MrMyagi`s kino. Hjemme hos LARS-ute nå-nr4 April

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 23 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 451
    Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MrMyagi`s kino. Hjemme hos LARS-ute nå-nr4 April

valgte å legge inn alt på nytt da det gamle nicket absolutt ikke passer lenger.
    Hjemmekinon begynner nå å ta form.
    Projektoren står i et rom bak kinorommet så det er nesten som "årntli" kino!
    Ellers tenker jeg mye på heldekkende teppe, da jeg forsatt ikke synes det er nok lyddempet.
    Har også netopp kjøpt 2stk nye Vincent monoblokker og disse kler jmlab926 meget bra hittils. Er jeg fornøyd ryker jeg på en til på center-høyttaleren.

Ellers vil mer info,bilder og planer komme på disse sidene. Har mye av alt....

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

begynnelsen

Her er litt fra begynnelsen.
    Rommet er en kjellerstue og det var opprinnelig bare et tomt rom med betongulv og panel på et par vegger.
    Nå er det laget ny vegg, isolert mest mulig fra naboen på siden, lagt gulv og tak+++

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, av nicket ditt leser jeg at du har gått fra passat vr6 til avensis TDI eller noe... :lol:

Men dette kan bli en bra kino!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bil

Passat tdi faktisk:-|

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    valgte å legge inn alt på nytt da det gamle nicket absolutt ikke passer lenger.
    Hjemmekinon begynner nå å ta form.
    Projektoren står i et rom bak kinorommet så det er nesten som "årntli" kino!
    Ellers tenker jeg mye på heldekkende teppe, da jeg forsatt ikke synes det er nok lyddempet.
    Har også netopp kjøpt 2stk nye Vincent monoblokker og disse kler jmlab926 meget bra hittils. Er jeg fornøyd ryker jeg på en til på center-høyttaleren.

Ellers vil mer info,bilder og planer komme på disse sidene. Har mye av alt....
    He-he jeg syntes absolutt ikke att du ligner på mr miiiiiiiiyagiiiiii heller daops:
    Uansett det var hyggelig å hilse på deg hos marantz.

Gratulerer med nye monoblokker også da, devilej har også skaffet seg 2 stk..

Dersom anledningen byr seg en gang kommer jeg gjerne sammen med feks marantz en tur på demo, det hadde vært gøy.

Nb. karate kid er en av mine absolutte favoritter sammen med tilbake til fremtiden..ops:

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt du var tidlig ute med å bytte nick Alltid visse "ulemper" med å bruke et merkenavn om man plutselig skulle bytte ut noe. Hadde jeg fått ut fingeren for 1000 innlegg siden hadde nicket matchet avataren min. Grattis med nye monoblokker Men du må nesten få deg en avatar (bare et forslag...), her er noen som jeg krympet i riktig str

"Wax on, wax off!"

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du har stavet det feil, det er Miyagi. :-P

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har jeg nok en gang vært på besøk hos Mr.Myagi. Denne gangen var alt av elektronikk byttet ut bortsett fra Denon 3910, samt en større SVS plassert i kjelleren

Etter litt vinkling av fronter satt lyden som den skulle, og noe kjent og noe ny musikk ble lagt i spilleren. Jeg vil vel nesten gå så langt som å si at jeg fikk hakeslepp i forhold til sist gang jeg var her. Det spiller presist, oppløst og veldig holografisk. Man kan sitte og pinpointe instrumenter og lyder både i bredden og høyden, og det er så morro Følelsen av å sitte i et enormt rom var definitivt tilstede Den tidligere H/K og Rotel komboen kom nok til kort mot det nye oppsettet her... Ble veldig imponert over Vincent T100 blokkene (men du verden så varme de blir, selv i et åpent rack) og jeg må ærlig innrømme at jeg har lyst å teste disse i mitt eget oppsett. Bildet fra Benq 8720 synes jeg også var bra, og som vanlig er DLP meget bra på detaljer i mørket/sortnivå. Men siden vi bare så på 3-4 demoklipp føler jeg at jeg trenger litt mer tid for å kunne si så mye mer om ytelsene. Rakk ikke å få med et skikkelig inntrykk,da lyden sto mest i fokus.

"Ulempen" med slike besøk er det uungåelige oppgraderingssyndromet som kommer etter at kvelden er over. Har allerede mange tanker som må sorteres. Takker igjen for en hyggelig kveld hvor vertskapet sørget for både mat og drikke i en sulten hifiskrott Gleder meg til neste besøk!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

update

Ja her er det slow motion med oppdateringer av hva som skjer men når det først skjer no........
    Har byttet lerret til greyline og pyntet med blomster og greier. Nye lamper er også på plass og de lager en helt annen stemning i rommet. Da rommet nesten er helt sort krever det en del lys for å trives i "musikk-modus".
    Ellers er det kommet en SB12 foran for å få litt mere musikk-trykk forfra.
    Rumperister med forsterker er montert inn i sofaen og det er såååååå gøy.
    Siste som skjer er at 926 er solgt og nye skal kjøpes.

Kommer nok til å prøve Martin Logan VISTA.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

drømmen

Vil Ha

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjemperom dette!! Er drømmen (nye fronter) noe du blir å realisere i nær fremtid? Synes å dra kjensel på teppe ditt. Det er vel en annen kino her inne, med stor oppgraderingsgrad, som har nøyaktig det samme teppe! :-)

Har du malt hele rommet 100% sort? Kabler er de lagt inn i vegg?

Ønsker flere bilder ;-)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bilder

Martin Logan SKAL bli en realitet:-D .
    Skal få tatt bedre bilder også, men må få litt hjelp og bedre kamera.
    Rommet er sort bak lerretet og på veggene er det kledd svart filt som er delt opp med mørkegrå lister.Ser litt ut som om det er delt opp i moduler langs veggen. kult?!
    Kabler går i kanaler langs gulvet. og disse er også malt i samme farge som listene.
    Han andre som har helt likt teppe har vært her og fått mange ideer ja
    Teppet fra ikea er forøvrig ikke særlig bra! Håpløst å holde rent

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å se utrolig bra ut den kinoen din nå
    Xstat panelene som frister deg å ? har jo blitt en landeplage på forumet disse, ML'ne,men utifra hva folk sier så er jo det fult forståelig.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Gjennomført!" er det første som slår meg her. Pent oppsett i et flott rom med veldig gode komponenter. Skulle ønske jeg hadde plass og penger til ML, unik lyd i elektrostatene.

Ser du holder til på ullensaker, mulig jeg må være frekk å spørre om en liten audiens en gang

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Ser du holder til på ullensaker, mulig jeg må være frekk å spørre om en liten audiens en gang
    Enig...det kan jo bli en veldig bra kveld (natt...) med denne kvaliteten både når det gjelder rom og utstyr! :-D Elegant og gjennomført rom.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaahhh, et spennende rom du har her MrMyagi. Neste gang jeg er innover, bør jeg vel kanskje få sneket meg til en liten audiens jeg og.

Gratulerer med salg av dine 926. Men aller mest; Velkommen til Martin Logan-gjengen . Utrolig spennende, og ikke minst gledelig, at flere har opplevd disse og fått øyene opp for hva disse panelhøyttalerne kan utføre.

Gleder meg til å følge inntrykkene dine fremover. Lykke til!

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jammen her MrMyagi gjort underverker igjen.

Dette ser veldig pent ut. Du er vel fornøyd med ht valget ditt?
    Trur jeg må ta turen innom kinoen din på nettet her å se nermere. Liker det jeg ser her da.

A.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir artig når du er ferdig med utskifting så vi får tatt noen filmkvelder hos deg også. Vi kan jo ikke bare sitte hos meg og skvette som kvinnfolk, når skrekkfilmene ruller over skjermen

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser flott ut MR. M, får håpe att du inviterer til en demo en dag da, veldig lyst til dette.

Hvordan syntes du bildet ble etter att du byttet til grått lerret ?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

grått

jeg byttet projektor fra Sanyo Z4 til Benq 8720 samtidig som jeg byttet lerret. fikk såvidt prøvd 8720 på hvitt lerret men da det grå ble satt opp så så jeg faktisk store forskjeller. Nå skal jo overgangen fra Z4 være ganske stor også da med tanke på sortnivå og kontraster, men det hjalp virkelig med grått lerret.
    Konklusjon: ANBEFALES

Side 1 av 23 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •