G|zO´s HiFi - Er i gang i budsjett modus! :) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 26 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 519
    Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Dynamikk mangel? Av alle ting som kunne være feil så var det dynamikk mangel jeg minst forventet meg Men det er jo godt mulig det er en dårlig match med parasound og polk, har ikke hørt de så jeg kan ikke uttale meg. Hva går ut hvis du ender opp med og kvitte deg med noe da?

Står ihvertfall ikke på dynamikken i min stue med parasound og klipsch

Hehe, ble faktisk litt overaska selv.
    Er mulig at det er den meget varme klangen jeg har her som gjør at jeg føler mangel på dynamikk. Spiller jeg skikkelig høyt, savner jeg ingenting

Første jeg tenker på er cdspiller eller signalkabler, av signalkabler skal jeg teste Black Magic rev xlr i helga igjen, dette er kalber jeg har brukt tidligere også Audioquestene jeg har er jo kjent for å være veldig varme i klangen. Cdspillern kunne jeg også tenkt å teste noe annet, kanskje jeg skal spørre om et lite hjemlån av Usher cd-7 i helga, noen som har formeninger om denne? Bluenoten er jo silkemyk, så her kan det jo ligge en aldri så liten missmatch..

Men men, det er jo dette som er morsomt med denne hobby´en! Parasound er i hvertfall kommet for å bli, er så mange andre sider av forsterkerne jeg liker...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke umulig det ligger i cd spilleren, min oppfatning er ihvertfall at parasound er aaalt annet enn lite dynamiske, og ser ikke for meg polk som lite dynamisk eller, men det er bare tanker hva de angår.

Kabler? Var/er kabelskeptiker til en viss grad, mener en ikke finner lykken med kabler, men jeg har sett undre skje før, som da jeg kjøpte meg nye kabler og bassen ble forandret.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er faktisk cd-spilleren solgtops:
    Kommer til å savne den sorte italienske perla..

Hva skal jeg se etter nå tro? Skal få teste Usher cd-7 i helga, den har jeg veldig tro på etter en demo hos Dacapo HiFi.

Har også registert at Marantz sa-15s1 selges for rundt 9000.-, noen som har formening om forskjellene på disse spillerne?

Jeg er ute etter en som er litt frempå og dynamisk..

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sjekka ut denne?
    CAYIN CDT-15A
    Da sitter du igjen med mere penger

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har jeg ikke sjekka ut nei, men så ikke ut som no særlig tiltalende design..?

Har vel i grunn aldri vært borti Cayin, men takk for tipset!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, det er deg ja

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, stemmer det Kenti

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har jeg fått inn en splitter ny Usher CD-7!
    Denne har forbløffet meg i andre anlegg, så skal bli meget spennende å prøve den her. Jeg er nesten litt skeptisk til at en så billig spiller kan gjøre en så god jobb jeg har erfart tidligere, men den kommer nok til å "få kjørt seg" i løpet av helga..

Cd-spilleren er meget god embalert, faktisk bedre en langt dyrere spillere jeg har vært borti. Den gir alt i alt et meget godt helhetsinntrykk!

Men nå er det kobling som står på tapeten...!

-img_1570-jpg

-img_1571-jpg

-img_1574-jpg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbeltpostops:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Oisann!

Ja dette var et friskt tilskudd til stammen!

Pros :
    • Rett ut av boksen og etter bare et par testlåter merker jeg meg en spiller som er langt mer frempå en Bluenote´en.
    • Den spiller med en langt mer fremtredende snert
    • Trommeskinnet er blitt stramma opp og symbalene har fått en aldri så liten ekstra dimensjon av detaljer.
    • Lyden henger mer i lufta, perspektiv?
    • Øvre mellomtone og nedre diskant er vel det som forløpig stikker seg mest positivt ut
    • Må ikke spille på full guff for å få rockefot, selv om det alltid hjelper

Cons :
    • Mulig litt tilbaketrukken i nedre mellomtone, men det kan være økt detaljering i diskanten som gjør at det virker sånn

Foløpig virker dette for meg som et røverkjøp til prisen av 9000.- ink. Rapport kabelen. Spillern er nok det folk vil kalle en nøytral og detaljert spiller. For meg som har en noe "bløt" elektronikk og høytalere passer denne i hvertfall som hånd i hanske. Det jeg også ser som svært positivt er at denne er utstyrt med et CD drev og ikke et DVD drev. CD drev har en langt bedre statestikk på feil, samt at den er uhyrlig rask til å loade cd´er

Dette er kun første inntrykk! Jeg tar store forbehold om inntrykks forandringer utover testperioden!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er moro Alltid gøy med sånne minitester! Vurderer etterhvert en dedikert cd spiller så denne skal jeg følge med på.
    Kan tenke meg eiergleden er stor når produktet er så bra både lydmessig, designmessig og prismessig? Det er det det handler om for meg..finn det som er bra og ikke altfor dyrt

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Dette er moro Alltid gøy med sånne minitester! Vurderer etterhvert en dedikert cd spiller så denne skal jeg følge med på.
    Kan tenke meg eiergleden er stor når produktet er så bra både lydmessig, designmessig og prismessig? Det er det det handler om for meg..finn det som er bra og ikke altfor dyrt
    Dette er absolutt verdt en lytt ja!
    Denne koster faktisk bare halvparten av den jeg hadde, nesten så jeg begynner å lure på om det var noe feil på røra til den forrige spillern :roll:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så typisk...

Har satt av helgen til musikk & kos, men hva skjer?
    Jo tett i nese, ører, bihuler og hele pakka :\

Prøvde å spille litt musikk nå, men hørtes jo ut som om noen hadde tredd potetsekker over dem :\

Shitt happens...:evil:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    huff da. Det der er dritt ja.

Har hatt en musikkhelg selv . Digg å bare gå gjennom platesamlinga, sette på forskjellig, lene seg tilbake nye musikken samt "en" Guinness .

Anlegget:
    Audionet Pre1G2
    Midgard Audio 6.1 (Står for fall..)
    Arcam CD192T (blir aldri klok på denne.. bytte eller ei :P, mulig det blir en ny dac på si istede)
    B&W 703.
    B&W ASW 850.

Jepp, en bra helg . Føler meg rimelig godt i mål med lyden iallefall. Men som du kan se, effektforsterkerene står for fall, har hørt bedre, som passer MEG bedre iallefall!! Så dette blir morro fremover .

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    huff da. Det der er dritt ja.

Har hatt en musikkhelg selv . Digg å bare gå gjennom platesamlinga, sette på forskjellig, lene seg tilbake nye musikken samt "en" Guinness .

Anlegget:
    Audionet Pre1G2
    Midgard Audio 6.1 (Står for fall..)
    Arcam CD192T (blir aldri klok på denne.. bytte eller ei :P, mulig det blir en ny dac på si istede)
    B&W 703.
    B&W ASW 850.

Jepp, en bra helg . Føler meg rimelig godt i mål med lyden iallefall. Men som du kan se, effektforsterkerene står for fall, har hørt bedre, som passer MEG bedre iallefall!! Så dette blir morro fremover .
    Høres meget bra ut!
    Er det A21 som blir erstatter, eller har du sett deg ut noe annet?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usher cd-7 er kommet for å bli, ingen tvil!
    Makan til lyd fra en cdspiller i denne prisklassen er jaggu helt utrolig....

Leken, detaljert og rytmisk er stikkord som dukker opp..

Om det er flere som har gjort seg erfaringer med denne spilleren, hadde det vært artig å høre om det...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny spiller. Min erfaring med alt jeg har testet fra Usher er at det alltid leverer bedre kvalitet enn forvantet i forhold til pris. Selv har jeg et Usher R1.5 2x150 KL.A effekttrinn i hifi oppsettet. Fantastisk bra trinn til en meget hyggelig pris. Spiller ringer rundt min tidligere A21.
    Mulig det ender til salgs til fordel for Ayon Audio Typhon, men det er ikke avgjort enda
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Gratulerer med ny spiller. Min erfaring med alt jeg har testet fra Usher er at det alltid leverer bedre kvalitet enn forvantet i forhold til pris. Selv har jeg et Usher R1.5 2x150 KL.A effekttrinn i hifi oppsettet. Fantastisk bra trinn til en meget hyggelig pris. Spiller ringer rundt min tidligere A21.
    Mulig det ender til salgs til fordel for Ayon Audio Typhon, men det er ikke avgjort enda
    Takk for det!

Hehe, det var akkurat det jeg ikke trengte å høre nå!:evil:

Komplett forsterkersett fra Usher var faktisk kandidat nr.2 etter Parasound, men jeg ga etter for de vanvittig mange god ordene ang. Halo settet ops:
    Jeg er jo i bunn og grunn ganske så fornøyd med Parasound, så det får bli en god stund til...ellerså får jeg nok juling av ei hussig lita snelle på 160cm

Hvordan er kraftreservene til Usher trinnet i forhold til A21?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Takk for det!

Hehe, det var akkurat det jeg ikke trengte å høre nå!:evil:

Komplett forsterkersett fra Usher var faktisk kandidat nr.2 etter Parasound, men jeg ga etter for de vanvittig mange god ordene ang. Halo settet ops:
    Jeg er jo i bunn og grunn ganske så fornøyd med Parasound, så det får bli en god stund til...ellerså får jeg nok juling av ei hussig lita snelle på 160cm

Hvordan er kraftreservene til Usher trinnet i forhold til A21?
    Usher har en god del mer krefter enn A21, og spiller ned til under 1 ohm. Den jobber bedre og dypere i bassen, og spiller mer luftig og oppløst enn jeg opplevde Parasound. A21 har likevel en klart kleenere finish og er mer konevennelig i så henseende.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Usher har en god del mer krefter enn A21, og spiller ned til under 1 ohm. Den jobber bedre og dypere i bassen, og spiller mer luftig og oppløst enn jeg opplevde Parasound. A21 har likevel en klart kleenere finish og er mer konevennelig i så henseende.

Hmm, intresant...
    Trur jeg må holde meg langt unna Dacapo, man kan jo være så "uheldig" å få med et trinn hjem for demo

Designmessig er det ingen tvil nei, men så var det denna lyden da..

Stemmer det at det er en gammel Treshold konstruksjon?

Side 8 av 26 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •