Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 100 av 106 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 96 97 98 99 100 101 102 103 104 ... SisteSiste
Viser resultater 1,981 til 2,000 av 2103
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Må si det er hyggelig at noen fremdeles har nytte av vakre lyttestoler tråden :-D
    Ikke bare nytte med også glede. Og litt frustrasjon... Mange av bildene som er linket i tråden er gått ut på datoen og kun kommentarene henger igjen i flere innlegg. Det beste hadde nok vært om deltakerne i tråden hadde lastet opp bildene til evig arkivering.
    Corbusier kan aldri bli feil imho. Den er jo naturlig justerbar ved at den glir på chassiet samt at nakkeputa kan senkes.
    Jeg ville heller byttet høytaler (om nødvendig bokhyllehøytaler på gulvet )enn å endre på stolen....... Sette den på platting høres heller ikke riktig ut.
    Jeg må innrømme at min fagre kropp aldri har besudlet en Le Corbusier så jeg må finne meg en utstilling i nærheten til å teste den ut i real life først.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-charles-eames-lounge-chair-imc-1016-jpg

Opprinnelig var det Eames' Lounge Chair som fristet, så tenkte jeg tilbake litt og fant ut at jeg assosierer den stolen med overmaskuline skurker og røykfylte kontorer fra 60-70 talls-filmer og det var ikke meg. Le Corbusier har et slankt og feminint tilsnitt og da kan jeg drømme at jeg ligger i favnet til fager kvinde ;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så det når jeg kikket innom tråden nå at mange bilder var blitt til spørsmålstegn. Det er synd, dessverre er det en litt omstendelig prosess å laste opp bilder her på forumet så derfor ble ikke det gjort.

Skjønner hva du sier om Eames, pluss det er ikke lyttemessig optimalt med stor skinnhodestøtte som forstyrrer lydbildet.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så det når jeg kikket innom tråden nå at mange bilder var blitt til spørsmålstegn. Det er synd, dessverre er det en litt omstendelig prosess å laste opp bilder her på forumet så derfor ble ikke det gjort.

Skjønner hva du sier om Eames, pluss det er ikke lyttemessig optimalt med stor skinnhodestøtte som forstyrrer lydbildet.
    Ryggen er forholdsvis lav, så det er faktik ikke som en nakkestøtte å regne i det hele tatt og burde dermed ikke være et problem.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man Eames Lounge Chair i hus, er det nærmest obligatorisk med høyttalere fra Davon. Et merke jeg synes det er rart flere her inne på AVForum ikke har oppdaget. Lekker og med et fantastisk lydbilde.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Btw du vet hva disse stolene koster (Corbusier og Eames)? :roll:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Ryggen er forholdsvis lav, så det er faktik ikke som en nakkestøtte å regne i det hele tatt og burde dermed ikke være et problem.
    Du er klar over at Kokken kun har 20 cm lang overkropp :grin: Han er jo en Muppet.

[SPOILER]Ok jeg tar nok feil da, har ikke sett en person i stolen og har dessverre ikke sittet i den selv ops: [/SPOILER]

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke dette er bilde av Mutant Gigant Girl så vi kan kanskje la dette bildet indikere størrelse:

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-eames-lounge-chair_4-png-jpg

Mutantkropp, muppetkropp eller ikke - det blir nok ikke en Earnes. Som det blir kommentert så er prisen også litt fjern. Originalen kommer vel på 3-40.000,- med krakk. Et kopiprodukt havner dog røffly på 11.500,-.

Den lokale Soundgarden har en slik stående og den er prøvet og funnet behagelig å sitte i, i alle fall på korte lytteseanser.

Huset vårt er bygget i 1919 og da er Corbusier tidsmessig mer riktig. Men ikke stilmessig. Hvaslags stilstol passer egentlig til Sveitserstil?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    prøvet og funnet behagelig å sitte i, i alle fall på korte lytteseanser.

Huset vårt er bygget i 1919 og da er Corbusier tidsmessig mer riktig. Men ikke stilmessig. Hvaslags stilstol passer egentlig til Sveitserstil?
    Det må jo selvfølgelig være en Swiss Army Knife Chair...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter bare og småsynger på Ravi /-e-ordet når jeg ser på det bildet :-D

Får nåru seter åp håre så blir jæ åpsat
    Å nåru slår ut håre blir jæ slåt ut (ja)
    Når ale damer sier prate-prat, siteru bare å ser søt ut
    Alltids fasinerende med damer som slår ut...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror en kunne ha tilgitt henne litt av vært selv om hun ikke vært den skarpeste kniven i skuffen....... :razz:

Er hun foresten en swiss army wife, eller er hun singel?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Dreammode] Hun er ikke singel, hun bor her[\Dreammode]

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Djevelsk godt design ser jeg på bildet over. Ja, også er ikke stolen så gæli heller.

Selv så har jeg vært på Bohus og lurer på den til venstre og da med skammel til.Den billige til venstre, og den dyre - ja, det ser dere jo.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en specialbutikk for designmøbler rett ned i gata, men fra portefølgen så ser jeg at Le Corbusier ikke er listet opp. Vi får tusle ned og titte.

+ sjekke opp Bohus, Skeidar ++ og kikke på Ripoff's ;-)

Luftet temaet stolskifte for minstemann i huset, og det var ikke heelt populært, nå har han klort seg fast og vil ikke slippe den gode gamle godstolen...

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-dsc_3988_dxo_1107-jpg
    Naim Audio Cat listning, relaxed but still focused.

Kanskje hvis jeg finner en med fjær som kan friste...

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-fin-600x400-jpg

Eller som en fjær...

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-andrew-dickson-palmae-chair-jpeg

(Burde egentlig vært i en annen tråd siste...)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig bilde. Jeg synes S/H-bilder er det aller peneste, da motivet må bære mye mer enn på fargebilder.

Det er noe med katter og hifi - aner ikke hva - men når man ser avatarer på ulike hififora, så er det mye katter ute og går. Kanskje du finner bildet ditt som en avatar om noen uker?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Stilig bilde. Jeg synes S/H-bilder er det aller peneste, da motivet må bære mye mer enn på fargebilder.
    Takker :-) S/H har sin egen stemning. Og de aller beste bildene er når de impulsive snapshotene plutselig bare stemmer. Dette var et "grab kamera og brenn av bilde før situasjonen forsvinner"-type. Helt feil objektiv på huset, nesten 0 lys i rommet og katta i ferd med å våkne...
    Det er noe med katter og hifi - aner ikke hva -
    Katter og HiFi er vel ikke god kombinasjon, katta vår flykter om lyden skrues litt opp. ;-)

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-funny-pictures-cat-yells-cat-jpg
    men når man ser avatarer på ulike hififora, så er det mye katter ute og går. Kanskje du finner bildet ditt som en avatar om noen uker?
    Du får holde øye og tipse meg, så kan jeg håve inn provisjon 8)

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er et "kopi-produkt" noe problem her da? De er vel bare snakk om at "kopi beskyttelsen" har gått ut på dato. Om man eier en produksjonslisens så blir vel ikke nødvendigvis produktet bedre av det?

Kanskje litt kort i ryggen for de som er godt over 1,90? - litt mer relevant for problemstilling for deg.

Jeg bruke jo faktisk hatt en slik - det passer fint med retro vinyl snurring!
    EDIT: jeg sikter til Earnes'en om det skulle være noe tvil.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg visste veldig tidlig at da jeg kjøpte Naim Ariva høytalere så ville det komme kommentarer om at Naim passer best sammen med Naim.

Og sant og sies så har ikke allt jeg har koblet til passet særlig godt.

Men jeg har lenge vært nysgjerrig på Naim-dyret utenom de presentasjoner jeg har hørt på messer. Når det da dukker opp hansken som passer hånden på brukten, da er det bare å åpne lommeboka.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-dsc_3996-jpg

Nait5i er som skapt for Ariva'ene har jeg lest et utall ganger. Selvsagt er det potensialt pes å hente ettersom hverken kilde og kabler har Naim branding.

Jeg kan allikevel si at dette er en kombinasjon som yter anderledes enn de andre kombinasjonene jeg har prøvd.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Er et "kopi-produkt" noe problem her da? De er vel bare snakk om at "kopi beskyttelsen" har gått ut på dato. Om man eier en produksjonslisens så blir vel ikke nødvendigvis produktet bedre av det?
    Kopiprodukt i seg selv er ikke noe etisk problem for meg selv med tanke på at designperioden er såpass gammel. Bedre det enn et kjipere ripoff.

Ulempen med mange copycats er at de ikke alltid får med seg kvaliteten som mange ganger ligger bak slike produkt. De hadde ikke blitt slike ikoner dersom kvaliteten i utgangspunktet var råttent. Noen kopiprodukter er laget med god kvalitet og da er selvsagt ofte prisen også høyere, men uten at prisen i seg selv gir garranti for kvalitet.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er klar over at Kokken kun har 20 cm lang overkropp :grin: Han er jo en Muppet.

[SPOILER]Ok jeg tar nok feil da, har ikke sett en person i stolen og har dessverre ikke sittet i den selv ops: [/SPOILER]
    Har selv hatt Eames og jeg kan bekrefte at den er mindre enn hva den ser ut til å være. "Nakkeputen" er vel egentlig en akselpute, for å si det slik. Forøvrig er sittekomforten helt fabelaktig.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Har selv hatt Eames og jeg kan bekrefte at den er mindre enn hva den ser ut til å være. "Nakkeputen" er vel egentlig en akselpute, for å si det slik. Forøvrig er sittekomforten helt fabelaktig.
    Er den ikke "den perfekte" musikk stol da? Det er jo greit å ha hodet relativt fritt så lange man sitter godt.

Side 100 av 106 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 96 97 98 99 100 101 102 103 104 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •