Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 106 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 2103
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg synes ideen med å teipe fliser på gulvet er veldig god. Synd de skal være så vanskelige å få tak i. Du har hatt en ringerunde ?

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært innom å sett etter teppefliser jeg og, det er som du sier ikke mye man finner på nett utenom til kontorlokaler og industri... :-(
    Men fant noe på Teppeland teppeland Norge - Teppefliser

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg synes ideen med å teipe fliser på gulvet er veldig god. Synd de skal være så vanskelige å få tak i. Du har hatt en ringerunde ?
    Ikke noen konkret ringerunde, men jeg kommer garrantert til å ta kontakt med et par leverandører bla de som du handlet vegg-til-vegg hos. Mulig jeg oppretter en egen pris-jakt-tråd og ser om noen med kjenskap i bransjen melder seg. Linken til Carlos_007 er også interessant og må nok følges opp (av en av oss) ;-).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering på hva som er på gang. Incomming:

samt

Har lenge hatt så godt som all musikk tilgjengelig på en stasjonær PC, men denne gidder jeg sjelden å la stå på mest pga støy og varme. Så for å følge litt med i tiden har jeg en NAS, en 500GB disk samt Logitech sqeezebox Duet liggende på postkontoret, hentes i kveld.

NAS'en, QNAP TS109, er forøvrig samme som Roffe og mange andre har brukt med hell og denne skal kjøre Squeezecenter 7.0.1. dersom jeg klarer å følge bruksanvsiningene til FlipFlip på SSODS-sidene (Link). Erfaringene mine med Linux er heller tynne og nokså gamle så jeg håper det går greit.ops:

I tillegg til Squeezcenter så skal QNAP'en fungere som uPNP mediaserver mot PlayStation3, samt USB printerserver og FTP server. Snakk om kinderegg!

I de siste dager har jeg lastet ned coverart til musikksamlingen, så da blir kontrolleren straks mer sexy å bruke enn det jeg har sett uten coverart. Dersom denne er har like høy WAF som jeg håper, blir det sikkert flere stasjoner rundt i heimen. Time vill shåw.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spent på å høre hvordan dette fungerer!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Spent på å høre hvordan dette fungerer!
    da er vi to

Har NAS'en oppe nå og driver å kopierer musikkfilene over. Estimert tid på 162 minutter, så det blir ikke mye mer fikling i dag.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Så for å følge litt med i tiden har jeg en NAS, en 500GB disk samt Logitech sqeezebox Duet liggende på postkontoret, hentes i kveld.
    Har også vurdert en slik løsning, og vil derfor følge med på dine erfaringer.

I de siste dager har jeg lastet ned coverart til musikksamlingen
    Hvor/hvordan?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    I de siste dager har jeg lastet ned coverart til musikksamlingen
    Hvor/hvordan?
    Lastet ned et knøtt-program som hjalp mye. Album Art Aggregator leter etter bilder hos amazon.com (alternativt .de/.uk/.jp). Fant ca 90% vha det programmet. Mesteparten av resten googlet jeg meg til og mangler nå bare en håndfull. Har jo CD'ene og en scanner så det lar seg ordne.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

QNAP + Sqeezcenter 7.0 + Logitech Duet = Operational

Det var en overkommelig oppgave å få systemet opp, men det hjelper litt at jeg har knotet programkode i over 20 år.

Medregnet tiden for å laste ned alt software så vil jeg si det tok tilsammen 8-10 timer å komme helt i mål, litt avhengig av om jeg skal regne med tid til diverse kopierings og scannetid.

På fredagen gikk det med litt tid til å sette opp QNAP'en med harddisk, flashe til siste firmware og sette opp basic nettverksfunskjoner, la oss si 3 timer + 2 timer "nattearbeid" med å kopiere over overkant av 8000 MP3 filer. Selve wizzarden til QNAP gjorde mesteparten av jobben, men slet med å laste siste firmware via trådløst (gikk på timeout 3 ganger:evil. Anbefaler derfor å kjøre denne jobben via kablet nett.

Lørdagen gikk med til å lese meg opp ørlite på "howto" få inn SSODS og Squeezecenter 7.0. SSODS opplastingen krever litt kjøring av kommandoer i cmd-line lokalt på QNAP'en, før en kommer til et WEB interface som gjør resten av jobben lettere tilgjengelig. Det er kanskje her terskelen blir litt vrang for dem som ikke kan Linux eller ikke har blitt flasket opp på DOS-promt.:???:

Jeg vil gjette på at effektiv brukte jeg 2-3 timer på denne installasjonen og deretter et par timer på å lese meg opp og herje med en Bug som ligger i siste SSODS distro. Filen "ssctrl" har en ørliten skrivefeil som gjør at Sqeezecenter ikke scanner musikksamlingen. Denne bug'en er heldigvis funnet, men ikke lagt ut som ny distro ennå. Så derfor måtte jeg selv editere ssctrl og skifte ut en "L" med "l" på et sted. Dette tok litt tid ettersom jeg ikke helt var oppe på hvor filen lå og ikke fant noen editor på QNAP'en. Lokal Notepad var løsningen etter å ha kopiert filen til Shared folder og etterpå tilbake til SSODS/bin katalogen. (Filen kan fås tilsendt av meg dersom andre sliter med å editere).

Når denne filen var på plass så fikk jeg Sqeezecenter til å scanne samlingen jeg hadde lagt inn. Det var en prosess som tok ca 2 1/2 time. Tilsvarende samling vet jeg tar ca 15 minutt på en 2 år gammel stasjonær PC, og vi får ta konklusjon på at QNAP sin ARM prosessor og 128 Mb minne ikke akuratt gjør den til en racer. Scanne-jobben er jo ikke noe en gjør ofte og det er ikke værre enn at en setter igang jobben på nattestid før en går og legger seg. Neste scannejobb blir når jeg legger inn de siste 3-4000 filene, så QNAPen skal få nok musikk å tygge på.:-D

Hva med Logitech Duet'en? Den tok bare en liten halvtime å få på lufta. :-D Det eneste jeg trengte å legge inn var WPA PSK for å få Routeren til å goddta linken, så fant den resten selv inkl ny firmware. Litt mer skuffende var dekningen på det trådløse nettet. Selve recieveren ser ut til å komme innefor dekningen ganske greit, men Controlleren faller litt ut av og til. Det ser ut som om den har noe svakere radiodel og ligger helt på grensen til å motta på steder som den bærbare PC'en har helt OK forhold.

Betjeningsmessig så er det en sexy sak med den håndholdte kontrolleren. Responsen er "grei", det er litt forsinkelser av og til, men det kan være relatert til dekningen på det trådløse samt at QNAP setter harddisken i dvale når den ikke er i bruk. Muligens er også QNAP'en litt svak i seg selv når en tenker på hvor lang tid den brukte på selve scannejobben. Uansett: Regner med at det blir en vanesak med responstid.

Videre skal jeg se om jeg kan få Playstation 3 til å bruke QNAP'en som media bibliotek via uPnP. Enten via Squeezecenter sin uPnP eller den innebyggede TwonkyMedia funskjonen. Kommer til å prøve Squeezecenter først.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en clean og fin løsning: Spennende å høre hva du får til med PS3 en!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lastet ned et knøtt-program som hjalp mye. Album Art Aggregator leter etter bilder hos amazon.com (alternativt .de/.uk/.jp). Fant ca 90% vha det programmet. Mesteparten av resten googlet jeg meg til og mangler nå bare en håndfull. Har jo CD'ene og en scanner så det lar seg ordne.
    Har du en link til dette programmet? Mangler masse album art selv og det er ekstremt tungvint å søke opp et og et album. Selv om jeg kun har ca 4000 sanger pt.

Opplegget med QNAP osv høres desverre alt for krevende ut for meg. Må nok holde meg til WirelessDJ og PS3/PSP jeg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de tingene jeg litt skeptisk med til å bruke PS3 som mediaspiller er at jeg muligens er tvunget til å fyre opp projektøren bare for å se betjeningen, og da er det litt dyrt å brenne lampetid bare for å browse noe musikk.

Det er to mulige løsninger der. Jeg har en 15" LCD tilkoblet recieveren som jeg muligens klarer å gi meg bilde fra PS3'en. Dette krever at jeg klarer å få ut analogt bilde fra PS3 samtidig med HDMI lever sitt liv mot projektøren. Alternativt så har Sqeezecenter WEB interface for betjening, men jeg vet ikke om denne også betjener uPnP klienter. Dersom den betjener uPnP klienter så har jeg en Dell Axim PDA med Wifi og den bør være dugende til å kjøre som en WEB-klient.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har du en link til dette programmet? Mangler masse album art selv og det er ekstremt tungvint å søke opp et og et album. Selv om jeg kun har ca 4000 sanger pt.

Opplegget med QNAP osv høres desverre alt for krevende ut for meg. Må nok holde meg til WirelessDJ og PS3/PSP jeg.
    AAA, Album Art Aggregator: Her er link: http://team.thenexusnet.com/nexus/AAA/

Jeg vil nok anbefale "den gemene hop" å vente litt til SSODS er ørlite mer ute av betastadie. Med uttrykket "den gemene hop" så tenker jeg på dem som ikke uredd hopper i tweaking av datarelatert utstyr...

Kanskje det mest ryddige vil være å vente på om QNAP legger ut en egen firmware oppdatering som inkluderer SSODS og Squeezecenter i ferdig innpakning. Det er mange som venter på akkurat det, og innlegg på forumet til QNAP/Slimdevices tyder på at det muligens vil komme.

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som du har hatt en travel helg her!! :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carlos_007
    Ser ut som du har hatt en travel helg her!! :-)
    Nåh, grei tidtrøyte for en som er i rekonvalesens etter en pneumoni.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de tingene jeg litt skeptisk med til å bruke PS3 som mediaspiller er at jeg muligens er tvunget til å fyre opp projektøren bare for å se betjeningen, og da er det litt dyrt å brenne lampetid bare for å browse noe musikk.

Det er to mulige løsninger der. ........
    Pluss PSP, skaffet meg en slik for noen dager siden, styrer PS3 med siste firmvare. Litt småfikst.

BTW. Takk for link til album art programmet :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSP er en mulighet, men jeg tror det blir "siste" utvei. Kommer ikke til å brenne av 1600 for en dings som i praksis bare blir en avansert remote til PS3 hvis den ikke er å regne som en "killer-application" rent betjeningsmessig.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSP er en mulighet, men jeg tror det blir "siste" utvei. Kommer ikke til å brenne av 1600 for en dings som i praksis bare blir en avansert remote til PS3 hvis den ikke er å regne som en "killer-application" rent betjeningsmessig.
    Kan komme tilbake til om PSP fungerer som en killer eller ikke. Foreløpig har jeg blitt veldig begeistret for den som spillemaskin (spesielt Burnout Legends ), mens det var skuffende at den ikke kunne styre filmavspilling i PS3.

PS. Jeg kjøpte en brukt til 1K med en haug med spill....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt leketøy er bestillt, ETA en god uke dersom surround.no har rett i sine datoer.

Room Analyzer

Spørsmålet er jo selvfølgelig, hvor nøyaktig er denne USB-pakken? Det mest naturlige vil selvsagt være å sammenligne produktet med REW, men der trenger jeg å finne en frivillig med "en REW bak øret", helst i Stavanger/Nordjæren distriktet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydeligvis noen som har god tid til "kokkelering" om dagen.....

Side 10 av 106 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •