Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 106 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 2103
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Uff da!! Ikke bruk whitesprit iallefall...det lager trolig mer ugang en godt! Prøv kanskje forsiktig med en mikrofiberklut uten noe såpe eller lignende først...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er noen trøst gjorde jeg noe av det samme for en god stund siden. Skulle feste topplisten på lerretet til taket og kom da selfølgelig inntil med drillen. Har prøvd diverse kjemikalier uten særlig hell :evil: Det jeg har tenkt som løsning nå er å flekke med Goo (CRT white for min del). Den finnes jo i grå også.

Håper du får fjernet flekken uten min metode som tvilsomt er optimal.

BTW: lurt å bruke en prøvelapp av lerretet for å finne rett mengde og nyanse. AV shop selger vel disse for 20kr (mener å huske du har Dreamscreen)

PS:
    Skulle alt gå til hel''''''''''ete så er jo det nye DreamScreen V4 Acoustic HD et spennede lerret (fåes både som ramme og løpemeter)

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det går dårlig med fjerning, så får jeg bestille ny duk, regner med det er kurrant. Det er forøvrig et Adeo.

Prøver først med tørre middler; klut, neglebørste, negler og etterhvert Jif og tyngre saker. *sukk*

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje OMO eller Vanish kan være effektivt og skånsomt nok?

Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På eget ansvar: Hva med Jif?

Er det noe sted på duken du kan kjøre test?

Hadde først tenkt å foreslå AutoGlym Paint Renovator, men den etterlater voks....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med sitrusvask eller swarfega?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viskelær funket, for godt?

Jeg samlet mot og gikk ut med litt utstyr og tre viskelær av forskjellig utførelse. Med disse er streken så godt som borte, MEN det er også noe av strukturen i lerretet.

Adeolerretet har en litt matt overflate som nå i området er blitt tilsvarende blank som baksiden av lerret. Irriterende, men antakeligvis ikke til å unngå. Først prøvde jeg å skrape forsiktig med negler, deretter med en skalpell, men ingen av disse hadde noe nevneverdig effekt. Viskelæret tok det meste, men ikke før jeg hadde arbeidet en stund, og da hadde noe av overflate-strukturen også blitt borte.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd et der, men det har vel ingen praktisk betydning. Du kan vel umulig kunne se det der fra normal sitteavstand og film på duken? Eller, er/var stripen på øverste halvdel slik at du vil kunne se det under panoreringer mot lys himmel?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Synd et der, men det har vel ingen praktisk betydning. Du kan vel umulig kunne se det der fra normal sitteavstand og film på duken? Eller, er/var stripen på øverste halvdel slik at du vil kunne se det under panoreringer mot lys himmel?
    Streken viste veldig godt på normal sitteavstand og med moderat spotlight på duken. Plasseringen av streken var opp mot "worst case" da den havnet ca i et "thirds" skjeringspunkt på øvre høyre del av duken.

Skal bli spennende om jeg ser den når jeg fyrer opp BenQ'en. Det er typisk at når en vet at det er en skavank, da ser man etter den og irriterer seg! Jeg kan jo rotere lerretet 180 grader, så kommer flekken på nedre halvdel :-P

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg ser jeg må passe meg for mye her på kloden (and beyond)...

..og det gjorde jeg ikke i dag! Fomleren Kokken klarte å miste en sortmalt list og selvfølgelig sneiet den lerretsduken. Første tanke etter å ha hørt en stygg lyd, var at der revnet den! Men hel var den - med en sort stygg strek etter tavlemalingen på lista. Selv om malingen var tørr, så smittet den av:

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-minideepshit-jpg

Så, the Big question: Hvordan best få av streken ????

Whitesprit?
    Viskelær?
    Såpe?
    Jiff?
    Jif skurekrem!

Kanskje litt sent nå etter å ha lest neste side...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De aller fleste lerretsduker tåler mild såpe, men ikke mer. Overflaten er ganske sensitiv for påvirkninger, og jeg ville vært veldig forsiktig med hva jeg brukte for å fjerne streken. Nå har du jo fått bort det verste, men er resultatet bra nok?

Dersom det ikek er for sent, kan du prøve med en varm klut og litt zalo. Kanskje du kan få bort litt av belegget viskelæret muligens har lagt igjen.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel Lerretsduker ofte såpass følsomme at det ikke er å anbefale å gjøre noen ting med dem som kan forandre overflaten. Det er vel ofte bare å innse at det er en nødløsning å prøve å rette på slike skader, men det er jo lov å prøve seg, og man kan jo være heldig.

Ville derfor ved en slik skade begynnt med de mest skånsomme vaskemetodene og økt gradvis derifra. Ville derfor vurdert å bruke en god maskeringstape (som man stoler på ikke legger igjen lim osv) og som man klistrer på og drar av noen ganger over stripa, slik at forhåpentligvis mesteparten av tavlemaings partiklene forhåpentligvis fulgte med på limet.

En annen mulig løsning ville kanskje vært å legg noe plant og stabiliserende bak duken så den ikke strekkes, og bruke rent vann og høytrykkspyler.....

Har selv ellers også en "forkjerlighet" for å kombinere (ren) trykkluft kombinert med isopropanol, men ville vel ansett slaget som tapt når man må gå fysisk tilverks så strukturen i overflaten forandres og kanskje heller sett det som en god anledning til å prøve en annen type duk i oppsettet.

Viskelær trikset i hjemmekino sammenheng forbindre jeg mer med det å bruke et viskelær til å dunke bak på katoderøret i CRT projektoren for å forhåpentligvis dunke vekk partikkel kortsluttninger i elektron kanonen, men det har vel heller aldri virket for min del, og løsningen har vel da også vært å investere i et nytt rør......
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viskelær var nok ikke det lureste å benytte, nei. Det er tross alt "mekanisk" påvirkning...

Har du sjekket med malingsleverandøren hva de anbefaler for fjerning/oppløsning av denne malingstypen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har noe slipepapir ala 2000 liggende kan du prøve å matte ned det blanke igjen. Her snakker vi selvfølgelig IKKE å gni hardt, men såvidt være borti! Men dette forstod du sikkert

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Har du sjekket med malingsleverandøren hva de anbefaler for fjerning/oppløsning av denne malingstypen?
    Jupp
    Sitat Opprinnelig postet av Flugger
    Produktdatablad Flügger Uretanmaling, matt sort
    .
    .
    .
    Fortynning/rengjøring: White spirit
    .
    .

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder ventilasjon så begynner Fresh.no å irritere meg.

ref: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...tml#post991611

Etter mail som ikke ble besvart etter en uke, ringte jeg og ble lovet respons,... som jeg ringte og purret på endel dager senere... og hører jeg ikke noe fra dem før 15.00 i dag så blir det nix handel! Antakeligvis lønner det seg å handle direkte fra butikk, men ikke via telefon/mail :evil:

Derfor er et par hjerneceller dedikert til å tenke ut noe alternativ til de lyddempende rørene som RuneW har benyttet:

Det jeg sikkert ender opp med er å kjøpe noe hønsenetting, forme det til et rør og kle det utvendig med lyddempende matter ala Biltema.

Noen som har alternativ til løsning?

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Når det gjelder ventilasjon så begynner Fresh.no å irritere meg.

ref: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...tml#post991611

Etter mail som ikke ble besvart etter en uke, ringte jeg og ble lovet respons,... som jeg ringte og purret på endel dager senere... og hører jeg ikke noe fra dem før 15.00 i dag så blir det nix handel! Antakeligvis lønner det seg å handle direkte fra butikk, men ikke via telefon/mail :evil:

Derfor er et par hjerneceller dedikert til å tenke ut noe alternativ til de lyddempende rørene som RuneW har benyttet:

Det jeg sikkert ender opp med er å kjøpe noe hønsenetting, forme det til et rør og kle det utvendig med lyddempende matter ala Biltema.

Noen som har alternativ til løsning?
    Kjøp et større rør og kle det innvendig med disse mattene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Luremus'ing: Nytt krimskrams i elektronikkpakken

Noen som kjenner tråden klarer sikkert å se hva som er nytt (på gang):
    Dette er påtenkt inn i racket, hva er nytt? :

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-elektronikk_1-jpg

Men nå blir kabelsalaten vanskelig! Jeg sliter litt med å nøste opp i koblingene som må til! :-P

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den der nostalgikarusellen er vel ny?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Den der nostalgikarusellen er vel ny?
    Nostalgikarusellen er en Rega Planar 2 som jeg kjøpte ny fra HiFiklubben en gang på 90 tallet. Men den er avhengig av noe nytt...

Side 33 av 106 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •