G|zO´s HiFi - Er i gang i budsjett modus! :) - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 26 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 519
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer med ny pre :-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Jeg har kun gode minner fra min egen periode med C31 og RX-V1800
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den koblet opp!
    Måtte bruke noen kinesiske lakris snører som signalkabel mellom cdspillern og Arcamen, det var litt nedtur...

Arcamen var overaskende tung, konstruksjonen virker meget solid.

Er nok litt tidlig å si veldig mye om lyden i dag, er ganske så sliten og effektrinnet rakk å bli kaldt før jeg fikk koblet opp Arcamen. Det tar fort en dag å få dette i skikkelig driftstemperatur igjen. Det er alikvell ikke tvil om at det er forskjell fra Yamaha´en som pre, men det får jeg komme tilbake til når jeg har gjort meg noen dagers erfaring med Arcamen...

Slenger med et par bilder av Arcamen i racket, den fikk desverre ikke noen "hedersplass"... Må omøblere i racket så fort jeg får tid til dette, men det er relativt tidkrevende. Får se om jeg får mer plass på topplata etterhvert

PS : Kurven på toppen er helt tom, den er bare for å dekke over kabelsalaten

-_mg_0410-jpg

-_mg_0411-jpg

-_mg_0412-jpg

Newcomer Benjajon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C31 er en glimrende forforsterker. Meget fleksibel og lekker å se på. Grattis...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi. Dette så bra ut. C32 er virkelig et estetisk smykke !
    Ikke akkurat noe man gjemmer unna under en korg, hehe
    Flotte bilder også. Hva slags kamera har du brukt ??

Likte fargebalansen/stemningen. Dog litt dårlig fokus. Knipset på frihånd kanskje ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Oi. Dette så bra ut. C32 er virkelig et estetisk smykke !
    Ikke akkurat noe man gjemmer unna under en korg, hehe
    Flotte bilder også. Hva slags kamera har du brukt ??

Likte fargebalansen/stemningen. Dog litt dårlig fokus. Knipset på frihånd kanskje ?

Takk for det...

Jeg har brukt et Cannon 400D med en lyssvak kitlinse i et svært mørkt rom. Det er såppas mørkt i rommet at jeg måtte bruke autofokus, da jeg rett og slett ikke fikk til noe med det blåe øyet.
    Bildene ble tatt med stativ, laaang lukkertid, 7.4blender åpning og ISO200, kunne nok med hell satt ned blenderåpningen noe.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg brukt noen timer med Acram´en, og ja det smaker godt!

Førsteinntrykket er at den virket noe tynnere i lyden en Yamaha´en, men det skulle vise seg at det rett og slett stammer fra et langt mer definert lydbilde, samt en langt mer detaljert diskant. Bassen kunne ha tendenser til å være noe vulgær med Yamaha bak spakene, det forsvant også med Arcam

Det som stusser meg noe er at det virker som om sweetspot er blitt endel mindre etter Arcamen kom inn i signalkjeden. På en annen side er jo sweetspot en drøm å sitte i for tiden...8) Noen som har opplevd lignende ved bytte av elektronikk?

Jeg er pr. nå VELDIG fornøyd med hva dette stereoanlegget presterer, det er meget behagelig etter og ha vært ganske missfornøyd siden jeg flyttet til leiligheten for 2år siden. Dette satte i gang et elderado med utskiftninger av både høytalere og elektronikk på jakt etter godlyden. Jeg hadde faktisk gitt opp, og skulle som siste test prøve Swans, det skulle vise seg å være et fantastisk kjøp!

Jeg hadde med meg en kamerat som var med for å hente Swans høytalerne, samt var med å montere de. Han har et par meget seriøst bygget høytalere fra Seas, komponenter kun fra øverste hylle. Høytalern og delefiltere er konstruert og målt på Seas for å få best mulig resultat. For og gjøre en lang historie kort så sitter han også med et par Swans 2.2 i stua nå, og er strålende fornøyd! Dette spiller i ring rundt Seas settet på det aller aller fleste parametere, det sier ikke så rent lite!

Det blir en hard uke på fjellet nå, mange mange mil vekk fra Swans :cry:

Nyåret kan også starte relativt spenstig, tegninger på en rekke husmodeller ligger på bordet! Om hjulene i økonomien begynner å spinne igjen på nyåret vil vi antagelig selge leilighet og hytte for å bygge enebolig. På modellene vi har sett ligger det an til 40kvm kino

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en fornøyd mann med langsiktige planer også! Blir artig å følge ferden videre...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter elektronikkskifte må du sansynligvis etterjustere frontene dine for å rette opp sweetspot igjen. Denne erfaringen har jeg gjort meg mange ganger. Som oftest skal det ikke store justeringen til
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Etter elektronikkskifte må du sansynligvis etterjustere frontene dine for å rette opp sweetspot igjen. Denne erfaringen har jeg gjort meg mange ganger. Som oftest skal det ikke store justeringen til

Det har jeg faktisk ikke tenkt på nå i julestria...
    Skal bli artig å teste litt når jeg kommer hjem igjen:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke Cannon 400D flerpunkts autofokus ? Stusset litt på den manglende skarpheten.
    Hva tror du det kommer av ? Feil bruker innstillinger ?
    Eller er man helt nødt til å etterbehandle bilder tatt under slike forhold ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Har ikke Cannon 400D flerpunkts autofokus ? Stusset litt på den manglende skarpheten.
    Hva tror du det kommer av ? Feil bruker innstillinger ?
    Eller er man helt nødt til å etterbehandle bilder tatt under slike forhold ?
    Det er som sagt brukt en kitlinse, den er ikke spesielt lyssterk og jeg må dermed bruke svært lang lukkertid (3sek) under forhold som dette. Bildene er forøverig tatt i RAW format og fremkalt i lightroom..

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Da har jeg brukt noen timer med Acram´en, og ja det smaker godt!

Førsteinntrykket er at den virket noe tynnere i lyden en Yamaha´en, men det skulle vise seg at det rett og slett stammer fra et langt mer definert lydbilde, samt en langt mer detaljert diskant. Bassen kunne ha tendenser til å være noe vulgær med Yamaha bak spakene, det forsvant også med Arcam

Det som stusser meg noe er at det virker som om sweetspot er blitt endel mindre etter Arcamen kom inn i signalkjeden. På en annen side er jo sweetspot en drøm å sitte i for tiden...8) Noen som har opplevd lignende ved bytte av elektronikk?

Jeg er pr. nå VELDIG fornøyd med hva dette stereoanlegget presterer i stereo, det er meget behagelig etter og ha vært ganske missfornøyd siden jeg flyttet til leiligheten for 2år siden. Dette satte i gang et elderado med utskiftninger av både høytalere og elektronikk på jakt etter godlyden. Jeg hadde faktisk gitt opp, og skulle som siste test prøve Swans, det skulle vise seg å være et fantastisk kjøp!

Jeg hadde med meg en kamerat som var med for å hente Swans høytalerne, samt var med å montere de. Han har et par meget seriøst bygget høytalere fra Seas, komponenter kun fra øverste hylle. Høytalern og delefiltere er konstruert og målt på Seas for å få best mulig resultat. For og gjøre en lang historie kort så sitter han også med et par Swans 2.2 i stua nå, og er strålende fornøyd! Dette spiller i ring rundt Seas settet på det aller aller fleste parametere, det sier ikke så rent lite!

Det blir en hard uke på fjellet nå, mange mange mil vekk fra Swans :cry:

Nyåret kan også starte relativt spenstig, tegninger på en rekke husmodeller ligger på bordet! Om hjulene i økonomien begynner å spinne igjen på nyåret vil vi antagelig selge leilighet og hytte for å bygge enebolig. På modellene vi har sett ligger det an til 40kvm kino
    Gratulerer med å ha funnet noe du liker godt. (igjen)
    Takker også for at du har delt dine opplevelser og resultater som var en medvirkende faktor når jeg selv valgte å teste swans.

Håper du får muligheten til å realisere huset og kinoen samt at du ikke gir deg med å holde oss oppdatert med det første.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagen før dagen...

Varmer opp ganen og ørene for morgen dagen. Jeg var faktisk akkurat ferdig med å montere en vaskemaskin da jeg kom på den briliante ideen "Hva med å smake på en Extra Gammel Hartmann Må jo si at flaska er mynta på nyttårsfeieringa, men klarte ikke dy meg. Fin Cognac og flotte julesanger fremført med piano som eneste kilde i en særegen stil. Denne nordmannen kan virkelig det med å beføle tangentene! Artisten er "Bugge Wesseltoft" og plata heter "it´s snowing on my piano". Virkelig flott innspilling for de som liker det helt helt rolige.
    -_mg_0432-jpg

Slenger ved et par bilder fra Alby, tatt sen høst. Var en vanvittig flott dag for hund og fotografering!

-_mg_0360_58_59-jpg

-_mg_0366_4_5-jpg

-_mg_0384_2_3-jpg

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekre bilder både ute og inne G|zO!

Freden senkes enda et hakk med slik musikk og noe godt i glasset - håper det er mer igjen til feiringen i dag...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelige stemningsbilder her Gizo, åssen kamera bruker du ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Nydelige stemningsbilder her Gizo, åssen kamera bruker du ?

Takker...
    Er nok bare bruk et Canon 400d med kitlinse

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Takker...
    Er nok bare bruk et Canon 400d med kitlinse
    Riktig, jeg kunne tenkt meg en canon 450 speilrefleks, sitter bare med canon ixus 850is så det er ikke det beste om man skal ta bilder som er gode på det meste.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    450 skal være bra
    Et råd er å kjøpe uten kitlinse, og heller legge til litt ekstra kroner i ei skikkelig linse med engang...

Ixus er jo et greit "lomme kamera", enkelt i bruk og gir generelt greie bilder. Jeg syns faktisk ikke JPEG knipsa med speilrefleks er så mye bedre en JPEG knipsa med kompakt kamera. Det er først når man knipser i RAW og etterbehandler på PC det skjer ting!8)

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fy ****