Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000! + Alcons CR1! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 25 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 488
    Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så jeg bør legge en svær larve med sikaflex på gulvet under karmen og lure en plankebit under slik at du nevner Rune? Skal vel gå greit å skyve planken inn over sikaflexen så får jeg heller trykke den litt ned dersom det ikke blir noe særlig plass over planken. Hva med de to bunnkilene? Kan jeg fjerne de eller?
    Er så kjipt å velge feil løsning her siden dette er et litt kritisk område...

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert å hardpakke de gummimattene jeg har liggende under dørkarmen og tette igjen med sikaflex men det vil vel flekse for mye og kanskje ødelegge karmen? Spesielt hvis jeg fjerner kilene også?

Beklager om det blir litt mye svada her nå men jeg er på veldig tynn is...
    Hjeeeeeelp .

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke tid til noen ting i dag, men vil gjerne komme med velmente råd. PM meg så har jeg en påminnelse om å hjelpe!

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei. PM sendt!

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Så jeg bør legge en svær larve med sikaflex på gulvet under karmen og lure en plankebit under slik at du nevner Rune? Skal vel gå greit å skyve planken inn over sikaflexen så får jeg heller trykke den litt ned dersom det ikke blir noe særlig plass over planken. Hva med de to bunnkilene? Kan jeg fjerne de eller?
    Er så kjipt å velge feil løsning her siden dette er et litt kritisk område...
    Så lenge døren er skrudd fast med justerskruer ville jeg gjort følgende:

-Ta vekk bunnkiler

-Skyv inn en plank under dørstokk med sikaflex i bunn av plank. Tykkelse på plank slik at du får max 10mm fuge mellom dørstokk og plank. Dybde på plank 1,5 cm smalere enn dørstokk.

-Legg 3 stk kiler mellom plank og dørstokk, 1 ca 10 cm fra hvert hjørne på karm og 1 på midten av dørstokk. (for å hindre at du tråkker ned dørstokk)

-Fyll opp mellom plank og dørstokk med fuge/bunnfylling/glava/bunnfylling/fuge

-Legg fugen hel fra dørstokk og ned til gulv slik at du dekker hele planken du har lagt inn.

Den lille mekaniske koblingen som blir mellom betonggulv og dørstokk kommer du ikke utenom. Det vil uansett ikke gjøre noe særlig utslag så lenge du gjør deg flid med lufttettingen rundt døra.

Ang skumming av dørkarm:
    Har satt inn 100-vis av slike dører med kun justerskruer du viser til. Aldri vært behov for å skumme i tillegg. Om du er redd for at døren skal sige kan du legge inn kontrakiler nede i hjørne på hengsleside og oppe i hjørne på motsatt side. Fyll opp med fuge/bunnfylling/glava/bunnfylling/fuge rundt hele and u're done :-D

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk MindWaste! Det høres ut som en løsning som vil fungere bra og jeg får litt ro i sjelen her.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare skrive under på fremgangsmåten til MindWaste. Jeg vet ikke om (selv) jeg hadde gått så langt som å fuge hele forsiden av planken under dørstokken, men det skader sikkert ikke.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Kan bare skrive under på fremgangsmåten til MindWaste. Jeg vet ikke om (selv) jeg hadde gått så langt som å fuge hele forsiden av planken under dørstokken, men det skader sikkert ikke.
    Finnes det virkelig noe du IKKE fuger Rune?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg syntes det hørtes litt rart ut jeg også .

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått laget planken som skal under dørterskelen, kilet den fast og griset med Sikaflex. Måtte ty til den flotte elektriske høvelen fra Biltema for å få riktig tykkelse på planken. Først bindte jeg opp planken så den lå klistret under terskelen mens jeg pumpet sikaen under den. Deretter klippte jeg trådene og planken trykkes ned i massen. Kilene slås inn i mellom planke og terskel. De etterslåes etter at massen har herdet. Det ble vel nesten 0,5-1 cm med sika under planken og 1 cm mellomrom mellom planke og terskel.
    Etter at første sikagrising er herdet på utsiden av døra var det dags for å dytte Glava Lydplate inn under terskel og rundt karmen. Kilene blir kappet og jeg tar en skikkelig runde med Sikaflex rundt hele dørkarmen. Jo mer jeg holder på med dette griseriet jo mer griser jeg. Sikaflex er grusomt å holde på med når den skal fylles i større spalter. Regner med at jeg får det pent når listverk kommer utenpå.
    Nå skal jeg bare dra Sikaflex på innsiden av døren og vinduene så er jeg ferdig med dette seige klineriet. Som vanlig legger jeg ved noen dårlige bilder som også av og til er ute av fokus...

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt lettere å bruke vanlig akryl. Den er ikke så seig men hefter ikke like godt heller.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vel kanskje ha greid meg med Sikaflex under døra, men jeg får jo et litt sterke segl rundt døra med denne guffen. Er det noen spesielle dørvridere og låssylindere på lyddører MindWaste? Trodde det var noen pakninger rundt de, men det er det ikke hevder den lokale trelastforhandleren.

Et tips til folk som kjøper en slik dør fra Swedoor. Ytterfolien skades lett i kanter og hjørner noe som kan bli ganske styggt. Pass derfor på j****g nøye på hvordan døra håndteres før den blir montert. Ble litt overrasket over at dette ikke var mer solid.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikaflex er jo fantastisk da - bygget framskjermene på den gamle Toyotaen nesten fra bunnen av med Sikaflex etter som de rustet vekk. Bare ta litt spytt på fingeren så glatter du det ut så flott atte

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag ble jeg ferdig med å legge Sikaflex på innsiden av dør og vinduer samt på utsiden av vinduene. Sikkert litt overdrevet å bruke 10-12 tuber med Sikaflex på alt dette innvendig, men jeg vil være helt sikker på de kritiske stedene. Kanskje ikke så interessant med jeg legger ut noen bilder av pengesløseriet...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe - Sikaflex er jo fugemassenes Rolls Royce. Ingen grunn til å bruke noe dårligere ;-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk 2 stk massive stålgittere i dag som skal sitte i vinduene. De skal vaskes med aceton eller rødsprit før de får et lag grunning og et lag matt svart spraylakk.
    P.g.a. den massive vekten på døra, og det faktum at man må trykke døra litt for å lukke den, har jeg valgt en kuleformet variant. De har vel et eller annet navn de typene der. Poenget er at man får trykkpunktet i senter av vrideren hver gang slik at slark etter lang tids bruk unngåes. Vet ikke om det er noe stort poeng men det er ihvertfall slik jeg har tenkt.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ang vrider finnes det en filtpakning man kan legge bak skiltet til dørvrider for xtra tetting. om du ikke får tak i, kan du jo sjekke med lokal rørlegger om de har en o-ring i passe str?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset! Jeg fant noen o-ringer som passet utmerket hos rørleggeren. Videre fikk jeg grunnet jerngitterene idag. Det ble ikke så pent på gulvet men det gjør jo ingenting. Tror jeg er litt talentløs med sprayboks, gulvet fikk jo nesten mer enn jernene. Var kanskje ikke nødvendig å grunne de men det er vel liksom riktig prosedyre.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jerngitterne ferdig sprayet i matt sort. Ikke spesielt spennende (som vanlig).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Tror jeg er litt talentløs med sprayboks, gulvet fikk jo nesten mer enn jernene.
    Hvis det er en trøst, så er det vel egentlig matematisk umulig å unnå dette, all den tid man skal holde sprayboksen en viss avstand fra emnet og strålen har en viss spredning... ;-)

Er det for å unngå ubudne gjester du sår til slike drastiske skritt?

Edit: Det er forresten mulig det er to forskjellige dører det er snakk om. Ser at din har 3 hengsler. Lurer på om "min" bare har 2. Har du noen modellbetegnelse?

Side 6 av 25 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •