Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 106 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 105 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 2103
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hakke tid for vi må klippe skjegget...

Det var på tide å rote frem SceneMolton i dag. Med mange brettekanter, da var tanken en gigantrunde med strykejern, men først test på en liten bit: Bare til info: Å stryke SceneMolton gjør at den blir noe mindre matt, den får en litt mer glanset overflate. Derved slipper jeg å stryke resten. Huuuffff

Klippetid. Ettersom W har egen systue da var det å snike seg opp dit og låne litt kvalitetsutstyr. Biltema's lange stål-linjal og saksen med japansk kvalitets-stål er adventsgaver fra meg, og da må jeg vel kunne ha litt bruksrett, trodde jeg.. Men jeg fikk låne etter litt trygling. Med hvit skredderkritt fikk jeg flashback til Khao San Road i Bangkok hvor ekspress-skredderen stipplet klippemønsterene mens en hadde på seg råvarene.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-klippe_klippe_1-jpg

En rett linje å klippe etter....

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-klippe_klippe_2-jpg

Med to tre-meters strimler er drageren klar for å bli kledd. Ettersom RuneW er så imponert over animert gif, da måtte jeg bare lage en liten progress-serie

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-bjelke_anim-gif

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fortsatt imponert jeg!!!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg virkelig tro på, Ragnar ! Du får gi beskjed dersom du ønsker et par kritiske øyne

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fruen et slikt lunskarpt pizzahjul til å kutte stoff med?

Ellers er det temmelig stilig med de der animasjonsgif'ene. Ser meget bra ut.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dette har jeg virkelig tro på, Ragnar ! Du får gi beskjed dersom du ønsker et par kritiske øyne
    Du vet hvor jeg bor... Så hvis du passerer med bilen en dag, er det bare å stikke innom

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Har ikke fruen et slikt lunskarpt pizzahjul til å kutte stoff med?
    Joda, hun har fått en slik sak også i adventsgave,. men SceneMolton er såpass massivt at jeg foretrekker en kvass saks (bare man ikke løper med den ;-) )
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ellers er det temmelig stilig med de der animasjonsgif'ene. Ser meget bra ut.
    Største utfordringen er å la være å sparke til kamera-stativet mellom hvert bilde. Med nesen i været er det ikke like lett å se hvor size 45 sko blir plassert.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Joda, hun har fått en slik sak også i adventsgave,. men SceneMolton er såpass massivt at jeg foretrekker en kvass saks (bare man ikke løper med den ;-))
    Det er jo grunnleggende lærdom fra håndarbeidstimene på barneskolen Slike hjul kan også være litt skumle, kona tok 3 mm av den ene fingertuppen for et par år siden. Fyttegrisen for et søl...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vet hvor jeg bor... Så hvis du passerer med bilen en dag, er det bare å stikke innom
    Det skal jeg gjøre Jeg slår uansett på tråden i forkant.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynner å ta form Kokken, ser meget bra ut dette ! Herlig med bilder slik at en får følgt hele prosessen.

Animert gif er forresten sjef

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Butt-plugged!

Jeg forkastet Reodor Felgen løsningen på butt'pluggen, dvs den med fugeskum. Ganske enkelt fordi da jeg drev å forberedte, da så jeg at håndtak, sperremekanismer etc vil vanskeliggjøre en god form å "støpe" etter. Så da ble det original-plugg i form av SceneMolton og Glava.

Første oppgave var å klippe til en lapp med Molton til hvert vindu. Det er ikke mer enn noen få dager siden jeg fortalte i tråden til RuneW om hvor fortreffelig et Talmeter er når en skal måle innvendige avstander, og samtidig advarte om at det er viktig å tenke seg om når en leser av skala. Leser en feil blir det raskt 10 cm for kort når en kapper. Noen som gjetter hvor mye det mangler i nedre kant av vinduet for at Moltonen skulle dekke vinduet komplett? ops:
    (Beklager utbrentheten, men kameraet lot seg lure av arbeidslyset i kombo med sortheten i Moltonet)

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-blending_for_kort-jpg

I tillegg til selve Molton er det lagt inn flens rundt utforingen på vinduet, denne fikk en runde med skumgummipakning. 10cm glava ble presset forsiktig på plass i et hull med 9cm dybde. I hvert hjørne er det forsterket med en trekant hvor selve blendingsplaten (MDF) skal skrues fast. I MDF'en (fra en 22mm gulvspon-plate) forsenket jeg 4 hull til hvert hjørne, tilpasset trekantene. I garasjen fant jeg frem esken med de obskrøne skruer for der viste jeg at det var plateskruer med pakning. Det var disse som skulle ned i de forsenkede hullene. Totalt mål med blendingen er å lage en tetning som også reduserer støy inn og ut, derfor pakninger i overgangene og skruehull. (Joda, jeg er blitt påvirket av RuneW's petimeter-prosjekt ;-) ) Resultatet er nok en animert gif i rekkefølgen av intetsigende detaljhet...

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-window_b_plugged-gif

Forresten: Jeg skal ha mulighet til å komme til vinduene uten å rive ned all SceneMolton på frontveggen, så derfor blir den delen av frontveggen ikke stiftet fast. Borrelås blir løsningen og med en tube Sikaflex og stiftemaskin, så ble den ene halvdelen av borrelåsen festet til utforingene på veggen.

I morgen er det dags for å kle hele frontveggen med SceneMolton. Dette inkluderer en runde med (grøss) W's symaskin, den med MANGE knapper. Jeg må sy fast borrelåsdelen på den Scenemolton delen som skal dekke vinduene.

Utgangsdøren har også blitt blackifisert og jeg merker etterhvert at det blir mer og mer påtrengende å få igang spotlightene. Så da blir det snart en runde for å skifte ut lampettledningene med PLS90. Jeg tar i samme anledning å skifter ut sukkerbitene på hver spot med den typen som har leppe i tillegg i festene, i stedet for dem som har rene skruefester. Satser på at elektropusheren har et par never i hylla!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er flere som lar seg inspirere av RuneWs "petimeterisme". Farlig smitte det der.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he - jeg liker nivået her ;-)

Er det takplateskruer du bruker her eller?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynner å bli påkrevd med nødlys. Dersom sikringen ryker blir det usedvanlig mørkt inne. En kjapp løsning er Clas Ohlsons oppladbare lommelykt som skrur seg på automatisk når ladingen brytes.
    Genialt!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om ditto EXIT-lys? Som har batteridrift og som slår seg på aut. når de mister strømmen?

Forresten for sent for mitt vedkommende. SVARTE! Jeg VISSTE jeg skulle ha dratt en ledning til!!!

Ja, ja. Da blir det vel CO-lommelykt på meg også...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    He he - jeg liker nivået her ;-)

Er det takplateskruer du bruker her eller?
    Takplateskruer er korrekt! Hadde en halv eske til overs etter et gammelt prosjekt ute.

Noen som vet om ditto EXIT-lys? Som har batteridrift og som slår seg på aut. når de mister strømmen?

Forresten for sent for mitt vedkommende. SVARTE! Jeg VISSTE jeg skulle ha dratt en ledning til!!!

Ja, ja. Da blir det vel CO-lommelykt på meg også...
    Nå kjenner jeg ikke nødlys generelt, men alle vi har her på jobb lyser kontinuerlig og switcher automatisk til batteridrift ved strømbrudd. Jeg hadde lite lyst på en grønn lampe lysende bak meg og har valgt å ikke bruke std nødlys. Derfor CO lampa (i alle fall i første omgang).

En litt dum egenskap / design med CO lampa er at når den settes i et standard veggstikk så ligger lykta i stedet for å stå oppreist (saom jeg trodde den ville gjøre). Ulempen er jo at den da sperrer mye for nabostikket i en dobbel stikk. Men jeg har tenkt å utnytte den egenskapen ved å montere CO lampa rett ved utgangsdøren, lysende direkte på døra, og der hvor lysstrålen faller monterer jeg refleksbånd / refleksmerke med EXIT. Skikkelig Rimi-løsning!

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takplateskruer er korrekt! Hadde en halv eske til overs etter et gammelt prosjekt ute.

Nå kjenner jeg ikke nødlys generelt, men alle vi har her på jobb lyser kontinuerlig og switcher automatisk til batteridrift ved strømbrudd. Jeg hadde lite lyst på en grønn lampe lysende bak meg og har valgt å ikke bruke std nødlys. Derfor CO lampa (i alle fall i første omgang).

En litt dum egenskap / design med CO lampa er at når den settes i et standard veggstikk så ligger lykta i stedet for å stå oppreist (saom jeg trodde den ville gjøre). Ulempen er jo at den da sperrer mye for nabostikket i en dobbel stikk. Men jeg har tenkt å utnytte den egenskapen ved å montere CO lampa rett ved utgangsdøren, lysende direkte på døra, og der hvor lysstrålen faller monterer jeg refleksbånd / refleksmerke med EXIT. Skikkelig Rimi-løsning!
    Ja har også anskaffet meg denne lykta og irriterte meg over at jeg måtte montere den liggende!!! Jeg har nå min bak sofaen i kinoen så jeg blir ikke påvirket av den blå dioden som lyser hele tiden:-) Så ingen grunn til å montere den ved døra da jeg ikke med det første kommer til å leie den ut som offentlig kino!!?? ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig Rimi-løsning!
    Men det enkleste er ofte det beste!

Merkelig nok hadde jeg samme tanker i hodet. En slik type lykt + EXIT-skilt. Men hvis det irriterer (andre enn deg, Kokken) at CO-lykten er liggende, så finnes det vel et hav av andre lignende lykter?

Til det med lysende EXIT-skilter. Det må selvsagt være ett som ikke lyser på nettdrift, men bare lyser når strømmen går. Er du skikkelig på hugget, kunne man kanskje ha "slaktet" CO-lykten og bygget innmaten inn bak et EXIT-skilt, slik at man fikk nettopp dette. Jeg tror jammen jeg må gjøre dette! Kom akkurat på at jeg faktisk både har 230V-tilgang og plass inne i skrå-bokse-bass-felle-greiene mine. Men det skal jeg mase mer om i min egen tråd...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du skikkelig på hugget, kunne man kanskje ha "slaktet" CO-lykten og bygget innmaten inn bak et EXIT-skilt, slik at man fikk nettopp dette. Jeg tror jammen jeg må gjøre dette!
    Den planen har ulmet hos meg også , men det blir finpuss en gang i fremtiden!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du skikkelig på hugget, kunne man kanskje ha "slaktet" CO-lykten og bygget innmaten inn bak et EXIT-skilt, slik at man fikk nettopp dette.
    Den planen har ulmet hos meg også , men det blir finpuss en gang i fremtiden!
    Det er gutta med ideene i orden ja! :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Det er gutta med ideene i orden ja! :-D
    Brainstorming er sunt! La oss håpe det blir til inspirasjon til andre her på Forumet.

Jeg skal en tur innom elektro-pusheren i morgen og plukke opp mer spinndyrt Elko Plus materiale og skal se om jeg kan plukke med meg en billig nødlyssak til dissekeringsformål.

Side 25 av 106 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 105 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •