Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 106 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 2103
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Symmetrien inne kan du vel "joksa litt" med (som en annen profilert kokk ville sagt), ved å sette fresh-røret en anelse på skrå innover slik at hullet ned gjennom akustikkplaten blir likt som på andre siden av drageren.

Ute blir det litt verre... Der må du nesten bare bestemme deg for om du kan akseptere en liten forskjell.
    Personlig er jeg litt skeptisk til kutting av stendere, men så er jeg heller ikke snekker!
    Jeg er helt med på de tankene! Selv om Fresh-røret er veldig stivt, så burde det la seg bende litt inne. Ute må jeg svelge at inntakene kommer med noen cm offset. Litt for sent å flytte det andre - da blir det en glipe jeg ikke vil ha.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nå som designet og de strategiske mål er på plass skulle det være raskt å få neste hull og rørstubb på plass. Hvor lenge var Adam i paradis? Det andre hullets plassering ble målt opp, kontrollert og målt opp på ny. De bør være likt plassert slik at det blir symmetri ute som inne. DeWalten fikk brent av litt batterikapasiet på hulltakeren og.... ENDA FLERE STENDERE?

HVA NÅ? Kan jeg kappe stenderen? Det er ikke langt til den på høyre side. Noen snekkere her..?
    Det burde ikke være noe problem å kappe stenderen.
    Har du noen som helst mulighet til å bygge litt nedover?
    Isåfall kan du kappe ut et like stort hull i en platebit eller 2 (kanskje samme som i racket ditt) og skru denne på utsiden (mot deg) slik at du får overført eventuelle krefter via denne.
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-kokken_1-jpg
    Siden denne stenderen mest sannsynlig passer med cc 60cm og det bare er noen få cm til neste stender skulle man i realiteten kunne fjerne den helt, men jeg anbefaler å prøve å overføre kreftene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nerdepost for ventilasjonsfanatikerene

En post med kanskje noe snevert interesse-område for de fleste, jeg slakter ventilasjonsdeler for å kunne spraylakke dem.

Selv om jeg fikk en utedel som matchet fargen til huset, så var det værre med innedelene. Matt sort er IKKE lagervare! Matt sort på sprayboks er derimot lagervare i mange butikker ;-)

Så endel bilder, kanskje til hjelp for andre som kommer til å gjøre det samme, men i alle fall til hjelp for meg selv når jeg skal sette delene sammen igjen:

Inn og ut-ventiler som levert fra Fresh.no:

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-vent_inneogute-jpg

Ut-luftventilen deles raskt opp i tre deler, en montasjering, en krans og en justerbar spalte. Alt i metall og lett å sortmale. Dvs ikke alt er metall, det er en skumgummipakning limt på baksiden av kransen- den får jeg maskere før sprayingen.
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-vent_ut_eksplodert-jpg

Inn-luftsventilen er derimot mer kompleks. Den kan åpnes og lukkes vha en snor, den kommer jeg til å måtte korte ned betraktelig, ellers vil jeg se to stk tråder fremfor lerretet. Fresh.no anbefalte å montere en øyekrok til siden og la snoren løpe gjennom den.
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-vent_inne_1-jpg

Frontdekslet lar seg pop'e av ved å dra litt i kanten og avdekker en isoporaktig dempeplugg innenfor.
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-vent_inne_2-jpg

På det gjenstående lokket er det en plastskrue som frigjør lokket fra senterfestet.
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-vent_inne_3-jpg

Skrue demontert og lokket borte avslører en stålfjær og et filter bak en liten ramme formet som et kryss.
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-vent_inne_4-jpg

Rammen lar seg klikke ut og da frigjør man filteret - dette kan byttes ved behov og da er det litt nytte i denne bildeserien - om så kjedelig...:-P Mekanismen i midten av senterplugg lar jeg stå - den virker på samme måte som en vanlig klikklås i en kulepenn - demonter en slik hvis du ønsker å finne ut hvordan denne virker! Det gjorde jeg allerede da jeg gikk på barneskolen på 70 tallet Måtte bare finne ut...!
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-vent_inne_5-jpg
    Sum alle deler, noen grabber jeg ut i morgen for å bli sprayet sort!
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-vent_inne_6-jpg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Har du noen som helst mulighet til å bygge litt nedover?
    Ikke mange millimeter. Dvs, hvis jeg river ned mye av arbeidet jeg har gjort i front med utforinger og SceneMolton, da kommer jeg til, men jeg har LITE lyst til det.

Isåfall kan du kappe ut et like stort hull i en platebit eller 2 (kanskje samme som i racket ditt) og skru denne på utsiden (mot deg) slik at du får overført eventuelle krefter via denne.
    Kreativt! :-D Jeg er fristet til å fjerne noe mer plank og se om jeg kan smyge ned to stendere (hver på halv tykkelse) av veggen - jeg vil tro det er 2"x4" så to stk 2"x2" kunne la seg smyge på plass, skal måle litt i morgen. Men spikring kan bli en utfordring, selv med spikerpistol.

Siden denne stenderen mest sannsynlig passer med cc 60cm og det bare er noen få cm til neste stender skulle man i realiteten kunne fjerne den helt, men jeg anbefaler å prøve å overføre kreftene.
    Her på Sørvestlandet er det sjelden at vi får store mengder snø som tynger på taket, men som kjent - klimaet ser ut til å endre seg noe..:?. Skifertaket som ligger på garasjen er tålig tungt, men ikke noe mer enn vanlig takstein.

Newcomer Oddinsky78 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Kokken

Jeg har nå lest samtlige 36 sider av tråden din,og som de andre er jeg mektig imponert:-D

Med en solid dose inspirasjon innarbords går jeg og legger meg med 2,5 timers lesing av Kokkens "Slowfood" kino friskt i minne

Blir spennende og følge resten av prossesen og lykke til med siste del av ventilasjonssystemet ditt

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle 36 sider i et jafs? :-o Jeg vet ikke om jeg skal være imponert eller skremt! Men tusen takk skal du ha ops: - håper det er noe reell nytte du kan dra videre til ditt eget prosjekt

Ser du har gjort et litt sjeldent valg av projektor i forhold til de fleste her på forumet. Jeg digger designet på den, men er ellers veldig lite kjent med Viewsonic som lyskaster.

PS: Hvis du har tenkt å lese tråden til RuneW så blir det et laaangt døgn hvis du tar den i et strekk og du må kanskje revurdre ferdigstillingen av din egen kino hvis du fordeler lesingen over flere dager. Men den tråden er verd å titte i. Mye inspirasjon og tankespinn som flere kan benytte!

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du prøvd deg på noen lekter, platebiter i dag/kveld?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt, her holdes koken oppe,...på en måte.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-vent_hull_v2-jpg

Jeg feiget ut og boret et nytt hull mot venstre og litt ned. det medfører vel at jeg kommer til å gremmes hver gang jeg ser opp på toppen av garasjemønet og ser at inntakene er litt forskjøvet i forhold til symetrisk plassering.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-vent_hull_v3-jpg

Inne så var det dags for å benke opp røret slik at det i alle fall ble symetrisk med høyre side. Med hjelp av et vater og en tvinge ble symetrisk punkt funnet og vent-røret klamret fast med litt patentbånd. Selvfølgelig supplert med litt glava og barkduk i likhet med venstre side.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-vent_hull_v4-jpg

Med hull i front, da er det på tide å snu ryggen til og lage seg gjennomtrekk. Klok av skade ble både innervegg og yttervegg inspisert for å finne stenderverket, og sannelig var det ikke noe som kolliderte der også :evil:. Men denne gangen hadde jeg ikke kledd inne panelet og kunne følge stiftene. Så hullet kom litt lenger ned enn planlagt.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-vent_exit_1-jpg

Litt flaks ga at viften passet rett på gjennomgangen til ventilen ute, nesten med millimeterpresisjon - som sagt flaks.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-vent_exit_2-jpg

Fresh sendte med en fleksibel lydfelle og beskjed om å legge den i en slak S - da ble virkningen bedre. Som sagt som gjort og festet til T-leddet i motsatt side. Alle skjøter behørig tapet for å sikre mot lekkasje. T-Leddet føres først direkte gjennom panelet oppe og inn i kinorommet, over himlingen som inn-luften. Avgreningen går ved hjelp av et rør ned til baksiden av racket. Klar for en lur tilkobling!
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-vent_exit_3-jpg

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-vent_exit_4-jpg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Ute på tur? La meg gjette - Hortenmessa for å sikle på elektronikk og dingser? :-D
    Hadde det bare vært så vel... var nok mest bæring av bord og stoler til en tilstelning...

CorelDraw er et flott verktøy med mer muligheter enn jeg klarer å utnytte, og det til tross for jeg bare sitter med versjon 8 kjøpt inn for en evighet siden. Men adskillig bedre enn de første versjonene jeg lærte meg å bruke i det herrens år 1992.
    Bah! Jeg satt og tegnet F16-instrumenter med CorelDraw i 90... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Bah! Jeg satt og tegnet F16-instrumenter med CorelDraw i 90... ;-)
    Dobbel-Bah! i -90 var jeg Crew-Chief på F-16 og kunne fikle med dem på jobben

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kokken:

RuneW:

Velkommen klubben, le Grand Chef!

Jeg har (som ingen husker lenger) samme problemet med utvendig "dissymmetri". Løsningen er like enkel som genial - kjøp for store rister, slik at du har litt slingringsmonn og kan plassere dem symmetrisk ;-)

Jeg har ikke gjort det enda, men hvis jeg blir gal av å se på de LITT skjeve ventilene, kommer jeg til å gjøre det!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbel-Bah! i -90 var jeg Crew-Chief på F-16 og kunne fikle med dem på jobben
    Jeg må se meg knust. Jeg fikk ikke komme i nærheten av maskinene en gang... :-(

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg må se meg knust. Jeg fikk ikke komme i nærheten av maskinene en gang... :-(
    Kanskje det tryggeste! ;-) Jeg husker en video med en hoppende bil, hvordan hadde det gått dersom du hadde sluppet løst på en aluminiumskråke?

Just for the record, her er "mitt" fly de to årene som jeg var CC på 8'eren.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I steden for å se på at malingen tørker på hyllene til racket, så fiklet jeg i dag med prosjektet DIY PJ feste.

Festet i toppen ble evaluert og ser ut til å være realisertbart vha tre vinkler og tidligere nevnte gjengestang.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-pj_feste_brainstorm_1-jpg

En runde med bormaskinen ga meg noen vinkler satt i system og en bunnplate til å feste under kryssfiner-plata og stramme opp. Men jeg skulle gjerne hatt mulighet til et par sveisepunkter, så jeg må ta meg en ringerunde...
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-pj_feste_brainstorm_2-jpg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det tryggeste! ;-) Jeg husker en video med en hoppende bil, hvordan hadde det gått dersom du hadde sluppet løst på en aluminiumskråke?
    Trenger ikke være Einstein for å skjønne at det hadde gått som dette.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sorte ventilasjonsdeler

Resultatet av sort spraymaling på ventilasjonsdelene, sug og innblåst. Jeg legger merke til at biltema sin matt sorte ikke er fullt så matt som jeg kunne ønske. "Grill"-malingen jeg brukte på spot'ene er mattere, men fester desverre ikke skikkelig før herding er gjort (innbrenning) og det tørr jeg ikke gjøre på plastdelene.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-vent_inn_ut_black-jpg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rack runde 1

"Ikea" flatpakken ble i dag skrudd sammen. Ikke fullt så rask som den animerte GIF'en, men ganske radig allikevel:

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-rack-gif

Måtte bare sette på plass noe elektronikk og lage et stemningsbilde, det hjelper på humøret å se slik fremgang! :-D

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-rack_teaser-jpg

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bra dette kokken. Sorte komponenter og interiør. Blir ikke noe problem med sortnivået i hvertfall..:-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resultatet av sort spraymaling på ventilasjonsdelene, sug og innblåst. Jeg legger merke til at biltema sin matt sorte ikke er fullt så matt som jeg kunne ønske. "Grill"-malingen jeg brukte på spot'ene er mattere, men fester desverre ikke skikkelig før herding er gjort (innbrenning) og det tørr jeg ikke gjøre på plastdelene.
    Synes det ser matt nok ut, jeg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mattheten eller ikke vil vise seg når jeg får bilde på lerretet. Disse to inntakspunktene kommer relativt nær lærretet og kan følgelig reflektere noe. Time will show.

Side 36 av 106 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •