Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 106 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 2103
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    HAH! Mens du venter på SW for Windowz Vizda, så har jeg vært på postkontoret og hentet pakke!

The race iz running fazt!:twisted:

R
    Dang!:shock:
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få besøk av deg og den XTZ'n en gang.. kunne vært greit å se om det var mulig å gjøre noe her også..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Har lest de siste postene dine.

O' my, how the tables have turned....

Litt synd for AndreWerdenskrieg at de ikke har Vistadriverene klar da. Men de kommer vel etterhvert.

Lurt av deg å legge litt penger i rommet annlegget står i, Kokken.
    Helt klart en av de bedre pris/ytelses investeringene man kan gjøre

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du-verden for en massiv klump som denne XTZ'en leveres med. Den sokkelenen er massiv!

Nå må jeg bare får festival-eleksirene ut av kroppen før jeg herjer med hardware'en" :twisted: (Classic Rock Festival 2008)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Er det mulig å få besøk av deg og den XTZ'n en gang.. kunne vært greit å se om det var mulig å gjøre noe her også..
    Ingen problem. Jeg ønsker å teste mic'en i flere rom for å lære hva den kan prestere!

Vi får bli enig om en dag det passer, så kommer jeg med en mic og som tidligere nevnt, en T-amp!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra! Har forresten treff her den 6., men da passer det dårlig med testing.. Men t-amp'n kan jo prøves..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Takk. Jeg har en teori om at beherskelse og kontoll over akustikken rommet er minst like mye verd som dyr hardware. Ikke alle jeg kjenner er like enig! :?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hehe. Har lest de siste postene dine.

O' my, how the tables have turned....

Litt synd for AndreWerdenskrieg at de ikke har Vistadriverene klar da. Men de kommer vel etterhvert.

Det ser ut til at den er klar, jeg har tatt noen prøvemålinger og hatt en løpende dialog med XTZ. Problemet er at ikke fikk samme resultat hver gang, så de sender nye mikrofon for sikkerhets skyld. Det finnes visse sperringer i Vista som visstnok er et krav fra de større film- og musikkselskapene. Dette gjør det veldig vanskelig å bruke slike program i Vista, men det kan se ut som at de har løst problemet nå.

Du-verden for en massiv klump som denne XTZ'en leveres med. Den sokkelenen er massiv!

Nå må jeg bare får festival-eleksirene ut av kroppen før jeg herjer med hardware'en" :twisted: (Classic Rock Festival 2008)
    Ja, sokkelen vitner om seriøsitet. Ser frem til dine synspunkter!
    Endel godsaker på den festivalen, Kokken!
    Mye fra mine yngre dager der. Kunne faktisk godt tenke meg å høre både Def Leppard, Rod Stewart, Manfred Man's Earth Band, Roger Hodgson, Thin Lizzy og Slade.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Endel godsaker på den festivalen, Kokken!
    Mye fra mine yngre dager der. Kunne faktisk godt tenke meg å høre både Def Leppard, Rod Stewart, Manfred Man's Earth Band, Roger Hodgson, Thin Lizzy og Slade.:-D
    Var på Rodger Hodgson samt Manfred Man i går. Jeg kommer til å leve LENGE på performance til Manfred Man, den var minneverdig! Tier 1 Live!

Disse performanc'ene var lydmessig veldig bra! Ære være de som har tunet PA anlegget, for det er lenge siden sist jeg har kost meg med PA lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Rodger Hodgson samt Manfred Man i går. Jeg kommer til å leve LENGE på performance til Manfred Man, den var minneverdig! Tier 1 Live!

Disse performanc'ene var lydmessig veldig bra! Ære være de som har tunet PA anlegget, for det er lenge siden sist jeg har kost meg med PA lyd.
    Du hadde ikke med måle mic'en :-)

Du får si fra når du har fått lekt litt så kan jeg ta med Behringer og REW så kan vi kjøre en shootout for å se forskjeller og likheter!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg utsatt ombyggingen av kinoen lenge nok. Bak i den ene halvdelen er det en bod som stikker for langt ut i rommet. Nå er det på tide å begynne. It's demolition-day!

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-hj-rnebod-jpg

Ulempen med en bod er at den rommer så alt for mye stuff. Det må settes en plass inntil videre og hvor andre plasser enn selve rommet og da er kinoen med andre ord indisponert.:evil:

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-rotekrok-jpg

Så det er på tide å gjøre et brekk...

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-toolsofdestruction-jpg

Så to CD'er senere:
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-hj-rneplukket-jpg

Før jeg fortsetter å rive ned, da må jeg finne frem 'trikkerverktøyet og koble ned kontakter og lyspunkt. Ikke noe jeg bedriver sent om natten.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-rotekrok_2-jpg

Desverre er ikke demolition et fenomen som gjør livet ryddigere på kort sikt. Hadde håpet noe gjenbruk av materialer til den nye boden som skal erstatte den gamle. Den nye blir over hele rommets bredde, men bare ut like langt som skråtaket dekker før utgangen bryter med sin nisje. Det blir ca 1 meter. Sluttresultatet blir i alle fall en rettvegg som muliggjør lettere montasje av bakhøyttalere samt at all elektronikk er påtenkt montert der, kanskje i en nisje. I tillegg er det desperat behov for ventilasjon i kinoen og boden kommer til å få en vifteløsning.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-vintagehj-rne-jpg

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bra, Ragnar ! Gleder meg virkelig til å se sluttresultatet.

Når er planen å være ferdig ?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok sikkert enklere å tune lyd når du får kontroll på bakveggen ja. Jeg har i alle fall hjulpet til med å fjerne litt av "skrotet" du nevner fra boden :-)

Nå ble det ikke til "supermod" av DV-717 da men... den spiller nå plater gjennom EAC dacen enda i alle fall.

Tar gjerne en tur innom hvis du skal ha sjåvv en dag :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Når er planen å være ferdig ?
    Ikke spørr om noe du ikke orker å høre svaret på ops:

Neida, jeg har lært av 'noen' å haste sakte, og har fått med meg at 'deadline' er et fenomen som aldri innehar realisme. Har ikke planlagt fullt så mye som RuneW, så noe av veien blir til mens jeg går.

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Blir nok sikkert enklere å tune lyd når du får kontroll på bakveggen ja. Jeg har i alle fall hjulpet til med å fjerne litt av "skrotet" du nevner fra boden :-)

Nå ble det ikke til "supermod" av DV-717 da men... den spiller nå plater gjennom EAC dacen enda i alle fall.

Tar gjerne en tur innom hvis du skal ha sjåvv en dag :-D
    Jeg har en teori om at jeg halverer antall room-modes, time will show. I det minste blir det en gylden anledning til å gjør noe konkret med demping av bakvegg.

Så DVD-717 er fremdeles i original tilstand? Sier gjerne takk til en lytt hvis vi finner en passende stund, vi får komme tilbake til det når jeg har fått hodet over vannet med mine egne prosjekter som har havnet i stadig større stack.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å oppdatere tråden med et par SketchUp bilder som viser før og etter.

Opprinnelig
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-rom_pre-jpg

Skal bli til:
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-rom_done-jpg

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er jo nødt til å bli bra...

Noen planer mtp. på akustikken i rommet?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det der er jo nødt til å bli bra...

Noen planer mtp. på akustikken i rommet?
    Takk (det var jo ditt forslag )

Jepp
    Plan A from inner space:
    • Bakvegg dempes i sin helhet. 20cm Ultimax og stofframmer... Døren blir nok ikke dempet spesiellt. Er litt urolig for om rommet i bakkant vil fungere som resonator...
    • Knevegg deldempes eller heldempes, litt uklart. Bruker antakeligvis sorte Rockwool akustikkplater i front, mulig noe mer demping bak platene, men det må jeg teste og erfare.
    • Taket senkes ned til bunn av drager (og litt) og nytt tak blir sorte Rockwool akustikkplater. Trekanten over fylles med ventilasjonsrør, ledninger, downlightbokser og slikt og resterende fylles med isolasjonsmateriale.
    • Front dempes ikke i utgangspunktet, men vil prøve med sceenemolton dersom nødvendig.
    • Gulv vil antakelig bli heldekningsteppe.
    • Skulle første-refleksjonspunktene i skråtaket bli plagsomme, så prøver jeg muligens diffusorer først.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plan A from inner space:
    Hvis tanken er å gå gjenom hele alfabetet for så å gå over på tall, så stopp for guds skyld når du kommer til 8, 9 er en katastrofe............

edit; skriveleif

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du legger opp til mange før og etter målinger :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dempe materiale tips fra Hellnob:

Acoustic Tuning

Jeg er vel ikke helt overvettes imponert eller fornøyd med akustikkplatene til Ecophone (greit i tak ikke greit på vegg...). Synes skum produktene der ser og helt sikkert høres bedre ut (hvis de er i nærhetne av de skummgummi madrassene jeg har lekt meg med så kan det ikke sammenliknes, dvs det å drepe 1. refleksjonene skal i alle fall jeg jobbe mer med hos oss!

Side 12 av 106 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •