Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 106 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 2103
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Det var merkelige greier.. Du skulle egentlig ha sendt en prøve av beisen til jotun og evt. fått en representant fra de til å ha sett på panelet du har beiset. Var panelet behandlet i noe fra før av?
    Angående om panlet var behandlet før, så har jeg også spekulert på det samme, men ettersom det er en eller annen tidligere eier som har gjort jobben, da blir det bare spekulasjon. Fra post 434:
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Det jeg stusset på er om gammelt panel trekker beis dårlig? Panelet i taket er fra slutten av 1990-tallet engang. Jeg tok et strøk med beis på en helt ny plankekebit og den trakk beisen mye raskere og fikk en helt annen finnish. Panelet er ikke lakket, men det kan selvfølgelig være behandlet med et eller annet "anti-aldring" for at det ikke skulle bli for mørkt, og da ligger det kanskje en form for hinne som forhindrer at beisen trekker inn
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Yo, Tiger. Fløy over huset ditt med helikopter i dag. Er det en sølvgrå golf som står der?
    Hmmm, lokal helikoptertur? Hørtes ut som en tur med et utdrikkingslag! Er det noe giftemål på gang: Skal du til alters? Fest?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Ta et bilde av dette, hadde vært interesant å sett forskjell/likhet hvis det er mulig å vise på bilde.
    Som sagt vanskelig å ta bilde av, her er det 1 kilowatt med arbeidslys direkte på veggen. Jeg malte spalten mellom hvert panlebord og lot det tørke. Bildet overdriver forskjellen mellom de to. Mattheten er nokså lik og tavlemalingen er ørlite lysere, men ikke så mye som det viser på bildet.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-sort_og_sort-jpg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering av progresjons-bloggen.

I dag trekte jeg siste sub-kabel. Første forsøk for noen dager siden gikk ikke langt da kabelen jeg kjøpte hadde for stor friksjon. Men med hjelp fra W og en neve 3M glidemiddel, da gled den lykkelig på plass

Med denne kablen på plass, da mangler det "bare" noen trekk av kablel for 230V uttak rundt racket. Carlos_007 var nok engang mer våken enn meg. På venstre side har jeg trukket en signalkabel til fremtidig rumperister, men 230V uttak til forsterker(e) kunne han ikke se, og det kunne ikke jeg heller! Så et 230V punkt til må på plass hvis jeg skal riste min stuss.

All panel i rommet har fått seg en runde med tavlemaling, men enkelte plasser trekker beis-restene litt gjennom og lager litt blankere felter. Sukk! Så jeg får ta tiden til hjelp og avvente strøk #2 til beisen er uttørket en gang i ikke overskuelig fremtid.

Taket har fått opp feste for himlingsplatene på mesteparten av taket, det mangler en lengde i forbindelse med kvisten hvor utgangsdøren er. Der er det litt C-moment i saging for å treffe noen lister i hjørnene. Høytalerkabel for høyre side sees kommende fra drageren over til et nytt hull i panelet (over himlingsplate-nivå). Denne går ned bak panelet til et uttak i hodehøyde og videre ned til gulvnivå. Tanken er å ha to uttak for å kunne sjonglere litt med forskjellige typer sidehøytalere. Videre kan den første sort-spoten såvidt observeres i bakkant, sort og nesten usynlig .

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-kant_for_himling-jpg

Halvparten av spotpunkten har fått seg PLS90 kabel på 12V siden, dillejobb!

Videre, de neste gjøremål:
    • Koble om resten av spot'ene og få innmatene på plass.
    • Få et svar fra Fresh.no angående løsning på ventilasjon og få bestillt delene.
    • Trekke kabler for 230V til rackpunkter.
    • HDMI kabel til PJ.
    • SceneMolton på bakvegg
    • Når ventilasjonsløsningen er klar: Feste opp glava i toppen av trekanten langsved drageren.
    • "Ribbe ned" bredden på himlingsplatene lik den malen som ligger på plass på bildet.
    • Designe ferdig rackløsning
    • ...
    • ...
    • ...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... Mattheten er nokså lik og tavlemalingen er ørlite lysere, men ikke så mye som det viser på bildet.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-sort_og_sort-jpg
    Vil det si at beis er til venstre og tavlemaling til høyre??

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne burde oppklare:
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-beis_vs_maling-jpg

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om tavlemalingen ser lysere ut, vil den IKKE reflektere lys. Min erfaring er at den er 100% matt..

Jeg er helt sikkert på at du blir fornøyd med valget av tavlemaling, Ragnar

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Selv om tavlemalingen ser lysere ut, vil den IKKE reflektere lys. Min erfaring er at den er 100% matt..

Jeg er helt sikkert på at du blir fornøyd med valget av tavlemaling, Ragnar
    Hmm... ikke for å være pirkete, men at den er matt er vel strengt tatt ikke det samme som at den ikke reflekterer lys, bare at den gjør det på en diffus måte (tilnærmet likt i alle retninger).

Diffuse reflection - Wikipedia, the free encyclopedia

En 100% matt flate kan godt reflektere 100% av lyset (være hvit).

Men jeg skjønner selvsagt poenget ;-)

---

Hvordan er egentlig renhold at en slik tavlemalingmalt overflate? "Trekker den til seg" smuss?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... ikke for å være pirkete, men at den er matt er vel strengt tatt ikke det samme som at den ikke reflekterer lys, bare at den gjør det på en diffus måte (tilnærmet likt i alle retninger).

Diffuse reflection - Wikipedia, the free encyclopedia

En 100% matt flate kan godt reflektere 100% av lyset (være hvit).

Men jeg skjønner selvsagt poenget
    Du skjønner poenget, men må likevel pirkee litt

Joa, jeg er selvsagt med på tanken, men sannheten er uansett den at man omtrent ikke ser at tavlemalingen reflekterer lys. Det er resultatet som teller...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skjønner poenget, men må likevel pirkee litt
    Pirkingen var vent som en generell opplysning for de som evt ikke vet forskjellen på de forskjellige typer lysrefleksjon.

Ikke ment som noen hundsing av deg eller posten din. Jeg beklager selvsagt hvis det ble oppfattet slik.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pirkingen var vent som en generell opplysning for de som evt ikke vet forskjellen på de forskjellige typer lysrefleksjon.
    Det er selvsagt bra info, og min kommentar var mest ment som en spøk

Ikke ment som noen hundsing av deg eller posten din. Jeg beklager selvsagt hvis det ble oppfattet slik.
    Nei nei, ikke i det heletatt. og slik ble det heller ikke oppfattet

Uasnsett har jeg veldig tro på bruk av tavlemaling i et oppsett slik som Kokkens

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er selvsagt bra info, og min kommentar var mest ment som en spøk

Nei nei, ikke i det heletatt. og slik ble det heller ikke oppfattet

Uasnsett har jeg veldig tro på bruk av tavlemaling i et oppsett slik som Kokkens
    Jeg og! Eneste ankepunktet måtte være hvis den be såpass "ru" at den tiltrekker seg støv og rask. Venter på tilbakemelding fra Le Grand Chef angående dette.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne burde oppklare:
    Det gjorde den :idea:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett har jeg veldig tro på bruk av tavlemaling i et oppsett slik som Kokkens
    Det er jeg enig med deg i.

Men selv om tavlemalingen er helt matt og sort blir det vel uansett ikke like bra som stoff (moulton) eller den enda mattere fidelio black velvet.(Linken viser stoffet mot en SVS tube!)
    Vurdere ny maskering rundt lerretet og vurderer derfor å importere fidelio black velvet.

Er dette egentlig "overkill" og prik eller kan det være noe å hente?

Bildene til Kokken av tavlemalingen satte meg på tanken. Siden den så grå ut (dog med 1000W lys på). Fidelio ser jo sort ut samme hvor mye lys den får.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg og! Eneste ankepunktet måtte være hvis den be såpass "ru" at den tiltrekker seg støv og rask. Venter på tilbakemelding fra Le Grand Chef angående dette.
    Støv og rask er nok ikke det største problemet, jeg oppfatter ikke malingen som direkte ru. Overflaten er som tavlene på skolen, men jeg har ikke tatt negletesten for å høre om jeg klarer å fremkalle samme lyd (grøss). Fettete småbarnsfingre (eller Kokkens sjokolade-besudlete) vil vise mer! Jeg gjorde også tabben med å jobbe med montasje-hansker, de av typen med tynt hvitt skinn. Hvitfargen smittet av!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdere ny maskering rundt lerretet og vurderer derfor å importere fidelio black velvet.
    Er dette egentlig "overkill" og prik eller kan det være noe å hente?
    Importerer du, så kjøp inn til meg også :-D. Jeg er også på jakt etter fløyel/velvet/velour av den mest absorberende type til samme formål! På tidligere bilder så er rammen lerretet veldig grå (og reflekterende) sammenlignet med SceneMolton.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 25$ pr meter + frakt (som er dyrt desverre), så har vel egentlig tenkt å sjekke om det finnes noe tilsvarende her i Norge.
    Så langt jeg vet er det ingen som selger "fidelio" i Norge.

Kunne ikke du spurt din kone om litt info her, siden hun har en hang til stoff

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 25$ pr meter + frakt (som er dyrt desverre), så har vel egentlig tenkt å sjekke om det finnes noe tilsvarende her i Norge.
    Så langt jeg vet er det ingen som selger "fidelio" i Norge.

Kunne ikke du spurt din kone om litt info her, siden hun har en hang til stoff
    W er forespurt men det er ikke den type fløyel i henner omgansgrets. Hun har noe nervøs (!) fløyel, men den har mye refleksjoner pga den er laget av syntetiske fiber.

Den beste fløyel er laget av silke, deretter kommer bomullsvarianter og tilslutt syntetisk. Så fidelio er muligens silke?

Jeg skal via Bankok og Singapore i neste måneder og har lurt litt på å se om det lar seg gjøre å skaffe silkefløyel hvis tiden strekker til (det kan være litt usikkert).

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beste fløyel er laget av silke, deretter kommer bomullsvarianter og tilslutt syntetisk. Så fidelio er muligens silke?
    Fidelo is a great velvet for evening wear or special occasion wear. It would also work wonderfully for light upholstering. 65% Acetate, 35% Rayon. 48" Wide. Dry clean only. Priced Per Yard.
    Rent plastprodukt ser det ut som

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plastic fantastic!

Rangeringen min er sikkert beregnet på dem som lager ballkjoler og sexy outfits til Bollywood ;-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plastic fantastic!
    Dere som bor i eller utenfor "oljebyen" bør vel bruke så mye petroleumsprodukter som mulig!

Det er utrolig hvor mye rart som lages i varianter av plast. Selv ville jeg nok satt en knapp på bomull som materiale til kinobruk men det er bare synsing. "Sandman" produsenten av SMX har jo forsket mye på temaet og han bruker Fidelio.

Kom pluttselig til å lure på, Hva om en maler velour (type nervøs) med tavlemaling? (Blir kanskje bare kliss) Tror kanskje jeg må gjøre en liten test på det. DIY er jo mest morsomt.

Side 28 av 106 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •