Magking's hjemmekino (oppdatert 12.juni 2010) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Veldig fin kino magking

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei magking!
    Ble litt nysgjerrig på endel ting:

Ser du har tatt noen målinger av bassen, på hjemmeisden din. Hva slags utstyr/program har du målt dette med?

Kan du si litt mer om Behringer Feedback Destroyer?
    (Virkemåte, pris, om du er fornøyd osv.)

Synes også NOK 20.000,- hørtes mye ut for dempematerialer.. Tipper man skulle fått til tilsvarende demping for en fjerdedel av prisen ved å handle hos glava el. rockwood. Eller er det noe jeg ikke har skjønt som er spesielt med disse dempeproduktene?

Er det noen årsak til alle de forskjellige formene og plassering, eller er det kun "tilfeldig" spredning av disse?

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målingene er gjort med en analog SPL måler fra Radishack, et excel ark og testtoner herfra: http://www.snapbug.ws/bfd.htm

BFD kan brukes som en parametrisk equlizer med 2 ganger 12 bånd. Denne er derfor glimrende til å rette ut topper du har på grafen fra subwooofermålingene. Her er et program som viser hvordan equlizingen på en BFD vil (trolig) påvirke grafen din: http://www.pvconsultants.com/audio/eq/peq.htm

Dette er etter min mening den billigste og beste oppgraderingen du kan gjøre når det gjelder bass. Prisen er i Norge ca. 3.500, men i England kun ca. 100£

Tror nok du kanskje kunne oppnådd samme demping for under 20.000, men ikke så stilig, enkelt og brannsikkert. 8)

Formene og plasseringen er ikke tilfeldig. Etter og ha satt opp et budsjett og sendt fullstendige mål av rommet mitt til Auralex sin lydingeniør kom han med et forslag til behandling av mitt rom. Jeg har kun gjort endringer i mønster, ikke så mye i plassering.

De store trekanetene (Lenrd) i hjørnene er basstraps og påvirker bass ned til ca 100hz, bass under dette er svært vanskelig å behandle ettersom størrelsen på matrilanene da blir veldig store.
    Dette er årsaken til at jeg har en equlizer for frekvensene under 100hz.

Studiofoam pyramids 2" ("eggekartongene)" og DST114 som de så fint heter er hovedsaklig til absorbering av refleksjoner. Disse er plassert ved første refleksjon på sidene ved ørehøyde. De er også brukt for å dekke mye av front og bakveggene der det og er mye refleksjon, også her hovedsaklig i øyrehøyde. Jeg skal å he to plater i taket ved første refleksjon her og, men har ikke fått festet disse enda ops:

Les mer om produktene og akustikk her: http://www.auralex.com/
    Det er og et eget Auralex forum her: http://www.avtalk.co.uk/forum/index....;SQ=1079381969

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag har jeg oppgradert min Panasonic PT AE100 til en Action Model One. 8)
    Har ikke fått takstativet enda og så bilder kommer senere.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Det må man kunne kalle en solid oppgradering. Skal du kjøre DVI, eller prog. scan?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Skal du kjøre DVI, eller prog. scan?
    Det er vel ikke noe som utelukker hverandre.

Flott hjemmekino forresten.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny projektor

Fikk du mk II modellen?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk alle sammen.

Jeg har kjørt DVI-D fra min DVD A11 ikveld og bildet er supert.
    Kommer til å koble opp med både Component, S-video og Composite fra AVC A11'n min og DVI-D rett fra DVD A11 når jeg får takstativet mitt om et par uker.

Jeg så macroblokking en gang på Ice Age som kommer av en feil i DVD spilleren som det har blitt skrevet mye om på avsforum og jeg håper Denon kan løse dette snart med en sofwareoppgradering. Feilen er at noisereduction er satt til max på Farudja chippen og da blir det problemer når displayet og har Farudja og mer noisreduction. Feilen er jo egentlig DVD komprimeringen, men det er en annen sak. :roll:

Jeg pratet med Anders idag og MKII versjonen kommer ikke før til sommeren pga underleverandører. Det kommer til å koste 6000.- og oppgradere til MKII.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg oppgradert Action Model One'n min til MKII

Har kun fått sett en film etterpå så jeg kan ikke si så mye om bildeforbedringene enda, men dithering har definently blitt bedre.

Kan også nevne at min Denon AVC A11SR nå har THX Ultra 2, den eneste i Norge så vidt jeg vet.
    Jeg hadde den inne til service pga minnet nullet seg hver gang strømmen gikk. Etter uker på reperasjon viste seg at de måtte bytte hele DSPn. Når jeg fikk den tilbake pg satt meg til å se første filmen pg så det sto THX U2 i displayet må jeg si jeg ble positivt overasket. Når jeg gikk inn på menyen og fant andre ting som ikke var der tidligere som master time delay ble jeg enda lykkeligere 8)

Må nevne ar HIFI-klubben var veldig greie å lånte meg deres AVC A1SR mens min A11 var på service.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magking
    Nå har jeg oppgradert Action Model One'n min til MKII

Har kun fått sett en film etterpå så jeg kan ikke si så mye om bildeforbedringene enda, men dithering har definently blitt bedre.

Kan også nevne at min Denon AVC A11SR nå har THX Ultra 2, den eneste i Norge så vidt jeg vet.
    Jeg hadde den inne til service pga minnet nullet seg hver gang strømmen gikk. Etter uker på reperasjon viste seg at de måtte bytte hele DSPn. Når jeg fikk den tilbake pg satt meg til å se første filmen pg så det sto THX U2 i displayet må jeg si jeg ble positivt overasket. Når jeg gikk inn på menyen og fant andre ting som ikke var der tidligere som master time delay ble jeg enda lykkeligere 8)

Må nevne ar HIFI-klubben var veldig greie å lånte meg deres AVC A1SR mens min A11 var på service.
    Da var det ikke service, men oppgradering
    Greit og putte ting på service når man får låne fetere produkter :wink:

Newcomer ZoraX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er flott! Bedre med bra anlegg enn leilighet, ja

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen oppgraderinger i det siste, men jeg har endelig lagt inn kinoen min på Min hjemmekino. Link i signatur.

Jeg har kjøpt en brukt Pronto Pro som kommer snart og har bestillt Velodyne SMS1 equlizer til subben som kommer i April. Vil poste mer da med grafer osv.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har oppdatert denne tråden nå, men har oppdatert min hjemmekino.

Jeg har kjøpt en ATI AT2007 effektforsterker på 7 * 200watt for i få litt mer liv i mine B&W 604s2 og det har hjulpet betraktelig med lyden, særlig i surround.
    Behringer equlizeren har blitt byttet ut med en Velodyne SMS-1 som gjør jobben mye bedre og er mye enklere å sette opp.
    Min trofaste Denon DVD A11 gikk føyken da jeg prøvde å oppgradere softwaren på den og Hifi klubben kunne ikke skaffe deler til å fikse den. Kjøpte så en DVD 3910 etter å ha fått 6000kr igjen for min A11

Skal flytte til ny leilighet i Mai så da ryker det dedikerte rommet og anlegget blir flyttet inn i stua. Men da jeg fortsatt er singel blir nok endel av Auralex materialet med dit;-)

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg flyttet og den nye stuekinoen er godt igang. Ta en titt på min hjemmekino.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg flyttet og den nye stuekinoen er godt igang. Ta en titt på min hjemmekino.
    Veldig bra. Jeg har fulgt med utviklingen på avtalk.co.uk.... Løsningen med å skjule kassen til lerretet ble fin.

Hvordan er lyden sammenlignet med det gamle rommet dempet med Auralex?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Veldig bra. Jeg har fulgt med utviklingen på avtalk.co.uk.... Løsningen med å skjule kassen til lerretet ble fin.

Hvordan er lyden sammenlignet med det gamle rommet dempet med Auralex?
    Det er litt tidlig å si siden jeg ikke har kalibrert enda og kun lyttet minimalt , men det er ganske mye ekko her nå så det blir nok ikke som det var. Om et par uker når jeg har fått kjøpt litt mer møbler og et teppe blir det nok bedre.

Grammane er i Oslo alt så vi ses imorgen.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt tidlig å si siden jeg ikke har kalibrert enda og kun lyttet minimalt , men det er ganske mye ekko her nå så det blir nok ikke som det var. Om et par uker når jeg har fått kjøpt litt mer møbler og et teppe blir det nok bedre.

Grammane er i Oslo alt så vi ses imorgen.
    Litt møbler og interiør hjelper mye for å få bort baderomseffekten ja...

Ringer deg i morgen.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint med gjenbruk Kjøpte all Auralexen fra Hans, som skal brukes i mitt nye rom. Får jeg premie fra Fremtiden i våre hender nå eller
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel bumpe denne tråden litt da det har gått noen år siden jeg gjorde noen store oppgraderinger, men nå er det ting på gang igjen.

Jeg har bestilt Denon AVP-A1HDA og DBP-4010UD da jeg fikk et tilbud jeg ikke kunne si nei til fra min faste leverandør i London. De kommer sansynligvis nå til uka og jeg vil komme med bilder og kommentarer her og på min hjemmekino etterhvert.

Planen var å oppgradere fronthøytalerne, men som flere ganger tidligere har jeg valgt å oppgradere elektronikken først. Jeg er egentlig veldig glad i de B&W høytalerne så de blir noen år til. Projektoren begynner og å dra på åra, men her venter jeg til LED, 3D, osv. har etablert seg litt mer.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var AVP-A1 HDA og DBP-4010UD i hus. Jeg har ikke sett en hel film enda og har såvidt kalibrert litt så jeg har ikke så mye å si om lyden enda annet enn at bassen har blitt mer brutal nå og det er deilig å bytte ut 5 komponenter med 2.

Ta en titt på de nye blidene og kommentarene på min hjemmekino.8)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •