Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 106 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 2103
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Vet ikke om dette fremdeles er aktuelt. Jeg var på Europris i dag og der har de sort matt spraymaling som tåler 650 grader (59,95 kr).
    Hvis du ikke har en Europris nær deg kan jeg godt kjøpe en her og sende til deg.
    Takker! Skal sjekke den lokale Europris'en vi har nedi bakken. Ikke noe upris på boksen heller.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-black_n_hot-jpg

Nå vet ikke jeg om det var samme boks som du så Counterpointer, men her er i alle fall en hot-pot-spray jeg fant på Europris sin bilrekvisita-avdeling. Ikke vet jeg om så mange som kjører rundt med ovn eller barbeque (grill) i bilen, grill har en litt annen betydning for meg når det kommer til motorisert utstyr.

En liten kuriositet er å lese på baksiden: Denne skal herdes i ovn på 160'C, så da er det sikkert HighEnd utstyr i likhet med innbrenning av kabler.

Sprayboksen hadde også advarsel som påminner kjøperen om at en ikke er særlig miljøvennlig når en kjøper produktet. Nå sitter jeg her og lurer på hvor mange almisser (CO2 kvoter) jeg må kjøpe for å lette samvittigheten. Forøvrig første gang jeg har sett dette symbolet i bruk:

(dangerous for the environment)

Tror jeg må skrive det ut og lime på skittentøykurven hvor familiens gymsokker ligger.:evil:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-black_n_hot-jpg

Nå vet ikke jeg om det var samme boks som du så Counterpointer, men her er i alle fall en hot-pot-spray jeg fant på Europris sin bilrekvisita-avdeling. Ikke vet jeg om så mange som kjører rundt med ovn eller barbeque (grill) i bilen, grill har en litt annen betydning for meg når det kommer til motorisert utstyr.

En liten kuriositet er å lese på baksiden: Denne skal herdes i ovn på 160'C, så da er det sikkert HighEnd utstyr i likhet med innbrenning av kabler.

Sprayboksen hadde også advarsel som påminner kjøperen om at en ikke er særlig miljøvennlig når en kjøper produktet. Nå sitter jeg her og lurer på hvor mange almisser (CO2 kvoter) jeg må kjøpe for å lette samvittigheten. Forøvrig første gang jeg har sett dette symbolet i bruk:

Tror jeg må skrive det ut og lime på skittentøykurven hvor familiens gymsokker ligger.:evil:
    Samme boksen som jeg så på, dog uten å legge merke til noe annet enn at den var egnet for griller og ovner.
    Lo så jeg ristet da jeg leste din post

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trådtittel: POTLA OG GRÆVE

Det er ferietid og som avlegger fra bondetampslekt, da er det på tide å bli red-neck.

Siste dager har ikke blitt brukt til tilfluktsrommet, men derimot uterommet. Ettersom Kokkens Kråkeslott ligger rett i en av Sandnes mest trafikkerte gater, da har Kokken svingt hakke og spett. Derav trådtittel "POTLA OG GRÆVE". Det er faktisk akustiske tiltak i uteområdet som er sommerens store prosjekt. Jeg har fått utskrift av Statens wegvezens ztore tegninger for trafikk-støyskjerm, og har således begynt å bygge støyskjerm rundt husets terrasse. Målet er å kunne føre en normal samtale når traktorene gir gass rett utenfor. Utopi? I alle fall er grøftingen klar for de tre tonn med betongelementer som blir kjørt hit i morgen tidlig.

Hær på Jæren
    me potla og græve
    Ja me potla og
    græv’åkke fram.
    Men alt dæ me
    potla og græve
    Så kjæme
    me’kje lengarr fram.

Hær på Jæren
    me potla og fiska.
    Ja, me fiska
    på sild i kvær vig.

Men alt dæ an
    potla og fiska

Vert ein jærbu
    nok allri rig.

Hær på Jæren
    me potla og læse,

Ja i salme og
    bibelens bog
    Men alt dæ an
    potla og læse
    Vert ein jærbu
    nok allri klog

Hær på Jæren
    me potla og drikke,

Ja me drikke
    så jamt og så tett.
    Men alt dæ me
    potla og drikke
    Fell oss livet
    ei synderleg lett.

Nå æ jærbuen
    lei av å grava.
    Han æ lai av å
    potla seg fram.

Nå vil jærbuen
    også få leva

Og te Amerika gjeng adle mann.
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-gr-ft-jpg
    Tilsammen 16 meter med grøfting med opptil 90 cm dybde i steinsatt jordsmonn. En pest og en plage med 35'C i skyggen, heldigvis er der mye leskedrikk i kjøleskapet!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mens vi venter på betong kan vi "potla" litt inne

Det har utvilsomt vært mager fremdrift siste uker.

Frontveggen var neste punkt på "todo". Der skulle jeg fore ut endel lekter til å feste SceneMolton på, samt ha noen cm med tomrom til å ha ledningsnett. [teaser] Har noen psyke tanker om design som jeg muligens kommer til å flippe litt ut på, jeg er litt spent selv.... [/teaser]

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-front_trekking-jpg

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-kabel_rk_trommel-jpg

I dag kom jeg et par hakk videre på kablingen. Boksene med 6 kvadrat RK ble hentet frem sammen med trekkefjær. Trekke kabler alene er en selsom affære. All banning og kjefting går bare rett tilbake til en selv, så en fotnote for videre trekking av kabler: Innviter en stakker som en kan kjefte på når kablene stuker seg i en kobling. Med litt sommerpils og senere litt cognac til å smøre humøret så ble jeg faktisk ferdig med å trekke front høyre og venstre, bak høyre og venster, senter oppe og nede. Side høyre og venstre er litt på hold siden jeg ikke klarer helt å bestemme meg for trassèene. I tillegg er Coax for Get sitt spredenett på plass.

I taket hadde jeg luftet innspill på hva jeg skal gjøre med en 230V punkt som målløst kom ned midt på veggen. Carlos_007(.1) kom med et fornuftig innspill på at dette kunne flyttes opp et hakk og benyttes til power for projektør. Så med 73mm hullsag på drillen ble det raskt klart for et nytt stikk, og plast-metermålet skal fungere som trekkefjær, bare jeg får tatt sikringen først (litt feig). Det blir gjøremål nå det er litt dagslys i rommet. Det gamle uttaket blir blendet med en sortmalt blindplate.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-flytte_takpunkt-jpg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lerret

Jeg foret ut frontveggen likt mitt Adeo lerret i størrelse og form (16:9 med 220 bredde (ramme inkl)). Er fristet til å sette opp tilsvarende utforing for lerret med 2.35:1 format, så før jeg stifter opp SceneMolton må jeg ut å kjøpe mer lekter til å dekke maksimal utnyttelse på mitt skråtaksrom.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-front_16_9_vs_scope-jpg

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer jo faktisk lengre og lengre ned på "potlalistå", så dette ser bra ut. 2.35:1 ja :-D. Kan bli rimelig rått det.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville absolutt klargjort for 2.35:1 når du først legger ned så mye arbeid i dette. Da slipper du å angre den dagen du skal ha et stort 2.35:1 lerret... Og tro meg, den kan komme fortere enn du tror

Jeg foret ut frontveggen likt mitt Adeo lerret i størrelse og form (16:9 med 220 bredde (ramme inkl)). Er fristet til å sette opp tilsvarende utforing for lerret med 2.35:1 format, så før jeg stifter opp SceneMolton må jeg ut å kjøpe mer lekter til å dekke maksimal utnyttelse på mitt skråtaksrom.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg allerede har vært inne på tanken er det vel bare å hive seg rundt og forberede 2.35:1 . Men det går litt på bekostning av mitt antatte crazy design. Shit au! Fremtidsdrømmene vinner!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å supplere multirom og 2-kanals-oppsettet i heimen, da er følgende på vei hitover (i bestilling):

De to sistnevnte blir utvidelser av multirom-musikken hvor en Duet / NAS allerede er i drift.

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En pest og en plage med 35'C i skyggen, heldigvis er der mye leskedrikk i kjøleskapet!!
    Forklarer hylingen, syngingen og upassende utbrudd av latter som kommer over horisonten

Trenger du hjelp med kabeltrekking er jeg kun en telefon unna. God knows du har litt å gå på

Ellers antar jeg DAC'en kommer i dag. Tar du med XTZ på veien?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Forklarer hylingen, syngingen og upassende utbrudd av latter som kommer over horisonten
    Jeg er uskyldig, jeg lider i stillhet. Uansett var det ikke latter hos meg i den perioden ;-)
    Trenger du hjelp med kabeltrekking er jeg kun en telefon unna. God knows du har litt å gå på
    Takker, får se når Subwoffer-kablene skal trekkes :-)
    Ellers antar jeg DAC'en kommer i dag. Tar du med XTZ på veien?
    Burde gå greit, foreløpig plan er å komme innom i ettermiddag (ca 1600).

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig første gang jeg har sett dette symbolet i bruk:

Hehe, måtte le da jeg så det. Har hatt sommerjobb i industrien og drev og flyttet på noen 4 tonns sekker med no pulver vi skulle bruke. Sto der i ei støvsky og hektet på sekkene og hadde pulver overalt da jeg så merket.

"Stor fiskedød - sterkt etsende" og ørten sterkt orasje merker bortover på siden. Ikke bra.

Ser forøvrig lovende ut dette kinorommet...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hehe, måtte le da jeg så det. Har hatt sommerjobb i industrien og drev og flyttet på noen 4 tonns sekker med no pulver vi skulle bruke. Sto der i ei støvsky og hektet på sekkene og hadde pulver overalt da jeg så merket.

"Stor fiskedød - sterkt etsende" og ørten sterkt orasje merker bortover på siden. Ikke bra.
    Man blir hva man spiser, håper du ikke slukte for mye ;-)

Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Ser forøvrig lovende ut dette kinorommet...
    Takker, jeg lover ikke for mye, men drømmer desto mer!

I dag har jeg herjet videre med betong utendørs, men på en handletur benyttet jeg mulighet til å sjoppe fargene til min kommende batcave:

Inspirert av Gorm's Ultimat Batcave spurte jeg etter tavlemaling i BtB og fikk denne i Glans 05:
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-tavlemaling-jpg
    Fenom'en skal jeg bruke på lister og glattkanter rundt omkring i rommet.

Til selve skråtaket falt valget på denne boksen:
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-beis_r-d_front-jpg

Utrolig nok kommer den i glans 02, stort mattere skal det være vanskelig å finne i sort, og navnet skjemmer ingen som tenker design i retning BatCave:
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-beis_glansgrad-jpg

Kullsort!!! :twisted:

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-beiskode_9044-jpg

For å bryte litt blir det noen få lister og detaljer med rødt innslag, rødt er den fargen som påvirker nattesynet lite og blir da "lovlig" hos meg! Antakelig blir det et strøk med rubinrødt og deretter et strøk med Kullsort, resultatet skal bli en sort list med tint av rødt.
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-beiskode_9121-jpg

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konge!

Dette MÅ jo bare bli optimalt! :-D

Mørkt rom er ALDRI oppskrytt! "It's a MUST"

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo nesten identisk rom som meg. Mulig jeg har oversett en post, men hva er de strategiske mål på rommet?
    Løsningen i taket har jeg fundert på lenge, men nå har jeg fått sett hva som skal gjøres. Takk for den.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Konge!

Dette MÅ jo bare bli optimalt! :-D

Mørkt rom er ALDRI oppskrytt! "It's a MUST"
    Det blir jo feil å si at jeg ble opplyst da jeg var på besøk i første batcave, så jeg må vel heller si mektig innspirert.

Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Du har jo nesten identisk rom som meg. Mulig jeg har oversett en post, men hva er de strategiske mål på rommet?
    Løsningen i taket har jeg fundert på lenge, men nå har jeg fått sett hva som skal gjøres. Takk for den.
    Mål på rommet ? Nå har jeg ikke finmålt etter jeg satte igang med snekringen, men om hukommelsen på en søndagsmorgen er til å stole på:
    Gulvflaten i rommet er nå ca 6m x 5m.
    Kneveggen er 80cm
    Med en takvinkel på 37' så går maks takhøyde til 2.4m.

Med utforing på kneveggen blir bredden på rommet redusert til 4,6 meter, og med nedsenkingen av spissen ender jeg opp på ca 2,1 meter i maks takhøyde.

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Matt maling

Selv har jeg kjøpt maling med glans 01!!
    den er bare helt sinnsykt matt og kan blandes i alle farger, og du får kjøpt den hos Beckers. Det er forøvrig samme maling som er brukt i Coloseum kino ;d

Også er den vannbasert..

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å bryte litt blir det noen få lister og detaljer med rødt innslag, rødt er den fargen som påvirker nattesynet lite og blir da "lovlig" hos meg! Antakelig blir det et strøk med rubinrødt og deretter et strøk med Kullsort, resultatet skal bli en sort list med tint av rødt.
    Det kan bli kult, oppfinnsomt. *noterer trikset med overbeiset maling*

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt elektrisk arbeid.

Med sikringen trukket var det på tide å trekke om ledningen bak panelet. Ledningene ble solid tapet fast på metermålet. Selvfølgelig ble sukkerbiten fjernet før trekkingen ;-) !

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-trekk_2-jpg

Etter litt stuffing kom den gjennom. Det gikk nemlig også et par andre k-rør på tvers bak og det ble litt trangt. Men gjennom kom den! Kablen ble klippet til passe lenge og en "arkitektboks" for ettermontering ble satt inn. Da var det bare og vente på besøk av en godkjennt 'trikker. Heldigvis har vi noen av dem i slekta. Når det er sagt så har jeg selv planer om en søknad til Produkt- og Elektrisitetstilsynet og se om jeg kan godkjennes som "Automatiseringsleder", da kan jeg gjøre allt slikt selv, lovlig, i egen heim og hytte.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-trekk_3-jpg

Et punkt på gjøremålslisten for i dag var demontering av eksisterende downlight slik at de kan blackifiseres og at panelet kan beises. I tillegg måtte alle de øvre punktene flyttes ned en panelrekke for å unngå å komme i konflikt med nedforingen av trekanten i toppen. 6 kjappe hull med drillen etterpå:

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-spot_nede_nye_hull-jpg

15 spoter demontert, en god del skruing med armene opp i takhøyde tar på, man risikerer å få litt muskler av slikt:
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-spott_nede_demontrert-jpg

Side 21 av 106 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •