Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 106 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 2103
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Glava som but plug? Klør ikke det noe helt inni gamperæva da? (bokstavelig talt?)

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ah ..flott link, RuneW! Regner med GG-folka har tenkt på vindusplugger også. Ikke så mye detalj-design men det blir nokså sikkert en løsning som de foreslår med en MDF-plate (alternativt noe gips) ut mot rommet og en pakke med glassfiber ut mot vinduet. Glassfiberet blir nok trukket i scenemoton eller annet sort stoff for at det ikke skal bli litt for grimt ut mot det offentlige rom. Mener å huske at far til Jens_123 har hatt et stunt med malte/fake gardiner i vinduer, verd å sjekke opp.

Dersom jeg får noe avkapp eller lydhimlingsplater til over, da er det naturlig å bruke dem som Mor10 foreslår, men jeg frykter at jeg ikke får mye rester.

Jeg regnet med at noen ble fristet av "buttplugg"-begrepet, men så raskt hadde jeg ikke trodd noen skulle finne en link, gratulerer antiloop ;-). Aldri sett en med dusk før.ops:

DrErling: Husk at pluggen blir kledd i fineste molton!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så er det vel noe vindus-plugging i tråden til Ammatør.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er hensikten med denne butt-pluggen? Da tenkte jeg ikke på forslaget til antiloop

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Hva er hensikten med denne butt-pluggen? Da tenkte jeg ikke på forslaget til antiloop
    Lys og lydkontroll:

Forhindre lys inn og redusere lyd ut. Vinduene blir uansett halvveis dekket av rammelerretet og da er det lite nytteeffekt av dem. Alternativet hadde vært lystett rullegardiner, men da må jeg ta ned lerretet hver gang jeg skulle rulle dem opp/ned. Nokså upraktisk med andre ord!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det k-røret hadde jeg klippet og plugget. Så gjennomført resten blir, vil et slikt løst k-rør være som en kvise på rumpa ;-)
    Ser jeg var litt upresis i formuleringene mine: Jeg hadde ikke tenkt å legge k-røret utenpå panelet, gudene forby :???:, men smyge det på baksiden av panelet så langt som det lot seg gjøre til et nytt hull Carlos_007 har (prøvd) å forklare hvordan man gjør dette med å skli ned (på baksiden av panelet) en 2 meter plast metermål eller noe annet glatt, fleksibelt og langt. Tilslutt sette inn en veggboks nederst og et sort blindpanel oppe hvor ledningen kommer ut i dag.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Ser jeg var litt upresis i formuleringene mine: Jeg hadde ikke tenkt å legge k-røret utenpå panelet, gudene forby :???:, men smyge det på baksiden av panelet så langt som det lot seg gjøre til et nytt hull Carlos_007 har (prøvd) å forklare hvordan man gjør dette med å skli ned (på baksiden av panelet) en 2 meter plast metermål eller noe annet glatt, fleksibelt og langt. Tilslutt sette inn en veggboks nederst og et sort blindpanel oppe hvor ledningen kommer ut i dag.
    Det var da enda godt... begynte å lure ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden Carlos_007 ikke gidder å skrive selv, men kommer tuslende med en god ide hver gang jeg tenker litt krøkkete, så får jeg skrive selv.

Han har hodet med seg mer enn meg, og kom til at overnevnte kabel bør trekkes oppover, ikke nedover. Ikke langt fra kabelens punkt blir det projektorfeste og hva mer naturlig enn å plassere et stikk rett opp i trekanten? Kortere vei blir det også. Kjøper den løsningen! Takk C007...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å skal du ha projektor av den typen som trenger strøm :-D

Dette begynner å se meget bra ut det her, inponerende fremdrift i sommer varmen!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Å skal du ha projektor av den typen som trenger strøm :-D
    Ja, jeg har akkuratt oppgradert fra oljelampetypen, så jeg glemmer meg litt ;-).

Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Dette begynner å se meget bra ut det her, inponerende fremdrift i sommer varmen!
    W har kommet med noen hint om alternativt hagearbeid, så jeg må kanskje sloss litt med fremdriftsdrømmene mine...:|

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden Carlos_007 ikke gidder å skrive selv, men kommer tuslende med en god ide hver gang jeg tenker litt krøkkete, så får jeg skrive selv.

Han har hodet med seg mer enn meg, og kom til at overnevnte kabel bør trekkes oppover, ikke nedover. Ikke langt fra kabelens punkt blir det projektorfeste og hva mer naturlig enn å plassere et stikk rett opp i trekanten? Kortere vei blir det også. Kjøper den løsningen! Takk C007...
    Bare hyggelig kokken:-) Kunne selvfølgelig skrevet forslaget og så tusslet bort de 5 meterene det er mellom kontorene våre for å spørre om du hadde lest innslaget på tråden din!! Kosligere med en LIVE diskusjon under en kopp kaffe... ;-) Det går nå rette veien med byggingen da, blir råflott når det står ferdig! Vi får prøve å få til et lite "faglig" besøk før jeg reiser på ferie ! :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lys og lydkontroll:

Forhindre lys inn og redusere lyd ut. Vinduene blir uansett halvveis dekket av rammelerretet og da er det lite nytteeffekt av dem. Alternativet hadde vært lystett rullegardiner, men da må jeg ta ned lerretet hver gang jeg skulle rulle dem opp/ned. Nokså upraktisk med andre ord!
    Da tror jeg løsningen med Rockwool vil være mer enn tilfredstillende - eller er tanken at du skal kunne lukke de opp også?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Da tror jeg løsningen med Rockwool vil være mer enn tilfredstillende - eller er tanken at du skal kunne lukke de opp også?
    Det blir nok ytterst sjeldent at de blir lukket opp. Veggen fremme ved lerretet skal bli dekket med scenemolton, stiftet fast i lekter, men rundt vinduene kommer jeg til å bruke borrelås i tilfelle jeg kommer til å trenge noe service-access til vinduer.

Det jeg frykter mest er eventuell fuktproblematikk i og rundt "butt-pluggen" ettersom isolasjonen vil lage et kondespunkt inne i pluggen.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg frykter mest er eventuell fuktproblematikk i og rundt "butt-pluggen"...
    Dette går fra ille til verre...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Dette går fra ille til verre...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, så hvis vi ser bort fra diverse problemer med kondens i "butt"-delen Må le litt nå...... T'øyeblikk...... Kommer plutselig - tilbake...

Så tror jeg at et enkelt lag med Rockwool faktisk gjør at du ikke får kondensproblemer med vindu (ikke teori, men praksis hos meg). Isolasjonen hos meg gjorde at det ble tørt i vinduet! Ikke Rockwool, men Acosutic Tuning paneler.

Lager du disse til å passe akkurat i vinduet, så kan du sannsynligvis ta de ut på siden av lerretet og sjekke status på fuktighet underveis? 0 grader, -20 grader +5 grader ute etc?

Bare et forslag, ikke veldig mye forskning fra min side på dette!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En litt sprø ide jeg har tenkt litt på er denne:

1) Kle innsiden av vindu og utforinger med først scenemotlon og deretter plastfolie
    2) Feste en plate flush med listverk inne i rommet og bore noen hull i denne.
    3) Sprøyte inn fugeskum i hullene til det er fullt.
    4) Etter herding har jeg en custom fit butt plug, optimalt tilpasset vinduets form.

Er nesten så crazy at jeg bare prøve?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En litt sprø ide jeg har tenkt litt på er denne:

1) Kle innsiden av vindu og utforinger med først scenemotlon og deretter plastfolie
    2) Feste en plate flush med listverk inne i rommet og bore noen hull i denne.
    3) Sprøyte inn fugeskum i hullene til det er fullt.
    4) Etter herding har jeg en custom fit butt plug, optimalt tilpasset vinduets form.

Er nesten så crazy at jeg bare prøve?

Dette høres jo ut som en skikkelig Petter Smart-ide! Jeg liker den!

Men hvorfor scenemolton? Er det for å beskytte vinduet, eller for at den skal feste seg til skummet og være en integrert del av vindus-pluggen?

Jeg synes jeg har vært flink som enda ikke har kommentert "custom fit butt plug"...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor sceenemolton: Jeg ønsker noe som gir illusjon utenfra at det er et sort (tomt) rom bak selve vinduet. Scenemolton antar jeg er matt nok og fargeekte nok til å kunne stå mot glasset i vinduet ut mot gårdrommet. Frem til i dag har jeg hatt de gamle grimme gardinene bak et sort stykke med høytalerstoff og da ser det sivilisert ut sett fra gårdsrommet. Med plugg blir det vanskelig.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-kino_vinduer_ute-jpg

Selve plastfolien tenker jeg at gjør jobben med å beskytte treverket mot fugeskummet slik at det ikke binder seg til rammer og utforinger. Dette medfører strent tatt til at scenemoltonen ikke fester seg til skummet, men der kan jeg supplere med litt lim.

Sluttresultatet ønsker jeg at blir en plugg som tetter godt og samtidig er kurrant å ta ut og inn for lufting / inspeksjon.

...og ja, jeg er sjokkert over tilbakeholdenheten.

ps: Bildet er fra i fjor da jeg skrapte og malte fasaden. I år er det i alle fall nymalt!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var forresten på jakt etter sort spraymaling på boks til å "blackifisere" gull-finnishen på spotene. Før kunne en kjøpe spraymaling til varme motorkomponenter (eksos-manifoil) på Biltema, men da jeg bladde i katalogen for en tid tilbake, da var jeg ikke kar om å finne noe.
    Vet ikke om dette fremdeles er aktuelt. Jeg var på Europris i dag og der har de sort matt spraymaling som tåler 650 grader (59,95 kr).
    Hvis du ikke har en Europris nær deg kan jeg godt kjøpe en her og sende til deg.

Side 20 av 106 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •