MrMyagi`s kino. Hjemme hos LARS-ute nå-nr4 April - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 23 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 451
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Creston er så og si i orden! Venter bare på en Itouch som skal brukes som fjerkontroll.
    Ellers er det bare å sy sammen kabler til alt som skal styres, inkludert lys!
    Jeg jobber som Av-tekniker så jeg monterer masse Crestron-utstyr ute hos kunder. Dyrt? å ja, men dette systemet vil jeg si er virkelig High-end innen styresystemer! Uendelige løsninger, og ikke minst er det jeg skal ha et to-veis system!!! Dvs Crestron vet til enhver tid hva som skjer ute i anlegget, som volum, er projektoren på, hvilken lyssetting osv.
    Dette er råtøft.Crestron Electronics, Inc.

YouTube - Home Automation Crestron

YouTube - Scott Radwan's Home Automation MagicDenne bør sees
    Ah, da er du jo "selvforsynt" mtp Crestron ja! Hadde jo glemt at du styrer og steller med slikt i det daglige. ops:
    Og ja, Crestron er vel "Rolls Royce" i sin sjanger vil jeg mene. Har jo slikt utstyr på jobben, og har jo en viss idé om hva som bor i systemet.

Vi har ellers noe greier fra BOSE også, men de detter jo helt igjennom i forhold til Crestron!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det noen forbedringer etter lyd-doktorene har gjort sin magi ?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg love deg at det ble!
    Ikke så mye pga magi kanskje, men heller etter diverse komponentskifter. Jeg måtte forøvrig forlate det gode selskap alt for tidlig i kveld, men rakk i alle fall å få med meg litt.
    Og aldri, aldri har jeg hørt "Planet Dada" med Yello, bli avspilt med en slik overbevisning, sprakende full av detaljer, dynamikk, og høyoppløst lyd!

Jeg satt rett og slett lamslått tilbake, og nærmest "forlangte" at resten av gjengen værs´go i tur og orden, satte seg i sweetspot for å oppleve det samme!

Må ellers takke MrMyagi for en meget hyggelig invitasjon, og et svært så hyggelig møte med resten av gjengen også! :-D

Hva som ble byttet og skiftet på, vil jeg overlate til eier´n å avsløre. ;-)

Utover kvelden (og natten?) vil det ganske sikkert bli tatt noen magiske grep fra både RoKo og Flageborg, som ganske sikkert klarer å trylle frem enda bedre lyd!
    I den grad dét måtte gå an da?
    Det gjenstår jo å se. 8)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    ...ENNÅ... ;-)
    RoKo er kongen!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Har hørt om disse kringlyd gutta. Kalibrerer dem prosjektorer også, eller er det kun sub, og ht. som de gjør noe med.

Hvor mye tar de i timen? Jeg bor i Oslo.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Roko kan kalibrere proj.

Expertene på Proj. kalibrering er AK og Gorm her på forumet.
    Mulig en av de bor i nærheten av Oslo

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Tror Roko kan kalibrere proj.

Expertene på Proj. kalibrering er AK og Gorm her på forumet.
    Mulig en av de bor i nærheten av Oslo
    Gorm bor ved Gardermoen

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

26 timer med lyd og bilde!!!

Da er desverre en helg med lyd over og gjett om inntrykkene svirrer i hodet enda. Deilig.
    Må først få takke for besøket av Roko og Flageborg, det er alltid hyggelig å tilbringe tid med entusiaster.

Dagen igår begynte med Roko(Roger) og Scrooge(Jan) kl 15! Ayon Cd3 gjennom Yamaha Z11, inn i Ayon typhon og ut på Martin L Vista.
    Masse ny musikk, mye nytt for min del, men Roger vet lett hva han hører etter. Konklusjon: Her var det mye morro og mye mindre morro8)
    Ett par timer senere ramler både Marantz(Frode) og Flageborg inn døra. Frode hadde med seg OST til The Dark Knight og denne kom kjapt i spilleren. Synd å si det men det låt masete og anstrengt:cry: Spesielt strykerne ble pressende i øret. Men bassen synes jeg var dypere enn noensinne med kun Vista spillende. Det var virkelig trøkk langt der nede.
    Nå mener jeg Roger målte responsen til Vistaene ned til 19Hertz??

Hva Flageborg hadde med seg var heller ikke til å kimse av.... 2stk Doxa73, en prototype Doxa DAC og en forforsterker av samme merke. En Cambridge Azur cd-spiller var også med for å teste Dac`en.
    Og ikke minst denne berømte kofferten med kabler. Sølvkabler og greier Nu vel:???:
    Senere på kvelden kastet Scrooge inn håndkleet og ble byttet ut med Homecinema(Håvard) og hans gode nabo? jo jeg tror det var naboen hans.
    Doxa-settet spillte etter alles mening mer korrekt og mye mindre anstrengt på samme tidligere testet musikk.
    Som Scrooge sa, så spillte vi Planet Dada med Yello på Doxa først og dette låt helt villt bra. Vistaene skal ha mye av æren også for her savner jeg ingenting lenger.
    Likevel synes jeg Doxaene hadde en litt forstyrrend trafo-brumming(Bård? Roger?) som for min del er med på å avgjøre valget. Alt spiller inn!
    Nærmere 03.30 fant vi ut at det mest fornuftige var å ta kvelden da Flageborg lå på høyre flanke og dro "tømmer":-D

Dagen idag har gått med på kalibrering av SVS og ny romkoreksjon med Z11.
    Alt ble også koblet tilbake så kun Z11 dro Vistaene.

Må også si meg fornøyd da det ikke ble gjort noe vinkling eller noe flytting av fronter. Dette satt som det skulle.
    Valget av effekt er ikke tatt. hvem vet, kanskje mer må testes. Ikke at det gjør no for dette var knakende gøy.

Det ble desverre ingen film-demo med Scrooge og Håvard+nabo men det tar vi neste gang.

Takker nok en gang for besøket alle sammen.

Roger: Du skal få ordentlig varm seng neste gang, jeg lover!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøsses, så dere holdt på såpass lenge? :shock:
    Da gikk jeg tydeligvis glipp av endel, men det må man jo regne med når man av forpliktende årsaker, må trekke seg tilbake.
    Tar uansett turen igjen for ytterligere lyd- og for den saks skyld filmdemo, når det måtte passe!
    Merkelig med trafobrumming fra Doxaene da? Vil jo tro at disse er utstyrt med ringkjernetrafoer,(?) og da er vel slikt ikke-eksisterende?
    Selv om vurderingsgrunnlaget mitt nok er i tynneste laget, så er jeg ikke i tvil om hva jeg ville valgt.
    Komboen Doxa73 - Doxa DAC - Doxa pre og ML Vista fremstod for meg som absolutt noe av det beste jeg har hørt.
    Såpass bra at jeg etter hjemkomsten satt en stund uti de små timer, for å finne saker og ting på "brukten". uten særlig hell.
    Men registrerte uansett at du (Lars) har lagt ut frontrekka for salg, men antakelig kommet på bedre tanker etterhvert? ;-)
    Det alltid tilbakevendende spørsmålet er uansett; hvordan vil dette spille i mitt rom?
    Har dessverre en (utpreget) angst for å prøve noe såpass sofistikert her, ettersom rommet nok er i minste laget med sine 3x4,2m. :-?

Ellers er jeg ikke overrasket over å lese at Vistaene ikke ble flyttet på. De spilte i alle fall fantastisk på Doxa-komboen, men som du skjønner; var jeg ikke like imponert når Ayon-kildene lånte strøm til disse.
    Takk igjen for en hyggelig kveld!
    Om ikke før, så sees vi i alle fall på AV-treffet på Lørenskog!

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt vel bare og nikket bekreftende etter å ha lest dine inntrykk Lars. Lydmessig synes jeg Doxa var en kanonmatch, men det var en smule sjenerende brumming fra dem. Morro å møte litt folk igjen man ikke har sett på en god stund. Gleder meg til neste gang :-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I second that! :-D Det er alltid hyggelig å møte AV'erne igjen rundt omkring. Må få skryte av rommet til Lars. Det var mye lengre enn jeg trodde og luft er jo alltid bra når man snakker om musikk. Det er morsomt med A-B testing av komponenter og når det er såpass forskjell som det var her så gir det mye igjen for tiden man spanderer. Synd det ikke ble tid til kabelbytting... er dog ikke sikker på at forskjellene ville blitt like store

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vistaene skal ha mye av æren også for her savner jeg ingenting lenger.
    Likevel synes jeg Doxaene hadde en litt forstyrrend trafo-brumming(Bård? Roger?) som for min del er med på å avgjøre valget. Alt spiller inn!
    Nærmere 03.30 fant vi ut at det mest fornuftige var å ta kvelden da Flageborg lå på høyre flanke og dro "tømmer":-D
    Takk for en kjempeaften/natt med lyd til dere alle.

Det er herlig å oppleve hvilket potensiale som bor i Martin Logan høyttalere.

Det kunne ikke være til å misforstå - at jeg ute på høyre flanke - var dypt fokusert og konsentrert om å løse "brumm" utfordringen :wink:

Nå er forsterkerne tilbake fra "justering" hos DOXA - trafoene i de nye modellene er vesentlig kraftigere og større enn tidligere utgaver og det viser seg at ytterligere mekanisk demping må til - brum(m) er historie

- og alt er bare moro med lyd.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk det samme!
    Selv om min visitt ble noe amputert, rakk jeg i alle fall å få med meg en smak av komboen Doxa / ML Vista, som jeg rett og slett synes var fremragende!

Er imidlertid fortsatt nysjerrig på (trafo)brum. (Når det gjelder annen "brum", så kan nok min elledille skrive under på at jeg så avgjort behersker den. )
    Er det så at forsterkerne er utstyrt med ordinære jernkjernetrafoer?
    Jeg trodde jo at alt som kan krype og gå av forsterkerprodusenter klamrer seg til ringkjerneløsninger? :shock:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey,

Ser du har lagt ut CD-3 for salg. Kan vi spørre hva annet som er i kikkerten nå?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hey,

Ser du har lagt ut CD-3 for salg. Kan vi spørre hva annet som er i kikkerten nå?
    Kikkerten brukes hver dag!!! Men jeg må si musikk over nettverk er noe som tiltaler meg veldig8)
    Kjører Sonos nå og det funker det......men siden det også finnes Apple-software for flere merker som Linn og Squeezebox så lurer man litt på det og. Jeg har sett alle tre og brukergrensesnittet er ganske likt. Fordelen med Sonos er først og fremst flere soner og kun en nettverksharddisk tilkoblet for å funke. Superenkelt

Sitat Opprinnelig postet av scrooge
    Er det så at forsterkerne er utstyrt med ordinære jernkjernetrafoer?
    Doxa forsterkerne består av 2stk stooore ringkjernetrafoer

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, nesten rart at de gir fra seg brum da? Men, det er antakelig bare en bagatell.

Kan ellers skrive under på at Sonos funker meget bra! I kombo med en god dac, kan man vel neppe forlange mere....
    Om det mot formodning skulle være behov for noen "tips&triks", kan du jo sende en PM til sorzy her på forumet.
    Han er en durkdreven fyr innenfor selve databiten, og kan temmelig sikkert svare på det meste. ;-)

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos er først og fremst flere soner
    Du kan ha flere soner med Squeezebox/Transporter også.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Du kan ha flere soner med Squeezebox/Transporter også.
    Kan man? hvor mange?
    Sonos =32!
    Trådløst?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange vet jeg ikke, men trådløs Wifi vil jo uansett sette begrensninger.

Eksempel fra iPhone-styringen:

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GRATTIS med FLOTT "hjemme-hos"-reportasje i siste nummer av Hjemmekino Lars! :-)

Virkelig lækkert!!...og Atle greier fortsatt å få frem stemningen ved å være der, i måten han skriver på.

Side 22 av 23 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •