Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000! + Alcons CR1! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 488
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    På et av bildene ser man den berømte Z-kassetten igjen montert mellom stenderverket. Har en liten bekymring for at de ikke skal klare å blåse isolasjonen tett rundt kassetten men vi får se hvordan det går. Snekkeren mener det ikke skal være noe problem.
    Hvis det ikke er for sent, så hadde jeg kanskje anbefalt å bruke "klassisk" isolasjon akkurat mellom z-kassett-stenderene, siden z-kassetens lydisolerende egenskaper er beregnet på dette.

Men jeg VET ikke om det blir noe problem.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gutser på at det går bra jeg. En annen egenskap ved denne isolasjonen er at fuktighet lager en hinne på isolasjonen. Når jeg får kjørt litt ute luft gjennom kassetten så stabiliseres isolajonen rundt gitteret? (her er jeg på dypt vann). Men uansett så skal disse "fibrene" være lange nok til at de ikke fyker uhemmet gjennom hullene i Z-kassetten.

Slik ser utstyret som brukes:

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Spennende løsning på isolasjonen. Det blir jo nødvendigvis en del hull når man skal stappe Glava innimellom rør og bokser. Men det må vel tas hull i duken for å komme til med slangen?

Sørg for å ta bilder av prosessen hvis du får tid
    De stikker hull i duken der de blåser inn isolasjonen og teiper igjen hullet etterpå.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gutser på at det går bra jeg. En annen egenskap ved denne isolasjonen er at fuktighet lager en hinne på isolasjonen. Når jeg får kjørt litt ute luft gjennom kassetten så stabiliseres isolajonen rundt gitteret? (her er jeg på dypt vann). Men uansett så skal disse "fibrene" være lange nok til at de ikke fyker uhemmet gjennom hullene i Z-kassetten.

Slik ser utstyret som brukes:

Ja, det går nok bra skal du se!

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Isolasjonen du har valgt er et interessant produkt som minner meg om det som før ble brukt til etterisolering av gamle hus (vegg og gulv/tak). Man blåste inn noe sponaktig i diverse hull rundt omkring i vegger/gulv/tak.

Dette gamle produktet hadde en litt dum egenskap, særlig i vegg: Det ble komprimert over tid og samlet seg mer og mer i bunn. Etter endel år ble det derfor et hulrom i øvre del av veggen og isoleringseffekten følgelig mye mindre. Jeg regner med (håper ;-) ) at utviklingen har kommet et stykke videre og at dette problemet er løst, men for nysgjerrighetens skyld: Har du spurt snekkeren din om problemstillingen rundt komprimering? Det blir muligens en god del dunking fra sub(er) som vil riste i løsmassen?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spurte snekkeren litt fram og tilbake om dette med komprimering. Han mente at det blåses inn med såpass bra trykk at det ikke var noe problem. Komprimering for man vel sikkert men det er jo grenser for hvor mye det komprimeres. Tar man i betraktning hvor vanskelig det kan være å få vanlig isolasjon i alle kriker og kroker så tror jeg ikke denne varianten utført på riktig måte står noe tilbake for tradisjonell isolasjon (jeg spekulerer litt). Særlig rundt døren i noen smale striper bak stendere f.eks er vel isofiberen gull!
    Legger ved noen bilder av ferdig innblåste vegger og tak. Man kan se at duken buler litt mellom stenderne. De brukte den grønne slangen til å fylle isolasjon bak duken. Alle hullene har jeg nå teipet igjen.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var litt redd for at det skulle blåses litt isolasjon inn i Z-kasetten men det gikk fint.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var litt redd for at det skulle blåses litt isolasjon inn i Z-kasetten men det gikk fint.
    Det gikk helt sikkert bra, men hvordan sjekket du det? Visuelt med speil?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg ser inni røret er gitteret rent. Isolasjonen som ville ha kommet igjennom ville vel ha samlet seg i bunnen og det tilnærmet helt rent der jeg kan kjenne med hånden.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jobben med veggpanel under veis. 14 mm tykk annensortering fra Krogskog. Da kan jeg feste ting i veggene med vanlige skruer og slipper stress med gipsankere og slikt.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... Nå er alle veggene kledd med panel. Begynner vel ikke med gipsen før i månedskiftet.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nærmer seg gipsen nå. Skrudd opp noe plank i taket for mopntering av gips.Takhøyden blir 205 cm og det er vel ikke akkurat noe å skryte av... Er det slik at lav takhøyde kan introdusere en del problemer i bassfrekvensene?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir toppers når alt er ferdig å på plass. Skal følge med litt i denne tråden

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følg med! Tror jeg kommer til å trenge en del gode tips og råd når jeg skal innrede rommet.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg gjort en hel del i rommet. Med hjelp av en snekker og en kamerat fikk jeg satt opp første lag med gips samt fuget og sparklet hele spektakkelet. Det gikk med over 10 liter sparkel og gud vet hvor mange patroner med fugemasse. Legg merke til de amatørmessige nedgrisede hendene...
    Jeg la inn Glava bunnfyllingslist oppe og nede før jeg fuget igjen mellomrommene.
    Her er noen bilder av dagens økt:

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er noen som følger med i den rotete tråden min så har jeg følgende spørsmål:

Bør jeg nå legge gulvet (trinnlydplater m/kantavstivning med gulvspon på topp) først og 2. lag med gips ned mot sponplatene eller 2. lag gips først og gulvet inn mot gipsen?

Det skal selvfølgelig fuges godt i begge løsningene.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen formening om det du lurer på, skal bare melde at noen hvertfall følger med

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var hyggelig å høre. Regner med å bli ferdig med rommet før året er omme .

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste lag gips i taket er nå oppe. Fått fuget godt rundt veggene og siste lag kommer nok på plass i morgen.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etterhvert som jeg ser rommet "krype sammen'' begynner jeg å gruble litt på løsningene på bildesiden. Med store høytalere i front så er det ikke plass till all verdens lerret og så har man jo denne 60" til Pioneer. For meg er sortnivå og kontrast det aller viktigste. Alt annet kommer i annen rekke, men kan selvsagt ikke være av særlig dårligere standard enn meget bra (farger, panoreringer osv). Den nye 60" til Pioneer har jo alle egenskapene jeg er ute etter, men blir litt liten da i forhold til et 100" lerret som jeg bør ha plass til i rommet. Finnes det i det hele tatt noen projektor i kombinasjon med grå duk og total lyskontroll i sort rom som kan tilnærme seg PDP-LX6090 KURO?

Side 4 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •