærer samt 12mm boret. Først boret og deretter pluggeskjæreren:

Denne spiste grådig i plexiplasten og resultatet ble en hysterisk frynsete ring med en overflate av smeltete plastpartikler og tråder som minnet om vinteren som er i ferd med å komme. Og lukten:evil:! Bare et råd til slutt: Don't do this at home, leave it for the professionals!

Jeg går over til sag og bor i morgen! :roll:

Edit: lagreknappen ble betjent noe tidlig

Ellers må jeg nevne at Biltema's sort spray av matt type ikke er matt nok! Jeg sprayet i går de sentralplatene som skal brukes i kinorommet og resultatet ble underkjent, så da blir det en runde til - denne gangen skal jeg prøve spraymalingen som jeg brukte på spotene endel poster tilbake selv om jeg ikke får herdet den i oven.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering

Lørdagen har gått mye med til rydding og kobling. Kobling av høytalerterminaler har vært mye mer tidkrevende enn jeg hadde trodd - som alt annet jeg har påbegynt og regnet med skulle gjøres på et blunk.

Med esken full av teminaler som er skrudd sammen på kjøkkenbenken, bar det ut i kinoen - til W glede - for jobbingen med terminalene har tatt endel plass i stua. Alle untatt et punkt for høytaler-terminalene er på plass ferdig koblet - XLR-ene er litt på vent. Jeg må muligens inistere i ny loddebolt, den gamle er litt vel sløv og grov. Noen tips om et rimelig røverkjøp?
    Kokkens &quot;slowfood&quot; kino &amp; 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-terminaler_for_mount-jpg

Ute i kinoen er recieveren kommet på plass mellom de slissede kabel-kanalene. Håpet er at det skal bli skikkelig ryddig i kabeltrekkingen og med tilkoblingsmonsteret i midten av kanalene - da er det håp! Terminalene er merket med funksjon og et notat til ettertanke: 4 terminaler og 6 kvadrat ledning er en smule for trangt for 1 boks! Til dere som tenker i samme bane: et par terminaler pr boks er maks ved 6 kvadrat!

Kokkens &quot;slowfood&quot; kino &amp; 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-rack_bak_term-jpg

Jeg spraylakkerte tidligere noen komponenter med biltema's matte sort. Biltema har ikke helt fått med seg hva "matt" betyr. Panelet i bakgrunnen er tavlemaling, dvs matt! Til høyre biltema sort matt og til venstre Europris sin sorte grill-spray. Den gir tilnærmet samme matthet og tone som Flügger tavlemaling! Dekslet med Biltema maling SER sortere ut, men bildet lyver mye takket være en kilowatt med arbeidslys. Mattheten er viktigere!

Kokkens &quot;slowfood&quot; kino &amp; 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-deksler_matthet-jpg

Teller ned til dwn 'ndr: 4

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ønske jeg hadde plass til et et slikt teknisk rom jeg også... Ser jo veldig ryddig og flott ut, Kokken!

I alle fall før det kommer ledninger

Side 38 av 106 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •