En liten hjemmekino - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fortell litt om den Rotel RB985 du har. Har du den ennå? Den så litt grom ut

Kanskje et tåpelig spørsmål, men av ren nysgjerrighet: Hvorfor kjøpte du den når du har Yamaha-flerkanalsreceiver?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har jeg ja. Den kan sammenlignes med Rotel RMB-1075 nå. Yter 5*100 watt, 8 ohm. Trekker 800 watt fra nettet. Kjøpte den brukt for 1 år siden. Så egentlig etter Nad 216, men de var kraftig overpriset synes jeg. Det jeg merker best med denne er at jeg klarer å spille høyere, mer uanstrengt og bedre. Effektforsterker som denne er utrolig fleksibel, man kan hekte på hva som helst. Jeg bruker nå 2*Infinity Alpha 50 (front), 2* infinity reference 1i bak og to jbl 10" sub på Rotelen. Centeren har jeg koblet ut, da den ikke matcher Alpha'ne.
    Hvis man har kun stereo kan man benytte denne til bi-amping. Har jeg ikke prøvd enda. Jeg har hatt litt merkelig prioritering i kinoen min til nå. Kjøpte på impuls Yamaha'ne. Kjøpte power amp'en før front høytt. også. Slik at jeg har vel egentlig aldri hørt dem på Yamaha'n alene. Men jeg prøvde å bi-ampe Rotel og Yamaha. Det gikk dårlig. Selv om Rotelen tok seg av bassen og Yamaha kun diskant og mellomtone så ble det skjærings. Diskanten ble nesten fraværende og bassen dominerende. Tror Rotelen har både mer kontroll men også høyere "gain" (er det ikke gain det heter??)

Men før jeg tar alt for bastante konklusjoner så burde jeg A-B teste Yamaha og Rotel. Uansett fleksibiliteten er grunn nok alene til at jeg beholder denne lenge 8) Nå benyttes Yamaha kun som pre-amp og prosessor. Uansett, jeg har dratt høyttalerne til smerteterskelen en gang.. Synes Rotelen klarte å holde skikk på høyttalerne overraskende lenge.

Owners manual

Jeg kjøpte den fordi jeg ville ha mer kraft, men også fordi jeg ville bruke de to subwooferne jeg hadde liggende. Jeg synes jeg har fått mer kraft også....

Nå skal jeg se Frihetens Regn. Kan skrive mer en annen gang :wink:

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos kabler - jeg fikk vrikelig erfare hva de teller. Testet anlegget med kabler til 30 kr. meteren. Det ble en grøt uten like. Byttet til MIT-kablene mine (altfor dyre) og så var rotet ordnet opp i, og alt låt glimrende.

Nå lurer jeg på en ny nettkabel som var testet i et svensk hifiblad, fra Nordost. Den skal visstnok rydde opp enda mer...(men prisen begynner på 2500 eller noe - og som du skrev egentlig er jeg fornøyd. Da er det bare dumt å prøve noe annet som kan svi på pungen).

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm da har jeg visst bestilt en slik en

Håper den gjør nytten sin i budsjett kinoen min...

Mvh

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Da blei den endelig godkjent av "dama". :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, dama er med... Hun var med på hjemmekino messen også. Hun synes det er litt morsomt hun.... Så det er egentlig ikke der skoen trykker. Men det skal bli spennende å leke litt med denne saken. Vurderte BenQ også (pe5120) og AE700. Men det var relativt liten forskjell i pris. Og ønsket meg DCDi bla. Desverre så er Pe7800 i overkant av hva jeg har råd til (egentlig er denne også litt i overkant), så man må ta til takke med kompromier :wink:

Må bare finne ett lerret og oppheng. Sett litt på Tiger sitte oppheng, tror noe slikt vil fungere her også.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Rotelen har jeg gode minner om også, strømsterk kar. Det blir vel kjekt med infocus 4805, fornøyd? vurderer samme selv.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SP4805 ligger i Oslo, har mao ikke fått den :wink: Bestillte i går.. Tror den vil duge, jeg har sett den i aksjon flere steder. Skal også ha relativt lite lerret (fornuftig lerret). Med litt forskjellige kilder så kan DCDi komme godt med. Ellers har jeg blitt litt skremt over rapporter om støvproblemer med BenQ. Jeg håper jeg blir fornøyd. Hvis ikke, så har man 14 dagers angrefrist :wink:

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny projektor, Soundfre@k Nå vil nok helgen gå med til "tweaking og tuning". 8)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker

Jepp, hele kvelden har gått med til stokking av møbler.. Foruten å være en kjellerstue, så virker det som det er oppsamlingsplass for sofa'er :roll:

Får vel legge ut bilder etterhvert. Har kjøpt Hansen & Dysvik rullegardin, som får duge så lenge (160 cm bred, sitteavstand ca 320cm). Denne er også blitt hengt opp i dag. Har dog ikke fått laget noe feste til pj'en enda. MÅ rekke det i morgen Btw Tiger, hvor fikk du tak i metallplata? (eneste jeg fant kostet 500 kr, da kan jeg like gjerne kjøpe Vogel)

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    ...Btw Tiger, hvor fikk du tak i metallplata? (eneste jeg fant kostet 500 kr, da kan jeg like gjerne kjøpe Vogel)
    Aluminiumsplate fra Clas O. (Art. Nr 30-6351). Pris 77 kroner. :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thanks, var innom der i dag, men fant ingenting... ops:

Får høre med noen neste gang.

Mvh

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatert minhk

http://www.minhjemmekino.no/show.php/Soundfre@k

Bestillt DVE, så får vi se om vi får orden på bildet etterhvert også..

Mvh

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Små oppdateringer.

Kjøpt ny dvd spiller Denon 1910
    Kjøpt dvi kabler, men mangler fortsatt en pga krøll
    Bestillt 180cm 16:9 Greyline nedtrekkslerret fra Avshop (har desverre ikke plass til ramme :cry: )
    Kjøpt oppheng til projektor
    Om-innredet rommet litt
    Venter på db-måleren som en kompis har hatt med fra USA

Den største oppgraderingen er vel lerretet.. Venter spent på denne

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med oppgraderingene. Du må legge ut nye bilder på http://www.minhjemmekino.no/show.php/Soundfre@k Denon 1910 skulle jeg ha likt å teste selv.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får vel vente til jeg får lerret, så kan jeg vel knipse noen nye bilder da. Mangler fortsatt å legge opp kabler ol. Det kan bli lange 1-3uker :?

http://www.intervocative.com/dvdcoll...aspx/tfuruseth

Lagt opp dvdprofiler, så her er i allefall listen min. Ikke allverden, uansett den vokser sakte men sikkert.

Mvh

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg NEDgradert anlegget på soverommet. Desverre avgikk min trofaste og alltid tilstedeværende cd-spiller med døden altfor brått etter kun 10år. Siden jeg er avhengig av musikk før/etter jeg legger meg og står opp så måtte det handles raskt.

Dermed bestemte jeg meg for å prøve DVD-spillere i absolutt budsjettklasse i påvente av HD spillere som muligens inntar HK rommet om "kort" stund. Dermed blir 1910 soveromsmateriale. Valget falt på den "eminente" Pioneer DV-380-s til en verdi av 0kr men prisen sier dog 600NOK. Jeg gikk "håpefullt" ut av butikken (håpet at overgangen ikke skulle bli altfor merkbar).

For å ta det positive først, den ser billig ut, er billig og låter som ei bøtte med møkk. Det var 600 bortkasta kroner. Hadde jeg hatt digital-inngang på forsterkeren så hadde det KANSKJE hjulpet. Jeg må sove på om jeg klarer å ha denne "eminente" spilleren frem til 1910 blir pensjonert... Hvorfor måtte du dø altfor kjapt min kjære cd-spiller? Du kunne jo holdt ut til 1910 ble pensjonert....

Mvh

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Store endringer er i gjerde. Det har egentlig skjedd endel også så bildene er ikke representative lenger.

NÅ skal kinoen fysisk flyttes bare rekkehuset blir ferdig mars 2007

Første etage blir slik som på bildene:
    En liten hjemmekino-1-etg-jpg

Andre etage blir nok endret slik at stuen blir mer "kinovennlig". Så får man heller leve med en bod mindre. Vi får uansett nok plass.

En liten hjemmekino-2-etg-jpg

Detaljene er ikke helt klarlagt enda, det kan også bli avblåst faktisk, hvis kommunen slår seg vrang. Men de hadde fått muntlige løfter så det skal kun være det formelle som står igjen. Investeringer i utstyr er lagt litt på hylla inntil videre. Men bruken derimot, den er der fortsatt

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •