Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 106 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 2103
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Har også vært inne på tanken at blindlokkene er tynne men har ikke kjøpt inn noen for å sjekke. Men jeg vet egentlig ikke om det har noen stor praktisk betydning. Må nok forske litt. Men den sentralplaten bør vel også gjøre nytten.

Hmmm...
    Litt for myke for min smak, men de kan brukes.
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-deksel_mykt-jpg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens bygge-blogg, med stadig mørkere bilder.

Første runde gikk med på å finne ut hvor mye glava det var tilregnelig å montere på hver side av drageren, over det som skal bli himlingstaket. 20 cm brettet sammen ble svaret, holdes oppe av fiberduk av Plantasje-modell.
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-takkdemping_test-jpg

Med mesteparten av trekantene fyllt opp med glava og fiberduk, i pølseform, da var det på tide å kappe noen av takplatene til i rett bredde. Men jeg kom ikke så langt der heller, for jeg trenger ventilasjonsdelene fra Fresh.no . Må ringe og purre dem opp i morgen. Det stagnerer snart! Jeg mangler å montere opp 5 spoter, disse har jeg ikke skiftet kabel på.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-takplater_1_runde-jpg

I går stiftet jeg opp resten av SceneMolton på bakveggen og i dag satte jeg på dørlistene med et par stifter for å sjekke passform og finish. Merkelig som beisen ser brungrå ut i forhold til Molton!

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-bakvegg_kledd-jpg

Forran ble det litt planlegging av boksen som skal skjule de nedre kabler og skal holde bokser for termineringer/uttak til front, senter og subwoffer.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-frontboksing-jpg

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra Ragnar!! Nå nermer det seg veldig her.... Imponerende detaljert arbeid du legger ned i kinoen din:-) gleder meg til demo!!!

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lekkert!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carlos_007
    Meget bra Ragnar!! Nå nermer det seg veldig her.... Imponerende detaljert arbeid du legger ned i kinoen din:-) gleder meg til demo!!!
    Takk, jeg også gleder meg for det har vært lenge uten kino nå (hvis jeg ser bort ifra en tur på "bygdekinoen" med W og "Mamma Mia" på lerretet. W sovnet! :-P

Sitat Opprinnelig postet av paalab
    lekkert!
    Jeg synes nesten det ser dystert ut.. ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Takk, jeg også gleder meg for det har vært lenge uten kino nå (hvis jeg ser bort ifra en tur på "bygdekinoen" med W og "Mamma Mia" på lerretet. W sovnet! :-P
    Før deg????

Ellers er jeg enig med alle de andre her. Dette blir ufattelig bra, og du er et forbilde for oss andre her!

Dystert, nja. Er det kino så er det kino. Skulle ønske jeg kunne ha hatt det like dystert selv...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Før deg????
    JEG sovnet ikke! Jeg hadde sverget ovenfor W at jeg skulle holde meg (tålig) på plass. W hadde nok hjelp av en halv flaske overpriset rødvin.

Ellers er jeg enig med alle de andre her. Dette blir ufattelig bra, og du er et forbilde for oss andre her!
    Jeg (og de fleste andre her på Forumet) vet godt hvem som er Forbilde! Men jeg takker ydmykt allikevel :-)

Dystert, nja. Er det kino så er det kino. Skulle ønske jeg kunne ha hatt det like dystert selv...
    Jeg har en plan som du muligens kan adoptere, men den er såpass 'hemmelig' at jeg sender deg en PM til deg. ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en plan som du muligens kan adoptere, men den er såpass 'hemmelig' at jeg sender deg en PM til deg. ;-)
    PM viste seg vanskelig Rune:
    Sitat Opprinnelig postet av AVForum
    Følgende feil oppstod når denne meldingen ble lagt inn:
    1. $user[username] har overskredet det maksimale antall private meldinger som kan lagres, og kan derfor ikke motta flere meldinger, før disse blir slettet.

AU, du har en lang slettejobb forran deg ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PM viste seg vanskelig Rune:

AU, du har en lang slettejobb forran deg ;-)
    Deletion complete.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deletion complete.
    Aha, du gjorde som svogeren min. Han ringte meg for å spørre om tips etter han hadde mistet alle bildene på minnekortet til digitalkameraet. Alt han hadde gjort var å slette "A elleve". ;-)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir kjempe bra Kokken! Har du en en planlagt dato for snurr film?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Takk, tidplan tørr jeg ikke si lenger, men plan er ASAP - Høstmørket faller på.

Ang. tepper så har jeg sendt brodern på ekspedisjon til bruktsalget etter ONS2008. I tilfelle de har et røverkjøp på sort teppe(fliser) så blir det handel der i dag.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kokkehelg!

Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    :cry: Sukk, denne helga blir det null,nill,nada,zero progress på loftet.

:razz: Fordi det er på tide å leve opp til nicket! I morgen fyller vi opp huset med velkomne gjester til en stor gryte med Kokkens Gumbo, Sandnes-Creole style, skikkelig soul food! Og Slowfood! Denne retten koser jeg meg i mange dager med forberedelser og timesvis på kjøkkenet i kreasjonen.

Slike dager takker jeg høyere makter for innvandrerbutikker som fører spennende ingedienser som okra!

Fra før har vi brukt 8-armet blekksprut, muslinger og aligatorkjøtt... I år sliter jeg med å finne noe spennende. Har lenge prøvd å finne skilpadde-kjøtt, helst fra sumpskilpadde fra Lousiana, men allt duger, som

Det blir nok å safe med en koselig Bergenser i gryta

Noen som har tips til Kreolsk musikk? :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt for myke for min smak, men de kan brukes.
    (...bilde...)
    Hmm, forutsatt at du ikke har kallenavnet Skippern, så ser jeg at de kanskje er litt puslete, ja.

Men forøvrig ser dette flott ut.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, forutsatt at du ikke har kallenavnet Skippern, så ser jeg at de kanskje er litt puslete, ja.

Men forøvrig ser dette flott ut.
    Jeg pleier ikke kalle meg muskuløs, deimot muskelløs...

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir virkelig bra Kokken
    At rommet det blir veldig mørkt får du jo til gjengeld igjen i form av bildekvalitet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utfordring: Det blir selvsagt en haug med veggbokser tett i tett bak AV-benken og blindlokkene er runde, dvs de vil overlappe hverandre siden de er litt større enn boksen. Løsning: Tenkte å bruke en slik arkkutter vi har på jobben til å kutte blindlokkene med slik at de kan stå inntil hverandre.
    Hvis du har montert boksene tett i tett, så kan du kjøpe sentralplater samt deksel med flere åpninger:

elhandel.no - Kombinasjonsplate L575 5-hull

Sjekk forøvrig målene og se om de matcher montasjen din

Jeg har ikke sett med mer enn 5 åpninger, men det finnes muligens. Hvor mange bokser har du satt opp i front?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maskinisten
    Dette blir virkelig bra Kokken
    At rommet det blir veldig mørkt får du jo til gjengeld igjen i form av bildekvalitet.
    Takker, jeg er spent på hvor mye sort rom vil utgjøre i forhold til furu-finishen jeg hadde fra før.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (...)
    Jeg har ikke sett med mer enn 5 åpninger, men det finnes muligens. Hvor mange bokser har du satt opp i front?
    Jeg er heldigvis i den situasjonen at jeg ikke har satt opp noen bokser ennå, så jeg står relativt fritt. Men jeg tenker også litt i retning av en stor boks i tre hvor alle rørene bare stikker inn, og lage en frontplate i plast/pleksiglass og montere løse kontakter etter behov. Da slipper jeg å bruke bokser.

Men jeg er helt med på den kombinasjonsplateløsningen her, høres ut som en bra plan.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mens vi venter på deler...

Det ser ut som om Fresh.no har glemt meg, for det var tendenser til dårlig samvittighet da jeg ringte og purret opp tilbudet de skulle sende meg på mail.

Hjemme ligger det en bøling med lister, ferdig sortmalt som skal på plass når ventilasjon og teppe kommer.

Høytalerterminalene skal være sendt fra HongKong i følge mail som kom fra den retningen.

Så hva kan vi gjøre imens: Jo planlegge DIY feste til BenQ'en!
    Ute i skrotlageret bak garasjen ligger det masse rør til drenering og slikt, bla en ca 40cm avkapp av et Ø110 (?) rør. Da knirket det litt under topplokket: Hva med å lage til en PJ feste fra et slikt Ø110 sorte plastrør?

Da tenker jeg i slike baner:

1.) Jeg lager to treplugger av litt solid tykkelse med en ytterdiameter som passer med innerdiameteren til røret.
    2.) Den øverste fester jeg under drageren som går midt i rommet.
    3.) Røret tres utenpå trepluggen og skrues fast med X antall solide treskruer inn i trepluggen
    4.) En plate tilpasset festeskruene til BenQ'en skrus fast i plugg nr 2
    5.) Platen med plugg festes opp i bunn av røret og skrues fast med X antall solide treskruer.
    6.) PJ festes i plate
    7.) Kabling (HDMI og strøm) kan til en viss grad skjules inn i røret med et hull i topp og et hull i bunn. Resten av røret kan fylles med isolasjon i en gammel strømpe.
    8.) Utenpå røret kan jeg lage en strømpe av SceneMolton eller høytalerstoff.

Røff skisse:
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-diy-pj-feste-gif

Side 31 av 106 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •