D-BlooD`s Hjemmekino! Oppdatert 9/10-04 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 64
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei Frorrari

14 kvadratmeter Så det kommer til å bli knall lyd

-
    D-BlooD

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D-BlooD. Ferdig med rivingen og begynt å bygge?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda alt som skal rives er revet tiger

Går litt treigt akkurat nå som jeg holder på og skifter jobb, så mye av tiden min forsvinner der atm.

Men bare for å informere så er plastikken som skal holde glavaen oppe stiftet på plass, noe som den ikke var tidligere Det gamle gulvbelleget er revet opp og der hvor det ble sparklet har jeg nå pusset. Veggene er også malt med grunning for at tapeten skal sitte bedre

Skal sikkert ut på mandag å hente tapet, maling, tak-gulv-dør-vindulister og laminaten. Så tar jeg litt og litt

2 X 16A kurs skal strekkes opp ifra sikringskapet dette tas ikke først kommende helg men neste.

Regner med det meste av rommet er ferdig umøblert første uka i februar, da gjenstår egentlig bare å få på plass møblemang og andre kjekke ting.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder

Skulle ønske at jeg kunne poste flere bilder. Er det noen av dere som vet om noen plass hvor jeg kan laste opp bilder slik at de kan poster her i forumet? Web plassen jeg har brukt til nå begynner å fylles opp og det tar så lang tid å resize alle bildene

Alle tips mottas med takk

-
    D-BlooD

Newcomer paal_erik sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D-Blood

Her er noen steder du kan laste opp bilder, for å legge de ut på nett....
    http://www.fotoknudsen.no/DesktopDefault.aspx = Den enkleste. Syntes jeg.
    http://www.imagestation.com/ = Litt tungvint å bruke.
    http://www.pbase.com/ = Har begynt å ta seg betalt tror jeg ? (usikker)

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Bilder

Sitat Opprinnelig postet av D-BlooD
    Skulle ønske at jeg kunne poste flere bilder. Er det noen av dere som vet om noen plass hvor jeg kan laste opp bilder slik at de kan poster her i forumet? Web plassen jeg har brukt til nå begynner å fylles opp og det tar så lang tid å resize alle bildene

Alle tips mottas med takk

-
    D-BlooD
    www.uploadit.org er enkel å grei..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset når det gjelder bilde opplastning

Og når det gjelder dimmeren så har jeg nå fått den også i hus.

Fant samme dimmeren etter mye om og men hos Clas Ohlson til nesten halv pris av det Elfa selger den for.

Vare nummeret hos Clas Ohlson er 32-8667 løp og kjøp

Skal se om jeg ikke får fyrt opp litt mer bilder seinere ikveld da

-
    D-BlooD

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endringer og oppdateringer

Hei igjen alle sammen

Da er det litt endringer i planene pluss at jeg har lagt til litt mer informasjon om akkurat selve systemet.

De rålekre kino stolene mine som jeg har venta på i over 10 uker er plutselig forsvunnet (takk Kim Tvedt super service!""#"€=) gudene vite hvor de er, men siden jeg er så nærme nå med å bli ferdig endte jeg opp med å kjøpe noe annet heller. Jeg endte opp med 2 stk Italsofa i100 Capri Reclinere i sort skin, bilde av den finner dere her http://alt.digimaker30.digimaker.no/...akerDoc689.pdf på side 15.

Når det gjelder subben så har jeg endelig informasjon om den også
    Rel Acoustics Strata III Aktiv sub
    http://204.2.118.43/strata.htm
    Se for dere denne her med Jurrasic Park

Tak/veggfeste er på plass, men noe navn eller model har jeg ikke på den enda. Veldig bra greier kan vinkles i alle mulige retninger kan enten brukes på vegg eller tak så mer info om denne skal jeg skaffe til dere må bare snakke med Rober hos Audio Visuel og høre hvem som lager den.

En ny ting som jeg har bestemt meg for å gjøre er å bruke kabelgater i steden for lister rundt hele gulvet, slik som de fleste av dere er ikke jeg heller noe spesielt glad i at ledninger ligger å flyter rundt på gulvet så kabelgate ser ut til å være enneste løsningen. Kommer til å bruke en kabelgate som er noelunde lik en vanlig gulvlist på den måten ser det ikke helt idiotisk ut slik som det kan gjøre om man montere den over en gulvlist, like greit å bruke kabelgata som gulvlist da

Døren skal polstres med skum og sky på insiden Billig greie å lage til selv så jeg tenkte det var like greit å få gjort det også.

Mer info kommer bilder i løpet av kvelden (Jeg lover) men først skal jeg ta et strøk med maling

-
    D-BlooD

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir veldig spennedes. Godt å høre at ikke prosjektet har stoppet opp. Keep us posted.

Kjell

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Dette blir veldig spennedes. Godt å høre at ikke prosjektet har stoppet opp. Keep us posted.

Kjell
    Takk gud for det ja har drevet på og skiftet jobb og hatt mye annet å gjøre om dagene, bare en liten fallback men ting går fremover igjen nå

Btw så anbefales Irfanview til dere alle sammen som vil ha bildene ned i en fornuftig størrelse slik at det kan postes her på forumet uten å måtte linkes til en annen plass. Programmet har batch mode og kan rename og resize m.m. flere bilde filer enkel og kjapt.

-
    D-BlooD

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Endringer og oppdateringer

Sitat Opprinnelig postet av D-BlooD
    De rålekre kino stolene mine som jeg har venta på i over 10 uker er plutselig forsvunnet (takk Kim Tvedt super service!""#"€=) gudene vite hvor de er, men siden jeg er så nærme nå med å bli ferdig endte jeg opp med å kjøpe noe annet heller.
    Hadde du fått skriftlig avtale med leveringsdato og pris?
    Jeg har også sett på disse stolene, men det blir altfor tidlig for meg å kjøpe slike nå. Lurer litt på hvordan de kunne slippe unna med å fortelle at stolene har forsvunnet.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor finner man Rom Arranger. prog.?

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du fått skriftlig avtale med leveringsdato og pris?
    Jeg har også sett på disse stolene, men det blir altfor tidlig for meg å kjøpe slike nå. Lurer litt på hvordan de kunne slippe unna med å fortelle at stolene har forsvunnet.
    De tilbudde seffølgelig å skaffe nye til meg, men jeg orker ikke å vente 10 nye uker.

Hvor de har blitt av må de vel nesten finne ut av, for alt jeg vet så kan de ligge i en eller annen kontainer en eller annen plass på bunnen av sjøen hvor båten har mista på av ifra båten på turen over ifra USA Who knows

Enneste form for avtale jeg hadde med de var vel depositumet som jeg hadde betalt inn. Uansett så er det svært lite jeg kan gjøre så lenge de ikke har noen på lager og må vente til de får nye ifra USA som kan leveres og det hadde nok endt med 10 nye uker noe som jeg ikke orker å vente på. Fikk en god pris på de to stolene som jeg har kjøpt nå

Uansett så anbefaler jeg ikke Tvedt/Living til noen som helst! Dette er ikke første gang det skjer fu**up med ting de skal levere til meg. Kjøper du noe der så pass på å pakk det ut og sjekk om alle deler er på plass

-
    D-BlooD

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Informasjon lagt til 12.02-04

Lys: (bestemt)
    Lampekonsulenten A.S Bravo med 6 spoter 1319 i børstet stål

-
    D-BlooD

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg så møkka lei av Kim Tvedt/Living at jeg snart griner! ;(

Jeg var utom hos de idag og skulle gjøre innkjøp av den nye databenken som skal være til kontor delen av hjemme kino rommet mitt. Ba en av de søte damene om hjelp for å få fatt på varen jeg ville ha og fikk laget en ordre som jeg skulle ta med ned til lageret for å hente varen. Jeg tenkte at med det samme kan jeg jo sjekke hvor langt vekke italsofa stolene mine var som de hadde lovet meg denne uke. Jeg er sikker på at mangen av dere kan tippe hva svaret var Det dama i kassen sa til meg var følgende "åå de, de kommer nok ikke før mot slutten av Mars eller tidlig ut i April en gang" det var i det øyeblikket at jeg ikke kunne holde meg lenger, jeg kjefta og skreik til henne! Jeg fortalte henne hva hun andre hadde lovet meg og hva hun hadde sagt. Hun her dama kunne ikke annet en å unskylde. jeg fikk henne til å overføre depositumet jeg hadde betalt inn på først sofaen jeg ville ha som de hadde rota vekk som jeg igjen overførte til stolene som jeg ville ha og nå til den nye databenken min. Fikk dette ordna og fikk t.o.m penger igjen Så gikk jeg ned på lageret henta varene og tura den lange 45min turen hjem. Godt hjemme drog jeg den nye benken inn for så å oppdage at de hadde gitt meg feil benk. Å gud jeg er så møkka lei av de folka!

Kim Tvedt/Living bedriver bare løgn og helvete med folk (noe som jeg også fikk bekrefte ifra folka på lageret).

Nå er jeg helt ifra meg! Rommet er snart klart og jeg har verken noen gode stoler eller sofa! Alle anbefalinger mottas med takk!

Noen burde kanskje legge opp en poll med de mest kjente møbel butikkene slik at vi kan stemme på hvem som gir best service

btw, jeg var innom hos de igjen idag og fikk bytta skapet i den rette mot halvering i prisen ikke at det hjelper meg noe!

-
    D-BlooD

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gode erfaringer med Kim Tvedt i byen (avdelingen på Lagunen), fekk beskjed om at ventetiden på min Italsofa var 1,5 mnd.. Den dukket opp etter 1mnd. Stolene som er i samme serie har eg fått beskjed om at det er 3mnd. levering på.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel ikke dette en tråd for møbeldiskusjoner, men jeg har kjøpt nesten alle mine møbler fra Kim Tvedt, og servicen er upåklagelig; Har fått møblene hjem samme dag. Litt av gamet er jo å påse at møblene du ønsker ER på lager.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forus avdelingen deres her i Stavanger skal hvist høre til å være deres hovedlager som hun skrøtte av så har de 12000 varer på lager men of course ingenting av det jeg hadde lust på.

Nå blir det en LANG dag igjen i morgen med å springe rundt på ALLE møbel senterene (dropper kim tvedt/Living denne gang) og se om jeg klarer å finne noe som passer inn. Er jeg heldig finner jeg kanskje noe jeg liker på IKEA ( De har alt på lager min erfaring i alle fall) God knows men jeg har lagt av ca 11000 til dette så jeg får se hva jeg finner.

-
    D-BlooD

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva jeg bedriver på en fredags kveld? Vasker takplater HUSK hvite hansker alle man hehe <-- Glemte det..

-
    D-BlooD

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •