Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 104

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 104 av 106 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 SisteSiste
Viser resultater 2,061 til 2,080 av 2103
    Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spent på den Darbee'n
    Edit: lest litt mer Kom gjerne med tilbakemeldinger etter hvert som du får brukt den litt mer

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Da var den bestilt, med en slik RC11 air mouse
    Bestilte du også minnekort? Er det vanlig microSD kort?
    16Gb Minnekort + keyboard er på vei fra MPX as we speak. Så får vi lastet app'er til SD kort (App2SD)

Har lest litt på nettet og kommet frem til noen sider hvor de beskriver diverse utfordringer:

XBMC appen sliter med å kjøre 1080p materiale på denne dingsen. Dette grunner visstnok til at den ikke klarer å utnytte GPU og kjører all dekoding i CPU. Forstår jeg dette rett så vil det komme en ny app med støtten etterhvert.

Mediaspiller som følger med har tidvis Lipsync problemer, dvs lyd kommer alltid etter bilde. Må testes.

For å komme utenom den låste fremsiden med china-app'er så anbefales det alternative frontend som Nova Launcher eller Apex Launcher.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Hva er det motsatte av en dum TV?

En smart en selvsagt :-D

Løsning: En 'stasjonær' PC som en plugger rett i HDMI porten.

En forvokst USB pinne i størrelse (men med HDMI i stedet for USB utgang), dual CPU og Quad GPU, Innebygget trådløs nettverk og Android 4.0 installert. Mulighet for å boote Linux. 62 USD på EBay... Måtte bare kjøpe, måtte bare...8)

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-minipc-jpg

Type: UG802
    Smart dings! 8-) Har også vurdert noe liknende med tiden.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :evil: Det ble et kort liv på UG802-stick'en.

Kona rundet hjørnet på stua, snittet TV'en hvor UG802 såvidt stakk ut fra kanten og rev den med seg. Mini-usb'en som gir den power slet seg løs fra hovedkortet og HDMI-pluggen har nå en 30 graders vinkel på printet...

Ser jeg bort fra en fjernkontroll som fikk smake et glass saft, da er vel denne dingzen nær rekord i kortest liv her hjemme.

Får finne en erstatning på Ebay - kanskje den nye MK808. På W sitt kredittkort! ;-)

Men over til noe mer positivt: Sendte jo min BenQ W9000 til verksted med farvehjul i tusen knas. Hadde egentlig avskrevet hele PJ'en - men...
    Idag fikk jeg hentelapp på en pakke fra BenQ-verkstedet; gamleprojektøren - ferdig fikset. Dvs mulig at hele PJ er ny for jeg fikk telefon fra verkstedet for noen uker siden. De hadde gitt opp å få tak i reservedeler og bestillte en ny fra BenQ. Thumbs up! :-D

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    huff, synd å høre den ikke varte så lenge Har det kommet en ny en allerede?
    Har bestilt min, men fått beskjed om 15-25 dagers levering..... Synes dette var litt drøyt..
    Min tråd

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer alltid noe nytt - det gjelder bare å ikke se over skulderen når en har trykket på kjøpeknappen.

Fikk også beskjed om 15-25 dager, men den kom før 14 dager hadde gått. Jokeren er hvor lenge den blir liggende på tollager i Norge før den skippes videre.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt synd med den UG802-stick'en
    Kanskje noe slik hadde vært noe for deg:

Selv bruker jeg en slik i HDMI porten bak på min tv for å få kortere avstand mellom TV og vegg (smalere feste):-D , de dumme HDMI portene står jo rett ut på baksiden.. :evil:

Du får shoppe litt på kortet til W
    Ellers kan du jo prøve deg med loddebolten på den allerede ødelagte UG802-stick'en...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også disse to vinklene du viser til. Men desverre var det alltid noe annet som kom i konflikt da jeg prøvde dem for å se om jeg kunne bruke dem med plugging rett bak i reciever.

Kommer heller til å kjøpe en 0.6m skjøtekabel til neste runde.

Lodding? Med de små loddepunktene som jeg observerte på pluggen så vil det være som å lodde med slegge om jeg skulle prøve meg... ;-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Lodding? Med de små loddepunktene som jeg observerte på pluggen så vil det være som å lodde med slegge om jeg skulle prøve meg... ;-)
    Loddet om et punkt i en klokke en gang (etter at urmakeren hadde gitt opp):wink: Den holdt i noen måneder i hvert fall...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en ørliten 'revisjon' på lyd og bilderelatert utstyr i heimen. Det har samlet seg opp litt og noe MÅ ut...

BenQ W9000 for salg på Torget etter den kom tilbake fra Servicon med ny innmat.
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-benq-w9000-jpg

Så er spørsmålet om Oppo BDP-83 skal ut? Jeg har ikke brukt den siden den nye Sonyspilleren kom i hus og den står nå kun i racket ettersom den er sonemodifisert. Ser at det blir ikke kjøpt så mange filmer fra USA som jeg hadde trodd.
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-bluraybdp83leftanglehr-jpg

Jeg tenker også på side og bakhøyttalere. Kan selge 4 stk Audiovector C-X / K-X og kjøpe 4 stykk Definitive Technology UIW RSS II. Må finmåle et par stender-avstander før jeg bestiller dem.

4 stk Ut?:
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-audiovector-20k-20black-jpg
    4 stk Inn?:
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-rss2_pop-jpg

På kjøpesiden er det Troels Gravesen DTQWT mkII kit som er på blokka. Har bestillt Eminence elementene og skal sende mail til Janzen Audio denne uka med bestilling på resten. Dette blir høst, vinter og vårprosjekt 8)
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-dtqwt_cab_draw_v2-gif

[spoiler]Et annen DIY prosjekt er forøvrig i hus, fra IKEA i år også... [/spoiler]

På vegne av kona kunne jeg tenkt med en passiv lydplanke til stua. Men desverre var jeg for sein på triggeren til å kjøpe Definitive Techologys SSA-42 fra LSound - den er nå utgått.:evil: SSA-50 er å få tak i men den er for bred!
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-ssa4250-jpg

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kunne du tenkt å tatt for Oppo da? Lurer på å anskaffe en slik en, men hva er forskjellen fra 83 og evt 93 / 103 ?

Offtopic, nå fikk du ikke testa Ug802 så mye som du kanskje håpet på Men fant du Netflix appen ? Den dukker ikke opp på min playstore...
    Min tråd

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å prissette OPPO'n - så der er jeg litt i tenkeboksen om den 'er verd' å selge eller kan gjøre nytten i et annet rom. 83'en mangler bl.a. 3D støtte mot de nyere modellen.

UG802 og Netflix: Tror du må inn på noen instillinger og fortelle at du ikke er i Kina, men derimot i Norge for å se Netflix app. Leste at tilgang på app'er reguleres av hvor enheten tror den er.

Har du funnet XBMC appen? Den er vel foreløpig kun i 'beta' og må lastes via minnebrikke. Link. Kom aldri så langt med den heller.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ja ja utstyr er styr

Hvordan ligger det ann med planleggingen av prosjekt P 2012 ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    ja ja ja utstyr er styr

Hvordan ligger det ann med planleggingen av prosjekt P 2012 ?
    Står et lite hint i spoiler i utstyrs-posten over :-P

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhhh

Måtte fintitte for å finne den selv når du sa den sto der......

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, tror jeg vil ha 3D støtte når jeg først kjøper

Ok, skal lete litt i instilligene for å sjekke om jeg kan stille den inn på Norsk
    Ah, har ikke prøvd XBMC enda, men skal laste ned på minnekortet å prøve ut
    Min tråd

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst karer, er 3D noe å bruke tia på? Har det på min Panasonic P65VTet-eller-annet og hadde det på en P50VTet-eller-annet, men så det aldri som noe annet enn en kjekt-å-prøve-men-la-oss-få-de-teite-brillene-av ting. Noen som faktisk bruker dette over tid?

Jeg mener ikke å spre sure tanker om 3D, men bare lurer på det reelle bruksområdet.

Edit: eh, sorry Kokken, ikke mening å besudle tråden din!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen fare - vi tåler slik debatt.

Jeg er faktisk fremdeles en 3D-skeptikker selv.

Pr i dag føler jeg at 3D utstyret og effekten en får ut forstyrrer mer enn det bidrar til å bli dradd inn i filmstemning. Noen unntak er det, det varierer fra film til film. Dog: Som techno-nerd så har jeg fremdeles interesse for teknologien og titter innom 3D filmer, så jeg har da i alle fall muligheten :wink:

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si jeg ble litt fristet av 3D da jeg var hos BEF, men kanskje mest på filmer hvor effekten ikke var så ekstrem som på Sammys Eventyr. Legends of Flight (Boeing-filmen) og A Christmas Carol var fantastiske opplevelser. Men sånn i det daglige går det fint an å nyte en film i flatt 2D også selvsagt, men 3D gir det lille ekstra.

Ellers blir det spennende å se fremdriften på DTQWT

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ellers blir det spennende å se fremdriften på DTQWT

Laget en tråd
    og svarte deg der (post 3)

Side 104 av 106 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •