Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000! + Alcons CR1! - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 25 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25
Viser resultater 481 til 488 av 488
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det må jeg si: en meget spesiell løsning

Mulig jeg har oversett det, men hvilket lerret er dette?

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    Spennende og artig prosjket Hva fikk deg til å gå vekk fra JBL 8340?
    Jeg har fortsatt 4 stk JBL 8340 i surround. Grunnen til at jeg byttet frontrekken er at jeg ønsket enda bedre stemmeangivelse og autoritet. Samtidig var jeg ikke fornøyd med den kurvede Dreamscreen V4 rammen. Stilaset passer perfekt slike firkantede høytalere ble akkurat passe høyde.
    Jeg er veldig fornøyd med JBL 8340 i surround slik de henger under taket på veggen.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Det må jeg si: en meget spesiell løsning

Mulig jeg har oversett det, men hvilket lerret er dette?
    Dette er et DreamScreen Acoustic ultraHD V2 16:9 230cm / 106"
    AVshop.no / DreamScreen Acoustic ultraHD V2 16:9 230cm / 106" <font color="#ff0000"> (kun duk)</font> FOR V4 / V4 KURVET (885/890-5-0-106)

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en privat seanse i helga i en helt ny (relativt liten) kino her som har fått inn Alcons oppsett lignende du har (komplett med Alcons suber og hakket større fronter). Det spillte litt for tamt etter min smak men tror det hadde mer med justeringer å gjør enn selve anlegget for det hørtes ut til å ha potensiale. Men iom at anlegget er leverandørjustert og en har fått besekjd om å ikke røre med innstillinger så ble det lite muligheter for å gjør noe med dette så vi får håpe det kanskje blir enda litt bedre når det får noen timer på seg eller at en senere får justert det litt

Men for all del, det spillte absolutt lovende/bra og iom at det fyllte en kinosal for ca 100 mennesker går det nok også greit også i en hjemmkino

Har du fått gjort deg opp noen meninger om Alcons oppsettet og/eller har det skjedd noe mer i kino? Uten tvil ett av de mest spennende romma/oppsetta her på forumet

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg er veldig fornøyd med er vel diskanten. Dialogen og detaljer fikk seg et skikkelig løft. Savner litt attack i midtbassen men er litt usikker på hva det skyldes. Om det er min effektforsterker eller noe kalibreringsproblematikk. Har ikke fått testet og eksperimentert så mye enda så jeg skal ikke dra noen konklusjoner nå. Det som er klart er at rommet mitt har seriøse akustikkproblemer. Har lyst til å prøve med diffusorer etterhvert da jeg slitter med litt klang som henger igjen i rommet. Subbene er vel et kapittel for seg selv. SVS'ene mine er nok alt for grandiose for mitt lille rom. Må kanskje selge de og gå for en annen løsning på sikt. Men for all del, rommet fungerer til husbruk .

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du kanskje har lest i andre tråder så har både Rizla og jeg fyllt deler av frontveggen oppe med glava og det virker som vi begge er veldig fornøyd med resultatet. Hos meg gav det ett kollosalt løft med tanke på bassen og utfasingsproblema jeg har slitt med, iom at du har lignende løsning med falsk vegg er det kanskje verdt å prøve... ihvertfall uten tvil den mest effektive (og kostnadseffektive) oppgraderinga jeg har gjort hos meg.

Attack i midbass kan være akustikk men ser heller ikke vekk ifra at forsterker kan være medvirkende årsak. Synes også det kan være vanskelig å få det helt skikkelig der... og sammenlignet med Alcon oppsettet jeg hørte på (i en kinosal med mye effekt og bra akustikk) så var det klart mer attack der så jeg tror ihvertfall Alcons høyttalerne ikke er det svake ledd hos deg, for de har jeg fortsatt veldig troa på!

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Det som er klart er at rommet mitt har seriøse akustikkproblemer. Har lyst til å prøve med diffusorer etterhvert da jeg slitter med litt klang som henger igjen i rommet.
    Du bør prøve ut absorbsjonsplater hvis du sliter med romklang. Det demper høye frekvenser best. Ved å plassere absorbsjonsplatene ca 30 cm ut fra veggen demper du også litt lavere frekvenser (men ikke mye). Diffusjon sprer lyd, mens absorbsjon suger til seg som en svamp i vann.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha prøvd 100 ganger med romkorreksjon prøvde jeg å slå av equalizeren til manuell for å få den lyden jeg vil ha. Jeg senket frekvensbåndet på 25 Hz med 6 db satt alle frontene til deling på 60 Hz ok øket båndene 60 og 100 Hz med 6dB. Jeg satt opp senterkanalen generelt med 3 dB.

Dette gav meg et resultat jeg er mye mer fornøyd med enn med Audyssey. Jeg tror rommet mitt er så ille akkustisk at jeg ikke får gode resultater med bruk av mer romkorreksjon enn avstander og lydnivåer. Resten høres det ut som om jeg bør tweake manuelt. Ikke overraskende forsvinner den overdøvende rumlingen i bassfreksenen rommet mitt ikke takler og jeg får nå skikkelig kontant trykk fra frontene. Shootout-scenen i Open Range sitter mye bedre nå og alt er mer strammet opp spesielt i musikk. Det er helt sikkert ikke korrekt lyd men jeg tror jeg har tatt et steg i riktig retning for min del.

Side 25 av 25 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •