DrErlings Hjemmekino/Stereo - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 126
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei, "det har ikke vært plaget av noe". EXIF-data i bildene dine inneholder mye informasjon. Greit å se på når du skal lære deg å ta bilder.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplys meg Tiger :-D.

Hvordan gjør du det?

Btw, har lagt rørene videre i dag, forbi døra og utover neste vegg... Nærmer meg hussentralen med "stormskritt"

Ingen bilder i dag dog. Holdt på i mørket nå i kveld med Petzl hodelykt på skolten. Naboene synes helt sikkert jeg så enormt smart ut der jeg holdt på.

DrE

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste bildebehandling/-visningsprogrammer kan vise EXIF-data ( Exchangeable image file format - Wikipedia, the free encyclopedia ). Kjekt å ta bilder og deretter se hvilken lukkertid, blender, focal length, osv som gir deg de beste bildene i ulike situasjoner.

Eksempel: Ta bilde av vann som renner og oppnå et slørete uttrykk på vannet krever lengre lukkertid. Sett kameraet på Tv (eller hva Nikon kaller det), og sjekk hva som fungerer best etterpå via EXIF-dataene.

Eksempel: Oppnå liten eller stor dybdeskarphet krever hhv. stor blenderåpning og liten blender. Sett kameraet på Av og sjekk via EXIF hva som du synes gir best resultat.

Foto er "litt" gøy.

èn kabel fra Lyse hussentral til m0n0wall.
    kabel fra m0n0wall til switch.
    kabler fra switch til mediaserver og til trådløst aksesspunkt.
    èn kabel fra switch og inn i stua til en liten switch for htpc, xbox og laptop-tilkobling.
    Gidder du forklare hva du oppnår her? Litt for mange fremmedord for meg. ops:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Gidder du forklare hva du oppnår her? Litt for mange fremmedord for meg. ops:
    Jau! oppnår mindre varme og mindre støy på boden oppe i 2etasje (midlertidig serverplassering, flyttes ut i boden), samt mindre støy i stereoracket (midlertidig plassering av pc-basert router, "m0n0wall", flyttes ut i boden) og mindre blinkende lys i stereoracket (flytter switch ut i boden) :-D

Og for ikke å glemme det viktigste: det blir ryddigere i det som skal være "stereoanlegget".

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått bestilt meg skjermkort til htpcen. Nå er det bare å finne ut hva slags OS/programmvare jeg skal kjøre. Dessverre finnes det ikke linux-drivere for ATI HD2x00 foreløpig, så LinuxMCE som jeg har lyst å teste er foreløpig ikke en løsning.

Problemet med å finne en stereobenk fortsetter. Snakket med Bjørn Hegelstad i HT-tech om han hadde noen tips, og han tipset meg om en møbelsnekker i Sandnes. Men møbelsnekkere har det like travelt som elektrikere for tiden, så jeg tviler vel på at det lar seg gjøre...

Har et alternativ fra Hilmers Hus på Forus, men det er egentlig en smule for dyrt etter min mening. 7000,- med 6-8 ukers leveringstid.

Bohus hadde også et møbel jeg synes var veldig pent, men med samme pris og leveringstid som fra Hilmers Hus.
    Var innom HiFiCenter Kjeden og HiFi-klubben i Sandnes, men her var det heller ikke noen gode løsninger.

Har lagt ut Sound Organisation racket mitt på avtorget.

DrE

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bygge selv da? You got a pm..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, da kokte det ned til lettere fabrikkmodifisert TV-benk fra Hilmers Hus på Forus. 7000,- er utrolig mye, men hva gjør man ikke for at WAF'en skal holdes på et akseptabelt nivå?

Når man ikke har dedikert kinorom så må man spise et par kameler...

Når jeg kom hjem fra jobb hadde fruen kjøpt veggoppheng til plasmanen på Biltema :-D. Hva skal man si?

DrE

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurt litt på det veggopphenget selv. Ser det greit ut? På hvilken tv skal det brukes?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen med biltema-opphenget:

- bygger lite ut fra vegg.
    - billig

Det ser "greit ut" med tanke på at det ikke skal vises. Nå har jeg ikke fått montert det enda, men det skal brukes på en panasonic TH-42PX70E.

Tiger på forumet har brukt samme løsning på sin PX70 etter som jeg forstår.
    Har hørt snakk om at man må kjøpe noen lengre maskinskruer, men dette kan jeg ikke bekrefte før jeg har prøvd å montere skjermen.

DrE

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et bilde av festet. Det som er fint med Biltemafestet er man kan montere skinnene på baksiden slik at skjermen kan flyttes i vertikalplanet uten å måtte borre nye hull i veggen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder på å montere nå. Heldigvis har jeg liggende en god del maskinskruer. Kan bekrefte at Biltemas skruer er for korte.

På PX70 må man ha M8/35mm skruer.

*skru på laservateren*

DrE

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    *skru på laservateren*
    DrE
    Da slipper du kanskje å sitte med hodet på skakke etterpå...

Enig i at 7k er mye for en stereobenk, men det er merkelig at det er så få benker som faktisk har plass til moderne produkter som bygger såpass i dybden og høyden som f.eks. en surroundreceiver gjør.
    Det er tydeligvis ikke vanlig å ha mer enn to komponenter under tv-en blant de som designer tv-bord...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har gjort et godt valg av størrelse og kvalitet når det kommer til stereobenk. Benk for pengene er en annen sak...

Nå fikk jeg de i alle fall til å bygge om tre skuffer til "nedvippbare" luker uten å betale ekstra (de har vel litt å gå på slik at det går greit)

Det var jo selvfølgelig andre benker i blanklakkert hvit-farge til 30% avslag, men ikke den typen vi ville ha... :evil:

Nå henger tven på veggen! Det ble sweet!

Stua er jo blitt så mye større etter at CRT-tven måtte skifte eier!

DrE

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag byttet jeg ut min DV-585A mot en annen pioneer spiller (DV-717, takk til "Kokken").

Planen er å bruke DV-717 som cd-transport. Noen som vet om potensielt gode modifikasjoner til denne? Har søkt litt på google, men finner ikke noe håndfast.

Har jo ekstern DAC, så mod'en bør vel være på digitaldelen av dvd-spilleren.

DrE

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God aften Doktor.

Hvordan får du brukt VGA-utgangen på TVen når den bygger så lite ut fra veggen

Jeg har samme TV, og med VGA -> DVI-overgang + DVI-pluggen på selve kabelen, så stikker hele greia over 10cm ut bak TVen...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok gjerne bedre om du bruker DVI-VGA adapteret på grafikkortet og vanlig VGA opp til skjermen?

Kvalitetsmessig skal det vel være ett fett. Coaxene i en (analog) VGA er sikkert minst like tykke som analogkablene i en DVI-kabel.

Jeg har ikke kommet så langt at jeg har fått koblet opp alle komponentene enda. Venter på en tv-benk. Utstyret står frakoblet i en stabel akkurat nå. Derfor vet jeg ikke 100% hvordan jeg kommer til å gjøre det.

Det fulgte i alle fall et DVI-HDMI adapter med skjermkortet, så jeg prøver vel å bruke HDMI først. Hvis det blir VGA, så blir det DVI-VGA adapter på grafikkortet og VGA kabel opp til skjermen.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er dine erfaringer med 717 som drivverk? Vet ikk hvor mye man kan gjøre m digitaldelen, men kan lcaudio-klokken være ett alternativ?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er prisen for dette veggfestet? Passer den px70 passer den vel også pv70vil jeg tro.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hva er prisen for dette veggfestet? Passer den px70 passer den vel også pv70vil jeg tro.
    398,- @ Biltema

DrE

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hva er dine erfaringer med 717 som drivverk? Vet ikk hvor mye man kan gjøre m digitaldelen, men kan lcaudio-klokken være ett alternativ?
    Jeg har foreløpig ingen erfaringer i det hele tatt. Har ikke koblet anlegget opp igjen. Det står i en "haug" akkurat nå, da jeg holder på med div endringer i stua.

Svogeren min har en DV-737 som jeg egentlig siklet etter, men han skulle ikke kvitte seg med den enda. Lydkvaliteten på 737'en er i alle fall god.

Lcaudio-klokk (LClock XO3) er èn av tingene jeg kan gjøre med den ja! Husker ikke egentlig hva de forskjellige mod'ene er, så hvis noen vet hva jeg bør gjøre for å sparke liv i den tilårskomne 717, så keep 'em cumming!

DrE

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •