Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 105

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 105 av 106 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 SisteSiste
Viser resultater 2,081 til 2,100 av 2103
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oppfattet

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingenting som er så uønsket som Low end lydplanker her på Forumet ;-)

Men så er nå engang stue-TV'en vår trillbar mellom et par rom og da nytter det lite med vanlige høyttalere. Nevnte tidligere at jeg nesten kjøpte en passiv lydplanke, men var for sein...

Sitter her på loftet (siden W har forening) og surrer. Fant Seas H1602 L12RE 4" Coax element som går for under 1000,- og da snurrer det i tomrommet mellom ørene. Lyspærer tennes. DIY passiv lydplanke?

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-e_seas_prestige_loudspeaker_coaxial_4_inch_h1602_l12re_xfc-jpg

Kjøpe tre (som er på kampanje hos Dynabel), et passe rør jeg kan kutte opp og zim-zala-bim...

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-soundbar-1-jpg

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-soundbar-2-jpg

Hmmm... Dersom jeg klarer å få til 2,5 liter i hver tredjedel og lage til en port tilsvarende eksemplet fra Seas... hmmm

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-seas-kit-kab-2-jpg

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-seas-kit-kab-3-jpg

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-seas-kit-kab-jpg

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo mye mer frontareal enn det originale kabinettet. På grunn av det estetiske ville jeg heller ha valgt runde bassporter en "slisser". Tror det blir penere.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom proporsjonene dine stemmer så blir dette et stort rør.
    Ø250mm? :???: (Utvendig mål på elementet er 120mm)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det røret er nok litt på bærtur med tanke på dimmensjon - mest for å illustrere prinsippet. Jeg punchet feil mål i sketchup og gadd ikke begynne på nytt.

Fra denne siden har jeg hentet litt volum-matte å leke med i excel:
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-cylindricalsegment_1000-gif

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-numberedequation1-gif

Skal jeg holde meg til 2,5 liter innvendig volum antatt en rørlengde på 1050mm + 19mm MDF som skillevegger.

Da kan jeg f.eks. ha et rør med Ø140mm, avkapp (h) på 65mm. Dette gir en bredde på baffel rett under 140mm og volum på 2,65L. Noe mer volum går bort ifm med innvendige strukturerer...

Nåja - det blir sikkert bare mest tankespinn. Få tak i rør med den dimensjonen f.eks.... Don't know where.

Runde porter er absolutt finest, firkantede absolutt enklest og med en frontramme, så blir de i så fall skjult uansett.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får 150mm støperør på Biltema

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, det var faktisk overkommelig diameter.

Trodde støperør bare var mer solide størrelser. Ø250 og slikt...

Takk for tips :-D. Har allerede noe annet tjafs på handlelistene derifra.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Hmmm, det var faktisk overkommelig diameter.

Trodde støperør bare var mer solide størrelser. Ø250 og slikt...

Takk for tips :-D. Har allerede noe annet tjafs på handlelistene derifra.
    Bare å fylle inn på handlelista på Biltema Appen ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målte hvilken plass jeg har tilgjengelig under TV'n og et Ø150 rør blir for stort...:neutral:

Jeg kan løse denne DIY planken med 3" elementer som maks størrelse, og da er Tang Band W3-1878 det første elementet jeg tenker på. Tålig linært og med Xmaks på 4mm har det litt potensiale... Men kan jeg bruke det i en portet kasse med ~2,5 liter? Prøvde å simulere i går med WinISD og fikk ikke helt klaff - men så er jeg ganske på tynn is med simulering.

Noen som kan kvalitetssikre? Datablad: Link

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-tang_band_w3-1878_3__eksklusiv_fulltone_medium-jpg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var vi igang med den årlige Klasse P.... 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde meg en biltur nordover i dag. Noen har ofret heftig til værgudene for idag var det strøkent vær. Undertegnede pakket ned fotobag og la ut for å vekke morgenfuglene og hadde litt fotosafari. Ettersom det også var en Shanling SLM-A40 MkII tilsalg litt nord for her, da var det perfekt anledning til å plukke opp den. 8-)

Noen få år på baken betyr ikke så mye og skal bli spennende å sjekke ut - noen bilder fra nettet:

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-885-slm-a40mkii01-jpgKokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-886-slm-a40mkii02-jpg

Integrert forsterker med innebygget DAC
    (Burr-Brown PCM1738 / Automatic D/A conversion from 44.1/48/96 kHz PCM signal to 96 kHz/24 bit)
    22 kg / 40W klasse A, MOSFET / 600W strømforsyning
    Dvs varm i drift og etter hva andre har skrevet noe 'varm lyd' også.

Den skal bæres inn nå og settes på lunk... :-)

Tanken er at den etterhvert skal testes mot DTQWT når den er bygget.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av en sak...... Jeg har ikke hørt om den men den virker jo seriøs :razz: Gratulerer!

Btw; hvordan ble det med de selvlysende merkingene i kinoen? Har en datter som er veldig opptatt av selvlysende ting så jeg lurer på hva erfaringen din er nå i etterkant?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Litt av en sak...... Jeg har ikke hørt om den men den virker jo seriøs :razz: Gratulerer!
    Kjenner til den via andre så jeg vet at mange har lovord om den. Det er nok flere eiere med erfaringer å høste på sentralen. Noen mener at den kan være spiss i diskanten som et ankepunkt. Jeg koblet den opp mot mine gamle B&W CDM7SE i går kveld og fikk bekreftet at den har en mer 'right in your face' oppførsel enn andre forsterkere jeg har i huset. B&W'en er i utgangspunktet snill på diskanten så sammen var de faktisk ganske så velspillende uten å tippe over til anstrengende. Nedre frekvenser manglet det heller ikke på ytelse - katten stakk av da Massive Attack havnet i spillekø .

Skal ta den ut på KEF'ene også og høre på matchen der...

Varmgang var det i alle fall i saken - kunne tenkt meg å sjekke hva den faktisk trekker på tomgang siden den er oppgitt til 50W (ikke 40W som jeg sa over).

Nå brukte jeg ikke innebygget DAC i går, lot den stå på med analog utgang fra Logitec Transporter som i seg selv er habil som DAC.

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Btw; hvordan ble det med de selvlysende merkingene i kinoen? Har en datter som er veldig opptatt av selvlysende ting så jeg lurer på hva erfaringen din er nå i etterkant?
    Tiger ga meg noen selvlysende stjerner som jeg klippet til og la på logo'ene mine. Virket ~ok men løsningen generellt slet med at fluorescens-effekten ikke varte så veldig lenge. Samme med noe selvlysende maling jeg kjøpte senere for å teste. Jeg har jo batcave og fikk nok ikke 'ladet opp' effekten godt nok i forkant. Har plukket ned skiltene og har et punkt i bakhode om å sette noe røde LED som bakgrunnsbelysning som et annet alternativ.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Tiger ga meg noen selvlysende stjerner som jeg klippet til og la på logo'ene mine. Virket ~ok men løsningen generellt slet med at fluorescens-effekten ikke varte så veldig lenge. Samme med noe selvlysende maling jeg kjøpte senere for å teste. Jeg har jo batcave og fikk nok ikke 'ladet opp' effekten godt nok i forkant. Har plukket ned skiltene og har et punkt i bakhode om å sette noe røde LED som bakgrunnsbelysning som et annet alternativ.
    Så du kjøpte ikke noen av de langtidsvirkende teip eller brikkene? For din del blir nok ladingen i mørket den vanskelige delen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den malingen jeg kjøpte skulle være "approved for industrial usage" - men når en kjøper noe Strange-brand-stuff på ebay, da vet en jo ikke helt .

Vi har en skilt-fresemaskin på jobben, så kanskje jeg får låne tilgang til den en dag. Vet ikke om den er avansert nok til grafiske elementer eller om den kun klarer font'er... Opprinnelig tenkte jeg at jeg skulle få frest ut skilter og fyllt opp gropene med malingen. Nå går tankene mer i retning delvis transparent skilt og LED lampe bak. Men kjenner jeg selv rett havner dette delprosjektet i glemmeboken om en liten stund .

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Dremmel og frihånd? Med tanke på hva du får til med pepperkakedeig så burde jo plast være easy peasy......

En får jo disse bittesmå kulefresebittsene som jeg ser for meg kunne laget de kunstferdigste StarWars symboler i din hånd.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, plastdelen skulle være enkel, men det som holder meg igjen er det å legge opp noe elektrisk i stolene. Vil nødig ha noe spenning mellom beina - kribling der, det tror jeg W har enerett på :wink:

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du bilde av sluttresultat av den planka?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :neutral: Planka er ikke satt i produksjon - det er et par små oppusningsprosjekter i heimen som har fått full fokus.

Men Tangband-elementene ligger hjemme og venter på en driftig DIY'er. Skal skrive mer når jeg har funnet/vekket ham (meg)....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Bildeserie

Har vært veldig gøy å se framgangen, men det hadde også fint med en liten bildeserie, slik at vi kan se sammenhengen

Side 105 av 106 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •