Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 101

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 101 av 106 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 ... SisteSiste
Viser resultater 2,001 til 2,020 av 2103
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [ut av møllpose...]

Etter mer timer overtid enn arbeidstilsynet liker, så setter man seg ned med øl og starter en (kanksje) god film. En røff 1 time ut i filmen så sier PJ "knakk" og deretter "bzzzzzzzzzz", ikke ulikt lyden fra eksentersliperen jeg grovpusser med. :evil: Regnbue-medisinen var ikke røff nok for Tron 2 fikk snodigere farger enn forventet.

Regner med at det ikke er verd å sende BenQ'en til verksted, så da må jeg snurre ny PJ. Uten fargehjul denne gangen!!! Etter nesten et år utav oppdateringer - hva er Best Buy i prisklasse 10-20 store for tiden? SONY VPL-HW30ES går på AVshop innen pris ser jeg...

Andre spørsmæl: Hagle (50 slug) eller Mauser (7.92) som nakkeskudd til BenQ?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    [ut av møllpose...]

Etter mer timer overtid enn arbeidstilsynet liker, så setter man seg ned med øl og starter en (kanksje) god film. En røff 1 time ut i filmen så sier PJ "knakk" og deretter "bzzzzzzzzzz", ikke ulikt lyden fra eksentersliperen jeg grovpusser med. :evil: Regnbue-medisinen var ikke røff nok for Tron 2 fikk snodigere farger enn forventet.

Regner med at det ikke er verd å sende BenQ'en til verksted, så da må jeg snurre ny PJ. Uten fargehjul denne gangen!!! Etter nesten et år utav oppdateringer - hva er Best Buy i prisklasse 10-20 store for tiden? SONY VPL-HW30ES går på AVshop innen pris ser jeg...

Andre spørsmæl: Hagle (50 slug) eller Mauser (7.92) som nakkeskudd til BenQ?

50 slugg. Så noe som en kan putte i hullet, tenne på og sier BANG etterpå :-D

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lov å skrive hekkan i stedet for biiip :-)

Jeg solgt min W10000 til en kompis, og etter to uker knakk fargehjulet. Det var innenfor reklamasjonstiden, og det tok ikke mer enn knappe to uker før han fikk sin i retur. Så BenQs service var det ikke noe å si på i det tilfellet.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydeligvis tiden for slike kjipe saker min pj har feil i "optisk engine" ( = kaputt) for litt over en måned siden, Jvc vurderer fremdeles hva de skal gjøre med dette.... Min pj var akkurat under 5 år. Ville vurdert en reklamasjon før nakkeskudd 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Det er lov å skrive hekkan i stedet for biiip :-)

Jeg solgt min W10000 til en kompis, og etter to uker knakk fargehjulet. Det var innenfor reklamasjonstiden, og det tok ikke mer enn knappe to uker før han fikk sin i retur. Så BenQs service var det ikke noe å si på i det tilfellet.
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Tydeligvis tiden for slike kjipe saker :sad: min pj har feil i "optisk engine" ( = kaputt) for litt over en måned siden, Jvc vurderer fremdeles hva de skal gjøre med dette.... Min pj var akkurat under 5 år. Ville vurdert en reklamasjon før nakkeskudd
    Hmmm. Er BenQ såpass rause at de opererer med 5 års garranti/reklamasjon på fargehjulet så skal jeg saktens prøve å få den reparert. Om ikke annet enn for å få solgt den på brukten. For jeg har allerede trykket på "kjøp knappen" til AVShop og krysser fingrene på at jeg får en pakke innen slutten av denne uka. Får besøk fra Danmark neste uke og har lovet kino-demo. Sony VPL-HW30ES smyger seg på rett side av budsjettet med 2 par 3D briller (pakkepris).

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-161020_2-jpg

Med 5 år på nakken så er det nok utviklingen gått litt fra W9000, selv om Ak mumlet litt om "at den holdt seg godt" sist han var innom. Skal bli spennende å se.

Har sett HW20 for en stund siden så jeg vet vel ca hva som kan forventes. 3D har jeg ennå ikke satset stort på frem til nå. Er litt ambivalent til hele teknologien da jeg tidvis mer har irritert meg enn kost meg på de få 3D filmene jeg har fått sett.

Kjenner at etter sinna-sjokket i går kveld har kommet litt på avstand, så kribler det litt i å få noe nyere elektronikk inn i kinoen igjen :roll:8).

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny pj

Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Deler din skepsis til 3D, blir aldri venn med brillene.....
    Uansett så har jeg en anbefaling av film. Sammys reise er sykt morsom å se på god 3D pj, BEF overbeviste meg om potensialet mest med denne, både bedre enn Avatar og annet High end fimmateriale. Det er en barnefilm ,men Kokken har vel bevart sitt barnehjerte?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HW30ES fra AVShop kom kjapt inn dørene, ferietid til tross, og henger nå på plass, vel og merke i gamle-festet til BenQ. 8-) Skal modifisere dette festet en smule og heve den. Sony'en er noe snillere med lenshift enn det BenQ kunne diske opp med.

Fikk sett resten av Tron Legacy med de fargene som forsvant i fargehjulet og tror jeg skal kunne bli venn med denne også. Den skremte meg litt da jeg ikke fikk noe som helst bilde en liten stund, men det viste seg at kontakten på HDMI kabelen var for løs. Litt press og klem så kom det bilde tilslutt. Får finne meg en HDMI kabel med prokontakt etterhvert, tror heller ikke om jeg klarer å presse 3D signal gjennom den jeg har (Dreamscreen UltraFlate).

Skal la pæra få kjørt seg noen timer så bestiller jeg besøk av lokal kalibrator til å pimpe gråskala og bilde ellers.

La inn servicerequest hos BenQ. BenQ mener at projektor var utenfor garranti-tid og reperasjon av fargehjul må jeg bekoste selv . Hellnoob: Husker du hvordan du meldte inn og fikk gjennom ditt fargehjul på garranti?

Fant fargehjul til W9000 tilsalgs på Ebay for ca 150 USD, en snau tusenlapp + frakt og toll og tull. Så det er mulig å reparere selv også, men tror ikke jeg gidder å bry meg. Heller kanskje slakte beistet og organ-donere lampa...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig med W9000, opplevde akkurat det samme med fargehjulet for noen uker siden. Min var rett under fem år når det skjedde, og det ser ut som det går på garantien hos Benq.

Her er siste e-post fra Benq som jeg fikk i dag:

Takk for din henvendelse.

Jag kan bekräfta att denna enhet mottogs den: 27.06.2012
    och har blivit diagnosticerad av vår verkstad.

Delar är beställda och vi förväntas motta dessa på tisdag.

Trevlig helg!

Med vennlig hilsen

BenQ Europe
    nordic.benq.eu
    Så med mindre projektoren er over fem år hadde jeg ofret et par kalorier og prøvd igjen.

PS! Gratulerer med ny grom-projektor

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen gjorde dere det med servicen på benqen? har en w1000+ med garanti som står og samler støv, jeg får feil melding på den at den er for varm. sist jeg sjekka så var det masse skjemaer og div.

Grattis med flott prosjektor!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte først Benq support og forklarte hva som hadde skjedd. Fikk da beskjed om at jeg skulle gå inn her å registrere en sak:

http://benq.no/support/contact/index...ion=50&query=3

Kort tid etterpå fikk jeg en e-post om at saken var registrert i systemet deres med et RMA-nummer. Sendte da inn projektor og merket pakken med dette RMA-nummeret. Gikk ganske smertefritt.

Hei xxx

Takk for din henvendelse.

Din enhet med S/N: PVXXXXXXXXXXX er nå registrert i vårt RMA system med RMA Nummer XXXXXX .

Din enhet har servicenivå CIR (Carry In, Repair and return) - utenfor garanti. Dette betyr at du må selv sende inn din enhet til service.

Vennligst inkluder en kopi av kjøpskvittering. Da din enhet er utenfor garanti vil du etter en diagnose hos service få et kostnadsoverslag på hva det koster å få din enhet reparert.

Uten gyldig reklamasjonsskjema (http://servicon.no/download/reklamasjon.pdf) vedlagt forsendelsen vil en eventuell reklamasjon bli avvist ved mottak. Hvis reklamasjonen blir godkjent vil enheten bli reparert og returnert vederlagsfritt.

Pass på at enheten er forsvarlig pakket og merk pakken godt med RMA nummer.

Pakken sendes til:
    BenQ Service
    c/o Servicon AS
    Oterveien 11
    2211 Kongsvinger

OBS! Tildelt RMA Nummer er kun gyldig i 14 dager etter du har mottatt denne RMA bekreftelsen. Ubenyttet RMA Nummer vil bli slettet uten videre varsel. Hvis service fortsatt ønskes må RMA søkes på nytt. Garantitiden vil da regnes fra ny RMA søknad.

Med vennlig hilsen

Sami
    BenQ Europe
    nordic.benq.eu

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flott PJ "Kokken"!

Jeg er veldig fornøyd med min, og den trives godt ute i garasjen... :-P

Jeg var også skeptisk til 3D biten, det jeg har sett på kino har vært så som så med, men du verden jeg ble positivt overasket! det er en helt annen opplevelse når man bruker aktive briller. er noen filmer som utpreger seg, selvfølgelig Avatar, men jeg har også en surfe film fra IMAX som har imponert med tøffe effekter, det er også artige effekter i "Tinn Tinn" samt "Despicable Me" Sammys eventyr har jeg ikke sett, men den bør vell bestilles etter som jeg skjønner på andre..

Kos deg med ny PJ!.

Mvh
    Stian

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Kjedelig med W9000, opplevde akkurat det samme med fargehjulet for noen uker siden. Min var rett under fem år når det skjedde, og det ser ut som det går på garantien hos Benq.

Her er siste e-post fra Benq som jeg fikk i dag:
    Sitat Opprinnelig postet av BenQ
    Blablabla

Vennligst inkluder en kopi av kjøpskvittering. Da din enhet er utenfor garanti vil du etter en diagnose hos service få et kostnadsoverslag på hva det koster å få din enhet reparert.

Så med mindre projektoren er over fem år hadde jeg ofret et par kalorier og prøvd igjen.

PS! Gratulerer med ny grom-projektor
    Takker

Tror absolutt jeg skal ofre et par kalorier - de har jeg overskudd av for tiden :???:.

Jeg fikk akkurat samme tekst som du fikk og da jeg leste teksten tolket jeg den dithen at feilen ikke ble dekket. Skal ta en telefon på mandag morgen - takk for tips! :-D

Snodig dog at så mange melder inn fargehjul-kollaps rett før 5 år.

Skal nok absolutt prøve 3D dwdbard, må først kjøpe meg en rimelig 3D avspiller (og HDMI kabel). Regner med at en rimelig Panasonic kan gjøre jobben. Oppo'en kan således flyttes inn til stua...hmmm

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Deler din skepsis til 3D, blir aldri venn med brillene.....
    Uansett så har jeg en anbefaling av film. Sammys reise er sykt morsom å se på god 3D pj, BEF overbeviste meg om potensialet mest med denne, både bedre enn Avatar og annet High end fimmateriale. Det er en barnefilm ,men Kokken har vel bevart sitt barnehjerte?
    Mulig jeg har umulige øyne som passer dårlig til 3D [nynner Einar Medaas Øyne / Prima Vera uten sammeligning forøvrig ]. Jeg så 3D Avatar på kino i sin tid og følte 3D effekten var som å se på gamle tegnefilmer hvor de skjøv på mange lag med tegninger bakover - skuffet. Senere har jeg sett noen animasjonsfilmer på flatskjerm, bedre effekt men crosstalk har tidvis ødelagt noe.

Skal selvsagt sjekke ut noen filmer og desidert animasjonsfilmer og barnefilmer - jeg har mange av dem og gleder meg minst like mye som de smårollingene som tidvis kommer på besøk til sjonkel 8). Takker for film-tips!

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kokken, slitt med det samme (altås lagviss siste var på Transformers 3D)

Såg Istid 4 på 3d og da var 3d effekten Perfekt gjekk ikkje lang tid før en var "inni" det så når eventuelt istid 4 kommer på blå stråle så anbefales den ellers så annbefalest det og ta med de minste på kino

Men flott pj du har skaffa deg

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny PJ kokken. Skal bytte ut min hw15 med hw30 jeg også nå..:-D

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkar som det er ein "mekanisk" lyd fra min w9000 når eg startar den og, men etter ca 1 min forsvinner lyden. Har faktisk spekulert i om att det er fargehjulet mitt som lagar lyden..?

Grattis med ny "mix-master" kokken.. ;-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Takker

Tror absolutt jeg skal ofre et par kalorier - de har jeg overskudd av for tiden :???:.

Jeg fikk akkurat samme tekst som du fikk og da jeg leste teksten tolket jeg den dithen at feilen ikke ble dekket. Skal ta en telefon på mandag morgen - takk for tips! :-D

Snodig dog at så mange melder inn fargehjul-kollaps rett før 5 år.

*snip*
    Jeg stoppet selv opp på det avsnittet et lite øyeblikk, men i neste avsnitt står det også at man kan få det dekket via reklamasjon

Uten gyldig reklamasjonsskjema (http://servicon.no/download/reklamasjon.pdf) vedlagt forsendelsen vil en eventuell reklamasjon bli avvist ved mottak. Hvis reklamasjonen blir godkjent vil enheten bli reparert og returnert vederlagsfritt.
    Enig i at det er pussig at fargehjulene går når projektor nærmer seg 5 år. Det positive er i allefall at det skjer på riktig side av 5 år, og at Benq virker å være seriøse nok til å fikse det

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var litt tam lyd fra anlegget i dag og det tok meg ikke mange kalorier å finne ut at subwooferene i front har tatt sommerferie. :cry:

Tidligere en gang i vår ble det tyst da jeg var koblet inn på LFE inngangen. Forran eD'ene har jeg en DSPeaker Anti Mode 8033C. Denne hadde en løs powerkabel og det sa KLONK en vakker kveld da denne kom i vakkel. Deretter tyst. Men lyden fikk jeg tilbake ved å koble signalkabel på Line In i stedet og tenkte ikke mer på den saken der og da. Nå er den inngangen også tyst! :-?

Koblet opp en XTZ 12" sub og fikk bekreftet at både power kabel og signalkabel er OK. Amp'en på eD'en lyser grønn og fin og sikringen ser OK ut. Hva mer er det egentlig å sjekke?

Sendte mail til Elemental Design om det er verd å reparere amp'en med tanke på frakt-kostander. Alternativt er jo en ny amp fra eD. 450USD i skrivende stund. + frakt selvsagt.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville demontert ampen og bare tatt en titt inni den og sett om amn så noen indirekte feil med engang. Eventuelt tatt den med til neon som hadde litt mere greie på elektronikk og bare sett om de fant noen enkle feil i signalveien på den.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må muligens bruke boksåpner for å kikke inni ;-)

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-648_large-jpg

De få elektronikk-erfarne jeg kjenner er på sommerferie...hmm

Side 101 av 106 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •