MrMyagi`s kino. Hjemme hos LARS-ute nå-nr4 April - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 23 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 451
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Tja hvis jeg ikke husker helt feil var det ifølge en undersøkelse som var i VG i fjor vinter var det 4 ganger så mye kriminalitet i Oslo som i New York med hensyn til folketall, så det er ikke så galent. Har ikke vært i Egypt så der tør jeg ikke uttale meg, men ifølge en kamerat som var der var det veldig fint der nede. Kunne tenkt meg en tur nedover selv også etterhvert
    Prøver å holde meg unna Oslo også. Er der strengt tatt bare på dagtid pga jobb.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Skeptikern:roll:

Min kjære samboer har vært i New York 2 ganger nå og fant ikke byen mer farlig enn "vanlige" sydenbyer.
    Nå er vel planen ihvertfall å dra til Kairo men det blir ikke på egenhånd. Blir vel egentlig mest på hotellet tenker jeg. Sitte å drømme om Yamaha Z11
    Er nok mange andre steder jeg hadde dratt før valget falt på US and A. Blandt annet Egypt

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min kjære samboer har vært i New York 2 ganger nå og fant ikke byen mer farlig enn "vanlige" sydenbyer.
    Nå er vel planen ihvertfall å dra til Kairo men det blir ikke på egenhånd. Blir vel egentlig mest på hotellet tenker jeg. Sitte å drømme om Yamaha Z11

Enda amerikanerne er klin kokkos og det er veldig mye mere våpen i new york city en i hele norge :-D

God tur :-D

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Er nok mange andre steder jeg hadde dratt før valget falt på USA. B.l.a Egypt
    U.S & A tror jeg er hva man gjør det til. Storbyferie heter det vel.
    Sikkert mye billig HIFI pga lav kurs. (joda jeg vet det ikke er 230V) men tenk så gøy det hadde vært på den årlige messen i Las Vegas....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Enda amerikanerne er klin kokkos og det er veldig mye mere våpen i new york city en i hele norge :-D

God tur :-D
    Skal vel ikke slå hele Amerika under en kam. Er vel USA det er prat om.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke mulig å dra til Kairo på egen hånd. Du MÅ dra på organisert tur. Enten med fly (dritdyrt) eller i busskaravane med politieskorte.

Hotell Arabia er kjent for å ha kamelkjøtt med sjokolade..... Hadde lyst til å prøve dette men det ble ikke til at vi dro dit. Prøv det for meg Lars og fortell hvordan det var.

Muligens kunne vi slått to fluer, ved at jeg tok en tur til Kløfta i løpet av helga, så kunne jeg sett W20000 og du kunne pumpet meg om det du ville vite om Hurghada/Egypt?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er ikke mulig å dra til Kairo på egen hånd. Du MÅ dra på organisert tur. Enten med fly (dritdyrt) eller i busskaravane med politieskorte.

Hotell Arabia er kjent for å ha kamelkjøtt med sjokolade..... Hadde lyst til å prøve dette men det ble ikke til at vi dro dit. Prøv det for meg Lars og fortell hvordan det var.

Muligens kunne vi slått to fluer, ved at jeg tok en tur til Kløfta i løpet av helga, så kunne jeg sett W20000 og du kunne pumpet meg om det du ville vite om Hurghada/Egypt?
    Da blir det eskortert tur til Kairo. Må få med oss det.
    Kamelkjøtt med sjokolade:shock: jaja jeg er jo sjokolade-elsker så det skal testes.
    Ang en titt på W20000 så er du hjertelig velkommen så fort ny stereobenk og elektronikk er på plass. Jeg har nemlig idag demontert og frakoblet det som er av kabler og dingser!!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Skal vel ikke slå hele Amerika under en kam. Er vel USA det er prat om.
    Skal vel ikke ta hele USA under en kam heller. Har vært der mer enn de fleste, å synes ikke vi skal dømme alle Amerikanere ut fra en (flere) tullinger som styrer landet for tiden. Min erfaring er at Amerikanere er de mest imøtekommende å greie folk man kan komme ut for.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Skal vel ikke ta hele USA under en kam heller. Har vært der mer enn de fleste, å synes ikke vi skal dømme alle Amerikanere ut fra en (flere) tullinger som styrer landet for tiden. Min erfaring er at Amerikanere er de mest imøtekommende å greie folk man kan komme ut for.
    Det må jeg si meg veldig enig i! Reiste rundt der i tre måneder, traff hyggelige folk overalt. Men som sagt New York er skummel, spesielt trafikken.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang en titt på W20000 så er du hjertelig velkommen så fort ny stereobenk og elektronikk er på plass. Jeg har nemlig idag demontert og frakoblet det som er av kabler og dingser!!
    Da tar vi det når Z11 kommer

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min kone og jeg var i New York (Manhattan) senest i sommer. Følte meg langt tryggere der enn i f.eks Oslo. Folkene generelt var også meget hyggelige og hjelpsomme. Til og med Taxi-sjåførene lurte oss ikke (slik samtlige(!) taxi-sjåfører vi har vært borti i Stockholm har prøvd på!) og var meget hjelpsomme. Faktisk den beste servicen jeg noensinne har fått fra en taxi-sjåfør. Knallfin by! Anbefales!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er takknemlig for info, og tar gjerne imot mer! Gjerne pm eller mail(lars@pdata.no)
    Vi skal bo på hotell Arabia Azur resort med all inclusive, og bare det blir spennende.
    Har også fått tips om Idoform-tabletter:shock:
    Det er for seint for å ta Idoform. Dere burde ha startet 1-2 uker FØR reisen. Mange tror at man må bare ta dem ut på reisen men det virker ikke slik sa en lege jeg snakket med.

Vi reiste på ferie til Hurghada rundt 4 år siden og det var svært lite som var å se utafor hotellet. Hotellet vi bodde på, Grand Resort heter den, var utrolig bra og vi spiste også alle måltider på hotellet. Hvis jeg husker riktig så var det meste strendene private
    Byen Hurghada så vi en dag men det var bare kaos med alle selgerne som prøver seg. Det var ikke snakk om å gå ut og spise der for å si det slik :-?

Kongenes dal var bare såå bra. Det er helt vanvittig det de har klart å bygge!
    Det var en veldig lang busstur men vi så veldig mye på veien. Anbefales på det varmeste!
    Kona ble veldig syk natten før vi skulle dit og besvimte et par ganger i Luxor. Hun husker svært lite av denne dagen... Så er en av dere syk er det bedre å ikke reise noe sted. Vi tror at hun ble syk pga en salat som hun spiste dagen før .... Så ja, det er viktig å være veldig forsiktig med hva dere spiser og drikker.
    Et lite tips om Karnaktemplet i Luxor: ikke vent på doen som er ute! Vent til dere kommer inn og det er ren og rolig do til venstre litt etter inngangen. Så mye do papir som du vil. Jeg vet at det høres helt sprøtt ut om å få tips om doer men, stol på meg, det kan være så vanvittig viktig hvis en av dere blir syk og trenger en der nede...

God tur! :-D

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idoform gumler jeg på ferieturer nesten uansett, men etter jeg begynte med å ta Dukoral drikke-vaksine i forkant av ferier så har all diare vært unngått hos meg. Den er ikke bulletproof men dekker en god del smitten for "turist-diare". Hvilken minner meg på at jeg må få meg en ny dobbeldose før vi drar "down under" (via lugubre land ;-))

Leste engang på varedeklarasjonen til Dukoral og det jeg leste likte jeg ikke: Inneholdt døde kolerabakterier, da gjelder det at alle virkelig var døde :?. Felleskatalogen Pasientutgave

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktigste er å holde seg unna ubehandlet mat.
    Salat og vann som ikke kommer fra flaske (eller som ikke kan bekreftes at har kommet fra flaske) unngås. Salaten skylles ofte i kranvann og er således den vanligste årsaken til mageproblemer.

Kokt eller stekt mat er opplagt sikrere.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skjer jo litt da...

Her er det ikke mye liv om dagen, da jobben er i fokus hele uka inkludert lørdag og søndag. MEN

Alle 3 Vincent-blokkene er borte for lengst og Yamaha Z11 har overtatt jobben som musikk og filmformidler med bravur!!! Dette spiller kjempebra og savnet ettter mere effekt er ikke stort. Enda.

Sony bdp-s550 kommer straks inn som dedikert Blu-ray spiller. Billig og best i test var det avgjørende for det valget. At det er lys i fjernkontrollen veier også mye opp

Etter nylig kalibrering av Gorm på Benq20000 ble sortnivået en god del bedre, men Sanyo Z3000 kommer inn for testing mest sannsynlig neste uke så vi får se da.....

Crestron styresystem er meget aktuellt om dagen. Må bare finne det mest brukervennlige og praktiske, ikke minst det kuleste panelet først.

LYD!!! Snuser litt på SONOS også. Hvordan kan dette låte i forhold til AYON CD3???? Har fallt helt for brukergrensesnittet på SONOS-kontrollern og jeg har sykt mye musikk liggende som passer rett på en harddisk8)

Høyttalere??? har lyst på no nytt....

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På normale folks skala hørtes det jo ikke akkurat rolig ut

Nye høyttalere, er ikke gitterne tilfredsstillende lengre?

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det ikke mye liv om dagen, da jobben er i fokus hele uka inkludert lørdag og søndag. MEN

Alle 3 Vincent-blokkene er borte for lengst og Yamaha Z11 har overtatt jobben som musikk og filmformidler med bravur!!! Dette spiller kjempebra og savnet ettter mere effekt er ikke stort. Enda.

Sony bdp-s550 kommer straks inn som dedikert Blu-ray spiller. Billig og best i test var det avgjørende for det valget. At det er lys i fjernkontrollen veier også mye opp

Etter nylig kalibrering av Gorm på Benq20000 ble sortnivået en god del bedre, men Sanyo Z3000 kommer inn for testing mest sannsynlig neste uke så vi får se da.....

Crestron styresystem er meget aktuellt om dagen. Må bare finne det mest brukervennlige og praktiske, ikke minst det kuleste panelet først.
    ROLIG....yeah right...om du er rolig...så er jeg DAU!!

LYD!!! Snuser litt på SONOS også. Hvordan kan dette låte i forhold til AYON CD3???? Har fallt helt for brukergrensesnittet på SONOS-kontrollern og jeg har sykt mye musikk liggende som passer rett på en harddisk8)

Høyttalere??? har lyst på no nytt....

SONOS????...SONOS???...hva i all verden er det jeg leser...kjenner tårene presser på her...blir nesten litt rørt.....Lars....nevner SONOS og AYON i samme avsnitt......hva skal jeg si....dette har jeg egentlig forberedt meg på....en dag kommer også Lars til å SERIØST vurdere STREAMING....jeg er forberedt......skal svare .....nei...er TOM......helt TOM, har ikke ord....Lars...fortsett å gå mot LYSET.....gå fra Compact Disk (eller er det Comprimated Disk :twisted: ) til bits and bytes fra en server......slutt å gå tur med musikken, fram og tilbake mellom spiller og sitteplass, legg bort CD-mappene, sitt ned, slapp av, velg musikk, spill musikken, bla og bland, artister, sjangere, lag spillelister, detta er veien Lars...den smale veien, den kablede veien, din "streamdream" :-)

Venter i spenning på om dette FAKTISK skjer :-) ;-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har hver vår definisjon av rolig ser jeg

Snuser litt på de vincent blokkene selv, siden de passer både til de jeg har nå, og jeg tipper de fungerer utmerket på ml også? Ta og send en pm når du skal selge de, for jeg ser ikke bort ifra at jeg er interessert!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle 3 Vincent-blokkene er borte for lengst .
    Ehhhh pahf ........ litt trøtt?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Ehhhh pahf ........ litt trøtt?
    Hehe, mente jeg snuser på de i nytt format ja, ikke de som Lars har solgt!

Side 17 av 23 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •