Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 106 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 2103
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Sånne må du også lage!
    Grei oppsummering av en arbeidsøkt ettersom du har avvist forslag om webcamera i kinoen...
    Jeg synes egentlig at youtube-videoer burde ha vært mulig å vise på forumet, men det går så vidt jeg skjønner ikke?

Og webkamera-opplegget er ikke HELT uaktuelt, men jeg antar jeg vil slite litt med lengden på usb-kabel osv inn til kontoret.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag var det dags å betale for mine synder*. Dvs noe PC-dugnad hos dem som kjørte EC forsterkeren fra øst til vest. Derfor intet arbeid å melde.

Om ikke noe annet så dukket det endelig opp en pakke på posten jeg har ventet på. Kabel til subwoofer og en neve neutrik-plugger (XLR) kom trygt hjem til meg. Jeg valgte i denne omgang å høre på Gwandarion's tips om kabel tilbake i tråden og supplerte med noen XLR plugger. Så nå kan jeg tenke på å få trukket de siste kablene i rommet.

25meter med mikrofonkabel, litt gummiert overflate, men burde gå kurrant i trekkerørene om ikke annet med litt smørning.
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-sub_kabel_eske-jpg

Måtte sjekke oppbyggingen og fikk litt nostalgia. Skjermen var ganske ordinær i vikling og tetthet, lederene av flerkordel type, litt stive sammenlignet med f.eks. RK. Mellom lederene og skjerm var det et hvit stoff som jeg i første omgang trodde var papir, men med nærmere ettersyn var det noe sterkere fiberduk-aktig. Den fysiske forsterkningen i kabelen er hyssing, ikke ulik den jeg bruker til å surre steika på kjøkkenet. For avstiving er jeg mer vant med plasttråder, men de vil nok gjøre kabelen stivere. I mikonfonverdenen er nok ikke stivhet noe som er ønskelig, så derfor forstår jeg godt materialvalget.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-sub_kabel_diss-jpg

6 neutrik plugger, hvorav to vinklet, men...vent litt...pokkern! Alle er jo hanplugger! :shock: Kjapt over til PC'en: Sjekke bestillingen på butikken, har de sendt feil? Men nei, det er nok jeg som har trykket feil i bestillingen, for hele ordren er med hannplugger. :evil: Noen som vil bytte et par hann til hun???

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-neutrik_plugger-jpg

* Jeg hadde lovet meg selv å bremse handel med komponenter før rommet var ferdig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder selve beisingen, så kommer jeg til å forsøke hvordan det blir med bare beis, så får jeg ta en runde med sort maling senere, dersom jeg ennå ikke er helt fornøyd. Tvilen kommer den tiltalte til gode...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med XLR-pakke!

Når det gjelder feilbestilling, så kan det godt hende at jeg er interessert, når den tid kommer.

Men jeg synes det ser ut som XLR-plugger og ikke vegg-kontakter? Stemmer det?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmmmmmmmmm

Først var det mye om "butt plugg"................

Så har det vært mye om "beising"...............

Nå er det bytte fra han til hun..........

Morsom tråd dette, om en svensk dukkekokk fra vestlandet som liker buttplugges, er glad i beising men har litt problemer med kjønnsidentiteten :-D

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som gjør deg misfornøyd med beisingen, Ragnar? Viser trefargen for mye?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Grattis med XLR-pakke!

Når det gjelder feilbestilling, så kan det godt hende at jeg er interessert, når den tid kommer.

Men jeg synes det ser ut som XLR-plugger og ikke vegg-kontakter? Stemmer det?
    Bytting er greit det! Spørs bare når jeg trenger et par female's og når du har dine på gang ;-)

Angående veggkontaktene så er de allerede delvis i boks, ref post#356. Må dog suppleres med 4 til samt sorte rammer. Desverre leveres de bare i hvit og ergo plasten sprayes sort.

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Hva er det som gjør deg misfornøyd med beisingen, Ragnar? Viser trefargen for mye?
    I realiteten motsatt effekt, beisen trekker ikke skikkelig inn og blir liggende med som en film utenpå. Med godt lys ser jeg skjolder. Så ettersom beisen ligger utenpå, kunne jeg likegodt brukt maling... :???: Men det er jo ikke meningen at det skal være så mye lys og da kan resultatet være å leve med. Det er uansett lett å male om senere, jeg må/bør bare bestemme meg før jeg legger teppe.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Morsom tråd dette, om en svensk dukkekokk fra vestlandet som liker buttplugges, er glad i beising men har litt problemer med kjønnsidentiteten :-D
    Mer underholdning skal vi nok kunne finne på: Om ikke lenge setter jeg igang med SceneMolton og får hjelp av min stoff-avhengige kone. ;-) Heldigvis bruker hun mest lett bomullstoff og lite av de tyngre ullstoffene, men jeg er redd for utviklingen når jeg introduserer henne til SceneMolton, hun kan jo ende opp som en tung bruker og må ta en Amy på rehab... :?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du har en slik kone du også, quilting kanskje? Spørs om molton kanskje blir litt kjedelig for henne, det bør vel vært mer mønster og matchende farger... Eller hun kan kanskje brodere noen fine diskrete mønstre på moltonen

For å spørre om noe helt annet, hvor fikk du kjøpt mikrofonkabel i løs lengde? Jeg har googlet litt men fant bare butikker som selger ferdig terminerte kabler opptil 10 m. Bortsett fra Clas, da, der har de jo.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    For å spørre om noe helt annet, hvor fikk du kjøpt mikrofonkabel i løs lengde? Jeg har googlet litt men fant bare butikker som selger ferdig terminerte kabler opptil 10 m. Bortsett fra Clas, da, der har de jo.
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Dette er den Mr. Kokk har kjøpt.
    Er den grei å trekke? Det er liksom strekkfasthet og ikke noe annet som gjelder for slike kabler, så at den er myk er nok sant. Tror du den er okay å trekke?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å, det har kanskje stått tidligere i tråden ja? ops: Ok, my bad. Takk for linken hvertfall.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Tror du den er okay å trekke?
    Time will show, jeg må beise helt ferdig først, mulig jeg rekker å trekke den i morgen, om ikke annet et forsøk. Er _litt_ skeptisk til den restriksjonen som den "gummierte" overflaten gir, men jeg har veldig lett tilgang til trekkerørene mine så gjennom skal den!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Time will show, jeg må beise helt ferdig først, mulig jeg rekker å trekke den i morgen, om ikke annet et forsøk. Er _litt_ skeptisk til den restriksjonen som den "gummierte" overflaten gir, men jeg har veldig lett tilgang til trekkerørene mine så gjennom skal den!
    Glidemiddel

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med "gummierte" overflater er at det kan ha en friksjonsreduserende effekt...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med "gummierte" overflater er at det kan ha en friksjonsreduserende effekt...
    Ikke denne kabelen! Den var et slit å få gjennom k-rør og bend. Jeg trakk et trekk i dag, det lengste. Men også det letteste for de lange strekkene er ikke k-rør men glatte rør. Siste 1,5 meter er k-rør og der stoppet det helt opp. Men noe lirking fikk den gjennom. Neste trekk må bli med glidemiddel, for der er det både k-rør og masse svinger. Carlos_007: Tar du med glidemiddel på jobb i morgen?

Døren til boden er ferdig og ser nå ut som en dør fra Goth'enes familiehytte. Rødfargen har fått et lag med sort beis som ble tørket av etter et par minutter. Effekten ble at noe sortfarge trakk ned i enkelte årringer mens resten forble rød (men med litt sortgrå aning). To strøk på resten og den er klar til å bli satt på plass igjen. MEN: Finnes det sorte dørhåndtak?? :razz:

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-sort_d-jpg

Det begynner å bli påkrevd med nødlys. Dersom sikringen ryker blir det usedvanlig mørkt inne. En kjapp løsning er Clas Ohlsons oppladbare lommelykt som skrur seg på automatisk når ladingen brytes. Ladingen er via induktiv ring og lyspærene er av LED-typen. En liten ulempe er en blå diode som lyser når lampen står i lading, men den kan nok klippes hvis den blir for kjedelig.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-co_n-dlys-jpg

Innerdelen av spotene ble ferdig sprayet i formiddag og har hengt til tørk i tråder ute. Skal ut å hente dem nå, så jeg er litt spent. Det ble som forventet knoting med den vinkle-bare delen av spoten.:?

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

luring

Det var en god ide med den oppladbare lykta.
    :idea:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Det var en god ide med den oppladbare lykta.
    :idea:
    Alle burde ha en i sin batcave! Jeg har en i min

Døren til boden er ferdig og ser nå ut som en dør fra Goth'enes familiehytte. Rødfargen har fått et lag med sort beis som ble tørket av etter et par minutter. Effekten ble at noe sortfarge trakk ned i enkelte årringer mens resten forble rød (men med litt sortgrå aning). To strøk på resten og den er klar til å bli satt på plass igjen. MEN: Finnes det sorte dørhåndtak??
    Døra ble kul synes jeg. Dørhåndtak må vel kunne lakkes med samme lakken som spottene, ser for meg at den sitter godt etter en tur i ovnen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Dørhåndtak må vel kunne lakkes med samme lakken som spottene, ser for meg at den sitter godt etter en tur i ovnen.
    Joda, ovnsmalingen ser ut til å fungere bra den. Har akuratt hentet ut et stekebrett med nybakte ringer fra ovnen og det ser ut som om malingen herder bra etter high-end innbrenningen.

Et annet alternativ, kanskje ikke så elegant, er å ta en bit krympestrømpe på det området som en belaster mest. Resten kan sprayes med vanlig sort spraymaling.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet alternativ, kanskje ikke så elegant, er å ta en bit krympestrømpe på det området som en belaster mest. Resten kan sprayes med vanlig sort spraymaling.
    Du er en kreativ smarting, det skal du ha! Hørtes ikke dumt ut det der.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *HIRR*

Side 24 av 106 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •