Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000! + Alcons CR1! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 25 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 488
    Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vi får satse på at den grånyansen er mørk nok. Det for være grenser for hvor hard-core man skal være. Selv om jeg kan dra den ganske langt på dette feltet.
    I kveld har jeg fått limt kantavstivningen til gulvet og limt parkettunderlag på toppen for å hindre vibrasjoner. Mellomrommet fra planken og inn til veggen skal fylles med Glava trinnlydsplate som forøvrig er det samme som skal ligge på gulvet ellers. Nå skal jeg slappe av med litt 4 player co-op i spillet Left 4 Dead på nettet sammen med gutta. Slakt og morro for hele familien hadde jeg nærsagt!

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg0993-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg0995-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg0996-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg0997-jpg

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... interessant konstruksjon. Gleder meg til fortsettelsen. Hva slags gulv skal du ha oppå trinnlydsplatene?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir det gulvspon og teppe.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Nå er 3. strøk i taket og 2. på veggen malt. Jeg valgte å blande opp den sorte malingen med enda litt mer hvit ( ca. 9 liter sort og ca. 3,5 liter hvit). Syntes at den første blandingen ble nesten helt sort. Jeg vil gjerne kunne ane såvidt nyanseforskjellen mellom det sorte taket og gråe veggen i det mørke rommet. Nå blir det jo serdeles uhøytidelig å vurdere bildene jeg har tatt med mitt kompaktkamera i forskjellige lys med og uten blitz. Det kan endog kanskje gi noen der ute en liten pekepinn. Vet det er mange som sitter og lurer på fargevalg for det gjorde ihvertfall jeg.
    Takker for gode bilder. Tror du har gjort et godt valg mht maling og svart/grått.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er gulvleggingen i gang:

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1005-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1006-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1007-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1009-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1010-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1011-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1012-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1013-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1014-jpg

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som gulvet nærmer seg ferdigstillelse melder problemstilligen rundt strøm seg etterhvert. Har letet langt og lenge på nettet etter svarte strømkabler og stikkontakter uten hell. En annen ting jeg lurer på er om man kan bruke vanlige kontakter på en 20 ampere kurs med 4 mm2 ledning. Ser at kontakter er oppgitt til 16A/250V. Kommer til å bruke en del 4-veis og noen 2-veis stikkontakter i rommet.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da er gulvet ferdig lagt og fuget langs kantene:

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1024-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1026-jpg

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ser man et par snittbilder av veggene mine. Det første er tatt ved døra. Lagene man ser er vel relativt selvforklarende:
    -Sponplate på utsiden av vegg
    -Stenderverk
    -Mellomrom
    -Stenderverk
    -Lekter (ca. 2cm mellomrom til panelene)
    -Rupanel
    -Gips
    -Gips

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette her må da bli helt knall! Gøy å se hvordan du gjør saker og ting!

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! Hvis ikke finanskrisa tar meg så nærmer jeg meg målet her.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Listverket er nå ferdig grunnet (maling blandet til tynn suppe med white spirit). Siden det nesten ikke var noen kvister droppet jeg kvistlakkingen.

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1030-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1031-jpg

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Listverket er nå ferdig grunnet (maling blandet til tynn suppe med white spirit). Siden det nesten ikke var noen kvister droppet jeg kvistlakkingen.
    Hva skal du ha på toppen av sponen, teppe, laminat eller?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal finne meg et enkelt teppe tenkte jeg. Noen gode tips?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Listene er nå ferdig malt og jeg har fått tatt det første grunningsstrøket på utforingene til døra og vinduene:

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1095-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1088-jpg

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen har jeg droppet runden med kvistlakk. Tiltross for at det nå var en hel del kvist så males jo alt tross alt svart så det er ikke så farlig om de spretter litt etterhvert...

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foringene rundt døra og vinduene er nå på plass. Tenkte på en slags todelt foringen for ikke å koble de to stenderverkene for mye sammen men tolmodigheten er ikke stor nok til å knote med dette. Får heller satse på å legge en real larve med fugemasse under listene i stedet.

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1099-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1102-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1104-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1105-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1108-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1109-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1112-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1114-jpg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - her skal man se hele filmen, till the bitter end, enten man vil eller ikke

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her, ja. Blir lekkert når listene kommer på plass! :-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tissepauser kan man også bare glemme . Neste film: Lawrence of Arabia servert med 1 1/2 liter Cola og en kopp kafffe...

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok en hel del pynting med kosten da det har blitt en hel del riper i listverk og på vegger og tak. Men det må man vel bare regne med.

Side 9 av 25 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •