Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 106 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 105 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 2103
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Du får gi beskjed dersom du behøver konsulenthjelp i form av et ekstra sett med øyne, Ragnar

Skjedd noe med rommet som krever nye bilder ?
    Trenger av og til et par med øyne i nakken, så jeg sier takk til det ;-)

Ble sørgelig lite konkret arbeid i helga... Måtte bruke tid til å pleie forhold til familie og venner.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir knall kokken ! Hadde bare garasjen min vert litt større så skulle jeg kopiert deg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Dette blir knall kokken ! Hadde bare garasjen min vert litt større så skulle jeg kopiert deg
    Bygg ut og utvid!!! :-D Grimstadgarasjene har mange fine utgangspunkt!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens bygge-blogg.

Føler at dagens gjerninger går i sveitserostens minne. Alt jeg har holdt på med i kveld har med hull å gjøre, og mer skal det bli.

Jeg har parkert tanken om å sette inn en standard 19" rack, mest på grunn av de horrible prisene som er på skap med sexy design. Da da blir det å lage noe selv. Har en skisse på et ark som jeg kommer til å fikle litt videre med der.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-bakvegg_s230508-jpg

Men hullet i veggen er i alle fall på plass med litt over 120 cm klaring oppover. Ettersom paneleringen raskt ble spikret på plass, var det på tide å tenke på å lage hull til alle bokser som skal ha en ledning eller to i en eller annen retning. Derfor hull over alt og i morgen blir det å finne frem kveilen med korrugert rør og 16mm bor.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-bakvegg_rack-pning-jpg

Det JEG kommer til å ligge å spekulere på i natt er:

Har jeg fått med alle bokser i alle retninger?
    og
    Hvor mange punkter skal jeg legge opp som reserve/utvidelser og hvor skal jeg trekke de?
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-rack-pning_bak-jpg

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DU er en flink "snekker kokk" :-D

Ser upåklagelig ut alt du har gjort for meg. Inspirerer til å sette i gang med sovende prosjekter i eget hjem (innkludert kinoen).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    DU er en flink "snekker kokk" :-D
    ops: Takk, takk, jeg får invitere på spikersuppe en dag.

Ser upåklagelig ut alt du har gjort for meg. Inspirerer til å sette i gang med sovende prosjekter i eget hjem (innkludert kinoen).
    Det er kanskje en grunn til at jeg ikke legger inn bilder i fullsize, men kjører ned pixlene for at detaljene ikke skal bli for mange.:twisted:

Neida, jeg PRØVER å gjøre meg flid der det gjelder. Fikk et mentalt oppsving av en svoger som er snekker. Etter å ha hjulpet familien (igjen!) med noe elektronikk, da spurte avkommet i huset om "...det var noe jeg ikke kunne fikse? For å snekre hus, det kunne vel ikke jeg gjøre...?" Da kom det fra faren "njoooo, han gjør stort sett en grei jobb der også", og da kunne jeg reise hjem med rak rygg :-D

Jeg kan hvis jeg vil, og det kan sikkert du også! ;-) Men du-verden så lang tid jeg bruker i forhold til proffene!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny Trådoverskrift: Kokkens "slowfood" kino ** Synes synd på ulven!

Regner med at noen reagerer på at jeg har satt "synes synd på ulven" som overskrift på tråden. Det er ganske enkelt at jeg er dritlei av ull og tenker på stakkers ulven som tygger sau til hverdags.:evil:

Saken er at jeg valgte Ultimat isolering til å dempe bak og sidevegger. Firmaet som produserer Ultimat er pr i dag konkurs og jeg vet hvorfor. Produktet er en tragedie å arbeide med og jeg fraråder på generellt grunnlag å kjøpe produktet dersom du har behov for å dele det opp.

Så mens jeg samler krefter så kjører jeg innpå en leskedrikk til å trøste meg på ...
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-tr-stedrikk-jpg

Neste post beskriver dages stabaser, oppturer og nedturer... (Sikker ferdig når jeg er kommet til bunns i boksen).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer hull og trekking av K-rør, dagens opptur

Gårsdagens bokser ble utvidet med et par til. Glemte i farten å legge opp en boks til rumperister hvis/når det blir aktuellt.

Deretter var det bare å finne frem rullen med korrugert rør, drillen med 16mm bor og klammer + hammer. Trekkingen og koblingen gikk såpass fort at jeg ble rent oppstemt en stund. Kjekt når det går så noenlunde etter planen (selv om planen er så som så..).

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-bakvegg_trekker-r_1-jpg

Noen føringer går til kneveggen og skal fremover mot fronten i den retning. Men nesten like mange skal opp mot drageren i topp av rommet og skal føres frem den veien. Stack'em and pack'em
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-bakvegg_trekker-r_2-jpg

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-bakvegg_trekker-r_3-jpg

Det ville jo være direkte flaut å høre klirring av plastrør mot trevegg når Darla banker på akvariet, så litt glava mellom vegg og rør skal ordne den saken.
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-bakvegg_trekker-r_4-jpg

K-rørene ved både drager og endevegg ender opp der uten å bli dradd helt frem til fronten. Jeg tenker å kjøpe endel lengder med VP-rør for de "lange og rette" strekkene fra bakvegg til/fra front. Derfor såpass stutte k-rør og en trategisk plassert vinkel-skjøt plassert på gulvet. VP-rørene er glattere og enklere å trekke i enn k-rør (er blitt meg fortalt).

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-bakvegg_trekker-r_5-jpg
    VP-rør:
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-vp-jpg

Gjøremål for i morgen er å få bestillt meter på meter med overnevnte rør samt 100 meter med 6mm^2 RK i sort og blå.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ultimat isolasjon, nedtur blir opptur

Som tidligere nevnt av undertegnede og SannaX så er Ultimat isolasjon ikke noe lett materie å forme etter ønske. Faktisk slet jeg skikkelig med å få kuttet til alt av isolasjon for det ble MYE skjæring med alle vinkler i bakveggen. Så da jeg ble oppstemt av å holde på med noe rask trekking av k-rør, da gikk det veldig mye tid til å skjære Ultimat og humøret sank tilsvarende. Måtte finne noe beroligende på CD og endre opp med salmer for å holde sinnet i ro! (denne)

Jeg kjøpte kniven som er anbefalt av Ultimat og den reddet det lille av dagen som kunne reddes. Jeg vil nødig tenke meg å skjære opp ultimat uten skikkelig skarp kniv.

Et nøkkelord for skjæringen var å legge en trelist mot kuttet og legge på så mye vekt som du disponerer på denne trelisten. Jeg er ca 90 kg og det hjalp. I tillegg må en kvesse kniven i så godt som mellom hvert kutt for at den ikke blir drepende sløv.:evil:

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-ullshit-jpg

Om ikke så galt at det er godt for noe. Jeg slapp å gå på noen form for fysisk trening og bakveggen ble faktisk så godt som ferdig isolert ( i alle fall alle elementer kappet opp og prøvet på plass)8).
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-bakvegg_isolert-jpg

Et annet gjøremål for i morgen er å hente SceneMolton som ligger og venter på et postkontor nær meg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes du her helt rå på å få ting unna, Kokken! Og på en eller annen måte klarer du å få rommet til å se lekkert ut under alle faser av ombyggingen!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir kanonbra, Ragnar ! Du er vertfall ikke treg til å få ting gjort

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg synes du her helt rå på å få ting unna, Kokken!
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Du er vertfall ikke treg til å få ting gjort :wink:
    Takk, men jeg frykter alltid at det går for fort og en risikerer å måtte rive ned noe som ikke gikk etter planen.

Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Og på en eller annen måte klarer du å få rommet til å se lekkert ut under alle faser av ombyggingen!
    Du lider av korttidshukommelse du også? For du har tydeligvis glemt hvordan det ser ut hvis jeg snur kameraet:

Jeg har jo fordelen av at rommet i utgangspunktet var ganske bra, ikke et rått rom uten noe som helst uten fundament. Med det i tankene så synes jeg du jobber virkelig bra du også med tanke på allt planlegging og dokumentasjon som du gjør.

Men trikset for at det ser sånoenlunde OK ut på bildene:
    • Nest siste punkt på alle dagens gjøremål er å rydde og feie.
    • Siste punkt er å fotografere status-bilder.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig bra ut dette Ragnar.

Jeg mener at Ultimat i utgangspunktet er et genialt produkt. Men så har jo ikke jeg prøvd å skjære i det da. Jeg lurer litt på hvordan det ville vært å kutte det med båndsag.....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg mener at Ultimat i utgangspunktet er et genialt produkt. Men så har jo ikke jeg prøvd å skjære i det da. Jeg lurer litt på hvordan det ville vært å kutte det med båndsag.....
    Hvis du er villig til å prøve så stiller jeg med videokamera, det blir garantert en YouTube hit!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har båndsag. Du har Ultimat. Let¨s go!!!

Men seriøst. Jeg prøver gjerne. Kan prate med Hoffa her på forumet. Jeg vet han har brukt Ultimat. Kanskje han har noen rester vi kan teste på. Dersom man bruker båndsagblad for metall, så vil det ikke lugge så enormt.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kutte ultimat sa du?

:-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Kutte ultimat sa du?

Lazersverd er sikkert tingen Kokken er jo sterk tilhenger av "the Force"

BTW; Tror teddytusen er inne på noe med sin teori. Tenk på de sagene de bruker på skumgummi (som også er noe dritt å kutte), tror det ville fungert på ull(timat) også.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lazersverd er sikkert tingen Kokken er jo sterk tilhenger av "the Force"
    Det var vel "lett sverd" som var den noske oversettelsen på kino en gang i tiden var det ikke?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg har båndsag. Du har Ultimat. Let¨s go!!!

Men seriøst. Jeg prøver gjerne. Kan prate med Hoffa her på forumet. Jeg vet han har brukt Ultimat. Kanskje han har noen rester vi kan teste på. Dersom man bruker båndsagblad for metall, så vil det ikke lugge så enormt.
    Dersom du lover å filme og legge ut resultatet så skal jeg saktens ofre en bit og sende deg i posten. Jeg tror gjerne at et metall-sagblad vil kappe, MEN jeg gjetter at det vil lugge noe inn i hampen og at du må demontere hele sagen etterpå for å få ut det som rives løs.

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Kutte ultimat sa du?

Dæv'en, en elektrisk dingz jeg ikke har fått tak i :shock: , ennå :twisted:

Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Det var vel "lett sverd" som var den noske oversettelsen på kino en gang i tiden var det ikke?
    Bildet over er jo nok en bekreftelse på at det er helt feil oversettelse. Så lenge han må bruke BEGGE hendene, da er det jo et tungt sverd. Jøss, ammatører!!! :twisted::-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mye å melde i dag. Måtte en tur på sykehuset og besøke broder'n etter han klatret opp i en stige og endte opp med å simulere nedfallsfrukt.

Et delmål ble allikevel utført, pakken med SceneMolton er kommet i hus. Hadde i min naivitet regnet med at den kom i en rull, men her liggen den foldet og wrappet i plast. Med de brette-foldene regner jeg med at det blir litt av en jobb å stryke 30kvm SceneMolton til glatt vegg. Må forøvrig gjemme pakken for W, for hun er stoffavhengig...

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-pakkescenemolton-jpg

Side 15 av 106 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 105 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •